Stranica 2 od 20
Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Uto Okt 25, 2011 6:09 pm
od Kaligula
Kreni stani gradska varijanta ugreje motor dok na otvorenom putu ti je više konstantna brzina i obrtaji,nema tu nikakvih problema

Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Uto Okt 25, 2011 6:20 pm
od Alfanatic
@ stefanves
Ima problema, bez obzira što je hladnije vreme radnu temperaturu motor treba da dostigne i da se drži oko 90 C. Pisano je već puno puta o tome, samo potraži po forumu i pronaći ćeš. Sve u svemu, tako se ponaša 156-ica sa neispravnim termostatom, po gradu nekako nagura radnu temperaturu, ali čim se izađe na otvoreno pada na oko 70 C čak i leti.
@ nelle
Prijatelju, nije to tvoja prefinjena 159-ka gde je temperatura zakucana (ispravi me ako grešim po ovom pitanju). Naše 156-ice imaju svoje bubice i merač temperature ume itekako da zbuni, pa i prepadne nedovoljno upućene

Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Uto Okt 25, 2011 6:25 pm
od Diego
~90 C je radna temperatura kod TS motora, za V6 ne znam ali ako je slicno radnoj temperaturi TS-a zakleo bih se da imas problem sa termostatom.
Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Uto Okt 25, 2011 8:15 pm
od stefanves
Znaci, i to da se menja

Imate preporuku za neku firmu koja ih proizvodi? Moze neka Ricambi varijanta, ili mora Delta?
Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Uto Okt 25, 2011 8:19 pm
od ZEPP 46
Termostat..temperatura ne sme da pada ispod 88 C!
Marke - Behr eventualno Facet(na mojoj 2.0 147 je zamenjen pre 27kkm i sve je ok)
Cena 40-50 E!
Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Uto Okt 25, 2011 8:28 pm
od stefanves
Menjamo ga onda.
Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Uto Okt 25, 2011 8:31 pm
od Kaligula
@Alfanatic u pravu si prijatelju,zakucana na 90 i zimi i leti
Svaki dan naučiš nešto novo

Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Sre Okt 26, 2011 9:23 am
od darko qv
Diego napisao:~90 C je radna temperatura kod TS motora, za V6 ne znam ali ako je slicno radnoj temperaturi TS-a zakleo bih se da imas problem sa termostatom.
Pa,nije bas tacno u potpunosti.Prvi 16v iz 155 i 145,govorim o 2.0,ima termostat koji otvara na 83c.Ja sam ga mijenjao prosle godine,uzeo sam Behr,i drzi na 83.Tako i na njemu pise.
Dok taj isti motor kasnije u 156 i 145 i 147 koristi termostat koji otvara na 88c.

Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Sre Okt 26, 2011 7:06 pm
od Alfanatic
nelle napisao:@Alfanatic u pravu si prijatelju,zakucana na 90 i zimi i leti
Svaki dan naučiš nešto novo

Ne moraš to da učiš, to je pikanterija za nas 156-ičare

Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Sre Okt 26, 2011 8:09 pm
od Kaligula
Ne

i kod tebe je sve u redu,ja sam se danas vozikao po Beogradu celo pre podne,ista temperatura

Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Sre Okt 26, 2011 10:02 pm
od DushanSD
Ja se danas malo vozikao. Stoji zakucana na 90 po gradu a i na otvorenom

.
Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Čet Okt 27, 2011 6:58 pm
od Alfanatic
Dottore napisao:Meni je danas bila temperatura danas jedan podeok ispod 90 tacno (88 stepeni) jel to razlog da se zabrinem,gradska voznja 1 sat ?
Nema brige kolega
Sve je to OK, kod polovnjaka i menjanih termostata (različitih proizvođača) može biti nekih minornih razlika, ali generalno je sve tu negde OKO 90C i bitno je da nema drastičnog odstupanja.
Kod 156-ice je specifična situacija, kad je termostat pokvaren, ako i nagura radnu u gradu čim se malo potegne auto i vozi ravnomernije (auto-put ili otvoren put), skala pada na oko 70 C, a to je drastična razlika i neispravna vrednost. Čak i kad je termostat OK, 156 meri trenutnu temperaturu, pa golim okom vozač može gledati kako skala skače i blizu 100 C kad se stane leti na semaforu, čim se krene (ili malo isturira auto) skala krene nazad na oko 90 i tako u krug. Nikad mi nije dosadno za volanom dok pratim šta se dešava po pitanju temperature mašine

Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Pet Okt 28, 2011 7:11 am
od Ivan ti
Meni na mojoj 159 ovih dana kako je zahladnelo na temperaturama oko nule na otvorenom temperatura pada na 80 kada je malo opalim po gasu i na otvorenom vrati na 90 u gradu je konstantno 90.Znaci li to da imam problem sa neispravnim termostatom?
Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Pet Okt 28, 2011 7:15 am
od Dragon
Nemas, nisu to strasna odstupanja. Kako ti je sad, kad su temperature oko 10?
Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Pet Okt 28, 2011 6:17 pm
od Alfanatic
Ivan ti napisao:Meni na mojoj 159 ovih dana kako je zahladnelo na temperaturama oko nule na otvorenom temperatura pada na 80 kada je malo opalim po gasu i na otvorenom vrati na 90 u gradu je konstantno 90.Znaci li to da imam problem sa neispravnim termostatom?
Nažalost, nemam baš puno iskustva sa 159-kama, pa bolje da se javi kolega Nelle ili neki drugi vlasnik radi poređenja, ali bih onako laički pretpostavio da je sve OK

Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Pet Okt 28, 2011 8:26 pm
od lalicspecial
Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Sub Okt 29, 2011 6:15 pm
od Kaligula
Kod Milice je temperatura zakucana na 90,nema odstupanja u odnosu na gradsku ili neku drugu vožnju
Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Sub Okt 29, 2011 11:30 pm
od Mario
Ivan ti napisao:Meni na mojoj 159 ovih dana kako je zahladnelo na temperaturama oko nule na otvorenom temperatura pada na 80 kada je malo opalim po gasu i na otvorenom vrati na 90 u gradu je konstantno 90.Znaci li to da imam problem sa neispravnim termostatom?
Slicna pojava i kod mene...
Na otvorenom temperatura padne na 80 stepeni. Kada vozim po gradu, sa jacim gasom stoji na 90... cim krenem sa laganom voznjom stoji na 80.
Pre toga sam imao problema sa senzorom temperature, temperatura mi je skakala u voznji

Nakon promene senzora, drzi konstantnu temperaturu.
Ne brine me jos uvek nesto posebno, videcemo kada padne jos malo temperatura.
Ako je termostat, dobice novi

Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Sub Nov 12, 2011 6:08 pm
od Kaligula
Mali update:Spremni smo za zimske čarolije i niske temperature

Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Sre Nov 23, 2011 7:39 pm
od Presretach
nelle napisao:Mali update:Spremni smo za zimske čarolije i niske temperature

Nemoj samo u kola da ga drzis

Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Sre Nov 23, 2011 8:24 pm
od Kaligula
Isprobao sam prskalicu i stvarno sam zadovoljan,odledi jako brzo šoferku,a tečnost ne ostavlja masne fleke kad se nanese iznutra!Glicerin već imam,doneo sam sa posla

Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Sre Nov 23, 2011 10:51 pm
od icemilos
alfanatic napisao:Dottore napisao:Meni je danas bila temperatura danas jedan podeok ispod 90 tacno (88 stepeni) jel to razlog da se zabrinem,gradska voznja 1 sat ?
Nema brige kolega
Sve je to OK, kod polovnjaka i menjanih termostata (različitih proizvođača) može biti nekih minornih razlika, ali generalno je sve tu negde OKO 90C i bitno je da nema drastičnog odstupanja.
Kod 156-ice je specifična situacija, kad je termostat pokvaren, ako i nagura radnu u gradu čim se malo potegne auto i vozi ravnomernije (auto-put ili otvoren put), skala pada na oko 70 C, a to je drastična razlika i neispravna vrednost. Čak i kad je termostat OK, 156 meri trenutnu temperaturu, pa golim okom vozač može gledati kako skala skače i blizu 100 C kad se stane leti na semaforu, čim se krene (ili malo isturira auto) skala krene nazad na oko 90 i tako u krug. Nikad mi nije dosadno za volanom dok pratim šta se dešava po pitanju temperature mašine

