Platforma...

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Platforma...

Sub Feb 10, 2007 3:13 am

Moze li neko da mi objasni sta znaci to da se jedan auto radi na platformi drugog?! :?
Citam jedan post u kome kaze covek da ce pre uzeti Seat jer je on na bazi Golfa koji opet ima bolji preduslov za kvalitet od Alfe koja je na bazi Fiat-a! :roll:

Mislim jasno je sve to, iskoriscena su tehnicka resenja i promenjen samo oblik karoserije (za malo), ako cemo tako i 159 je ustvari Fiat Tipo! Ali opet i taj Golf se radi na platformi nekog starijeg Golfa, a taj opet od nekog jos starijeg i tako u nedogled...

Pitanje je ustvari konkretno, zasto se to .na bazi necega. uvek uzima kao negativno i koliko ce novi hatchback na bazi Punta biti losiji od onog eventualnog koji bi bio cista Alfina tvorevina, kao recimo 75, itd?! :? (hipoteticki)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Feb 10, 2007 9:30 am

ljudi malo zive u iluzijama, sto se tog golfa tice, 2 je amin, uterao im je nesto 'dobro' u kosti i zavoleli su ga, tako sad kad im spomenes golf 4 ili 5, gledaju ga s postovanjem i dobrom i pouzdanom tradicijom! e pa nije vise tako... slicna stvar je sa seatom, koristi motor i platformu vw-a, mnogi ce reci .uh to je auto do ja*a....

kad kazes platforma misli se na konkretno resenje donjeg postroja automobila, znaci sistemi trapova i kacenja! (pogona)
primera radi, ako je 145/6 i 155 radjena na platformi fiata, ne mora da znaci da ce noviji modeli imati to isto! (kao sto i nije slucaj) 147, 156 nemaju blage veze sa tim starijim resenjima prethodnika! tako je i 159 prica za sebe...

a ne vidim zasto se 'baza necega' uvek gleda kao nesto lose i negativno!? pa to svi rade, trenutak je takav da je sve postalo komercijala... ili su ljudi mozda navikli da kad izadje novi model da na njemu bude sve novo (tehnicka resenja)...? :roll:
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4327
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Sub Feb 10, 2007 9:39 am

Nije uvek negativno, cak stavise. .Na bazi. necega je samo podatak koji ima svoju objektivnu vrednost (znaci objektivno se zna da li je neko nasledjeno tehnicko resenje dobro ili lose i to je aksiom), ali ga neko uvek shvata i subjektivno (razlicito ljudi shvataju sta je dobra baza).

Npr. ako bih uzeo da sklapam Cobru onda bih se drzao originalnih resenja u sto vecoj meri, iako znam da su ona danas arhaicna.

Uvek se nesto nasledjivalo, s tim sto se ranije nasledjivalo po vertikali stara baza ili neko tehnicko resenje, a sada uglavnom se proizvodjaci udruze po horizontali oko razvoja nekog resenja pa ga dele kao bazu za nesto, ali ga brze menjaju nego pre.
Acqua-Olio-Benzina
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Feb 10, 2007 12:30 pm

I naravno Grande Punto koji je u startu odlicno izbalansiran i pretstavlja dobar osnov za buduce modele!

A opet kad pogledas 75, stoji sve to da je bila ispred svog vremena u dosta stvari (neki se ne bi slozili, ali dobro) pa i njena osnova je bila Alfetta koliko znam, a ovoj opet Giulia! Mozda sam i pomesao, ali nebitno je!
Znaci treba verovati da je pod Fiatom Alfa nazadovala, a onako krnja i osiromasena iz vremena osamdesetih je kao imala bolja tehnicka resenja?! :roll: Ako oduzmemo RWD i Transaxle...
Ne bih se bas slozio...
Korisnikov avatar
TOXON
Garaža: Bmw E30 318is
Lokacija: Beograd
Postovi: 63
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 3:06 pm

Sub Feb 10, 2007 7:00 pm

Naravno svima je jasno da se platforma zasniva na finansiskim olaksicama!

