Stranica 1 od 2
Cuje se kao servo pumpa, a ustvari je...
Poslato: Ned Apr 30, 2006 9:26 pm
od Gost
Pozdrav dobri ljudi...evo ja sa danasnjeg skupa pa na forum.
Imam problem sa 145 1.4.TS. Kada mi je auto u mirovanju na leru, krenem da dodajem gas i dobijam zvuk kao da motam volan a servo pumpa je losa....uzgred budi receno, u voznji u visim stepenima prenosa narocito, cuje se da nesto peva kao da je lezaj u tocku, a majstor mi je gledao i kaze da je ok, a i nije lezaj jer se on cuje i kada ide na ler...a ovo se samo cuje kada dodajem gas u brzini....nadam se da sam uspeo da opisem zvuke od kojih cu da vrdnem =[ .
Dakle volan ne pipam pa smatram da nije servo pumpa...spanere i remenje sam menjao...e sada....naravno sam otisao kod majstora (Ricambi, sa kojima sam generalno zadovoljan) i krene prica: ne mogu da znam dok ne zamenis varijator, servo pumpu....bla bla bla....a kasnije mi covek kaze: pa to moze da bude alternator, lezaj na klinastom bla bla bla....srpski bezobrazluk je nenad..biva stvar....
Pomagajte
Poslato: Ned Apr 30, 2006 10:28 pm
od Gost
Glasam za lezaj kaisa alternatora.

Poslato: Ned Apr 30, 2006 10:30 pm
od Gost
Mislis lezaj je ovo sto kuka ili ovo sto peva

Poslato: Ned Apr 30, 2006 11:02 pm
od Gost
Pa takva ti je svaka Alfa, do 3000 rpm kuka, a preko 3000 rpm peva
Salu na stranu, ako vec cujes dva zvuka moze biti da jedan pravi vec pomenuti lezaj a da drugi pravi kais ako nije dovoljno zategnut.
Da li si proverio ovo poslednje?.
Poslato: Ned Apr 30, 2006 11:12 pm
od Gost
Nisam, a hteo sam ali sam dobio goreopisane dileme majstora....planiram u sredu da je oteram i da mu kazem dok ne sredi da mi ne vraca auto
Poslato: Pon Maj 01, 2006 12:19 am
od kilson
...Hm. A da chujesh i mishljenje drugog majstora?
Poslato: Pon Maj 01, 2006 12:21 am
od Gost
killaz napisao:...Hm. A da chujesh i mishljenje drugog majstora?
Slazem se ja sa tim skroz....sve sto sam hteo je da ne komplikujem....idem tamo gde uvek idem i to je to....medjutim....mada ne bih voleo da ovo zvuci kao neko pljuvanje po ovim majstorima....jednostavno to sto peva hocu da ne peva i kraj
Poslato: Pon Maj 01, 2006 12:29 am
od Gost
Ima li veze u kojoj si brzini, da nije menjach propevao?
Poslato: Pon Maj 01, 2006 12:31 am
od Gost
BOOST napisao:Ima li veze u kojoj si brzini, da nije menjach propevao?
menjac mi radi skroz normalno....auto ide normalno...
Poslato: Pon Maj 01, 2006 12:33 am
od Gost
Kakve to ima veze? Sto nebi mogao neki od lezajeva u menjachu da bude problematican? Sam opisujes da je vezano sa voznjom.

Poslato: Pon Maj 01, 2006 12:35 am
od Gost
BOOST napisao:Kakve to ima veze? Sto nebi mogao neki od lezajeva u menjachu da bude problematican? Sam opisujes da je vezano sa voznjom.

Stvrno ne znam...od sveg znanja koje imam o automobilima...o menjacu znam najmanje
Poslato: Pon Maj 01, 2006 12:36 am
od Gost
Kazes u visim brzinama , nadam se da je to definicija 4 ili 5 brzina a ne brzina u kilometrima na sat?
Poslato: Pon Maj 01, 2006 12:37 am
od Gost
BOOST napisao:Kazes u visim brzinama , nadam se da je to definicija 4 ili 5 brzina a ne brzina u kilometrima na sat?
Da u 4 i 5 se najjasnije cuje....u nizim stepenima prenosa ne cujem
Poslato: Pon Maj 01, 2006 12:44 am
od Gost
Chuje ti se pinjon u menjachu.
Izvini za realnost ali nije dobar znak

Poslato: Pon Maj 01, 2006 12:46 am
od Gost
BOOST napisao:Chuje ti se pinjon u menjachu.
Izvini za realnost ali nije dobar znak

