![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Parametri
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Ne vidi se baš nešto naročito...
Prebaci jezik u "engleski" i meri u 4-toj, ako je bezbedno, od 1500-4000o/min:
a) engine speed,
b) air intake quantity,
c) air quantity signal period,
d) boost pressure,
e) desired boost pressure i
f) boost control solenoid.
Može da se analizira, samo ako se merenje lepo prikaže u Excelu ("razvuku" se ose da se razlikuju brojevi).
Prebaci jezik u "engleski" i meri u 4-toj, ako je bezbedno, od 1500-4000o/min:
a) engine speed,
b) air intake quantity,
c) air quantity signal period,
d) boost pressure,
e) desired boost pressure i
f) boost control solenoid.
Može da se analizira, samo ako se merenje lepo prikaže u Excelu ("razvuku" se ose da se razlikuju brojevi).
Alfa je stil... ostalo je status...
- kAcA
- Garaža: Alfa GT
- Lokacija: Sarajevo
- Lokacija: Sarajevo
Post
Re: Parametri
Evo poredao sam parametre kako si trazio (dodao sam jos samo "Desired intake quantity").
Jedan graf je full mjerenje od-do a drugi je ovaj sto mislim da je u cetvrtoj brzini (mada bih vise rekao da je treca jer mislim da nisam vise od 130km/h vozio). Ne raspolazem sa drugima trenutno
![Slika](http://s23.postimg.cc/wmagxmc13/cetvrta.png)
![Slika](http://s23.postimg.cc/h233731wn/fullsve.png)
Razvukao sam ih dosta pa se nadam da ce biti ok
Kliknite da se otvori full i nakon klika na thumbnail
Inače, uradih dijagnostiku u voznji slučajno jer sam htio da skinem mapu i pošaljem je na gašenje EGR-a, neznajući da je potrebno 45min da se iscita... Kad sam vec spojio rekoh aj da barem nesto uradim
Btw. Dusane, kako si vidio da "imam Alfu GT sa Euro4 JTDm", sa forum profila ili dokumenta?
Hvala momci i pozdrav
Jedan graf je full mjerenje od-do a drugi je ovaj sto mislim da je u cetvrtoj brzini (mada bih vise rekao da je treca jer mislim da nisam vise od 130km/h vozio). Ne raspolazem sa drugima trenutno
![Slika](http://s23.postimg.cc/wmagxmc13/cetvrta.png)
![Slika](http://s23.postimg.cc/h233731wn/fullsve.png)
Razvukao sam ih dosta pa se nadam da ce biti ok
Kliknite da se otvori full i nakon klika na thumbnail
Inače, uradih dijagnostiku u voznji slučajno jer sam htio da skinem mapu i pošaljem je na gašenje EGR-a, neznajući da je potrebno 45min da se iscita... Kad sam vec spojio rekoh aj da barem nesto uradim
Btw. Dusane, kako si vidio da "imam Alfu GT sa Euro4 JTDm", sa forum profila ili dokumenta?
Hvala momci i pozdrav
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Iz prvog dijagrama se može zaključiti da je boost sasvim OK (traženi, izmereni i njihov odnos), kao i da je na EGR već intervenisano (tražena i merena količina vazduha su vrlo blizu)... Ostale stvari ne mogu da se analiziraju zbog neodgovarajuće razmere na vertikalnoj osi. Pored toga nije uzet tip dijagrama koji odgovara prikazu rezultata merenja... Ako se slože moderatori, mogao bih da napravim jedno "sticky" uputstvo za dijagnostiku u vožnji, jer se pitanja ponavljaju.
Mislim da je tvoja GT Euro4, jer ima "digitalni" izlaz sa MAfa u [ms]. Euro3 Alfe imaju MAF sa "analognim" izlazom u [mV].
Mislim da je tvoja GT Euro4, jer ima "digitalni" izlaz sa MAfa u [ms]. Euro3 Alfe imaju MAF sa "analognim" izlazom u [mV].
Alfa je stil... ostalo je status...
- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Re: Parametri
shoot ![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- kAcA
- Garaža: Alfa GT
- Lokacija: Sarajevo
- Lokacija: Sarajevo
Post
Re: Parametri
Hvala Dušane puno!
