Stranica 2 od 3

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Sub Jan 11, 2014 6:37 pm
od dusanGT
Najbolje i najsigurnije je preko "ZAR" broja odrediti koji MAF zaista ide u to vozilo, pa videti u Bgd zastupništvu "Bosch" uslove nabavke baš tog MAF.

Posebna nabavka uloška dolazi u obzir samo ako je kućište "Bosch" originalno i ispravno, a razlika u ceni (ceo MAF i samo uložak) ne opravdava rizik pogrešne nabavke i smaranje oko zamene samo uloška...

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Sub Jan 11, 2014 8:09 pm
od largaktil
Ok hvala

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Ned Jan 12, 2014 7:21 am
od dusanGT
Samo još jedna napomena: najsigurnije je MAF ("Bosch" original za dato vozilo na osnovu "ZAR" broja) lično nabaviti (iz pouzdanog izvora) i odneti u pouzdani servis na ugradnju. Sve ostale varijante su skupe i rizične...

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Uto Jan 21, 2014 9:10 am
od Super_genije
@largaktil : gdje si nasao da je MAF za tvoj auto f00c2g2044?
na ovoj adresi: http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2

vidi se da je alfin broj protokmjera za 147 JTD 8V CF3 (M15) 46811122,
a na ovoj adresi:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... ost3583310
je covjek naveo da je to bosch broj protokmjera: 0280 218 120 odnosno F00C 2G2 063
Pitam te jer je Vlada AR uzeo taj ulozak od tebe i imao identican rezultat kao sa svojim starim MAF-om, a ja od njega u subotu. I ja imam skoro iste rezultate: sa starim MAF-om je peak napona bio na 4.1 a sada malcice preko 4.2V ali ocitavanja kolicine vazduha su konzistentna ( trazena kolicina vazduha je oko 1200 a dobijena oko 1100). Pritom sam provjeravao crijevo poslije MAF-a i nema pukotina tako da sam sada bez ideja sta dalje da radim.
MAF koji sam izvadio iz auta je sa istim brojem (kao i velicine i oblika) i godina proizvodnje 09/2003 sto je konzistentno sa godistem auta (FR 12/2003) tako da nisam sumnjao da nije taj

Zbog ovoga svega me interesuje gdje si nasao taj podatak?

@dusanGT sta mislis pod tim da je ispravno kuciste? da nije polomljeno? ili nesto drugo?
Imas li mozda ideju gdje dalje da trazim uzrok smanjenog napona i odstupanju trazene od dobijene kolicine vazduha?
Dima nema grama iza auta, koliko god potapao gas. Subjektivni osjecaj: pojma nemam jer mi je ovo prva alfa sa ovim motorom tako da nemam sa cime da uporedim.

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Uto Jan 21, 2014 9:28 am
od Super_genije
zaboravio sam da napomenem da je jedan od razloga sto sam uzeo taj MAF od Vlade (i pored skoro identicnog rezultata) je taj sto je auto mirnije radio na leru, a sa starim je pocelo u posljednje vrijeme da mi se desava da u leru padaju obrtaji pa se vracaju, odnosno da su postojale oscilacije..

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Uto Jan 21, 2014 2:50 pm
od dusanGT
Ispravan MAF: proizvođač "Bosch", model za dato vozilo, prema ePer, na osnovu "ZAR" broja šasije. Sve ostalo (razne kombinacije raznih kućišta i uložaka) nije pouzdano ispravno rešenje...

Ukoliko nema dima, Alfa vuče dobro i izmeren je odgovarajući boost, ne bi trebalo da brine relativno mali napon na MAF... Ako nije rađen remap i EGR nije zatvoren, izmereni protoci vazduha i izlazne voltaže moraju da budu manje...

