ALfista u nevolji...

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

ALfista u nevolji...

Ned Feb 25, 2007 2:29 pm

Evo nekih 10tak dana kako sam trgovao alfu i utisci su super, vec sam prenio neke utiske i sl, ali ono sto me sad pocelo pomalo i nervirati jesu majstori. Radi se o Alfi 156 2.4JTD 1999g.
Da predjem na stvar, auto je kupljeno sa 160000km na satu, citavi servis je odradjen na 151000km, iznuta i spolja auto u perfektnom stanju, ali od kad sam je uzeo imam dva problema, jedan manji koji cu rjesiti ovih dana a to je termostat a drugi je crvena lapica sa brizgaljkom koja se pali na odredjenom broju obrtaja.
Pretpostavljam da i neispravan termostat moze da ima velikih posljedica po motor, tj perfpormanse jer ako temperatura ne raste preko 50-55c onda i motor radi kao kad je hladan i vise trosi i sl...ali opet kazem sam termostat nije problem koliko ova lampica, auto je bilo na dijagnostici i tamo je sve pokazalo da je ok, onda sam pretpostavio da su crijeva mozda ali majstor koji ih je gledao kaze da su sva ok, onda sam ugrijao auto do 90c jer kad radi u mjestu onda dize temperaturu i probao da vozim i opet ista stvar, lampica se pali...
E sad da malo bolje pojasnim neke stvari, citao sam na internetu da dijagnostika ne moze da pokaze da li je protokomjer ispravan ili ne, a moje auto ide prilicno fino, eto kad majstori koji ga voze kazu da je to ok, i onda pocnu pricu kako taj motor nije brz i kako su bolji VW 1.9 da to leti i sl... :D i da sam neko drugi vjerovatno bih ostavio sve tako ali sobzirom da znam kako treba da ide taj motor onda nemam mira. Tipican primjer je i voznja na otvorenom, posto imam i 406 1.8 16v i na mjestu gdje bih sa pezoom , mogao da idem bez problema preko 180 alfa jedva dodje do 150 i to na muke..a lampica se naravno pali, ne uvijek na istim obrtajima ali ide nekako ovako sto je veci stepen prenosa manji je broj obrtaja na kojima se pali ta lampica...
E sad ono glavno, da li bi tu lampicu mogao da pali neispravan protokomjer?
Citao sam da moze da se cisti protokomjer ali iskreno mene je strah da ga diram, da ga ne bih ostetio u slucaju da je ispravan...E sad ukoliko taj zahvat ciscenja nije strasan bilo bi dobo da mi date neke upute kako da to radim, nasao sam nesto sitno o tome na alfa156.net ali bih da cujem i
utiske nekoga ko je to vec radio...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Ned Feb 25, 2007 7:07 pm

I ja bas trenutno imam problem sa tim .glupim. protokomerom. Ono sto ja znam, citajuci po netu i kada sam sam otkacio klemu sa protokomera kako bih probao da li je OK ili ne, je da se ne pali lampica Check Engine. I naravno po pitanju protokomera ne pomaze dijagnostika. Ali ono sto mi je jako cudno kako je dijagnostika pokazala da je sve OK kada je upanjena lampica Check Engine?

Sto se tice cisnjenja ako sve uradis bas kako je receno na alfa156.net ne bi trebalo da se desi nista lose. Ali u vecini slucajeva kada je problem do protokomera onda je on vec otisao u vecna lovista.

Znaci najlakse ti je da otkacis klemu sa protokomera i probas kako ti tada auto ide. Ako bez njega auto ide bolje onda je definitivno problem u njemu. Ima jos jedna karakteristicna stvar za JTD i protokomer, a to je da negde posle 3000 obrtaja u vecim brzinama (3, 4, 5) javlja gubitak ubrzanja, tzv. knedla, pri punom pritisku pedale. Ovaj simptom sam i ja imao u 3 brzini.
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Ned Feb 25, 2007 7:20 pm

ne shvatih sad da li se tebi pali ta lampica check engine ili mislis na ovaj moj slucaj :) u svakom slucaju kad je radjena dijagnostika ja nisam bio tu, ali znam da u leru auto radi kako treba i da na pritisak gasa u leru ta se lampica ne pali pa pretpostavljam da zbog toga i nije moglo da prijavi neku gresku.
ovo sto se tivce ubrzanja ja ima identican problem...prva je dobra pa i druga ali vec treca i cetvrta su kao sa 20% snage, eto naveo sam i primjer gore u poredjenju sa pezoom kojeg isto vozim, a evo sad cu da idem da skinem prikljucak sa protokomjera, pa da onda probam auto, neka je i crkao samo da vise saznam o cemu se radi :) jer kako odem do kojeg majstora tako svi drugu pricu :D
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Ned Feb 25, 2007 7:31 pm

Znaci meni se NE pali ta lampica, a isto sam procitao na alfa156.net da se ta lampica NE pali ako je otkazao protokomer.

