Jel` te muce seleni... Meni to lici na resenje u iznudici, mada vredi prouciti...
Najvise ces o Powerflexu naci na engleskim forumima gde je misljenje o njima uglavnom pozitivno. Medjutim, moras da znas da ih u Engleskoj uglavnom stavljaju ljudi koji nemaju dobar servis u okolini, pa ih odrzavaju u nezavisnim radionicama koji nemaju sve originalne delove. Inace su servisi u Engleskoj za Alfe mahom losi, pa je praksa da se Alfe odrzavaju u nezavisnim radionicama rasirena.
Od nama blizih zemalja moze da se nabavi u Hrvatskoj koliko sam video, ali oni nisu bili nesto zadovoljni.
Vidi italijanske i nemacke forume za Alfu, mozda su oni najbolji putokaz. Italijanski ne znam, a nemackim forumima se nesto nisam bavio, dosada su mi engleski bili dovoljni za ono sto me je interesovalo.
Da, gledao sam po engleskim forumima. A takodje sam razmenio iskustvo sa momkom iz Praga koji tamo vozi Cesku ST klasu sa AR 147 koji je rekao samo reci hvale.
Evo ti iskustvo jednog člana CSC foruma sa powerflexom i alfom 156 C/P:
Pokusao sam ti jucer napisati svoje iskustvo sa Powerflexom ali kad sam stisnuo tipku .posalji. pukla je veza a sa njom i moji zivci.
Dakle glede Powerflexa:
Ja sam nabavio komplet Powerflexa za 156 iz Engleske ( 4100 kn ) i poceo s prednjim krajem. Doljnje vilice se uopce ne isplati pokusavati, jer izbiti stare selene i nabiti nove je gotovo nemoguca misija, pri tom se treba voditi racuna da ne prepresas selene ( upravo to su meni napravili) jer neces moci pogoditi rupe na sasiji da ih zasarafis nazad. Povrh toga na ramenu ti ostaje stara kugla, uglavnom neuspio pokusaj koji je rezultirao unistenim parom selena za prednju vilicu+kupnjom nove vilice+troskovi majstora. Nazalost poceo sam sa vilicom koja mi je bila u redu
U cetvrtak sam kod Krese dogovorio promjenu druge doljnje vilice ( kupit cu novu jer mi je kugla pri kraju) i promjenu selena na gornjim vilicama, to bi trebalo ici lakse jer sam to probao napraviti u radioni na poslu i uspio bez vecih problema.
Jos me doma cekaju seleni straznjeg kraja ali i to ce doci na red.
Kad napravim napisem utiske
A sto je powerflex? Jesu to ta ramena koji su kao bolja od fabrickih(procitah nedje o aftermarket djelovima koji su radjeni da zamijene fabricke koji su extra loseg kvaliteta)?
Powerflex je engleska firma koja se bavi izradom ramena i drugih delova od specificne mesavine gume i sintetickih materijala. Imas njihov sajt, pa mozes vise da se informises o njihov proizvodnom programu.
Mislio sam da vidis na sajtu cime se bave i kako to rade... ja sam gledao sajt, pa se nisam .nalozio..
Ja imam 15. sto nije lose, udobno je i cuva donji postroj, 16. je optimalno resenje jer daje bolji sportski osecaj, a ne gubi se na udobnosti, dok je 17. preterano za osetljiv Alfin donji postroj i nase lose puteve. Normalno, ako se prelazi na vece tockove treba promeniti opruge i amortizere.
A da stavim 16, na koji promjer gume dda idem /45/50/55 na 215 i reci mi shto se opruga tiche, mogu li da kupimm 3 cm kracje ebahove na fabricki amortizer?
205/55/16 ili 215/45/16. Bolja je prva varijanta, zbog cuvanja felni i rupetina. 215/45 ide uz 17. takodje, na TI paket kod restilizovane 156.