Misliš da je EGR čišćen ili? Koliko sam uspio vidjeti na dijagnostici, 'šeta' odnosno mijenja procente što znači da definitivno nije ugašen. Mislio sam za početak softwerski gasiti a onda i blindirati.
Slažem se za uputstvo, puno bi značilo!
Veliki pozdrav
Misliš da je EGR čišćen ili? Koliko sam uspio vidjeti na dijagnostici, 'šeta' odnosno mijenja procente što znači da definitivno nije ugašen. Mislio sam za početak softwerski gasiti a onda i blindirati.
Slažem se za uputstvo, puno bi značilo!
Veliki pozdrav
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
To mislim zbog toga što sa softverski isključenim EGR imam skoro potpuno poklapanje izmerenih/traženih količina vazduha. Svakako gasi EGR.
Uputstvo "Dijagnostika u vožnji: zašto i kako?" pravim čim stignem...
Uputstvo "Dijagnostika u vožnji: zašto i kako?" pravim čim stignem...
Alfa je stil... ostalo je status...
- cobra0171
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD
- Lokacija: Banja Luka
- Lokacija: Banja Luka
Post
Re: Parametri
Dusane, evo ponovo mjerenje u 4-toj brzini. Na prvom grafiku je mjerenje sa overboostom, na drugom isto mjerenje sa signalom MAF kako bi se dobro vidjli svi parametri
![Slika](http://s14.postimg.cc/6ty4ynhbx/Graf_sa_overboost.jpg)
![Slika](http://s23.postimg.cc/us74sgr1z/Graf_sa_MAF_sigmal.jpg)
Na graficima vidim problem koji je u omjeru kolicine usisanog vazduha i trazenog, ali signal sa MAF dostize i 4.7V. ovo mi je nelogicno. drugi problem koji vidim je da turbina malo kasni, ali ne znam sta bi mogao biti uzrok tome. Da li znas sta bi mogao biti uzrok razlike vazduha. Hvala ti unaprijed.
![Slika](http://s14.postimg.cc/6ty4ynhbx/Graf_sa_overboost.jpg)
![Slika](http://s23.postimg.cc/us74sgr1z/Graf_sa_MAF_sigmal.jpg)
Na graficima vidim problem koji je u omjeru kolicine usisanog vazduha i trazenog, ali signal sa MAF dostize i 4.7V. ovo mi je nelogicno. drugi problem koji vidim je da turbina malo kasni, ali ne znam sta bi mogao biti uzrok tome. Da li znas sta bi mogao biti uzrok razlike vazduha. Hvala ti unaprijed.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Boost krive izgledaju sasvim Ok: mora malo izmereni boost da kasni u odnosu na "desired" boost, a vreme ubrzanja (oko 10s od 1500 do 4000o/min) je isto Ok, jer je u pitanju 2.4 JTDm (175KS-180KS ili...?). Razlika izmerene/tražene količine vazduha ne bi trebalo da brine jer se tražena količina "čita" iz EGR mape...
Jedino što ne mogu da objasnim je relativno visoka izlazna voltaža i mala "izmerena" količina vazduha (koja se računa iz te voltaže). Dole je tablica izlaznih napona za tipične MAF, gde se vidi da "manji" MAF od Ø60 (za slabije motore i manje protoke) imaju veće max. izlazne voltaže, nego veći MAF od Ø80 koji verovatno ide na tvoju 166cu:
![Slika](http://s9.postimg.cc/4fnmj3523/HFM5_Output_Voltages.jpg)
Probaj da proveriš koji je MAF u pitanju - obično je na "Boschovim" MAF serijski broj utisnut na kućištu.
Jedino što ne mogu da objasnim je relativno visoka izlazna voltaža i mala "izmerena" količina vazduha (koja se računa iz te voltaže). Dole je tablica izlaznih napona za tipične MAF, gde se vidi da "manji" MAF od Ø60 (za slabije motore i manje protoke) imaju veće max. izlazne voltaže, nego veći MAF od Ø80 koji verovatno ide na tvoju 166cu:
![Slika](http://s9.postimg.cc/4fnmj3523/HFM5_Output_Voltages.jpg)
Probaj da proveriš koji je MAF u pitanju - obično je na "Boschovim" MAF serijski broj utisnut na kućištu.
