Parametri

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
Vlada AR
Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
Lokacija: 26222
Postovi: 150
Pridružio se: Ned Dec 25, 2011 5:24 pm

Re: Parametri

Sub Jan 04, 2014 2:39 pm

dusanGT napisao:"Scatter" dijagrami su bolji za ovu svrhu, jer daju realnu vremensku razmeru na x-osi, a odatle se vidi i postignuto ubrzanje: od XXXXo/min do XXXXo/min za xx.x sekundi...

Zamenjen je MAP koji se bio istopio? Može da se proveri i "Air temperature (Boost/ Manifold) [°C]", ako se javlja greška prekoračenja te temperature.
Da , pre oko mesec dana prilikom ovakvih merenja mi se isto pojavila greška
P1213 - Boost/Manifold Air Temperature. Ali je bila trajna.
Kada sam skinuo MAP senzor, bio je istopljen.

Evo i četiri scatter dijagrma
Slika
Slika
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Parametri

Sub Jan 04, 2014 3:38 pm

Sad se sve vidi mnogo jasnije...

1) GT ubrzava u 4. brzini od 1500o/min-4000o/min za oko 15s, što je malo sporo...

2) Maksimalna količina goriva od +70mm³/i je OK, ali je pomalo neobičan blago oscilatorni oblik dijagrama. S obzirom da količina goriva zavisi i od količine vazduha (na osnovu tzv. "smoke limiter" mape) opet se vraćamo na MAF koji možda pogrešno meri.

3) "Boost pressure" ne može da bude OK (kao na ranijim dijagramima) ako je količina vazduha zaista mala, pa i to ukazuje na problem merenja, a ne problem zagušenja filtera.

4) Pre probe nekog potpuno ispravnog i kompatibilnog MAF može da se napravi test i sa isključenim MAF. Ako rezultat (i osećaj u vožnji) bude bolji, jasno je gde je problem...

5) Ako je ugrađen ispravan MAP, mogla bi da se proveri i temperatura u usisnoj grani. Na jednom starom snimku (maj 2012.) temperatura u usisnoj grani mi je bila od 30°C do 50°C.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Vlada AR
Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
Lokacija: 26222
Postovi: 150
Pridružio se: Ned Dec 25, 2011 5:24 pm

Re: Parametri

Pet Jan 10, 2014 5:56 pm

Danas sam ponovo nakačio dijagnostiku na auto i premerio temperature vode i temp. vazduha u usisnoj grani u režimu IV 1500-4000ob, pošto mi se prilikom ovakvog režima palila greška P1213 (pisao par postova unazad). Auto hoće da secne par puta preko 4000ob
Rezultati su sledeći

Slika

Temperatura na usisu malo previsokih 130C, u najvišim obrtajima.
Buni me što je skok sa nekih 60C na 130 skoro trenutan.
U povratku nazad sam vozio normalno i temperatura je bila u proseku oko 50C
Ne znam šta može da bude uzrok ovome. Da li neki podizač ventila, ne zatvori usisni ventil na vreme pa dobijem izduvne gasove u usisnu granu. Temeratura vode stoji u normalnim granicama.
Pametan nisam šta može da uzrokuje ovo.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Parametri

Pet Jan 10, 2014 9:28 pm

Proveri stanje vrha tog novog stavljenog MAP senzora - ako je opet oštećen na isti način (istopljen) onda je tih 130°C realno... Pomenuti pretpostavljeni uzrok problema (neispravni podizači) bi stalno izazivao povišenje temperature u usisnoj grani, a 50°C je normalno.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Vlada AR
Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
Lokacija: 26222
Postovi: 150
Pridružio se: Ned Dec 25, 2011 5:24 pm

Re: Parametri

Sub Jan 11, 2014 10:26 am

Skinuo sam senzor. Vrh je istopljen tj deformisan. Mislim da je senzor u funkciji, ali još jedno ovakvo merenje ne bi preživeo .
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Parametri

Sub Jan 11, 2014 11:34 am

Da li možda postoji neki kratki spoj u instalaciji MAP senzora, pa na osnovu toga temperatura poraste od normalnih 50°C do neuobičajenih 130°C... Ili senzor nekako dobije napon napajanja veći od nominalnih 5V. Prema "Bosch" katalogu taj senzor ima gornju granicu merenja temperature od 130°C. Inače je u pitanju tzv. negativni senzor: otpor opada sa povećanjem temperature.