Mozes da stavis 3cm krace opruge Eibach opruge na serijski amortizer, ali ja sam licno veliki protivnik toga. To niko ozbiljan ne radi...mada vidim u poslednje vreme mladi vozaci koji nesto petljaju oko tuninga zbog besparice to vrlo cesto praktikuju, pa su da bi opravdali to sto rade, smislili opravdanje da do 3cm ne steti nista amortizerima. Steti naravno, pre ili kasnije, mora da se menja amortizer, koji uz to nikada ne daje takav efekat kao amortizer koji ide uz skracene opruge.
Alfa je fabricki stavljala .sport paket. sa Eibach oprugama i Boge amortizerima...ne mogu sada da se setim oznaka koji Boge, ali nije to tesko saznati...
Pa shta znam ako stavim 55 promjer na jedan col vecju gumu chini mi se da cje biti visoka? E sad da mijenjam amortizere u after market, stvarno necju jer i ovako mi auto lupa preko neravnina dosta tako da nebi josh toga da slucham, inache bio sam kod majstora rekao mi je da je to sve ok. A inache sam negdje prochitao da ako lupa zadnji dio problem se moze rijeshiti zateyanjem spojeva, e sad jeste chuli vi za to i kako to ide poshto moj majstor za to nije chuo!
Nece biti visoka (mada je relativno sta je za koga visoko...), jer je tocak 16., a ne 15. kakav imas sada. Takve Alfe sa 16. mozes da vidis...takva je svaka 156 sa telfonkama sa 5 rupa. Moze da stavis i gumu 50.
Auto ce ti mnogo vise .lupati. sa nizim gumama.
Gasni sportski amortizeri su upravo zbog toga bolji jer oni u kombinaciji sa skracenim oprugama daju pun efekat i .ne lupaju.. I nabijeni serijski amortizer ima kraci hod, tako da to nije razlog za odbacivanje te kupovine.
Za ovu intervenciju koju si spomenuo na kraju, nisam cuo.
Pre dve nedelje sam imao priliku da se vozim u 156 SW sa ugradjenim PowerFlex zglobovima, na relaciji Bec-Semmering cca 150km, kombinacija auto put-krivudav magistralni put, osecas je zaista dobar, nema lupanja, mada je auto zaista tvrdji...
Momak (kolega) ciji je auto kaze da ih je stavio pre oko 7-8.000km i da je za sada zadovoljan, auto je dosta upravljiviji-kruci i bolje podnosi bocne sile.
Mnogo sam se zagrejao da i ja probam ovako nesto na svom autu...
Ja imam i Powerflex na prednjem trapu na 206, a zadnji selen blokovi (bili bumeni) su zamenjeni punim aluminijumskim caurama - nema lupanja, nema setanja, MNOGO bolja reakcija na volanu, bolji osecaj, i mnogo manje setanja. Naravno, nesto neudobnije jeste, ali ne u smislu da je auto tvrdji vec se cini nesto nervoznijim, jer nema vise guma da upijaju sitne pokrete sasije i volana, kinete li za volanom skocite pola metra u stranu autom Meni se to licno dopada, nekome drugome mozda bude preterano intenzivno i opterecujuce za opustenu voznju - ali nista dramaticno.
U svakom slucaju, vise promene donose sportske opruge i amortizeri pa opet puno ljudi to radi, po meni pre zamene oslanjanja ovo bi trebao biti prvi korak.
Kakav je njihov vek trajanja i ima li nekih stetnih efekata po druge komponente dole?! Mislim mogu li da se stave cisto radi zamene ovih gumenih koje su dotrajale, koje su svakako za menjanje?!
Gledam sad na sajtu ima i za 145/6, ali samo napred, dok za 156 ima i pozadi, to je zbog same konfiguracije vesanja valjda, ali ima li smisla staviti ih samo napred?! Ili idu i pozadi...
Samo na mesta koja prenose sile, levo-desno, napred -nazad, nikako gore, dole pod bilo kojim uglom.
Tako se zadrzava koliko toliko komfor u autu iz izvesnu nervozi na .pravcu. kako je 206 vec opisao.
Na slici je prednja vucha i tachke 1 i 2 su dovoljne za pocetak.