Hipoteticko pitanje u vezi Varijatora
- imandic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
- Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kargujevac
Post
Hipoteticko pitanje u vezi Varijatora
Recimo:
Ocu da prodam auto svom ocu, ali mi drci varijator.
E, posto on nema pare da ga popravi, a nervira ga, on mi kaze:
Sine, iskljuci ga nekako skroz, bas me briga za gubitke snage, samo da se ne cuje...
Da li je to moguce? Znaci da se nekako sj*be da ne drci, a da li radi ili ne, nije bitno?
Ocu da prodam auto svom ocu, ali mi drci varijator.
E, posto on nema pare da ga popravi, a nervira ga, on mi kaze:
Sine, iskljuci ga nekako skroz, bas me briga za gubitke snage, samo da se ne cuje...
Da li je to moguce? Znaci da se nekako sj*be da ne drci, a da li radi ili ne, nije bitno?
- imandic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
- Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kargujevac
Post
Ne verujem da ce to da ga zaustavi, posto je vezan za bregastu...U stvari, i pocinje da zuji kada mu ulje ne dolazi kako treba...
Najveci problem varijatora je hladan start kada je kompletno ulje u karteru...Taj period dok ulje ne dodje gore (a varijator je koliko sam skonato najvisa tacka motora) i stvara probleme...
Najveci problem varijatora je hladan start kada je kompletno ulje u karteru...Taj period dok ulje ne dodje gore (a varijator je koliko sam skonato najvisa tacka motora) i stvara probleme...
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- speedfreak968
- Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti - Lokacija: Bgd
- Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Post

If everything seems under control, you're just not going fast enough.
cekajte bre ljudi, pa ja bih krv dao za svaku KS vise, a sad ajd' da izbacim varijator iz kombinacije i adio jedno 20 konjica... :depressed:

If everything seems under control, you're just not going fast enough.
- speedfreak968
- Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti - Lokacija: Bgd
- Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Post

If everything seems under control, you're just not going fast enough.
been there done that... na zalost ne pomaze... uhh... izgleda da prici sa varijatorm nije sudjeno da ima srecan kraj... ustvari ta prica uopste nema kraj
...


If everything seems under control, you're just not going fast enough.
-
Go
- Drug Član
Post
drči?
ček, ček, kako drči? Auto radi kao dizel ili drči na određenom broju obrtaja? Ako drči na određenom broju obrtaja, onda nije lepo uzubljen.
-
Go
- Drug Član
Post
sumnjam u to...
to je spominjao dejan ricambi...........usmeravao je na njega...killaz napisao:Svojevremeno sam editovao post od nick-a "Alfa145" koji je spominjao tu opciju... Kontaktirajte ga, pa vidite ako josh uvek postoji takva mogucnost zamene.stex napisao:...Zar nije neko pricao da neko u BG resava varijatore sa dozivotnom garancijom?



-
ki
- Drug Član
Post
Re: Hipoteticko pitanje u vezi Varijatora
Da se vratimo malo...
I zatim dopuna::
Ne znam koliko je ovo sve "sigurno" isprobavati, tako da "take care"...
Evo i preseka sklopa (kakvog/takvog), chini mi se da je stex trazhio...

Na alfa156.net sam nashao interesantan chlanak:imandic napisao:Recimo:
Ocu da prodam auto svom ocu, ali mi drci varijator.
E, posto on nema pare da ga popravi, a nervira ga, on mi kaze:
Sine, iskljuci ga nekako skroz, bas me briga za gubitke snage, samo da se ne cuje...
Da li je to moguce? Znaci da se nekako sj*be da ne drci, a da li radi ili ne, nije bitno?
To test the operation of the variator, its electro-mechanical solenoid which controls the oil flow to the variator, and the relay itself, you've got to do a simple bit of dismantling.
You must firstly locate the variator relay. It's listed in the vehicle handbook as being to the left of the battery under the black dust cover. Remove the dust cover and you should see the following: A relay to the rear of the battery, a fuse block or two, and a relay to the front. The relay to the front is the variator relay. Remove it.
To confirm you have the correct relay, start the car with it removed. It should start OK. If not, you have either removed the fuel pump or general ignition services relay. If so, replace it and try another.
If you have correctly removed the variator relay, you now need to open it. With a screwdriver, push out the four tabs on the two sides to allow the internals to slide out from the metal BOSCH shell.
Now, look at the device and locate the actuator... the part that 'switches' when the coil gets power.
Replace the relay in it's block, and start the engine again. Let it idle for a while until it's stable and running at approx 900RPM or so.
Then, push the contact closed for 1.5 seconds or so and release. The solenoid will push the pin to allow the oil to flow into the variator, the variator will shift phase and turn the camshaft 25 degrees, and the engine will stutter and should recover.
If you are able to hear the stutter, then you know it's all pretty well functional!
Credits to: McGuinn: Aug 30 2005
I zatim dopuna::
Eto Ivane mozhesh isprobati na gore navedeni nachin da iskljuchish funkciju varijatora. Znachi, odstranjivanjem releja koji "okida" varijator (ako dobro kapiram) i ostavlja fazu u jednom polozhaju....this method will only work with pre 05/98 versions, on cars with the newer ecu the variator is switched directly from the ECU with no relay in circuit.

Ne znam koliko je ovo sve "sigurno" isprobavati, tako da "take care"...
Evo i preseka sklopa (kakvog/takvog), chini mi se da je stex trazhio...

-
Go
- Drug Član
Post
imandic @ sinoc sam nesto probao, skidao sam onaj kabl sto stoji na ovom delu (kako god se on zvao)

posle par sekundi pocne uzasno da lupa... bez tendencije smirenja.
provozam jedan krug - katastrofa... ne znam u kom je polozaju ostala...
auto nece da primi gas lepo, brljavi na niskim okretajima, ali normalno penje u visoke...
merio sam napon izmedju tacke 1 i 2, na leru je 0, a kako dodam gas bukvalno preko 1200 okine na 12-14v
dakle stvarno nisam pametan... po nekoj mojoj logici to bi trebalo na 3000-3200 da pusti neki napon jer bi se brega tada zakrenula... ili kod mene nesto ne radi...

posle par sekundi pocne uzasno da lupa... bez tendencije smirenja.
provozam jedan krug - katastrofa... ne znam u kom je polozaju ostala...
auto nece da primi gas lepo, brljavi na niskim okretajima, ali normalno penje u visoke...
merio sam napon izmedju tacke 1 i 2, na leru je 0, a kako dodam gas bukvalno preko 1200 okine na 12-14v

dakle stvarno nisam pametan... po nekoj mojoj logici to bi trebalo na 3000-3200 da pusti neki napon jer bi se brega tada zakrenula... ili kod mene nesto ne radi...