Problem sa temperaturom!!!
-
Go
- Drug Član
Post
Problem sa temperaturom!!!
Imam alfu 145 1,4 boxer 96 godiste i problem je u tome sto motor dize tempereturu!Stvarno sam poceo da gubim zivce od tih tzv. "majstora" zapravo u zadnjih 15 dana isao sam kod 4 razlicita majstora i svako ima svoju teoriju,
Evo sta se tacno desava: kad se digne temperatura ventilator se pali i radi 2-3 min i potom se ugasi a da se temperatura nimalo nije spustila,tako da temperatura i dalje raste i ventilator se opet tako povremeno pali ali bez ikakog efekta! I... da menjao sam termo prekidac i opet isto...
Ako neko zna u cemu je problem neka pomogne!!!
Hvala
Evo sta se tacno desava: kad se digne temperatura ventilator se pali i radi 2-3 min i potom se ugasi a da se temperatura nimalo nije spustila,tako da temperatura i dalje raste i ventilator se opet tako povremeno pali ali bez ikakog efekta! I... da menjao sam termo prekidac i opet isto...
Ako neko zna u cemu je problem neka pomogne!!!
Hvala
-
Go
- Drug Član
Post
Prvo isperi sistem za hladjenje, odnosno skini prvo hladjanjak napuni ga nekim sredstvom za uklanjanje masnoca, prnjavstine i kamenca, dobra stvar je ono sredstvo za ciscenje wc solja, neka odstoji malo a zatim istresi sve sto je u njemu a zatim isperi ceo sistm za hladjenje, opet nekim sredstvom kojih imas u prodavnicama.
Ima slucajva i kada su lopatice pumpe za vodu lose pa je protok antifriza slabiji.
A najgori zez sam imao na jednoj glavi motora gde su izduvni kanali (pitaj boga zasto, da li zbog loseg goriva) bili puni neke naslage i motor se grejao znatno vise.
Ima slucajva i kada su lopatice pumpe za vodu lose pa je protok antifriza slabiji.
A najgori zez sam imao na jednoj glavi motora gde su izduvni kanali (pitaj boga zasto, da li zbog loseg goriva) bili puni neke naslage i motor se grejao znatno vise.
-
Go
- Drug Član
Post
Najverovatnije da je dihtung glave stradao (ne daj boze i sama glava),
čim su ti tvrda creva i kad se motor još nije zagrejao.
Mogao bi da proveris kod nekoga da li imas ugljen dioksid u sistemu za
hlađenje, to je jednostavna spravica imaju je ovi što popravljaju hladnjake.
A evo i još jedne interesantne teorije,tačnije slučaja.
Kod vodenih pumpi novije proizvodnje propeler je plastični
i dešava se da kad temperatura naraste na 90 stepeni i više plastični
propeler omekša i odvoji se od osovine pumpe pa se osovina okreće u prazno ili vrti propeler vrlo malo što ima za posledicu grejanje motora.
Ima raznih priča i slučajeva, najbitnije ti je da imaš dobrog majstora
i da otkrivate šta je uzrok korak po korak.
Ipak je pregrevanje ozbiljna stvar najbolje ti je to što pre da rešiš,
ja na tvom mestu ne bih ni vozio auto dok se ne reši kvar.
Pozdrav.
čim su ti tvrda creva i kad se motor još nije zagrejao.
Mogao bi da proveris kod nekoga da li imas ugljen dioksid u sistemu za
hlađenje, to je jednostavna spravica imaju je ovi što popravljaju hladnjake.
A evo i još jedne interesantne teorije,tačnije slučaja.
Kod vodenih pumpi novije proizvodnje propeler je plastični
i dešava se da kad temperatura naraste na 90 stepeni i više plastični
propeler omekša i odvoji se od osovine pumpe pa se osovina okreće u prazno ili vrti propeler vrlo malo što ima za posledicu grejanje motora.
Ima raznih priča i slučajeva, najbitnije ti je da imaš dobrog majstora
i da otkrivate šta je uzrok korak po korak.
Ipak je pregrevanje ozbiljna stvar najbolje ti je to što pre da rešiš,
ja na tvom mestu ne bih ni vozio auto dok se ne reši kvar.
Pozdrav.
-
Go
- Drug Član
Post
Pogresno si me razumeo tj ja sam pogresno formulisao recenicu
nisam hteo da kazem da su creva tvrda, vec sam mislio da su iste tvrdoce(nisu ni mnogo meka, a ni mnogo tvrda) i kad je motor hladan i kad je topao
....moja greska
Danas treba da odem kod jednog majstora dosta ljudi mi ga je preporucilo(kao radio alfe i ima iskustva sa boxer motorima, bio na neko specijalizaciji itd) pa cemo sve lepo i na tenene da pregledamo i da... pogledacemo i pumpu za vodu posto to dosad nisam proveravao...... pa cu vam javiti sta sam uradio



E pa vidis u tome je glavni problem sto ovde u Uzicu takav neko tesko da postojiIma raznih priča i slučajeva, najbitnije ti je da imaš dobrog majstora

Danas treba da odem kod jednog majstora dosta ljudi mi ga je preporucilo(kao radio alfe i ima iskustva sa boxer motorima, bio na neko specijalizaciji itd) pa cemo sve lepo i na tenene da pregledamo i da... pogledacemo i pumpu za vodu posto to dosad nisam proveravao...... pa cu vam javiti sta sam uradio
-
Go
- Drug Član
Post
A bio sam kod ovog majstora i on je samo onako odokativno pogledao posto nije juce imao bas vremena, pa treba opet da mu teram auto u ponedeljak
da detaljno pogleda, a inace on sumlja na termostat!!!
Pa isla je i preko 100 stepeni mozda oko 110 mislim da bi jos uvek rasla ali ja nisam hteo vise da "eksperimentisem"definisi pregrejavanje koliko stepeni 90 100 110 130...?
A bio sam kod ovog majstora i on je samo onako odokativno pogledao posto nije juce imao bas vremena, pa treba opet da mu teram auto u ponedeljak