Alfa je stil... ostalo je status...
- cobra0171
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD
- Lokacija: Banja Luka
- Lokacija: Banja Luka
Post
Hvala za tablicu provjericu koji je MAF.
Re: Parametri
Motor je 2.4 JTD, 150 KSdusanGT napisao:Boost krive izgledaju sasvim Ok: mora malo izmereni boost da kasni u odnosu na "desired" boost, a vreme ubrzanja (oko 10s od 1500 do 4000o/min) je isto Ok, jer je u pitanju 2.4 JTDm (175KS-180KS ili...?).
Hvala za tablicu provjericu koji je MAF.
- cobra0171
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD
- Lokacija: Banja Luka
- Lokacija: Banja Luka
Post
U ePER je po broju sasije MAF 46559804 sto odgovara Bosh broju koji je kod mene. Imas li mozda tabelu vrijednosti za ovaj MAF ili odgovara nekom navedenom u gornjoj tabeli.
Re: Parametri
Dusane, serijski broj MAF je 0 281 002 309.dusanGT napisao: Probaj da proveriš koji je MAF u pitanju - obično je na "Boschovim" MAF serijski broj utisnut na kućištu.
U ePER je po broju sasije MAF 46559804 sto odgovara Bosh broju koji je kod mene. Imas li mozda tabelu vrijednosti za ovaj MAF ili odgovara nekom navedenom u gornjoj tabeli.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Prema
http://autosensori.net/product_info.php?products_id=455
taj 0281002309 MAF je baš za 150KS 2.4 JTD u 166ci...
A prema
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=47987
taj MAF deli isti uložak sa senzorom (F00C2G2030) sa mnogim drugim modelima "Boschovih" MAFova.
Jedini "problem" koji vidim ovde je neusklađenost voltaže izlaznog signala i merenog protoka, što može da bude posledica:
a) dotrajalosti senzora što može da ima veliku voltažu kao posledicu, a da pri tome, neki sigurnosni mehanizam ECUa "koriguje" protok (što je samo pretpostavka) ili
b) neodgovarajućeg uloška sa senzorom (raniji vlasnik...?) ili
c) neke greške u merenju - kriva promene merenog protoka (izraženog u [mg/inj]), obično ima blago opadajući tok, jer se vreme ciklusa usisavanja skraćuje sa povećanjem broja obrtaja, a dijagram na slici pokazuje porast količine vazduha po ciklusu.
Informacija o tome kako ide 166ca mogla bi dodatno da pomogne da se razjasne neke dileme. Na osnovu ubrzanja od 1500-4000o/min izgleda da nema problema sa performansama...
http://autosensori.net/product_info.php?products_id=455
taj 0281002309 MAF je baš za 150KS 2.4 JTD u 166ci...
A prema
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=47987
taj MAF deli isti uložak sa senzorom (F00C2G2030) sa mnogim drugim modelima "Boschovih" MAFova.
Jedini "problem" koji vidim ovde je neusklađenost voltaže izlaznog signala i merenog protoka, što može da bude posledica:
a) dotrajalosti senzora što može da ima veliku voltažu kao posledicu, a da pri tome, neki sigurnosni mehanizam ECUa "koriguje" protok (što je samo pretpostavka) ili
b) neodgovarajućeg uloška sa senzorom (raniji vlasnik...?) ili
c) neke greške u merenju - kriva promene merenog protoka (izraženog u [mg/inj]), obično ima blago opadajući tok, jer se vreme ciklusa usisavanja skraćuje sa povećanjem broja obrtaja, a dijagram na slici pokazuje porast količine vazduha po ciklusu.
Informacija o tome kako ide 166ca mogla bi dodatno da pomogne da se razjasne neke dileme. Na osnovu ubrzanja od 1500-4000o/min izgleda da nema problema sa performansama...
Alfa je stil... ostalo je status...
- cobra0171
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD
- Lokacija: Banja Luka
- Lokacija: Banja Luka
Post
Na sledecoj slici se vidi diagram za MAF 0 280 218 019 i diagram za izmjerene vrijednsti MAF-a 0 281 002 309.