Pojasni....opasno-nije-koliko para
Znas li mozda da mi objasnis sta se cuje kada na leru dodam gas....procitaj prvi post za pojasnjenje
Poslato: Pon Maj 01, 2006 12:57 am
od Gost
Zvuci da imas 2 razlicita zvuka i pretpostavka (vrlo retko pretpostavlja) je da je zvuk koji opisujes i na koji ja pikiram :
Laksi oblik: Proveri nivo ulja u menjachu i izmeni ga novim.
Tezi oblik: nosi sa sobom raspakivanje menjacha u ranom stadijumu gde je moguce promeniti lezaj na pinjonu, spojnom segmentu sa vencom diferencijala.
Ako pomislis kako znaju da pevuse autobusi (posto su svi dotrajali sa menjachima i diferencijalima) samo u blazem obliku, zvuk koji opisujes i veza simptoma ukazuju na problematiku koju opisujem, da upravo kad je opterecenje najvece a to je u 4 i 5 brzini.
Ako se neresi na vreme nosi sa sobom havariju tipa gde samo kuciste lezaja moze da bude osteceno te i izmena lezaja nemoguca jer je kuciste istog ustvari kuciste menjacha.
Klasichno za prednju vuchu, koliko je presao ??
Poslato: Pon Maj 01, 2006 1:00 am
od Gost
Presao je 116000
Pogodio si jedan zvuk....tako je,zvuci kao autobusi. Znaci za to prvo da probam da zamenim ulje.
A ovaj drugi zvuk je kao da motas volan pa huji servo...a ustvari nista ne diram samo dodam gas i cuje se taj zvuk
Poslato: Pon Maj 01, 2006 1:04 am
od Gost
Ako prodjes samo sa zamenom ulja u menjachu budi vishe nego srecan.
Ovo sa zvukom serva : Da li ima veze da li je motor upaljen prvi put ujutru i da li je ulje za servo vruce. Dakle da li je radilo pa se zagrejalo.
Ovde se nadam da je neko uspeo da sipa pogresan tip ulja u servo za volan i da chujes cirkulaciju ulja kroz regulacione ventile na servu.
Poslato: Pon Maj 01, 2006 1:07 am
od Gost
Nema veze da li je auto radio ili ne...nisam primetio razliku kada je hladan i kada je vozen...jednostavno se cuje stalno kada dodam gas
Za ovaj menjac...imas li neki savet gde da odem u BG-u....sta da radim...da kupim taj lezaj...kod koga da radim..
Poslato: Pon Maj 01, 2006 1:09 am
od Gost
A da....vise se cuje kada namotam volan
Poslato: Pon Maj 01, 2006 1:21 am
od Gost
Za pocetak, nepoznata teritorija, nemam preporuke

ali, probaj sa zamenom ulja u menjachu i u servu i uzmi SAMO ULJE koje je propisano i za jedan i za drugi.
Pregledaj da li ulje u servu deluje .spaljeno..
Problem i kod jednog i kod drugog ukazuju na vecu kilometrazu obicno ili na ostru eksploataciju , pod uslovom da je bilo dovoljno ulja u menjachu .
Postoje izvesni keramiski aditivi koji resavaju problem do jednog nivoa ali nisam pristalica istih.
Poslato: Pon Maj 01, 2006 1:25 am
od Gost
BOOST napisao:
Postoje izvesni keramiski aditivi koji resavaju problem do jednog nivoa ali nisam pristalica istih.
Predpostavljam da mislis na aditive za menjac....sto se serva tice menjao sam ulje pre mesec dana.Nisu imali Tutel-u pa su mi dolili neko drugo.....mada iskreno ne znam fabricke preporuke ni za menjac ni za servo
Poslato: Pon Maj 01, 2006 1:29 am
od Gost
Odkad je prisutan problem sa zvukom serva?
Da mislim na aditive za menjache na keramichkoj bazi koji mogu da nadograde ishabane delove.
No to je opcija za moj pojam ukoliko zelis da .usrecish. sledeceg vlasnika pre .udaje. shto nepropagiram kako korektno resenje.
Poslato: Pon Maj 01, 2006 1:32 am
od Gost
Ja ovu Alfu vozim nekoliko meseci i od tada imam taj problem...kasnije sam video da je pomalo kapljalo ulje iz onog dole creva za servo....to mi je zamenio majstor i zamenio sam i ulje....da nije pumpa mozda problem
Poslato: Pon Maj 01, 2006 1:37 am
od Gost
Ulje za servo je Dexron II
Za menjach je polusintetichko 75W/90
Sto se tice identifikacije zvuka oko serva, jednostavno je:
Ili dolazi do zvuka od strane pumpe ili odozdo sa letve volana.
Odakle, da se utvrditi za 2 minuta, samo treba izaci napolje
Pumpa kad crkava vishe klepece a kad je letva u pitanju sa overflow ventilima chuje se vishe kao shishtanje slichno motanju volana.