-
Go
- Drug Član
Post
Pa nema sta drugo, sem termostata koji je malo prolupo. To sto ti ventilator radi na kratke sekcije pokazuje da je mala kolicina vode u pitanju koja protice kroz hladnjak a temperatura u motoru i dalje raste.
Pitao sam za creva da bi znao sta se desava i nema ti druge, izmena termostata ce biti pod mora.
Pitao sam za creva da bi znao sta se desava i nema ti druge, izmena termostata ce biti pod mora.
-
Go
- Drug Član
Post
Kod slicnog problema smo cak i skidali termostat skroz , sto neko i radi leti a stalno vozi kroz grad , i prali ceo sistem i probali pumpa je bacala (pa smo je ipak zamenili posto je malo vlazila na semeringu i opet isto )vodu vec na verglanje ali je temp divljala .Probao sam da ga dobijem u romingu je nije ukljucen.I motor se neobicno grejao sto bi rekli iz samog srca tj bloka, propisna kolicina antifriza , hladnjak vreo da se ispeces i to ceo a temp raste.
-
Go
- Drug Član
Post
Aaaaaaaaaaaa
............. znaci ne mogu da verujem, danas sam ceo dan bio kod majstora i kupio novi termostat i lepo ga zamenili i OPET ISTO!!! NE MOGU DA VERUJEM!!!
Kao sve lepo pregledali i kao termostat riknuo i ja ga jos 5 puta pitam da li je siguran, on kao 100% je to i eto ti....

Kao sve lepo pregledali i kao termostat riknuo i ja ga jos 5 puta pitam da li je siguran, on kao 100% je to i eto ti....

-
Go
- Drug Član
Post
Sto se tiche merenja, meri na "neki" drugi nacin, skala na instrument tabli je nepouzdana.
Sto se kuvanja tiche, motor nema problema sve dok nepocne rashladna technost da kuva jer tada dolazi do vazdusnih chepova koji su izolator te tek tada temperatura suludo i opasno raste.
Sto je fazon da ti chepovi nisu jednako rasporedjeni tako da dolazi do punktalnog (tackastog) zagrevanja glave koja se usled toga lako iskrivi.
Sve dok nema kuvanja, nema ni problema. dakle ako glikol kuvana 195 C stepeni nema problema ni sa radnom temperaturom od 150 C stepeni, jer je sve u termickom balansu.
Jedino ulje tada trpi veci stres i brze se razgradjuje
Fixiranje na tacku od 100 C stepeni je cesta zabluda.
U svakom slucaju izmeri temperaturu na neki drugi nacin.
Sto se kuvanja tiche, motor nema problema sve dok nepocne rashladna technost da kuva jer tada dolazi do vazdusnih chepova koji su izolator te tek tada temperatura suludo i opasno raste.
Sto je fazon da ti chepovi nisu jednako rasporedjeni tako da dolazi do punktalnog (tackastog) zagrevanja glave koja se usled toga lako iskrivi.
Sve dok nema kuvanja, nema ni problema. dakle ako glikol kuvana 195 C stepeni nema problema ni sa radnom temperaturom od 150 C stepeni, jer je sve u termickom balansu.
Jedino ulje tada trpi veci stres i brze se razgradjuje

Fixiranje na tacku od 100 C stepeni je cesta zabluda.
U svakom slucaju izmeri temperaturu na neki drugi nacin.
-
Go
- Drug Član
Post
Pa nisam sumljao na skalu na instrument tabli jer se temperatura spusti na normalu kad vozim po ravnom 4om ili 5om brzinom nekih 70-80 km/h ili kad idem nizbrdo(kad vazduh pocne malo brze da cirkulise i kad je motor manje opterecen) i to vrati se na normalu u vrlo kratkom roku, znaci temp. raste u gradskoj voznji 2om, 3om brzinom
U svakom slucaju izmericu temp na neki drugi nacin...
U svakom slucaju izmericu temp na neki drugi nacin...
-
Go
- Drug Član
Post
Cekaj cekaj , ako temperatura stoji normalno na otvorenom moze da bude glupost od okrenutih polova na ventilatoru , premosti davac i vidi da ne duva ka masci umesto da uvlaci vazduh , da neki majstor nije petljao sa kablovima.Ako se pregreva samo u gradu lako moguce , da nesto nije u redu sa termostatom ili pumpom pa i hladnjakom grejao bi se i na otvorenom.
-
Go
- Drug Član
Post
Jutros sam otisao kod ovog lika sto mi je zamenio termostat i lepo uzeli i onako polako redom krenuli, ventilator radi normalno uvlaci vazduh, ocistili hladnjak... i skinuli pumpu za vodu i posto je onaj propeler plasticni znachi napukao na jednom mestu i ne okrece se istom brzinom kao osovina na kojoj se nalazi... eto ipak je bila pumpa, al dobro sta ima veze zamenio sam termostat, termicki prekidac i ocistio hladnjak
jeste da me je 3x vise kostalo nego sto bi trebalo al jbg sta da se radi, nadam se da cu u NS naci nekog dobrog majstora da mi odrzava auto
Hvala svima na pomoci i odoh malo da se provozam....


Hvala svima na pomoci i odoh malo da se provozam....