Stranica 2 od 6

Re: Parametri

Poslato: Sre Nov 20, 2013 2:35 pm
od sErGiO
Ako se dobiju drugačije vrednosti napona očitavanjem na dijagnostici da li se onda sa sigurnošću može reći da je MAF pokvaren? Da li se priključivanjem dijagnostike i očitavanjem parametara dok auto radi u mestu, sa povremenim dodavanjem gasa, može ustanoviti neispravnost MAF-a?

Re: Parametri

Poslato: Sre Nov 20, 2013 5:42 pm
od dusanGT
Ako se na velikom broju obrtaja i u vožnji (kad struja vazduha povećava protok izmeren MAFom) dobiju voltaže koje su oko 4.0V, a ne 4.5V-4.6V, moguće je da je MAF prljav... Nije realno merenje ako se u mestu turira, jer na protok utiču i obrtaji i struja vazduha. Zbog toga dobar dynotest ima ventilatore koji simuliraju struju vazduha kao u vožnji...

Mnogo lakši slučaj je kad MAF ima "električni" problem - tada je obično izlazni signal dovoljno iznad gornje granice, da ga, kao grešku, detektuje i ugrađena ECU dijagnostika...

Pored max. vrednosti, bitan je i izgled krive promene količine usisanog vazduha. Na slici levo je svetlo plava kriva sa malom imperfekcijom u zoni ubrzanja, što je normalna posledica regulacije pritiska turbine, a na slici desno kriva bez te deformacije...

Slika Slika

Re: Parametri

Poslato: Sre Nov 20, 2013 10:52 pm
od sErGiO
Bio sam sa drugarom skoro kod jednog majstora koji je nakačio auto na dijagnostiku, malo pustio auto da radi u leru, malo turirao i rekao da je najverovatnije MAF pokvaren. Meni to nije delovalo ubedljivo pa sam savetovao drugara da ništa ne dira. Zato postavljam ovo pitanje.

Re: Parametri

Poslato: Sre Nov 20, 2013 11:20 pm
od dusanGT
Bez dijagnostike u vožnji samo može da se nagađa...

Re: Parametri

Poslato: Čet Nov 21, 2013 8:39 am
od Super_genije
ima li ko neki validan link za neku ***** verziju?

Re: Parametri

Poslato: Pet Nov 22, 2013 9:11 am
od Super_genije
posto sam mogao da radim po 4 parametra u prolazu, radio sam dva prolaza...
nadam se da sam malo bolje sredio graf...
1. Slika

2. Slika

Na drugom grafu da li su ovi spike-ovi boost pressure prihvatljivi ili da rastavljam overboost ventil?

Na prvom grafu je vidljivo odstupanje napona na MAF-u tako da cu morati da skidam crijevo da vidim da li je u redu i da cistim maf (skoro sam vidio da je bila pukla kutija za filter za vazduh pa je to mozda uzrok zaprljanosti).
Kolika su odstupanja u naponu i kolicini dobijenog vazduha koja su prihvatljiva u smislu da, nakon ciscenja i eventualnog sredjivanja crijeva, treba reci: MAF je zreo za mijenjanje?

Re: Parametri

Poslato: Pet Nov 22, 2013 3:18 pm
od dusanGT
Po meni je izlazni signal MAFa relativno mali (oko 3.8V na 4000o/min): ili je u pitanju zaprljan/stari filter za vazduh (mali protok, ali dobar MAF) ili ima neka rupa u sistemu usisa ("neočitan" vazduh) ili je MAF prljav. Može da bude i kombinacija, pa je dobro da se eliminiše stvar po stvar.

Najbolje da se prvo sredi kutija filtera za vazduh, proveri rebrasto crevo između MAF i kompresora i čistoća filtera za vazduh. Ima dve varijante:
a) ako je sve to OK, tek onda sledi čišćenje MAF ili pozajmica sigurno ispravnog MAF od nekog sa istom 147com, pa ponovo dijagnostika ili
b) ako nije sve OK, sredi se problem, pa dijagnostika u vožnji.

Re: Parametri

Poslato: Pet Nov 22, 2013 3:26 pm
od Super_genije
hvala na komentaru.
kutiju sam sredio prije par mjeseci ali ne znam kada je pukla... filter je odradio10 000 km, moram da radim mali servis pa cu taman usput sve drugo da eliminisem pa cu ponovo na dijagnostiku...
a reci mi misljenje za overboost? da li su ovi spike-ovi prihvatljivi?