Mogla bi da se izmeri temperatura površine usisne grane i na neki drugi način, pa da se vidi da li je 130°C posledica problema sa instalacijom ili nečeg iz motora.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Vlada AR
Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
Lokacija: 26222
Postovi: 150
Pridružio se: Ned Dec 25, 2011 5:24 pm

Re: Parametri

Sub Jan 11, 2014 11:43 am

Mislim da nije problem u kratkom spoju. Jer se baš vidi da se vrh senzora topi prvi i krivi ka desnoj strani tj u pravcu strujanja vazduha. Da je problem do struje verujem da bi prvo stradala elektronika senzora pa sve ostalo. Vratio sam nazad senzor i pravim upravo blindu za EGR, da ga kompletno zatvorim za probu. Mada ne verujem i da je u njemu problem pošto je trenutno delimično zatvoren pločicom sa rupama.
Temperaturu usisne grane mogu da izmerim beskontaktnim termometrom. Stim, da bi trebao, posle oštrije vožnje odmah da stanem, podignem haubu i izmerim.
Ne znam koje bi normalne temperature na spoljašnjem delu usisne grane.
Da li postoji mogućnost da vreo vazduh dolazi preko turbinskog kola. Ali nisam primetio probleme sa turbinom. Auto lepo radi da ne kazem prede.
Ne troši ulje ni vodu.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Parametri

Sub Jan 11, 2014 1:59 pm

Na dijagramu se vidi da je ta velika temperatura trajala oko 5s. Vazduh koji dolazi iz filtera, prolazi kroz turbinu, pa kroz intercooler ima temperaturu od 30°C do 60°C. Temperaturu u tako kratkom intervalu može da digne samo nešto što je baš vrelo: izduvni gasovi (600°C-700°C) ili nešto u vezi sa strujom.
Ne znam koja bi mogla da bude temperatura gornje površine usisne grane - možda negde oko 80-90°C.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Vlada AR
Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
Lokacija: 26222
Postovi: 150
Pridružio se: Ned Dec 25, 2011 5:24 pm

Re: Parametri

Sub Jan 11, 2014 4:16 pm

Da sumiram današnji dan.
Napravio sad blindu i zatvorio EGR kompletno. Posadio druga da drži lap top i prati parametre tj temperature kako bi mi signalizirao porast.
Prilikom prvog merenja nije se desilo ništa. Isao sam IV do 4200ob, skinuo nogu sa gasa i lagano se zaustavio i okrenuo. Od greški se ništa nije javljalo a temperatura usisa je išla do max 52C.
Zatim smo se okrenuli krenuo sam zustrije da vozim i saltam na preko 4000ob. U V brzini na nekih 4200ob auto je počeo blago da grca (2-3 puta) i temperatura je naglo skočila sa 60C na 110C a odma zatim i na 130C.
Greška P1213 se naravno pojavila s tim da se MAP nije istopio kao juče tj ostao je deformisan u istim granicama.
Merio sam posle vožnje i spoljašnje temperature usisne grane i glave motora(beskontaktnim termometrom. Temperaura usisne grane je bila max 70-75C a glave oko 75-80C sto bi trebalo da je ok po meni.
Sve više verujem da neki hidropodizač na visokim obrtajima zakaže (kao sto sam već napisao) i pusti deo izduvnih gasova u usisnu granu što izazove nagli skok temperature. Ispod ležišta MAP senzora se baš nalazi usisni kanal trećeg cilindra (brojano od zupčastog kaiša na desno).
Korisnikov avatar
Vlada AR
Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
Lokacija: 26222
Postovi: 150
Pridružio se: Ned Dec 25, 2011 5:24 pm

Re: Parametri

Čet Jan 16, 2014 9:30 am

Juće stavljen nov MAF tj uložak Bosch F00C 2G2 063. Uložak sam kupio do kolege -largaktil- sa foruma, koji je opet ovaj uložak greškom pazario tj. nije bio za njegov auto.
Rezultati su isti kao i sa starim MAF-om. Promena nema ama baš nikavih tj i dalje napon ne prebacuje 4.25V dok izmerena količina vazduha ne prelazi nikad 1000mg/i dok računar traži 1200mg/i.
Ostaje mi samo još da se fokusiram na usisnu granu. Ne znam da li je moguće da su kanali u njoj toliko garavi, da motor ne može da usisa više vazduha od ovih max 1000mg/i
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Parametri

Čet Jan 16, 2014 10:49 am

Ako i dalje imaš utisak da slabije vuče, pokušaj sa isključenim MAFom. Ako se stvari poprave, MAF je u pitanju. Ako ne, verovatno je neka blokada u usisu...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Vlada AR
Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
Lokacija: 26222
Postovi: 150
Pridružio se: Ned Dec 25, 2011 5:24 pm

Re: Parametri

Čet Jan 16, 2014 10:58 am

Imam i utisak a i sinoć snimljeni paramametri, na blic, su identicni sa parametrima od prethodnog MAF. Zatvarao sam prošli vikend i EGR i izbacio napolje crevo iberlaufa kao bih eliminisao mogućnost da ne vuce fals vazduh odatle i opet je sve isto.
Probaću da iskljucenim MAF-om ovih dana
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Parametri

