OMP napisao:meni ovde nije nista sporno, Masa je jos i namotao na Luisa posle prvog kontakta ali niko nije sisao sa staze niti ostecen tako da je za mene ovo cist trkacki incident tj borba za poziciju i odbrana iste
Nije to taj detalj, nego ovaj...
[youtube]Dmf0cNXg6m0[/youtube]
...ali u redu je, sada kada se pogleda, nije nista sporno, Massa je prebrzo usao u krivinu... mada bih kaznio Hamiltona u svakom slucaju...
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Pon Jul 11, 2011 4:10 pm
od speedfreak968
E vala bilo je i vreme da se malo radujemo... Odlichna voznja, dobra taktika (napokon) i peh Vettela pride = VICTORY... Uz pobedu Alonsa, veliko zadovoljstvo mi je prichinilo i: "Mark, keep the gap, keep the gap" Seronje g0vnarske, e shto mi je milo - "mi nashe vozache pushtamo da se trkaju NIKADA ne bi smo izdavali timska naredjenja ma da, naravno andjelchici moji bezgreshni
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Pon Jul 11, 2011 7:56 pm
od starac vujadin
Otkad je Formule 1 uvek je bilo timskih naredbi i uvek ce biti i to Bog otac ne moze promeniti. Najvece je licemerstvo Webera koji je kao satro ljut na tim sto je izdavao naredbe, a mogao je `ladno da predje Fetela bar dva puta.
A posto su ljudi skloni da zaboravljaju svi vezuju te timske naredbe za Ferrari i Schumachera kao da pre toga nista nije bilo, ako sto 90% mladjih ljudi ne znaju sta je bilo u Formuli pre Senne.
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Pon Jul 11, 2011 9:19 pm
od Kaligula
To me bas interesuje kako je bilo ranije odnosno sredinom i krajem 80-ih,jel i tad bilo timskih naredbi ili je svako vozio za svoj gros?Mogli bi oni koji to pamte da mi odgovore
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Pon Jul 11, 2011 10:38 pm
od starac vujadin
I u 60im, 70im...i potpisivani su ugovori sa tecno definisanim prvim i drugim vozacem.
Jackie Stewart, jedan od najboljih vozaca svih vremena i veliki dzentlmen je osecao veliku krivicu kada je poginuo Francois Cevert, ultra talentovani Francuz za koga je osecao da je cesto bio brzi od njega, ali nije smeo to da iskaze na stazi. Stewart je planirao da Cevert bude njegov naslednik, a kada je poginuo Stewart se ubrzo povukao jer je mnogo voleo svog mladjeg kolegu koji je bio drugi vozac. Prijateljstvo izmedju Stewarta i Ceverta je jedna od najlepsih i najtuznijih prica u Formuli 1.
Verovatno najdrasticnije pustanje je bilo u Lotusu kada je Andretti bio sampion, a Ronnie Peterson skoro uvek brzi od njega. I Peterson je nazalost poginuo ne docekavsi da postane prvi vozac.
Bilo je surovije nego sada i to je bolje nego pre, ali ovi stariji nisu lagali i nisu morali da lazu kao Weber da je kao nesto napadao, a u stvari samo mu "pustao migavac".
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Uto Jul 12, 2011 1:13 am
od Alfanatic
Oduvek je u F1 bilo svačega i zakulisnih radnji, ipak se okreće velika lova i postoje razne interesne grupe, ali je za razliku od danas bilo malo više žara i muške borbe. Takođe je i vozačko umeće više dolazilo do izražaja jer je danas (pre)veliki upliv tehnologije.
Kako god bilo, F1 nekada i sada poprilično su različite stvari i poređenja vozača iz različitih epoha nezahvalan je posao...
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Uto Jul 12, 2011 8:39 am
od SCHUMACHER
Meni nije jasno samo zasto na ovu tehnologiju i sigurnost ne vrate pravila iz '70-ih npr,kada je bilo lakse preticati itd...
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Uto Jul 12, 2011 8:55 am
od alfamen
Ma nije tu samo presudna tehnologija koja poboljsava ili ogranicava performanse nego prvo bi trebalo OBESITI mog kolegu idiota Hermana Tilkea koji projektuje debilne staze koje su mozda dobre za djiro de italija a ne za F1.
Dokaz ti je to sto stare staze iako su iskasapljene jos uvek su zanimljivije i lepse za voznju i trkanje od klonova iz radionice ovog idiota!