Re: Parametri

Poslato: Pet Nov 22, 2013 4:55 pm
od dusanGT
Jesu, ako je Alfa remapovana, a ako nije, malo se "ulenjio" overboost ventil, ali ne smeta...

Re: Parametri

Poslato: Pon Nov 25, 2013 8:30 am
od Super_genije
Nije remapovana, ali ok, da znam. Kada budem imao vremena uradicu ono sto je Deki odradio..
Hvala ti puno na komentarima.

Re: Parametri

Poslato: Uto Nov 26, 2013 1:41 am
od cobra0171
Dusane mozes li prokomentarisati moja mjerenja:

Slika

Jasno je da je razlika izmedju potrebne i izmjerene kolicine vazduha, ali me buni to sto je signal oko 4.5V na 3500 rpm, na vecem broju obrtaja je i nesto preko 4.6V.
Na sta te upucuju ovi podaci. Na sledecoj slici su isti parametri samo umjesto MAF signala sam stavio overboost solenoid parametre

Slika

Re: Parametri

Poslato: Uto Nov 26, 2013 1:53 am
od bums85
Proveri crevo od protokomera do turbine da ne vuce negde neizmereni vazduh

Re: Parametri

Poslato: Uto Nov 26, 2013 7:01 am
od dusanGT
cobra0171 - dijagrami ne izgledaju kao realan rezultat merenja... Zato je i predlog da se test radi u četvrtoj brzini od 1500-4000o/min.

Ipak... neobična je kombinacija relativno velike voltaže signala sa MAF i male količine usisanog vazduha... Da nemaš možda pogrešan MAF?

Drugi problem je veći "desired boost pressure" u odnosu na "boost pressure" pri ubrzanju (u kombinaciji sa relativno velikim "boost control solenoid" procentom) što je gotovo nemoguće, osim ako ima neka pukotina u crevima posle turbine... Ali onda bi bilo dosta crnog dima...

Re: Parametri

Poslato: Uto Nov 26, 2013 9:26 am
od cobra0171
dusanGT napisao:cobra0171 - dijagrami ne izgledaju kao realan rezultat merenja... Zato je i predlog da se test radi u četvrtoj brzini od 1500-4000o/min.
Ponovicu test kao sto si naveo, treba li da snimam jos koje parametre?
dusanGT napisao:Ipak... neobična je kombinacija relativno velike voltaže signala sa MAF i male količine usisanog vazduha... Da nemaš možda pogrešan MAF?
MAF nisam mijenjao, ranije je motor imao miran tih rad, bez ikakvih problema, crnog dima nije bilo, mala potrosnja, itd. Bilo mi je puklo rebrasto crijevo prije turbine, pa sam pretpostavljao da je to osnovni problem za malu kolicinu usisanog vazduha. Motor nije imao snage, bilo je dosta crnog dima i jako je postao bucan. Crijevo sam sanirao, crnog dima ima malo pri naglom ubrzanju, snaga se vratila, ali je i dalje motor jako bucan. Probavao sam i sa iskopcanim MAF-om ali situacija je ista sa nesto slabijim performansama.
dusanGT napisao:Drugi problem je veći "desired boost pressure" u odnosu na "boost pressure" pri ubrzanju (u kombinaciji sa relativno velikim "boost control solenoid" procentom) što je gotovo nemoguće, osim ako ima neka pukotina u crevima posle turbine... Ali onda bi bilo dosta crnog dima...
Kao sto sam gore naveo crnog dima ima malo pri naglim ubrzanjima, ali ipak pregledacu sva crijeva. Motor je presao 235000 km.

Re: Parametri

Poslato: Uto Nov 26, 2013 1:43 pm
od dusanGT
Samo one parametre koji su na dijagramima u drugoj poruci na ovoj strani... Obrtaji, vazduh, boost (traženo i ostvareno), gorivo i solenoid...

Re: Parametri

Poslato: Ned Dec 01, 2013 2:39 pm
od bums85
dusanGT napisao: Zato je i predlog da se test radi u četvrtoj brzini od 1500-4000o/min.
Jel mora bas u cetvrtoj da se meri, posto je na 4000 obrtaja brzina preko 140kmh, pa moze samo na auto putu da se odradi bezbedno?

