Stranica 1 od 2
Hipoteticko pitanje u vezi Varijatora
Poslato: Pon Okt 24, 2005 7:21 pm
od imandic
Recimo:
Ocu da prodam auto svom ocu, ali mi drci varijator.
E, posto on nema pare da ga popravi, a nervira ga, on mi kaze:
Sine, iskljuci ga nekako skroz, bas me briga za gubitke snage, samo da se ne cuje...
Da li je to moguce? Znaci da se nekako sj*be da ne drci, a da li radi ili ne, nije bitno?
Poslato: Pon Okt 24, 2005 10:33 pm
od Dora
Koliko sam shvatio iz vaših opisa to čudo radi na pritisak ulja, znači ima klip koji pomera to što pomera. Treba blokirati klip kao da ima pritisak ulja.
Ne odgovaram za posledice ove pametne izjave

Poslato: Pon Okt 24, 2005 11:01 pm
od imandic
Ne verujem da ce to da ga zaustavi, posto je vezan za bregastu...U stvari, i pocinje da zuji kada mu ulje ne dolazi kako treba...
Najveci problem varijatora je hladan start kada je kompletno ulje u karteru...Taj period dok ulje ne dodje gore (a varijator je koliko sam skonato najvisa tacka motora) i stvara probleme...
Poslato: Pon Okt 24, 2005 11:40 pm
od Dora
Pa moja ideja i jeste da se fiksira bez ulja ali u položaju kao da ima ulja. Znači ako je to uopšte neki klip onda da se izgura koliko treba i blokira.
Poslato: Pon Okt 24, 2005 11:45 pm
od imandic
Mislis skinem poklopac ventila, zavarim varijator i gotovo...Nema vise 120 konja nego 100 i resen problem zauvek?
Poslato: Uto Okt 25, 2005 1:18 am
od Dora
Pa na tako neki način, nisma video ni skicu pa ne mogu da kažem precizno...
Poslato: Uto Okt 25, 2005 12:34 pm
od Gost
upravo tako... neki su ga varili, a neki probusili rupe i srafili sa 3 srafa...
a mozda je nekako bolje da se vari mislim zavari... ako nista drugo rimuje se VARITI VARIJATOR...

Poslato: Uto Okt 25, 2005 1:48 pm
od Gost
a cuo sam da ima i fora da mu se sa nekim cevcicama resi da ima ulja i kad je ugasen auto...
manda prica se po kraju da uzimas neki 2.0 16v?

Poslato: Uto Okt 25, 2005 2:42 pm
od Gost
pa vrlo rado bi presao na koncepciju bez varijatora "taj" 2.0 16v bi mi odgovarao :cool
Poslato: Uto Okt 25, 2005 2:48 pm
od Gost
Milos napisao:pa vrlo rado bi presao na koncepciju bez varijatora "taj" 2.0 16v bi mi odgovarao :cool
valjaj masinu dok jos mozes i vrebaj neku azdajicu...
Poslato: Sre Okt 26, 2005 1:11 am
od speedfreak968
cekajte bre ljudi, pa ja bih krv dao za svaku KS vise, a sad ajd' da izbacim varijator iz kombinacije i adio jedno 20 konjica... :depressed:
Poslato: Sre Okt 26, 2005 1:49 am
od Gost
Ivan hoce caletu da proda auto a njemu coveku verovatno to nije bitno da li je 120ks ili 100ks...

Poslato: Sre Okt 26, 2005 2:10 am
od Gost
Zavisi u kom polozaju blokirate varijator. Ako bregasta ostane pomerena unazad ostace tih 120 konjica, ali ce imati rupu na nizim obrtajima. Verujem da ce se caletu vise svideti varijanta od 100ks sa dobrim lowend-om, ali ne mora da znaci...
Poslato: Sre Okt 26, 2005 9:33 am
od Gost
A &što ne proba&š da sopa&š Liquimoli MoS2 aditiv za ulje? Po nekim forumima kažu da im je to re&šilo problem sa crkavanjem varijatora. Probaj pa ako posle 200km nema efekta, menjaj ulje i to je to. Sad će svi da me napljujeta jel da ?

Poslato: Sre Okt 26, 2005 9:50 am
od Gost
ne verujem da bi aditiv pomogao...
Poslato: Sre Okt 26, 2005 12:02 pm
od speedfreak968
been there done that... na zalost ne pomaze... uhh... izgleda da prici sa varijatorm nije sudjeno da ima srecan kraj... ustvari ta prica uopste nema kraj

...
Poslato: Sre Okt 26, 2005 1:54 pm
od Gost
Ja bi probao, jos ako sam presao sa uljem vise od 4k Km ne bi razmisljao ni malo. Aditiv je 350din, ne mozes nista da izgubis, a mozes da dobijes. Ako ne upali, menjas ulje i vozis. Zar nije neko pricao da neko u BG resava varijatore sa dozivotnom garancijom?
Poslato: Sre Okt 26, 2005 2:28 pm
od Gost
taj bi se ubio od kinte