![Slika](http://s28.postimg.cc/h8nfr0qtl/Vrijednosti_MAF.jpg)
Posto se izmjerene vrijednosti krecu oko krive 0 280 218 019 (vjerovatno zbog uticaja mogobrojnih faktora mjerenja u realnim uslovima u odnosu na labaratorijeske uslove), uradio sam trend da prikaze srednju krivu. Rezultat koji sam dobio je malte ne identicna kriva kao za date podatke MAF-a 0 280 218 019.
Na osnovu ovoga zakljucujem da je MAF ispravan i da je protok sasvim OK.
Na sledecoj slici je prikazana situacija koje bi vriednosti bile da je protok bio veci od izmjerenoga (MultiEcuScan kaze da je trazeni protok do 1200).
![Slika](http://s2.postimg.cc/k55ng6ho5/Vrijednosti_MAF_sa_trendom.jpg)
Na diagramu se vidi da je pri protoku od oko 850 napon prelazi 5V sto je nemoguce jer je samo napajanje MAF-a 5V ako se ne varam.
Da li su moji zakljucci korektni da je sve ok sa MAF-om i protokom vazduha i da ne moze biti vezi od izmjerenoga.
Re: Parametri
Prema ovim informacijama uporedio sam izmjerenu izlaznu voltazu za za MAF koji je na autu (0 281 002 309) sa izlaznom voltazom za MAF 0 280 218 019. Prema informacijama sa navedenog foruma oba MAF-a dijele isti ulozak sa senzorom (F00C2G2030).dusanGT napisao: A prema
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=47987
taj MAF deli isti uložak sa senzorom (F00C2G2030) sa mnogim drugim modelima "Boschovih" MAFova.
Na sledecoj slici se vidi diagram za MAF 0 280 218 019 i diagram za izmjerene vrijednsti MAF-a 0 281 002 309.
![Slika](http://s28.postimg.cc/h8nfr0qtl/Vrijednosti_MAF.jpg)
Posto se izmjerene vrijednosti krecu oko krive 0 280 218 019 (vjerovatno zbog uticaja mogobrojnih faktora mjerenja u realnim uslovima u odnosu na labaratorijeske uslove), uradio sam trend da prikaze srednju krivu. Rezultat koji sam dobio je malte ne identicna kriva kao za date podatke MAF-a 0 280 218 019.
Na osnovu ovoga zakljucujem da je MAF ispravan i da je protok sasvim OK.
Na sledecoj slici je prikazana situacija koje bi vriednosti bile da je protok bio veci od izmjerenoga (MultiEcuScan kaze da je trazeni protok do 1200).
![Slika](http://s2.postimg.cc/k55ng6ho5/Vrijednosti_MAF_sa_trendom.jpg)
Na diagramu se vidi da je pri protoku od oko 850 napon prelazi 5V sto je nemoguce jer je samo napajanje MAF-a 5V ako se ne varam.
Da li su moji zakljucci korektni da je sve ok sa MAF-om i protokom vazduha i da ne moze biti vezi od izmjerenoga.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Pre svega, da pozdravim Cobrin entuzijazam u vezi sa rešavanjem ovih dilema...
Kad sam spominjao neusklađenost voltaže i protoka imao sam u vidu činjenicu da MES nudi merenje protoka za sve 166 2.4 JTD/JTDm (EDC16, EDC15c7, EDC16, EDC16c39 verzije ECU i softvera) u [mg/inj], a ne u [kg/h] (kao u "Bosch" katalozima za MAF), što bi bilo logično i bolje za upoređivanje, kao i rezultate "air intake quantity" remapovanog 1.9 JTD/JTDm koji su max. 570kg/h za 8v (bivša 147ca) i max. 600kg/h za 16v (GT)...
Ima još nešto što bi trebalo uzeti u obzir: isti senzori u kućištu/cevi MAF različitog preseka imaju različite krive odnosa voltaže [V] i protoka [kg/h] i činjenicu da je u pitanju 5-cilindrični JTD...
Nego, kako ide 166ca?
