Stranica 1 od 2

Problem sa temperaturom!!!

Poslato: Sre Sep 07, 2005 2:34 am
od Gost
Imam alfu 145 1,4 boxer 96 godiste i problem je u tome sto motor dize tempereturu!Stvarno sam poceo da gubim zivce od tih tzv. "majstora" zapravo u zadnjih 15 dana isao sam kod 4 razlicita majstora i svako ima svoju teoriju,

Evo sta se tacno desava: kad se digne temperatura ventilator se pali i radi 2-3 min i potom se ugasi a da se temperatura nimalo nije spustila,tako da temperatura i dalje raste i ventilator se opet tako povremeno pali ali bez ikakog efekta! I... da menjao sam termo prekidac i opet isto...

Ako neko zna u cemu je problem neka pomogne!!!
Hvala

Poslato: Sre Sep 07, 2005 2:46 am
od Gost
Termostat ili dihtung na glavi.

da li se creva naduvavaju, mislim, jako otvrdnu ?

Poslato: Sre Sep 07, 2005 12:02 pm
od Gost
Termostat smo skidali kod jednog majstora posto je on mislio da termostat ne pusta vodu i onda ga je on podglavio ne znam tacno kako ali uglavnom da stalno bude u otvorenom polozaju medjutim ista stvar...

A to za creva ne znam pogledacu pa cu ti reci

Poslato: Čet Sep 08, 2005 12:25 pm
od Gost
proverio sam creva i isto su tvrdakad je motor hladan i kad se zagreje!

Poslato: Čet Sep 08, 2005 3:08 pm
od Gost
Moguce je i hladnjak da ti se zapusio, probaj da ga ocistis i spolja pod pritiskom i iznutra ispiranjem.
Uradi to pa javi sta se desava.

Poslato: Čet Sep 08, 2005 4:01 pm
od Gost
Prvo isperi sistem za hladjenje, odnosno skini prvo hladjanjak napuni ga nekim sredstvom za uklanjanje masnoca, prnjavstine i kamenca, dobra stvar je ono sredstvo za ciscenje wc solja, neka odstoji malo a zatim istresi sve sto je u njemu a zatim isperi ceo sistm za hladjenje, opet nekim sredstvom kojih imas u prodavnicama.
Ima slucajva i kada su lopatice pumpe za vodu lose pa je protok antifriza slabiji.
A najgori zez sam imao na jednoj glavi motora gde su izduvni kanali (pitaj boga zasto, da li zbog loseg goriva) bili puni neke naslage i motor se grejao znatno vise.

Poslato: Pet Sep 09, 2005 1:13 am
od Gost
Najverovatnije da je dihtung glave stradao (ne daj boze i sama glava),
čim su ti tvrda creva i kad se motor još nije zagrejao.
Mogao bi da proveris kod nekoga da li imas ugljen dioksid u sistemu za
hlađenje, to je jednostavna spravica imaju je ovi što popravljaju hladnjake.
A evo i još jedne interesantne teorije,tačnije slučaja.
Kod vodenih pumpi novije proizvodnje propeler je plastični
i dešava se da kad temperatura naraste na 90 stepeni i više plastični
propeler omekša i odvoji se od osovine pumpe pa se osovina okreće u prazno ili vrti propeler vrlo malo što ima za posledicu grejanje motora.

Ima raznih priča i slučajeva, najbitnije ti je da imaš dobrog majstora
i da otkrivate šta je uzrok korak po korak.
Ipak je pregrevanje ozbiljna stvar najbolje ti je to što pre da rešiš,
ja na tvom mestu ne bih ni vozio auto dok se ne reši kvar.
Pozdrav.