Po tvom opisu 99% ja bih rekao da ti je otisao protokomer, ali me mnogo zbunjuje ta lampica i to sto su ti rekli da je na daijagnostici sve OK, jer te dve stvari nikako ne idu zajedno. A po tvojim drugim postovima vidim da taj tvoj majstor i nije bas majstor.

Nadam se da ce ti moje iskustvo koliko toliko pomoci u resavanju tvog problema :cool
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Ned Feb 25, 2007 7:46 pm

ja definitivno nesto nisam dobro pohvatao od onoga sto si rekao gore....ja sam uradio ovako, iskljucio sam protokomjer i probao auto, mislim da ide bolje bez njega ali u momentu kad se upali ona lampica auto ostaje totalno bez snage, kao da mu prekines dovod goriva, znaci ovo sve posto sam iskljucio protokomjer
da li ovo znaci da je on neispravan???


p.s.

a sto se tice majstora to da ti ne komentarisem, cak su mi rekli da napunim rezervar obicnog dizela i da uspem dvotaktol u rezervar i da ce tada da ide bolje :shock: :?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Ned Feb 25, 2007 7:57 pm

Nije problem u MAF-u (protokomeru), vec je nesto drugo u pitanju, jer se problem sa MAFom ne manifestuje na taj nacin. Moras da odes ponovo na diagnostiku, jer paljenje lampice na odredjenom broju obrtaja, znaci da je ECU zabelezio neku gresku.
Bitno je da ti makar kazu koji je kod greske, da bi smo dalje diskutovali. Po sredi je verovatno jedan cest kavr kod tog tipa Alfinih (FIAT) motora i lako se moze reseti.

Daj kod greske...
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Ned Feb 25, 2007 8:04 pm

e sad ovo pitanje po pitanju dijagnostike, ako u leru auto radi i ta se lampica ne pali ni na vecim obrtajima a uzmimo u obzir da auto u toku dijagnostike miruje, da li to znaci da automatski ni kompjuter ne moze da registruje tu gresku, tacnije ciljam na ovo da li moram da vozim auto u momentu dok se radi dijagnostika kako bi se registrovala greska, sobzirom da ovaj sto radi to koristi u te svrhe laptop dok drugi majstor ima citavu aparaturu koja ne dozvoljava pomjeranje auta :)

i kad si vec pomenuo cest kvar kod tih motora koji se lako rjesava, o cemu se radi??? koji je to problem??? da znam o cemu da trazim informacije, da skrenem paznju majstoru i sl...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Ned Feb 25, 2007 8:13 pm

Svako paljenje lampice ECU memorise i taj kvar ostaje u memoriji gresaka.
Prvo ocitaj kod greske, da budemo sigurni, pa cu ti onda pomoci da resis problem. Ako se radi napamet, mozemo da napravimo jos problema.
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Ned Feb 25, 2007 8:15 pm

ok, ja cu da se potrudim da sjutra odem opet na dijagnostiku i da trazim da mi izvuce kod greske...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Ned Feb 25, 2007 8:18 pm

Obavezno, a nakon toga se kvar resava za 15-ak minuta.
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Pon Feb 26, 2007 2:19 pm

a sta je to overboost??? posto procitah nedje da se ta lampica u najvise sucajeva pali zbog ovoga gore
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Feb 26, 2007 3:21 pm

Overboost sluzi za dobijanje vise obrtnog momenta prilikom naglih dodavanja gasa putem kratkorocnog povecanja pritiska u turbini.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Feb 26, 2007 6:17 pm

Jel stigao kod greske?
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Pon Feb 26, 2007 8:15 pm

nije jos :) nisam bas najbolji sa vremenom da bih to zavrsio, a nadam s da cu do srijede dobiti i taj kod, cim bude javljam a do tada nastavljam da se nerviram i lomim glavu sto moze biti, a nedgdje sam procitao da je sa ovakvim simptomima problematicna turbina :shock:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Feb 26, 2007 8:26 pm

Verovatno problem i jeste u turbini i prevelikom pritisku. Kada saznas kod i proverimo da li je bas to uzrok, resices problem.
Do tada ti ne pricam kako da ga resis. :)
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Pon Feb 26, 2007 8:31 pm

aooo, a znas li ti na koje sam mukeee, sto m iradis toooo....ja se o jadu zabavih da saznam koje je rjesenje ukoliko je taj problem a ti me drzis u neizvjesnosti...kuci mi stoji kompjuter za dijagnostiku svih kola a ja nemam prikljucak bas za alfu :?
daj ne muci me :) evo sam svaki dan nervozan dok ne rijesim to :D
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Feb 26, 2007 8:53 pm

Nista necemo da radimo napamet. Da si par 100-tina km blize pa da se igramo. Ovako dok ne uporedimo kod greske sa onim sto mislimo da je kvar, nema pomoci.