Zasto bi Fiat preuzimanjem Alfa Romea ulagao Milionska sredstva za postojeci preskupi transaxle ( Koji je toliko dobar da se tek sada uvodi u proizvodnju i to skupih kola ) kada ima Fiat tipo kompletan pogon proizvodnje i auto koji se vrlo dobro pokaza u eksploataciji!

Znaci prica se odvija ovako! Batalite pasiju i ostala sranj..... daj da napravimo nesto sto ce moci da vozi i Baba i Deda i Unuk i Tetka i Strina,nesto sto ce biti lepo i za one za koje pogon i menjac bas boli dupe gde se nalaze i cemu sluze!

Bitno je da je lepo dizajnerski,da funkcjonise i da donosi pare bez mnogo ulaganja! Jel ne zivi se od nas 100 sa foruma nego od siroke narodne mase!

To je opcija 1,za koju ja dafinitivno definitivno NISAM!

Opcija 2 staje ovako!


Posto su Alfa i Bmw bili veciti pandani po nekoj mojoj prici trebalo je biti ovako!

Dolazi 92 godina Fiat je vlasnik Alfa romeo, 75 i E30 su na izdahu vremena i pocinje potreba za proizvodnju novog modela!

E sad da su ulozena ogromna sredstva u dalji razvoj 75 i da je nastao npr model 82 (godina od pocetka proizvodnje) koji ce cenom i kvalitetom pratiti novi BMW proizvod E36 (koji je mnogo postovan u svetu) mozda bi ta Alfa napravila preokret u novoj istoriji Alfa Romea,ali opet ostaje ono glupo sta bi bilo kad bi bilo!

Naravno celnici Fiata su se odlucili za varijantu sigurice koja se nije lose pokazala (jeste da je daleko od cene i prodaje da ne kazem i kvaliteta Bmw-a ) ali je do nekle odradila posao!

Naravno stari alfisti se nisu slozili za tu opciju kao sto se ni Bmw-eisti ne bi slozili da im se Bmw-e poceo praviti na platformi golfa :lool:

ALI ...MONEY MAKE THE WORLD GOO AROUND
Nadam se da sam dobro napisao!
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Feb 10, 2007 7:46 pm

Slazem se potpuno, samo me interesuje zasto je taj RWD i Transaxle tako skup?! I kako to da je Alfa mogla to da finansira onda, a sada je odjednom to pocelo da bude problem! Dobro, tada je kvalitet bio dosta losiji i tu su oticale pare...

Uostalom ta tvoja konstatacija stoji sve do onog momenta dok ne postavis stvari realno, a realno je da se oni nisu uopste oprostili od tog sportskog prizvuka, 8C to vrlo jasno govori, a opet nisu se ni dali u tom pravcu koliko bi trebalo, sama tezina i dimenzije 159 govore u prilog tome! E pa nesto mi se ne slaze da ce to biti auto za babe, dede, strine i tetke, a opet ni to da je to ona sportska masina koju svi znaju od ranije! Nekako je problem u toj neodredjenosti i toj nekoj mutnoj sredini koja ne govori nista i ne ide nigde! Kapiram, iz tvog ugla .pure. Alfiste to je skrnavljenje, ali opet hajmo malo realnije!

Opet glupo .poredjenje., ali ako je VW toliko ulozio u Seat i hteo da napravi super mega giga trans sportski automobil, opet su ostali na FWD i nigde nema Transaxle ili neceg slicnog, a Boga mi oni to mogu da priuste sebi! Pa zar nije AWD najbolji u poredjenju sa RWD i FWD?! Koliko znam Q4 pogon je jedan od najboljih, zasto bi to bio problem imati FWD vozila jer su jeftinija, a za ozbiljnije stvari koristiti AWD, kao sto se to sada i radi sa 159! Opet onaj spot sa 159 koja lezi najbolje u klasi, a opet neki koji to demantuju, sve mi je to jako kontradiktorno!