Poslato: Pet Sep 09, 2005 1:22 pm
od Gost
Pogresno si me razumeo tj ja sam pogresno formulisao recenicu :lool: nisam hteo da kazem da su creva tvrda, vec sam mislio da su iste tvrdoce(nisu ni mnogo meka, a ni mnogo tvrda) i kad je motor hladan i kad je topao :lool: :lool: ....moja greska

Ima raznih priča i slučajeva, najbitnije ti je da imaš dobrog majstora
E pa vidis u tome je glavni problem sto ovde u Uzicu takav neko tesko da postoji :(

Danas treba da odem kod jednog majstora dosta ljudi mi ga je preporucilo(kao radio alfe i ima iskustva sa boxer motorima, bio na neko specijalizaciji itd) pa cemo sve lepo i na tenene da pregledamo i da... pogledacemo i pumpu za vodu posto to dosad nisam proveravao...... pa cu vam javiti sta sam uradio

Poslato: Pet Sep 09, 2005 3:56 pm
od Gost
definisi pregrejavanje koliko stepeni 90 100 110 130...?

Poslato: Pet Sep 09, 2005 10:55 pm
od Gost
Cim se creva ne okamene preko 80 c nesto nije u redu ,znam da nije pumpa ni termostat a ni pranje nije pomoglo , moj drugar se petljao sa tim i ispetljao ali trenutno je u grckoj jos 7 dana.Nisam ga ni pitao sta je bilo .

Poslato: Sub Sep 10, 2005 3:15 pm
od Gost
definisi pregrejavanje koliko stepeni 90 100 110 130...?
Pa isla je i preko 100 stepeni mozda oko 110 mislim da bi jos uvek rasla ali ja nisam hteo vise da "eksperimentisem"

A bio sam kod ovog majstora i on je samo onako odokativno pogledao posto nije juce imao bas vremena, pa treba opet da mu teram auto u ponedeljak :? da detaljno pogleda, a inace on sumlja na termostat!!!

Poslato: Sub Sep 10, 2005 5:02 pm
od Gost
Pa nema sta drugo, sem termostata koji je malo prolupo. To sto ti ventilator radi na kratke sekcije pokazuje da je mala kolicina vode u pitanju koja protice kroz hladnjak a temperatura u motoru i dalje raste.

Pitao sam za creva da bi znao sta se desava i nema ti druge, izmena termostata ce biti pod mora.

Poslato: Sub Sep 10, 2005 11:29 pm
od Gost
Kod slicnog problema smo cak i skidali termostat skroz , sto neko i radi leti a stalno vozi kroz grad , i prali ceo sistem i probali pumpa je bacala (pa smo je ipak zamenili posto je malo vlazila na semeringu i opet isto )vodu vec na verglanje ali je temp divljala .Probao sam da ga dobijem u romingu je nije ukljucen.I motor se neobicno grejao sto bi rekli iz samog srca tj bloka, propisna kolicina antifriza , hladnjak vreo da se ispeces i to ceo a temp raste.

Poslato: Uto Sep 13, 2005 2:23 am
od Gost
Aaaaaaaaaaaa :mad: ............. znaci ne mogu da verujem, danas sam ceo dan bio kod majstora i kupio novi termostat i lepo ga zamenili i OPET ISTO!!! NE MOGU DA VERUJEM!!!

Kao sve lepo pregledali i kao termostat riknuo i ja ga jos 5 puta pitam da li je siguran, on kao 100% je to i eto ti.... :mad:

Poslato: Uto Sep 13, 2005 2:32 am
od Gost
OK.. ajd, daj mi sad podatak do koje temperature raste?

Najradje u Celzijusovim stepenima meren na neki od dokazanih nachina.

Kuva li ti ili sta ?

Poslato: Uto Sep 13, 2005 2:50 am
od Gost
pa ovako danas je temperatura isla do 120 stepeni celzijusa toliko je pokazala skala na instrument tabli, a na neki drugi nacin nije merena temperatura...

Poslato: Uto Sep 13, 2005 2:53 am
od Gost
a da i ne kuva, to je predpostavljam zato sto je antifriz u sistemu

Poslato: Uto Sep 13, 2005 3:13 am
od Gost
Sto se tiche merenja, meri na "neki" drugi nacin, skala na instrument tabli je nepouzdana.