Ja vozim 2.0 TS u 166-ci ali ne dešava mi se da temperatura ide na 100 ili na 80, zakucana je na 90 i bez obzira šta je vani uvijek je u horizontali. Ljetos sam išao preko granice na +40 i čekao sat vremena u koloni sa upaljenom klimom, gledao sam temperaturu da slučajno ne pregrijem auto i ništa uvijek 90. Tako da to ne pije vode da temperatura treba da varira. Kad sipate tečnost za zaptivanje hladnjaka desi se da zaprljate termostate i može se desiti da tada brljavi, takođe treblo bi da se sipa destilovana voda sa tečnostima za hladnjake. Ako brljavi mijenjaj termostat isperi sistem i uspi sve po PS, ako nećeš onda se raspitaj šta radi visoka ili niska temperatura motoru. Nije ni čudo što leteći prolupaju kod dosta ljudi!!!

Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Čet Nov 24, 2011 8:30 pm
od Alfanatic
Kolega icemilos, pričamo o Alfi 156. Pun je internet polemika na ovu temu, a evo na primer jednog citata sa
http://www.alfa156.net/
The water temp rises too slowly, hitting 90c° only after 10Km (driving
about 90Km/h with 5c° outside), when temp reaches 90 it suddenly drops
to 75-80 and then rises a little but usually is always below 90c°.
Reason:
Alfa uses a different way of showing the temperature compared
to i.e. Opel, Audi, VW. I guess Seat is VW so......
The difference is that in fact the temperature always goes up and
down because there is a thermostat (in all cars!!) that opens when
the cooling circuit reaches a certain temperature like 90dgr.
When the thermostat opens, a whole lot of relativaly "cold" cooling
drops from 90 to 70-75dgr.
Alfa shows this immediately on the temperature indicator whereas many
other cars measure an AVERAGE temperature that goes up and down very
slowly and certainly will not show the peaks like the Alfa way.
I guess this is done because the "normal" car driver will get in panic
and goes and see their dealer to check if nothing is wrong and Alfa is
of the opinion that Alfisti, as real, true car drivers, as enthousiastic
and knowledgeable car dirvers and can "see through" this.
So, forget about bothering the dealer, just enjoy your Alfa and keep
a regular eye on all engine fluids; don't forget the fuel tank ;-)
Naslušao sam se istih priča kod vozača 156-ice. Moguće da ponašanje nije kod svih identično nakon godina vožnje i zamene termostata različitih proizvođača, ali kod mene na primer odmah nakon zamene termostata i detaljne kontrole u ovlašćenom servisu imao sam situaciju sa šetanjem skale u skladu sa određenom situacijom.
Voleo bih da sam imao prilike sesti u novu, fabričku 156-icu pa da tačno znam kako je proizvođač zamislio, ali generalno je stav da se kod 156-ice meri
trenutna temperatura. Kako je to rešeno i da li je drugačije predviđeno kod 166-ice - zaista ne znam

Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Čet Nov 24, 2011 10:01 pm
od Kaligula
Posebno kad upališ zimi grejanje,mora malo da padne temperatura,jbg zima a ti uvlačiš veliku količinu toplote i to je to,mala su to odstupanja
Re: Hladnoća i Alfe!!!
Poslato: Pet Nov 25, 2011 12:07 am
od Minketa
Jasno je (svima) zašto temperatura na cajgeru varira: pokazuje trenutnu vrednost a ne prosečnu. Pitanje je, i zato se tema iznova i iznova i podiže, i pored činjenice da je svima jasan mehanizam koji stoji iza ove varijacije, da li je to OK za mašinu? Ako nije, kako onda prevazići? Temperatura ne varira unutar pet stepeni, već ide do 75, što je dobro ispod ciljnih 90. Dalje, iza ovog pitanja ne stoji zabrinutost tipa - hoće li mi zbog varijacije temperature Alfa sutra crći, nego da li će se radni vek motora skratiti sa, recimo, 500k km na 400k km? Znači, pitanja proizilaze iz istog onog odnosa prema autu iz kog biramo bolje gorivo, boljeg majstora, vrhunska ulja, voskiramo automobile, itd.
Pade mi na pamet jedan momenat, većini dobro poznat, kao dobra ilustracija: kad promeniš fabričku sijalicu u faru, možeš da dubiš na trepavicama ali nikad više da ušteluješ far kao što ga je fabrika uštelovala. Ovo često bude razlog za prelazak na ksenone. I rešenje.
Ne znam da li me shvatate šta hoću da kažem (pitam).