Poenta cele price je pitanje je li Alfa izgubila ili dobila sa Fiatom, jer u jednom dokumentarcu koji su Englezi snimili o Alfi kazu da je to najbolja stvar koja je mogla da im se desi za proteklih skoro 100 godina nesigurnosti i oscilacija!
Mozda sam nerealan, ali malo mi je nerealno da posle onoliko godina finansijskih problema sada posustanu u svemu sto su pratili skoro 100 godina...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Feb 10, 2007 9:45 pm

Prosto je zasto postoji jedna platforma za vise modela - usteda u troskovima. Ista tehnicka resenja za vise automobila donose ustedu u nabavnoj ceni komponenti. Plus, uzevsi u obzir da razvoj platforme kosta 1-2 milijarde eura, jasno je zasto se proizvodjaci utrkuju da naprave sto vise modela na istoj bazi.
Ja u tome ne vidim nista negativno - broj modela se drasticno povecao (setite se koliko raznih modela kod proizvodjaca je bilo pre 90-tih), samim tim i mogucnost izbora od strane kupca. Proizvodjaci i supplier-i su dobili usled ustede vise novca koji su mogli da iskoriste u buduci razvoj (neki u oporavak), i cista win-win situacija. A to sto je neki promil kupaca ostao bez Transaxle-a ili nekog resenja cija ekonomska isplativost nije moguca, to je logicna posledica toga i nije neka steta (gledajuci sire).

Poenta cele price je pitanje je li Alfa izgubila ili dobila sa Fiatom, jer u jednom dokumentarcu koji su Englezi snimili o Alfi kazu da je to najbolja stvar koja je mogla da im se desi za proteklih skoro 100 godina nesigurnosti i oscilacija!
Alfa je dobila sa Fiatom, inace verovatno nebi bila u ekspanziji sada, vec bi najverovatnije bila ugasena. Jos uvek nije profitabilna, i nije bas ni blizu...procene su da treba da prebaci broj od 300.000 prodanih vozila u godini da bi izasla iz minusa, sto i nije tako nerealno.

Ponovo na topic....da nema te strategije o koriscenju istih platformi za slicna vozila razlicitih marki, zar mislis da bi i jedna od Alfi danas postojala? Odakle bi se nasao novac za finansiranje 3 platforme?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Feb 10, 2007 9:51 pm

Sve je to jedan veliki paradox!
Ali dobro, ko posluje u plusu?!
Je li bila ista tema za Seat prosle godine, nesto se ne secam najjasnije, ali po novinama se vrtelo da su u debelom minusu...
Znaci ko je u plusu, Mercedes?! BMW?! VW?! Fiat?! Ko dotira tolike gubitke?!
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4327
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Ned Feb 11, 2007 11:50 am

Naravno, da je Alfa dobila sa Fiatom. Ne bi sada ni postojala, niti uspela da izbaci nekoliko modela koji se smatraju najboljim u njenoj istoriji. Ne vidim uopste tu prostora za neku objektivnu diskusiju. Subjektivno nekome moze biti zao, ali ti potezi su sacuvali firmu...

I naravno da su presli na prednji pogon jer je to za klasu kola koja pravi Alfa bolje resenje nego pogon nazad. Alfina orijentacija ka 4wd u buducnosti je ispravna odluka.

Transaxle...`ajde da i tu stvari stavimo u realan kontekst...kada pitas nekog zasto je to toliko dobro, onda svi kazu - pa zato sto je omogucava idealan raspored tezine...ali zar nije vaznije pitanje - kako taj menjac uopste radi. Transaxle menjaci tek sada sa elektronikom koja kontrolise menjanje brzine, bez sajli i drugijh prenosnika, moze biti svrsishodan i pozitivan. Ne postoji nijedan stariji auto, bilo koje firme (izmedju ostalog i Porsche) sa transaxlom kome je taj menjac precizno funkcionisao. Na svim ondasnjim testovima ti menjaci su kod Alfe dobijali vrlo negativne kritike i smatrani su korakom unazad u odnosu na menjace iz Guilia-ne generacije.
Acqua-Olio-Benzina
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Ned Feb 11, 2007 3:30 pm