Kad sam spominjao neusklađenost voltaže i protoka imao sam u vidu činjenicu da MES nudi merenje protoka za sve 166 2.4 JTD/JTDm (EDC16, EDC15c7, EDC16, EDC16c39 verzije ECU i softvera) u [mg/inj], a ne u [kg/h] (kao u "Bosch" katalozima za MAF), što bi bilo logično i bolje za upoređivanje, kao i rezultate "air intake quantity" remapovanog 1.9 JTD/JTDm koji su max. 570kg/h za 8v (bivša 147ca) i max. 600kg/h za 16v (GT)...
Ima još nešto što bi trebalo uzeti u obzir: isti senzori u kućištu/cevi MAF različitog preseka imaju različite krive odnosa voltaže [V] i protoka [kg/h] i činjenicu da je u pitanju 5-cilindrični JTD...
Nego, kako ide 166ca?
Alfa je stil... ostalo je status...
- cobra0171
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD
- Lokacija: Banja Luka
- Lokacija: Banja Luka
Post
Re: Parametri
166ca ide dobro, motor ima snage, mada mi se cini da za nijansu nije elastican kao ranije. Naravno ta nijansa moze biti i subjektivni osjacaj. Potrosnja je zadovoljavajuca, prosjek oko 7.2l, auto put oko 6.1 l. grad oko 8.5-9 l.
Zbog cega sam vrsio mjerenja je prije svega jer je motor jako bucan, mnogo bucniji nego ranije, ali i da vidim da li je sve ok sa parametrima. Na koji nacin bi mogao znati da li je radjen remap od strane ranijih vlasnika? Da li postoji nekakav preracun protoka iz mg/inj u kg/h ili obratno?
Posto nisam zatvorio EGR, a MES mi pokazuje da je na 1% da li ovo mnogo utice na performanse i da li moze biti na 0%. inace je ociscen. Negdje sam citao da EGR pri konstantnoj brzini se otvara i tako ubacije dio izduvnih gasova cime se smanjuje protok vazduha a samim tim i kolicina goriva. Sve ovo ima uticaj na smanjenu potrosnju ne uticuci na performanse (ovo nije drasticno smanjenje potrosnje, ali bih ga ostavio u funkciji i zbog male razlike u potrosnji). Kakva su misljenje vezano za ovo?
Pozdrav svima
Zbog cega sam vrsio mjerenja je prije svega jer je motor jako bucan, mnogo bucniji nego ranije, ali i da vidim da li je sve ok sa parametrima. Na koji nacin bi mogao znati da li je radjen remap od strane ranijih vlasnika? Da li postoji nekakav preracun protoka iz mg/inj u kg/h ili obratno?
Posto nisam zatvorio EGR, a MES mi pokazuje da je na 1% da li ovo mnogo utice na performanse i da li moze biti na 0%. inace je ociscen. Negdje sam citao da EGR pri konstantnoj brzini se otvara i tako ubacije dio izduvnih gasova cime se smanjuje protok vazduha a samim tim i kolicina goriva. Sve ovo ima uticaj na smanjenu potrosnju ne uticuci na performanse (ovo nije drasticno smanjenje potrosnje, ali bih ga ostavio u funkciji i zbog male razlike u potrosnji). Kakva su misljenje vezano za ovo?
Pozdrav svima
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Iz odnosa traženog i ostvarenog pritiska turbine i vrednosti ostvarenog pritiska može da se zaključi da nije rađen remap. I potrošnja je sasvim OK za vozilo te mase, snage i kubikaže.
Četvorocilindrični četvorotaktni motor u jednom obrtaju ima dva usisavanja. Ako je na 1000o/min izmerena količina od 500mg/inj po MES, usisana količina vazduha u času je: 2 usisavanja x 1000o/min x 60min x 500mg/inj = 60kg/h. Osmocilindrični četvorotaktni motor ima četiri usisavanja po obrtaju, a petocilindrični ima pet usisavanja u dva obrtaja...
EGR koji je 1% (po MES) je zapravo zatvoren... Inače, EGR je u funkciji na malim i srednjim obrtajima i najkorisniji je kad je zatvoren.