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Uto Jul 12, 2011 9:57 am
od starac vujadin
Mnogo para se umesalo u Formulu 1 i to ja donelo da tehnologija zauzme prvo mesto. Ne mogu vise mali timovi to da prate. Vidite kao se nekada mocni Williams muci. Nekada su skoro svi bili izjednaceni, tehnoloski razvoj je bio mnogo sporiji, pa su trke bile izjednacene na prirodni nacin, a ne ovako vestacki. Posle Laudine nesrece, a onda i Sennine pitanje bezbednosti je izbilo u prvi plan. Stare staze su mnogo lepse jer prate teren, dok su nove staze sterilne, ravne, a kada vidim ofarban asfalt kao u video igrici povraca mi se.
Lep snimak sa jedne brze i opasne, a sada zaboravljene staze u Anderstorpu, u Svedskoj.
... re=related
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Uto Jul 12, 2011 10:51 am
od interceptor
Mnogo se današnja F1 razlikuje od predašnje,pogotovo tehnološki,pa pogledajte samo volan kakav ima Klark na snimku a šta sve današnji volani imaju na sebi.Ima isto i danas talentovanih vozača ali tehnologija i pravila o bezbednosti su toliko okupirali F1 da su kvalitete vozača potisnuli u drugi a ponekad i treći plan.Naravno da je nemoguće vratiti stara pravila i realnost je takva i sa tim se treba pomiriti.Fia kao prvo sa pravilima teži sve većoj bezbednosti a samim tim trke gube na zanimljivosti a Berni ne razmišlja ni o čemu drugom osim zarade na tv pravima i da može verovatno bi uveo i mogućnost da publika peintbol pištoljima gadja bolide za vreme trke samo da poveća gledanost... e sad realnost je negde izmedju...
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Uto Jul 12, 2011 11:18 am
od Kaligula
Kakva god da je razlika izmedju ranijih pravila i tehnologija u odnosu na danasnje vreme,svaka cast tim momcima sto sede u tim bolidima i voze u raznim uslovima opterecujuci svoje organizme do samog limita,treba imati M..DA za tako nesto!Jedna od zivotnih zelja mi je da probam f1 da vozim ali samo do 5 brzine jer bi u 6 poceo da placem i povracam!
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Uto Jul 12, 2011 11:41 am
od alfamen
Cuti more i u 3 bi bila frka
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Uto Jul 12, 2011 12:16 pm
od starac vujadin
Ne bismo znali da krenemo bez nekoliko dana celodnevnog treninga,a do trece dug je put.
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Uto Jul 12, 2011 12:25 pm
od Kaligula
I Hemondu je trebalo pola emisije da krene!Nekako bi krenuo....a posle pomozi boze
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Uto Jul 12, 2011 12:55 pm
od Alfanatic
Potpuno se slažem sa konstatacijom da je Tilke odavno trebao biti istorija, te da su jedna ili dve njegove staze u cirkusu plafon. Ali čovek kao da ima ekskluzivna prava da konstruiše piste pored toliko drugih stručnjaka iz branše (kako li je samo prošao tender )
Ponekad mi se čini da bi bilo zanimljivije gledati trke na ovalima gde definitivno ima monotonije, ali se barem cepa do daske!
Međutim problem pravi aerodinamika i to toliki da se godinama bezuspešno veštački pravilima pokušava dovesti do lakšeg preticanja, a to nekad dovodi do smešnih rešenja. Situacija je takva da onaj iza upada u "prljav" vazduh i gubi prijanjanje, a da bi se glatko iskoristila nadmoć u brzini vozač mora biti i do dve sekunde brži od onog ispred sebe. Kada bi bilo više brzih pravaca i generalno staza koje nude više pogodnih mesta za preticanje, tada bi bilo lakše, ali upravo iz bezbednosnih razloga staze se sve više usporavaju, ubacuju se neke veštačke šikane (eto i Siverstone su ove godine modifikovali!) i ulazimo u začaran krug različitih želja i prohteva organizatora, timova, vozača i gledalaca.
Naravno da rešenje postoji, ali pitanje je šta u celoj priči kome odgovara i ko je u prilici da pre istera svoje.
A nekada je stvarno trebalo muški voziti. Dok se vršila manuelna promena brzina tokom trke se šaltalo i više hiljada puta, pa su vozači završavali sa žuljevima, dok danas sve više liči na igranje video igrice - naravno dok se čovek ne suoči sa svim tim silama i ubrzanjima
Živa je istina da je čak i pokretanje bolida prava umetnost, a neću zaboraviti akcije tipa bolida dvoseda gde bi recimo osvajača nagrade u nagradnoj igri smestili iza vozača da oseti malo čari F1, nakon čega bi "srećnici" izlazili napolje beli kao kreč, sa želucem u nosu Verujem da je zastrašujuće, ali naravno da bih voleo da osetim tu čar i nadam se da ne bih "peglao" nakon vožnje.