Sto se kuvanja tiche, motor nema problema sve dok nepocne rashladna technost da kuva jer tada dolazi do vazdusnih chepova koji su izolator te tek tada temperatura suludo i opasno raste.
Sto je fazon da ti chepovi nisu jednako rasporedjeni tako da dolazi do punktalnog (tackastog) zagrevanja glave koja se usled toga lako iskrivi.
Sve dok nema kuvanja, nema ni problema. dakle ako glikol kuvana 195 C stepeni nema problema ni sa radnom temperaturom od 150 C stepeni, jer je sve u termickom balansu.

Jedino ulje tada trpi veci stres i brze se razgradjuje ;)

Fixiranje na tacku od 100 C stepeni je cesta zabluda.

U svakom slucaju izmeri temperaturu na neki drugi nacin.

Poslato: Uto Sep 13, 2005 3:44 am
od Gost
Pa nisam sumljao na skalu na instrument tabli jer se temperatura spusti na normalu kad vozim po ravnom 4om ili 5om brzinom nekih 70-80 km/h ili kad idem nizbrdo(kad vazduh pocne malo brze da cirkulise i kad je motor manje opterecen) i to vrati se na normalu u vrlo kratkom roku, znaci temp. raste u gradskoj voznji 2om, 3om brzinom

U svakom slucaju izmericu temp na neki drugi nacin...

Poslato: Uto Sep 13, 2005 4:09 am
od Gost
Probaj jos jednu stvar u medjuvremenu.. termoprekidach koji upravlja ventilatorom, premostuja ga da ventilator radi konstantno, zeleo bi da znam reakciju...

Poslato: Sre Sep 14, 2005 1:58 am
od Gost
premostio sam ventilator i tek posle nekih 7-8 min rada temperatura se neznatno spustila (par stepeni)........


....znaci da protok vode kroz hladnjak nije dovoljno dobar tj moze biti jos da je hladnjak zacepio ili da je pumpa za vodu otisla....ispravite me ako gresim!!!

Poslato: Sre Sep 14, 2005 2:19 am
od Gost
Sad je i tebi jasno, no da li je teperatura previsoka ili ne ostaje na tebi da izmeris korektnim instrumentom.

Hladnije nego sto li termostat pusta nemoze da bude!!!

Dakle kad ventilator radi konstantno, termostat zatvara protok, nedaj se zbubiti.

Poslato: Sre Sep 14, 2005 10:31 pm
od Gost
Cekaj cekaj , ako temperatura stoji normalno na otvorenom moze da bude glupost od okrenutih polova na ventilatoru , premosti davac i vidi da ne duva ka masci umesto da uvlaci vazduh , da neki majstor nije petljao sa kablovima.Ako se pregreva samo u gradu lako moguce , da nesto nije u redu sa termostatom ili pumpom pa i hladnjakom grejao bi se i na otvorenom.

Poslato: Čet Sep 15, 2005 4:04 pm
od Gost
Jutros sam otisao kod ovog lika sto mi je zamenio termostat i lepo uzeli i onako polako redom krenuli, ventilator radi normalno uvlaci vazduh, ocistili hladnjak... i skinuli pumpu za vodu i posto je onaj propeler plasticni znachi napukao na jednom mestu i ne okrece se istom brzinom kao osovina na kojoj se nalazi... eto ipak je bila pumpa, al dobro sta ima veze zamenio sam termostat, termicki prekidac i ocistio hladnjak :lool: jeste da me je 3x vise kostalo nego sto bi trebalo al jbg sta da se radi, nadam se da cu u NS naci nekog dobrog majstora da mi odrzava auto ;)

Hvala svima na pomoci i odoh malo da se provozam....

Poslato: Čet Sep 15, 2005 4:31 pm
od Sasha
Kad ti bude bio potreban majstor u NS-u,samo mi se javi ;)