GT napisao:Sve je to jedan veliki paradox!
Ali dobro, ko posluje u plusu?!
Je li bila ista tema za Seat prosle godine, nesto se ne secam najjasnije, ali po novinama se vrtelo da su u debelom minusu...
Znaci ko je u plusu, Mercedes?! BMW?! VW?! Fiat?! Ko dotira tolike gubitke?!
Pa nije to paradox - to je ekonomska logika. Onaj ko ima svoje troskove po kontrolom i drzi ih na niskom nivou, ubire profit. Koga troskovi guse - on propada. Zato danas postoji samo 11 nezavisnih proizvodjaca automobila.

Auto industrija je jedan od najvecih generatora rasta globalne ekonomije i trenutno se nalazi u jako dobroj poziciji. Ako se izuzmu americki Big Three, svi ostali su profitabilni - najprofitabilniji su Porsche (ca. 20% zarade pre kamata i taksi), Toyota (ca. 10%), Nissan, Honda oko 9%, BMW, Audi malo iznad 5%, ostali ispod 5% (Daimler 2.5%, gde Mercedes ima oko 8% koliko se secam, Chrysler debelo u -), VW oko 4%. Francuzi najgore stoje trenutno ali su i dalje profitabilni. Fiat Auto je po prvi put posle mnogo godina izasao iz minusa ove godine.

Sto se odvojenih brendova tice, ako se ne radi o ekskluzivnim brendovima i malim serijama, smatra se da je potrebno praviti preko 300.000 da bi se postigla profitabilnost. Naravno, to ne vazi uvek, ali je preduslov. Pomenuo si Seat, koji je u velikim problemima i to je tacno, ali ako vidis kako se kretala prodaja u poslednjih 4-5 godina,videces da su sa 850.000 (ako se dobro secam) pali na 600 i nesto hiljada automobila godisnje. Los brend management je za to kriv, VW nije pogodio kako da pozicionira brend - prvo su hteli da bude jeftin VW proizvod, pa su videli da sa Skodom vec imaju to, pa su krenuli da guraju sportski imidz, ali ni u tome nisu uspeli sa onakvim modelima. Marka defitivno ima krizu identiteta, ne moze vise niko da asocira Seat sa nekom osobinom.
Slicno je i sa Lanciom - sta je danasnja Lancia ? Ekskluzivna, sportska ili jeftina marka? Ni jedno ni drugo ni trece, a to je surogat koji prolazi samo u velikim serijama (sto bi ti rekao auto za babe, dede, strine i tetke).
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Ned Feb 11, 2007 10:27 pm

Pretpostavljam da kad si rekao Fiat mislio si na Fiat, Alfu, Lanciu, Ferrari i Maserati zajedno...
Nisam upucen u sve to pa ne mogu da se nacudim toliko malim profitom, covek bi na prvu pomislio da su to ogromne sume, do duse i jeste 5% mnogo od pola miliona vozila...

A to sa Lanciom, pa bilo je cak i ovde na forumu kako je Fiat zamislio celu tu strukturu, Lanciu kao vozilo vise klase dok Alfa spada u malo manji luksuz ali vise ka sportu naginje, dok je Maserati jeftiniji od Ferrarija, a Fiat je klasicna komercijala, opet to i ima nkog smisla ako se do kraja ispostuje sve receno! Nisam mogao da nadjem tu tabelu, ali znam da je bila ovde negde...