Ali koliko god da je F1 neverovatno iskustvo, ono što rade momci na motorima priča je za sebe. I Button je nedavno izjavio da ti ljudi definitivno nisu baš svoji, te da nikada ne bi bio u njihovoj koži, pa mi se čini kako je bajkerski sport verovatno jedan od najopasnijih i najluđih koji postoje...
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Uto Jul 12, 2011 7:52 pm
od Kaligula
Nemacki BILD objavio da ce Raikonen da menja sledece sezone Webera u Red Bullu,to ce biti zanimljivo,covek pred trku voli da zvekne pola kile Finlandie kao Tony Adams u fudbalu!Odlican je Kimi
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Uto Jul 12, 2011 8:01 pm
od interceptor
Konačno...ako je istina.O tome se i pred početak ove sezone spekulisalo.Obožavao sam Kimija i njegov stil vožnje.
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Uto Jul 12, 2011 8:27 pm
od Kaligula
Imam pomalo otkacenu zelju:a to je da vidim u Ferrariju tandem Schumacher i Veliki DOKTOR ROSSI,to bi bilo ludacki dobro
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Uto Jul 12, 2011 11:58 pm
od Zillgian
AU! Ako bi se Kimi vratio, to bi bilo fantasticno. Doduse, nije to ona stara budaletina kao nekada S druge strane, Vettel je u takvoj formi, da bi 'ladno bio i ostao br.1 naspram svakoga ko bi se nasao pored njega u timu.
Nekako pozelim sezone iz 2007. '08. i '09. Tada su F1 bolidi bili najljepsi, drzavna TV je prenosila trke a i nekako je sav taj hype bio na visem nivou.
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Sre Jul 13, 2011 8:35 am
od speedfreak968
Silverstone je izmenjen josh proshle sezone, ove godine je bilo samo dodatnog shminkanja... Hvala bogu staza je i dalje (manje-vishe) ostala "pedal to the metal"... Anderstorp nije bash sasvim zaboravljen, voze se tamo touring shampionati...
Hocu da mi vrate stare Evropske staze (Imola, Anderstorp, Dijon, Zolder, Zandvort, Jarama...), a voleo i bih i juznu Afriku ponovo da gledam... Ove arapske, kineske itd su mi se smuchile, ma od samog starta su mi odvratne.
Sezona '79. mi je jedna od najjachih ikada, a Villeneuve najbolji medju najboljima i tada, pa i do sada... Njegov beskompromisan stil je bio i ostao neprevazidjen... Mozda me Hamilton malo podseca na njega po stilu voznje, s'tim shto se Villeneuve nikada nije bavio pozerstvom, ali bila su to druga vremena i drugachije kapiranje poziva "Race driver"....
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Sre Jul 13, 2011 8:48 am
od starac vujadin
Ima mnogo lepih staza po Evropi...Ja sam voleo i Zeltweg koga su ukinuli jer je bio jako brz, a nije bilo mesta za njegovo prosirenje zbog zona bezbednosti. Vrlo lepa staza, delom aerodrom, delom kroz brda...tezak za voznju jer je bio nepregledan.
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Sre Jul 13, 2011 9:22 am
od speedfreak968
Ah bravo... Skoro sam potpuno zaboravio na tu stazu... Sjajna i brza do bola... Chak je i njena "dodvorismo se FIA-i" inkarnacija - A1 bila relativno OK... Ali su i nju izbacili sa kalendara... Jbte izbacili su i brickyard a sada Tilke tamo u Texasu gde li pravi opet neku svoju hibridnu stazu, pored toliko fenomenalnih staza u SAD (Long Beach, Mid Ohio, Watkins Glen, Elkhart Lake, Sebring, Lime Rock etc), pa sad imamo i Indiju, pa shta je sledece????
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Sre Jul 13, 2011 9:31 am
od alfamen
Moskva
Re: FORMULA 1 (nastavak)
Poslato: Sre Jul 13, 2011 9:32 am
od starac vujadin
Da, ima i fantasticnih staza u Americi. Moja najomiljenija mi je Laguna Seca..mozda bi mi ona bila 2. u All time favourites posle starog Nurburgringa.