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Uto Jan 21, 2014 6:41 pm
od Super_genije
jasno, nego si samo pomenuo da je ispravno kuciste, pa sam mislio da ima jos nesto u kucistu sem plastike. odgovarajuca kombinacija MAF-kuciste se podrazumijeva.
Nije radjen remap, za boost si mi ti prokomentarisao u drugoj temi da je ok ali da se overboost malo "ulijenio", a EGR je zatvoren. iskreno nemam pojma da li dobro vuce odnosno ne znam kako bi trebala da vuce pa da uporedim, u svakom slucaju bi moglo bolje tako da ce rale ili aco imati posla skorijih dana :D
a reci, po tvom misljenju, da li da promijenim overboost ako planiram da radim remap ili je dovoljna procedura ciscenja koju je @Deki opisao?

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Uto Jan 21, 2014 9:06 pm
od dusanGT
Nije isto svako kućište od, na primer, Ø70mm, jer postoji zaštitna rešetka čiji položaj i gustina mreže zavise od tipa uloška.

U vezi sa pripremama za remap - podrazumeva se da su vitalni delovi ispravni: jeftine delove bih menjao, a skupe čistio, servisirao...

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Sre Jan 22, 2014 12:22 am
od largaktil
Auto je proradio sam od sebe,posle dobrih godinu dana a mozda ima neke veze sa termostatom posto mi je tada kada je proradio jedino dosao do 90c do sada nisam primetio verovatno je termostat otvoren stalno, ne mogu da se zasitim vatre i przenja pun gas :) a evo i link sa brojevima protokomera i do kada je koji isao (od pocetka 0 281 002 308 odnosno ulozak f00c2g2044 A!!! od 09.2003 0280 218 120 odnosno ulozak F00C 2G2 063) http://www.bosch-automotive-catalog.com ... ation=true Imas i sve ostale bosch delove i njihove oznake za svaki automobil. Pozdrav Eperashi! ;)

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Sre Jan 22, 2014 12:32 am
od erdeljan
A da probas sa tinyurl?

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Sre Jan 22, 2014 5:38 pm
od dusanGT
Uz svo poštovanje prema "Boschovoj" bazi delova, ipak je najbolje da se koristi Fiatov ePer za identifikaciju. Na osnovu ZAR se u ePer nađe Fiatov broj za neki deo, a zatim na netu i "Bosch" broj za isti deo.

Na primer:
a) CF3 JTDm GT ima MAF sa oznakama: Fiat - 46811122, Bosch - 0280218120
b) CF4 JTDm GT ima MAF sa oznakama: Fiat - 51782034, Bosch - 0281002980

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Čet Jan 23, 2014 8:51 am
od Super_genije
Ako pricamo o : http://eper.fiatforum.com/ nakon unosenja ZAR broja eper mi od 4 protokomjer zasivi 2 a dva preostala su upravo ova: 46811122 i 46559828 jedan sa F00C 2G2 063 a drugi sa F00C 2G2 044 tako da se dilema time ne rjesava.
Na Boshovom sajtu pak kaze da se F00C 2G2 044 ugradjivao do 09/2003 a F00C 2G2 063 poslije toga i na osnovu toga sto mi je u autu vec bio F00C 2G2 063 sa DOP 09/2003 i sto je prva registracija auta 12/2003 ja sam zakljucio da sam ipak uzeo dobar.
Jedino ako postoji neka druga varijanta ePer-a...

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Čet Jan 23, 2014 4:54 pm
od dusanGT
ZAR za 1.9 JTD 8v 147cu iz 2001: ePer daje dva MAF sa istim Fiatovim brojem: 46559828 - to je "Bosch" 0281002308.

ZAR za 1.9 JTDm 16v GT iz 2007: ePer daje samo jedan MAF sa Fiatovim brojem: 51782034 - to je "Bosch" 0281002980.

Ako ePer daje dva MAF za isto vozilo, verovatno su u pitanju potpuni ekvivalenti, ali svako kućište sa svojim uloškom.