KOD!!! ;)
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Pon Feb 26, 2007 8:56 pm

dobro dobro..... muci ti mene :) ajde vidjecu nekako da sto prije dodjem do tog prokletog koda :) ali evo malo citajuci neke druge teme sve vise mislim da je turbina...i da kazem da se cuje da zvizdi, i to ne bas malo na vecem broju obrtaja....
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Feb 26, 2007 9:02 pm

Ako zvizdi, to je jos znak da ce se problem resiti, zato sutra prvo na diag, pa sve ostalo.
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Pon Feb 26, 2007 9:08 pm

a da te pitam nesto....ne znam razumijes li se oko dijagnostike...trenutno kod sebe imam kuci laptop sa programom za dijagnostiku, tu ima i alfa i naravno svi modeli, e sad konektor kojim se ona spaja na kompjuter je sa 16pinova, a ovaj kompjuter sto je ovdje ima kabal koji se zavrsava bas kao sto treba za alfu ali u ostatku opreme ima drugih kablova koji se prikljucuju na ovaj konektor i onda se zavrsavaju drugacije, okrugli, jajasti i sl...u zavisnosti od auta, e sad mene strah da ovaj direktno povezem sa autom :? :? ili nema posledica ukoliko su ovi ostali samo prelazi za odgovarajuca auta
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Feb 26, 2007 9:18 pm

Tvoja Alfa ima OBD konektor

Slika

Pin (Signal) Pin (Ground) Pin (Signal) Pin (Signal) Pin (+12 V) Protocoll
-- 4 + 5 7 15 *) 16 ISO 9141-2
2 4 + 5 -- 10 16 PWM J1850
2 4 + 5 -- -- 16 VPW J1850
-- 4 + 5 6 14 16 CAN Bus


Osim pinova 2, 7, 10, i 15, konektor treba imati i pinove 4 (Chassis Ground), 5 (Signal Ground), i 16 (Battery Positive).

Ako imas originalni konektor koristi ga, ili moras da .bockas. pinove. ;)
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Pon Feb 26, 2007 9:20 pm

ja cu da probam nocas sam da izvucem te podatke :) drzi mi palceve :) :cool
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Pon Feb 26, 2007 10:56 pm

evo kodova....

P0101 kolo masenog ili zapreminskog protokomera
P0110 kolo temperature usisnog vazduha
P0115 kolo temperature rashladnoh sredstva motora
P0235 kolo senzora A nadpunjenja turbopunjaca

e sad moguce je da ovo zbog protokomjera jer sam ga jednom prilikom iskljucio i vozio tako, ovo ostalo mi nije najjasnije :)
e sad ono sto sam primjetio jeste da mi kazaljka temperature laze neki 10c....tacnije, kompjuter pokazuje 70c a kazaljka je jedva iznad 50
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Sre Feb 28, 2007 6:37 pm

konacno sam rijesio problem sa paljenjem one famozne crvene lampice :D
IvanT mi je cim sam postavio kod greske rijesio problem, radi se o tome da je prikljucak jednog crijeva koje je prikljuceno na ono koje ide sa turbine na filter vazduha mnogo uzi nego sto bi smio biti i to je problem sa ovim motorima do 2001g, to se crijevo skine, ovaj plasticni prikljucak prosiri i automatski je problem rijesen, lampica se vise ne pali a motor se bez problem vrti i do crvenog podrucja....
opet svima a narocito Ivanu hvala na pomocoi, jer da sam nastavio da obilazim majstore vjerovatno bih se totalno razocarao u alfu, ne zbog alfe kao alfe vec zbog majstora koji nemaju pojma o njoj.....vec sam pisao komentart majstora pa vam je valjda jasno koliko znaju da rade oko nje

opet hvala svima :applause: :applause:


ako nekome treba detaljnije objasnjenje neka pita....sad nisam htio da duzim, imam i sliku na kojoj se vidi sta treba raditi....
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Feb 28, 2007 7:33 pm

Mogao bi da postavis sliku, sigurno ce se naci neko kome ce trebati ;)

Nego....kako sad ono vuce u trecoj ;)

Povratak na “Area Servizio”