Poslato: Sre Okt 26, 2005 3:34 pm
od kilson
stex napisao:...Zar nije neko pricao da neko u BG resava varijatore sa dozivotnom garancijom?
Svojevremeno sam editovao post od nick-a "Alfa145" koji je spominjao tu opciju... Kontaktirajte ga, pa vidite ako josh uvek postoji takva mogucnost zamene.
Poslato: Sre Okt 26, 2005 3:37 pm
od Gost
killaz napisao:.....
a shto ti dechko ne palish MSN na poslu?

drči?
Poslato: Sre Okt 26, 2005 9:10 pm
od Gost
ček, ček, kako drči? Auto radi kao dizel ili drči na određenom broju obrtaja? Ako drči na određenom broju obrtaja, onda nije lepo uzubljen.
Poslato: Sre Okt 26, 2005 11:35 pm
od Gost
Naj bezbolnije je , ali mora da se rasturi , stavis jacu oprugu i nema lupanja ali prakticno ni ne radi.
Poslato: Čet Okt 27, 2005 10:14 am
od Gost
killaz napisao:stex napisao:...Zar nije neko pricao da neko u BG resava varijatore sa dozivotnom garancijom?
Svojevremeno sam editovao post od nick-a "Alfa145" koji je spominjao tu opciju... Kontaktirajte ga, pa vidite ako josh uvek postoji takva mogucnost zamene.
to je spominjao dejan ricambi...........usmeravao je na njega...

sumnjam u to...
Re: Hipoteticko pitanje u vezi Varijatora
Poslato: Sre Nov 16, 2005 6:34 pm
od kilson
Da se vratimo malo...
imandic napisao:Recimo:
Ocu da prodam auto svom ocu, ali mi drci varijator.
E, posto on nema pare da ga popravi, a nervira ga, on mi kaze:
Sine, iskljuci ga nekako skroz, bas me briga za gubitke snage, samo da se ne cuje...
Da li je to moguce? Znaci da se nekako sj*be da ne drci, a da li radi ili ne, nije bitno?
Na alfa156.net sam nashao interesantan chlanak:
To test the operation of the variator, its electro-mechanical solenoid which controls the oil flow to the variator, and the relay itself, you've got to do a simple bit of dismantling.
You must firstly locate the variator relay. It's listed in the vehicle handbook as being to the left of the battery under the black dust cover. Remove the dust cover and you should see the following: A relay to the rear of the battery, a fuse block or two, and a relay to the front. The relay to the front is the variator relay. Remove it.
To confirm you have the correct relay, start the car with it removed. It should start OK. If not, you have either removed the fuel pump or general ignition services relay. If so, replace it and try another.
If you have correctly removed the variator relay, you now need to open it. With a screwdriver, push out the four tabs on the two sides to allow the internals to slide out from the metal BOSCH shell.
Now, look at the device and locate the actuator... the part that 'switches' when the coil gets power.
Replace the relay in it's block, and start the engine again. Let it idle for a while until it's stable and running at approx 900RPM or so.
Then, push the contact closed for 1.5 seconds or so and release. The solenoid will push the pin to allow the oil to flow into the variator, the variator will shift phase and turn the camshaft 25 degrees, and the engine will stutter and should recover.
If you are able to hear the stutter, then you know it's all pretty well functional!
Credits to: McGuinn: Aug 30 2005
I zatim dopuna::
...this method will only work with pre 05/98 versions, on cars with the newer ecu the variator is switched directly from the ECU with no relay in circuit.
Eto Ivane mozhesh isprobati na gore navedeni nachin da iskljuchish funkciju varijatora. Znachi, odstranjivanjem releja koji "okida" varijator (ako dobro kapiram) i ostavlja fazu u jednom polozhaju.
Ne znam koliko je ovo sve "sigurno" isprobavati, tako da "take care"...
Evo i preseka sklopa (kakvog/takvog), chini mi se da je stex trazhio...

Poslato: Sre Nov 23, 2005 11:36 am
od Gost
imandic @ sinoc sam nesto probao, skidao sam onaj kabl sto stoji na ovom delu (kako god se on zvao)

posle par sekundi pocne uzasno da lupa... bez tendencije smirenja.
provozam jedan krug - katastrofa... ne znam u kom je polozaju ostala...
auto nece da primi gas lepo, brljavi na niskim okretajima, ali normalno penje u visoke...
merio sam napon izmedju tacke 1 i 2, na leru je 0, a kako dodam gas bukvalno preko 1200 okine na 12-14v
dakle stvarno nisam pametan... po nekoj mojoj logici to bi trebalo na 3000-3200 da pusti neki napon jer bi se brega tada zakrenula... ili kod mene nesto ne radi...