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Pet Jan 24, 2014 8:55 am
od Super_genije
kada ukucam svoj ZAR broj on mi zasivi posljednja dva od ova 4 ali kao sto vidis ta dva su ionako dupla.
46811122 sa uloskom F00C 2G2 063 i 46559828 sa uloskom F00C 2G2 044 i dalje ostaju aktivna. kao sto vec napomenuh: mozda ja gledam na pogresnom mjestu


Slika

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Pet Jan 24, 2014 10:14 pm
od largaktil
Bosch je bosch i verujem da su nemci daleko tacniji i precizniji i da je njihov katalog tacan 100%!!!A za italijane nista cudno i novo ali porazavajuce da ne znaju sta su u koji model stavljali od delova.

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Čet Maj 01, 2014 11:12 am
od dejan nis
Drugovi molim za vase misljenje.Auto mi slabije ide rekoh da pogledam ulozak da ga ocistim kad vidim oznaka je 030 sto sam negde procitao da taj ulozak ide na benzince a ovde citam da ide 044 dali je moguce da je neko stavio pogresan ulozak i tako vozio da nije obracao paznju na performanse toliko.Molim vase misljenje dali je kod mene pogresan ulozak.Evo i slike
Slika

Slika
Inace ulozak je 2010 godiste tako da nije fabricki.

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Čet Maj 01, 2014 1:19 pm
od largaktil
Tesko ced uspeti sta sa ciscenjem a mislim da je ta veryija uloska najeftinija kada se kupuje pa je yato i stavljen i isti je kao 044

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Čet Maj 01, 2014 2:30 pm
od dejan nis
Ma mene interesuje dali odgovara za ovaj motor i dali da ga menjam?

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Čet Maj 01, 2014 3:26 pm
od dejan nis
I ako su isti koja je onda razlika?

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Sub Maj 03, 2014 6:04 am
od largaktil
isti su ulosci pogledaj na dno ove stranice http://www.meat-doria.com/en/product_meat/86082/16057 a licno mislim da ti protokomer nije crkao pogotovo ako je iz 2010te godine .Jesi kacio dijagnostiku moze biti mnogo ostalih stvari
?A razlika je samo za koji je automobil koji ulozak namenjen 030 je za euro 2 i njega ces tesko naci novog jer se ne pravi vise a o44 za euro 3 motore i njega ima i razlika je samo u rupici koju 044 ima sa strane na dnu uloska,vidi se na slici https://lh4.googleusercontent.com/-BSMH ... CN2946.JPG Eto

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Sub Maj 03, 2014 11:14 am
od dejan nis
Hvala puno na ovoj informaciji.
Verovatno ova rupica na 044 sluzi za cirkulaciju vazduha koja je nema na 030
A simptomi koje imam su da lepo vuce do 3000 o/min a onda izgubi onu odsecnost i sporije nabija obrtaje.
I varira ler kad se upali za nekih 50 o/min i hoce da zatrokira po neki put.

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Ned Maj 04, 2014 9:39 am
od largaktil
Nije to do protokomera proveri egr,map i ventil turbine

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Ned Maj 04, 2014 10:59 am
od dejan nis
Egr zatvoren,map zamenjen,dizne probande druge,overboost ciscen jedino ako mu smeta sto je premesten na kuciste akumulatora,filteri drugi,druga papucica za gas,geometrija turbine ciscena e sad turbina treba na remont jer bas tera ulje.

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Pon Maj 05, 2014 2:21 pm
od largaktil
Au pa ti nema sta nisi radio :) Pa ne znam mozda turbina pravi problem da imas dijagnostiku lakse bi bilo doci do problema,meni je tako "zastajao" na oko 3000 obrtaja kada mi je bio zatvoren egr pa sam ga ocistio i vratio u funkciju jer nije pokvaren.Ili da probas to ili da probas da resetujes ecu ne znam sta drugo :) pozz

Re: napon na mafu (za dr.dusangt)

Poslato: Pon Maj 05, 2014 3:00 pm
od dejan nis
Imam elm 327.Pa da je turbina mislim da nebi vuko u opste.Ostala samo jos bosch pumpa da se vidi...:-)
Kako da resetujem ecu i kolko to kosta?