Inace vozio sam Fiat Tipo i naravno moju 146, pa to ne da nema veze jedno sa drugim nego je razlika kao ono na cemu se sedi i ono na cemu se gleda! To na konto onoga sto je neko rekao da je to isti automobil!
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Feb 12, 2007 2:02 am

GT napisao: Pretpostavljam da kad si rekao Fiat mislio si na Fiat, Alfu, Lanciu, Ferrari i Maserati zajedno...
Ne, na Fiat Auto - Fiat, Alfa i Lancia...Ferrari i Maserati su odvojeni clan Fiat Group-a, gde je Maserati neprofitabilna, a Ferari super profitabilna kompnenta.

A to sa Lanciom, pa bilo je cak i ovde na forumu kako je Fiat zamislio celu tu strukturu, Lanciu kao vozilo vise klase dok Alfa spada u malo manji luksuz ali vise ka sportu naginje, dok je Maserati jeftiniji od Ferrarija, a Fiat je klasicna komercijala, opet to i ima nkog smisla ako se do kraja ispostuje sve receno! Nisam mogao da nadjem tu tabelu, ali znam da je bila ovde negde...
Slazem se da ima smisla, ali ne verujem da ce moci da pozicioniraju Lanci-u tako, s obzirom na to da je sva ona ekskluzivnost koju je brend nekada imao prokockana 90-tih. A pogledaj i onaj nesrecni Thesis - niko ziv ga ne kupuje....jednostavno ne dolazi ekskluziva preko noci.
Inace vozio sam Fiat Tipo i naravno moju 146, pa to ne da nema veze jedno sa drugim nego je razlika kao ono na cemu se sedi i ono na cemu se gleda! To na konto onoga sto je neko rekao da je to isti automobil!
Tehnicki gledano, automobili dele jako toga (ista platforma), subjektivno - dva sveta :)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Feb 12, 2007 3:30 am

Subjektivno=moje nerealno zapazanje!
Ili
Subjektivno=neobaziranje na cinjenicu da je to 90% Tipo, nego oceniti realno dozivljaj?!
;)

Istina, Lancia se zaista malo zagubila kako u svemu ovome, tako i u dizajnu, mislim pogledajmo Deltu...

Sve u svemu Italijani kao Italijani, pravili greske i dopustali sebi Srpski nacin razmisljanja:.Ma ko ga *ebe, zamuljaj to da se proda!. i eto sad imaju velikih problema da se povrate tamo gde im je realno mesto, valjda su konacno shvatili! Ali nisu sigurno, tek da se vrate i opet ce se opustiti, ma to je takav mentalitet, zene, muzika, hrana, moda, stil, umetnost, emocija, nema tu mesta disciplini! Pa bilo bi i mnogo! ;) :cool

Inace verujem da su svi gledali .Mandolina kapetana Korelija., pored toga sto je film krajnje ne-patetican s obzirom da su ga radili Amerikanci, pravo remek delo u kome se jako lepo vidi slika Nemackog i Italijanskog vojnika, pa to u sustini vazi za sve ostalo! Ne znam kad ce Nemac da dozvoli sebi nesto tako, naravno bez emocija i stila, ali opet disciplina puta disciplina!
Mislim dva puta su krenuli na ceo svet, sta drugo reci...
Korisnikov avatar
TOXON
Garaža: Bmw E30 318is
Lokacija: Beograd
Postovi: 63
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 3:06 pm

Pon Feb 12, 2007 3:48 pm

@GT
Danas sam se malo vozio pored tebe,bio si sa nekom cicom u alfamobilu!
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Feb 12, 2007 6:42 pm

Pa dobro majku mu imas na volanu taster za sviranje, pa sledeci put pritisni i mahni! ;)
Korisnikov avatar
TOXON
Garaža: Bmw E30 318is
Lokacija: Beograd
Postovi: 63
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 3:06 pm

Pon Feb 12, 2007 11:26 pm

GT napisao:Pa dobro majku mu imas na volanu taster za sviranje, pa sledeci put pritisni i mahni! ;)
Nisam bio sa alfom pa reko neces me prepoznati!
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Feb 12, 2007 11:29 pm

A ja se cudim sto te nisam primetio! ;) Red Devil ne moze da ti promekne! :twisted:

Povratak na “Area Servizio”