Četvorocilindrični četvorotaktni motor u jednom obrtaju ima dva usisavanja. Ako je na 1000o/min izmerena količina od 500mg/inj po MES, usisana količina vazduha u času je: 2 usisavanja x 1000o/min x 60min x 500mg/inj = 60kg/h. Osmocilindrični četvorotaktni motor ima četiri usisavanja po obrtaju, a petocilindrični ima pet usisavanja u dva obrtaja...
EGR koji je 1% (po MES) je zapravo zatvoren... Inače, EGR je u funkciji na malim i srednjim obrtajima i najkorisniji je kad je zatvoren.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Vlada AR
- Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
- Lokacija: 26222
Post
Re: Parametri
Mali update.
Pozajmio sam drugi MAF senzor i montirao ga na auto (senzor je stajao u rezervi).
Sa drugim MAF-om auto je počeo da pali greške i odlazi u limp mod
P0238 - Boost pressure sensor
P1238 - Air Quantity 2
Snimio sam parametre i konstatovao da MAF laže ali na više sto uzrokuje da turbina prepunjava i auto ide u limp mode. Slika ispod
![Slika](http://www.dodaj.rs/t/2/P9/3NlWXkdf/greske.jpg)
Posle ovoga, sam dao, da mi se izradi novo crevo između MAF-a i turbine (staro je bilo porozno na rebrima i previše tvrdo). Namontirao sam novo crevo i vratio stari senzor. Situacija je ista kao sa početka teme tj. nista se nije promenilo nabolje (stim da se ne javljaju nikakve greške). Pregledan je još jednom filter vazduha. Posle svega ovog isključujem mogućnost da negde dolazi neizmereni vazduh ili da je zapušen dovod vazduha.
![Slika](http://www.dodaj.rs/t/3J/Uh/oadQ8K6/0301.jpg)
Ostaje još kupovina novog MAF-a.
E sad, ako i sa novim senzorom bude isto onda stvarno![Scratch :scratch:](./images/smilies/scratch.gif)
Pozajmio sam drugi MAF senzor i montirao ga na auto (senzor je stajao u rezervi).
Sa drugim MAF-om auto je počeo da pali greške i odlazi u limp mod
P0238 - Boost pressure sensor
P1238 - Air Quantity 2
Snimio sam parametre i konstatovao da MAF laže ali na više sto uzrokuje da turbina prepunjava i auto ide u limp mode. Slika ispod
![Slika](http://www.dodaj.rs/t/2/P9/3NlWXkdf/greske.jpg)
Posle ovoga, sam dao, da mi se izradi novo crevo između MAF-a i turbine (staro je bilo porozno na rebrima i previše tvrdo). Namontirao sam novo crevo i vratio stari senzor. Situacija je ista kao sa početka teme tj. nista se nije promenilo nabolje (stim da se ne javljaju nikakve greške). Pregledan je još jednom filter vazduha. Posle svega ovog isključujem mogućnost da negde dolazi neizmereni vazduh ili da je zapušen dovod vazduha.
![Slika](http://www.dodaj.rs/t/3J/Uh/oadQ8K6/0301.jpg)
Ostaje još kupovina novog MAF-a.
E sad, ako i sa novim senzorom bude isto onda stvarno
![Scratch :scratch:](./images/smilies/scratch.gif)
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Koji MAF je sad u toj GT? Prema ePer bi trebalo da je: "Bosch" 0280218120.
Moglo bi da se proveri i gorivo - pogledaj temu:
viewtopic.php?p=1467408#p1467408
i uradi merenja: a), b) , c), h), i), j), k).
Moglo bi da se proveri i gorivo - pogledaj temu:
viewtopic.php?p=1467408#p1467408
i uradi merenja: a), b) , c), h), i), j), k).
Alfa je stil... ostalo je status...
- Vlada AR
- Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
- Lokacija: 26222
Post
Re: Parametri
Taj maf, koji ste naveli je na autu a i ulozak je odgovarajuci
Snimam danas nove parametre pa kacim.
Snimam danas nove parametre pa kacim.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Ka budeš pravio dijagrame u Excelu, idi na tip "Scatter with smooth lines and markers", da bi se dobila realna razmera na vremenskoj osi i lakše pratile vrednosti parametara...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Vlada AR
- Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
- Lokacija: 26222
Post
Re: Parametri
Upravo snimljeno u dva navrata.