Re: Parametri

Poslato: Ned Dec 01, 2013 3:10 pm
od Vlada AR
Evo ja juče, ponovo na brzinu, snimio parametre u dva navrata.
Tražena i izmerena količina vazduha odstupa na visokim obrtajima a i napon MAF senzora ide najviše do 4,2V na 4000ob/min
Da li ovo znaći da je MAF "popustio" ili postoji neka prepreka na usisu (nov filter vazduha je stavljen pre 1000km, prekontrolisana creva)

Slika

Slika

Re: Parametri

Poslato: Ned Dec 01, 2013 5:40 pm
od dusanGT
@bums85 - bitno je da ubrzanje bude dovoljno sporo da mogu dovoljno tačno da se izmere parametri (i njihovi odnosi), a brzina doprinosi da protok usisanog vazduha bude veći. Ako nije bezbedno, test se ne preporučuje.
@Vlada AR - jedno od ta dva, a možda i "neizmereni" vazduh: kroz pukotinu u sistemu usisa ulazi vazduh kojeg MAF ne registruje.

Re: Parametri

Poslato: Ned Dec 01, 2013 9:25 pm
od Vlada AR
Ne znam, da li postoji mogućnost da sam stavion neki krš od filtera za vazduh, koji nije dovoljno protočan. Znam da je filter bio nekog meni nepoznatog proizvođaća.
Neizmereni vazduh može samo da vuče na crevu MAF-turbina, sto bih eliminisao, kao manje verovatno obzirom da sam ga skoro skidao, kada sam čistio MAF i prelepio na onim rebrima, pošto je bilo malo ispucalo (u planu je nabavka drugog).

Re: Parametri

Poslato: Ned Dec 01, 2013 10:45 pm
od dusanGT
Ima još nešto u datim dijagramima što bi moglo da objasni relativno mali izmereni protok (tj. odgovarajuću voltažu signala MAFa). Iz odnosa krive izmerenog boosta i krive obrtaja vidi se da maximalni boost nastupa mnogo pre maksimalnih obrtaja. U tom smislu, ako maksimalni boost ima standardne fabričke vrednosti (nije rađen remap), ni protok ne može da bude enormno veliki.

Važna napomena: na dijagramu se vidi da mala promena voltaže MAF signala (od 4.23V do 4.56V) znači promenu u protoku od 480kg/h do 640kg/h, tj. 33% (kriva 3). Odavde može da se zaključi da "malo" neispravan MAF može da izmeri protok sa nesrazmerno velikom greškom.
Slika

Re: Parametri

Poslato: Sre Dec 04, 2013 1:30 pm
od kAcA
Dusane, zamolio bih te da baciš pogled na moje parametre. Termostat je malo u krizi i drzi temperaturu na cca 73C (crtica ispod)

http://speedy.sh/9pSx7/test2-radnatemp.csv

Hvala unaprijed!

Re: Parametri

Poslato: Sre Dec 04, 2013 3:09 pm
od dusanGT
Ne mogu ništa da zaključim, jer je CSV sa čudnim vrednostima parametara i nepregledan zbog neodgovarajuće upotrebe zareza... U čemu je to mereno?

Re: Parametri

Poslato: Sre Dec 04, 2013 5:35 pm
od kAcA
MultiEcuScan, kod mene je sve uredno, jedino ako nisam izvrsio neke izmjene pa greskom spasio. Pogledat cu cim dodjem kuci. Hvala ti!

Re: Parametri

Poslato: Sre Dec 04, 2013 6:19 pm
od dusanGT
Pokušaj da CSV direktno (bez izmena) učitaš u Excel, pa da napraviš dijagrame (sa odgovarajućim osama) - to je mnogo lakše analizirati nego tabele...
Jedino što sam mogao da vidim je da imaš Alfu GT sa Euro4 JTDm motorom, sudeći po MAFu sa "digitalnim" izlazom...

Re: Parametri

Poslato: Sre Dec 04, 2013 10:09 pm
od kAcA
Evo Dusane za pocetak ovako, valjda sta pomogne mada mislim da je pretrpan dijagram
Slika