Čet Jan 16, 2014 12:54 pm

Vlado, ako si zainteresovan, mogli bi da probamo na mom autu taj novi MAF koji si uzeo pa ako meni bude radio posao mogu ja da ga otkupim...
Assumption is the mother of all fuckups
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Parametri

Čet Maj 01, 2014 12:01 pm

Dali odgovara za stilo 1.9jtd 85kw ovaj ulozak F 00C 2G2 030???
largaktil
Garaža: alfa 147 1.9 jtd 115ks
Lokacija: valjevo
Postovi: 52
Pridružio se: Sre Dec 26, 2012 9:36 pm

Re: Parametri

Čet Maj 01, 2014 1:15 pm

0 281 002 308 taj broj na kucistu ti treba a taj broj uloska (F 00C 2G2 030) mislim da je isti kao i F 00C 2G2 044 i mislim da bi odgovarao.Jesi nasao nov i koliko je kostao?
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Parametri

Čet Maj 01, 2014 2:32 pm

Nisam ga menjao menjan je u italiji pre nego sto je doso ovde.
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Parametri

Čet Maj 08, 2014 5:37 pm

Moze li na osnovu ovoga nesto da se vidi??? :arflag

Slika

Slika

Slika

Slika
largaktil
Garaža: alfa 147 1.9 jtd 115ks
Lokacija: valjevo
Postovi: 52
Pridružio se: Sre Dec 26, 2012 9:36 pm

Re: Parametri

Ned Maj 11, 2014 10:33 am

Po ovome izgleda protokomer ali nisam siguran jer meri vise od zeljene kolicine vazduha.Ako ces da ga menjas onda trazi bas za tvoj auto ( 99% je 0 281 002 308 po boschovom katalogu) jer se razlikuju ulosci i njihove krive merenja,pa i ako je ispravan tvoj ne meri dobro jer nije za tvoj auto.
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Parametri

Ned Maj 11, 2014 9:46 pm

Pa o tome ja pricam i moj zakljucakje da je maf,jer za moj auto ide ulozak 044 a sada je 030 u sustini oni su isti ali je 030 iso na euro2 motore a mozda i brljavi bas.Bas sam gledao parametre i moj zakljucak je maf.Videcu da nabavim ispravan sa 044 uloskim jer mi se cini da taj ide za moj motor pa cemo da vidimo.
largaktil
Garaža: alfa 147 1.9 jtd 115ks
Lokacija: valjevo
Postovi: 52
Pridružio se: Sre Dec 26, 2012 9:36 pm

Re: Parametri

Uto Maj 13, 2014 1:16 pm

Imao sam veliki problem zbog mafa i ako trazis ulozak ond moras naci da je bas iz protokomera za tvoj auto ne bilo koji 044 vec samo iz 0 281 002 308 protokomera ili eventualno 0 281 002 309 koji kod mene radi lepo. evo ti link pa proveri za ovaj mozda je ok mada mi nesto sumnjivo da je ispravan http://www.kupujemprodajem.com/protokom ... id=5258276
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Parametri

Uto Maj 13, 2014 1:23 pm

Malopre sam skidao da vidim broj kucista i on je 0 281 002 308,a ulozak kao sto sam vec reko 030 koji je iso na euro 2 motore a treba mi 044 za moj motor.Znam za ovaj kaze da je ispravan mada ko ce da ga zna a i cena je bas mala.
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Parametri

Uto Maj 13, 2014 2:12 pm

E sad je crko skroz,kad je prikacen u mesto jedva da predje 3500 o/min a u voznju 2500 o/min.A kad ga odkacim vuce dobro doduse slabije znaci gecrk maf. :banghead:
I sto je zanimljivije kad je prikacen neizbacuje ni jednu gresku niti pali lampicu,a kad ga odkacim isto ne pali lampicu ali izbacuje 2 greske koje se vide na dijagnostici.
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Parametri

Uto Maj 13, 2014 3:21 pm

I cisto da okacim jednu sliku da vidite vrednosti kad crkne protokomer.:thumbdown:


Slika
Korisnikov avatar
kAcA
Garaža: Alfa GT
Lokacija: Sarajevo
Lokacija: Sarajevo
Postovi: 361
Pridružio se: Pet Sep 13, 2013 11:48 pm

Re: Parametri

Uto Maj 13, 2014 6:25 pm

E ovo još nisam vidio!
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Parametri

Uto Maj 13, 2014 6:37 pm

Ni ja!

Povratak na “Diesel Potenza”