Parametar pod- i) desired fuel quantity [mm³/i] nisam uspeo da nadjem u FES. Mozda za moj racunar CF3 ne očitava taj parametar.
Prva vožnja
![Slika](http://www.dodaj.rs/t/3v/Fp/3e7pOiGO/i-04012013.jpg)
Druga vožnja
![Slika](http://www.dodaj.rs/t/3Y/SH/4hHCavFh/ii-04012014.jpg)
Parametri
j) fuel presure [bar]
k) desired fuel pressure [bar]
se poklapju 99% pa se zato jedna kriva ne vidi.
Stvar koja se javlja prilikom prošlog a i ovog merenja, na visokim obrtajima (oko 4000ob/min u IV) je pojava da auto počne da secka i javlja se greška
P1213 - Boost/Manifold Air Temperature. Air temperature sensor error in turbine.
Greška je privremena i samo se javljala prilikom ovih merenja, obzirom da auto ne vozim nikad na 4000ob.
Pre mesec dana sam na ovaj način spalio MAP senzor.
Ne znam, da li auto dobija siromašnu smesu tj. više vazduha a manje goriva (usled lošeg očitavanja MAF-a), pa se javlja viša temperatura sagorevanja, koja u datim trenucima više zagreva glavu i motor, tako da se ova temperatura preko glave motora prenosi na MAP.
Parametar pod- i) desired fuel quantity [mm³/i] nisam uspeo da nadjem u FES. Mozda za moj racunar CF3 ne očitava taj parametar.
Prva vožnja
![Slika](http://www.dodaj.rs/t/3v/Fp/3e7pOiGO/i-04012013.jpg)
Druga vožnja
![Slika](http://www.dodaj.rs/t/3Y/SH/4hHCavFh/ii-04012014.jpg)
Parametri
j) fuel presure [bar]
k) desired fuel pressure [bar]
se poklapju 99% pa se zato jedna kriva ne vidi.
Stvar koja se javlja prilikom prošlog a i ovog merenja, na visokim obrtajima (oko 4000ob/min u IV) je pojava da auto počne da secka i javlja se greška
P1213 - Boost/Manifold Air Temperature. Air temperature sensor error in turbine.
Greška je privremena i samo se javljala prilikom ovih merenja, obzirom da auto ne vozim nikad na 4000ob.
Pre mesec dana sam na ovaj način spalio MAP senzor.
Ne znam, da li auto dobija siromašnu smesu tj. više vazduha a manje goriva (usled lošeg očitavanja MAF-a), pa se javlja viša temperatura sagorevanja, koja u datim trenucima više zagreva glavu i motor, tako da se ova temperatura preko glave motora prenosi na MAP.
- Vlada AR
- Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
- Lokacija: 26222
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
Sve na ovim dijagramima izgleda sasvim OK, osim nešto manje maksimalne količine usisanog vazduha po ciklusu, uz nešto veću izlaznu voltažu... To, uz pomenuto seckanje, može da znači da MAF radi na granici ispravnosti...
Poslednja izmena od dusanGT u Sub Jan 04, 2014 2:03 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Vlada AR
- Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
- Lokacija: 26222
Post
Re: Parametri
Hvala kolega.
Najverovtnije ću da pazarim novi MAF. Pa će mo videti
Najverovtnije ću da pazarim novi MAF. Pa će mo videti
Poslednja izmena od Vlada AR u Sub Jan 04, 2014 2:06 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Parametri
"Scatter" dijagrami su bolji za ovu svrhu, jer daju realnu vremensku razmeru na x-osi, a odatle se vidi i postignuto ubrzanje: od XXXXo/min do XXXXo/min za xx.x sekundi...
Zamenjen je MAP koji se bio istopio? Može da se proveri i "Air temperature (Boost/ Manifold) [°C]", ako se javlja greška prekoračenja te temperature.
Zamenjen je MAP koji se bio istopio? Može da se proveri i "Air temperature (Boost/ Manifold) [°C]", ako se javlja greška prekoračenja te temperature.
Alfa je stil... ostalo je status...