Stranica 2 od 3

Re: Port matching

Poslato: Ned Okt 24, 2010 1:01 am
od OMP
ja bi jos stanjio i oborio vodjice a sto se kanala tice pretpostavljam da ovo nije konacni izgled i da ce biti finije odradjeni ovo je ipak grubo
ovako neka finalizacija bi bila ok, kao i ideja za vodjice ;)
Slika

Re: Port matching

Poslato: Ned Okt 24, 2010 1:25 am
od kilson
OMP napisao:samo da se osvrnem na ono vezano za trkacke alfe, glava kod wtcc alfe tj s2000 specifikacije je serijska i ima svih 8 svecica, usis je pozadi, izduv napred ako i kod serije
Pfff, za ovo nisam imao pojma! Da li su im varijator i varijabilni usis bili dozvoljeni?! :eek:

Re: Port matching

Poslato: Ned Okt 24, 2010 2:20 am
od necromancer
Ovo je grublja obrada, dakle prosiren je kanal na zeljenu velicinu ostali su izduvni jos malo da se dorade. sad ostaje samo gladjenje ili ti finija gradacija, na usisne kanale cu ici sa 240 gradacijom, a izduvne cu istu ili eventualno malo finiju. Inace nije ovo tako grubo, ovo je 80 gradacija. Laze slika zbog blica a ima i dosta opiljka.

Omp: Tesko cu uspeti tako da odradim vodjice jer kao sto se vidi na slikama ta glava ima ostriji ugao nego alfa, kao zaobljeno slovo L od sica kanal ide dole pa pocinje krivina pa onda vodjica pa pravac. Dok kod mene od sica do kraja kanala ima mnogo manja krivina, kontinuirana nema nagli prelaz (sto mislim da je i bolje jer vazduh se manje lomi dok prolazi) Isto tako kad se gleda odozgo od komore, vodjica je u ravni sa kanalom sa te strane, a kad se gleda kroz ceo kanal (sa mesta gde ide grana) tu strci, jer je sama vodjica postavljena u krivini i pod uglom.

E sad da bi postigao takav efekat vodjice kao na toj slici morao bih da dosta ukopavam kanal sa gornje strane bukvalno da pravim takvu krivinu (pitanje je da li uopste ima materijala), i moje misljenje je da bi bio losiji protok (moje misljenje, ako gresim ispravite) jer tim bih poremetio celu volumetriju kanala, i smatram da bi grlo ventila bilo preveliko u odnosu na sam kanal jer na svakom kanalu idu dva ventila (samim tim dva grla po kanalu), a poenta je napraviti da kanal bude najsiri na pocetku a isti ili uzi kod sedista ventila, takodje ja ostajem na istoj velicini ventila i siceva kao i sad pa i nema potrebe vise siriti kanal jer ne bi moglo toliko fazduha da se usisa u motor, ili bi motor isao samo u vecim obrtajima, a u manjim bi bio mrtav (ionako je vec mrtav).

Tako da je po meni jedino resenje da se vodjica obradi pod uglom, probacu sutra nesto po tom pitanju.

Re: Port matching

Poslato: Ned Okt 24, 2010 8:55 am
od Santino
mislim da gresis sto se vodjica tice...

treba da izgledaju kao na slici sto je omp zakacio, to jedino ima smilsla i definitivno moze i na ts-u 16v da se uradi isto, samo je pitanje hoces li da je skratis za toliko...

iskreno mislim da se s ovim sto si ih samo malo 'liznuo' apsolutno nista ne postize, dakle kao da nisi...
necromancer napisao: E sad da bi postigao takav efekat vodjice kao na toj slici morao bih da dosta ukopavam kanal sa gornje strane bukvalno da pravim takvu krivinu (pitanje je da li uopste ima materijala)
ne trebas kanal da ukopavas vec samu vodjicu da slizes sa kanalom, dakle obradjujes samo vodjicu, razlika je sto ce tvoja ispasti pod nekim uglom znaci ukoso

Re: Port matching

Poslato: Ned Okt 24, 2010 11:10 am
od kilson
Sta mislis o jos sitnijoj granulaciji za izduvne kanale?

Re: Port matching

Poslato: Ned Okt 24, 2010 1:59 pm
od necromancer
Pa to i kazem, moram pod uglom da ih obradjujem. Ovo sad definitivno nije konacan izgled radice se jos.

A izduvne nemam pojma kolika je svrha jos sitnije gradacije, neki kazu naslage se teze skupljaju, neki samo samo zbog izgleda, ali u svakom slucaju vremenon se naslage ipak skupe. Ali verovatno cu.

Re: Port matching

Poslato: Ned Okt 24, 2010 9:29 pm
od necromancer
Malo sam radio na vodjicama


Slika



Slika



Slika




Slika




Slika

sad minimalno vire sa jedne strane i pod uglom su brusene.
Malo sam i komoru obradio oko scecica




Slika



Slika

Re: Port matching

Poslato: Pon Dec 13, 2010 9:43 pm
od necromancer
Evo malo da povratim temu iz mrtvih i da napisem nesto o radovima,
to jest radovi su gotovi i motor je sklopljen i sto je najbitnije on radi.

Glava je zavrsena odavno nego ja nemam fotoaparat da slikam, tako da nemam slike kako je izgledala na kraju. Odradjeni su kanali i ugladjeni sa 240 gradacijom i usisni i izduvni, nisam video potrebu za finijom, usisne vodjice skracene, odradjen multi angle na sicevima ventili doradjeni, sve ostre ivice u komorama su oborene oko svecica, oko siceva i na valve bridge-u.
Usisna je obradjena, malo prosirena i uparena sa glavom i super je ispao prelaz izmedju, na izduvnoj sam odradio koliko sam mogao, grana je varena iznutra i ima mnogo nepravilnosti i neslaganja i uspeo sam da je napravim oblijom i da skinem sva ispupcenja, ali nije savrsena jer nemam dovoljno jak alat za nju, ja sam radio sa onim brusnim kamenjem, koje se trosi kad obradjujem granu, moram da nabavim metalno glodalo pa cu to da doteram malo, inace i sad je mnogo bolje nego sto je bilo pre, ovo su samo sitnice.

Kompresioni odnos je ostao isti iz razloga sto jednostavno nema mesta za brusenje glave, nisam hteo da se igram sa tim jer imam u planu sledece godine da stavljam druge bregaste sa vecim liftom i tu bi bilo problema, jedino resenje na ovom motoru za veci kompresioni odnos su drugi klipovi sa ispupcenim vrhom (ja mislim da tako izgledaju) ali to je vec skupa varijanta i to mi ne treba.

Glava je sklopljena stavljene nove gumice, upasovani ventili doradjeno naleganje na sic sa pastom, radi perventive, proverena je i dihtuje.

Imao sam problema sa glavom jer mi covek koji mi je prodao glavu nije dao sve polutke od bregaste, pa sam njega jurio on se pravio lud naravno, kao proverice, rekao da ce da mi javi nije ni javio, mislim i ja sam kriv sto nisam odma proverio, ali i to nije fer sa njegove strane, no nema veze morao sam na kraju da nosim glavu na trnovanje sto je napravilo dodatan trosak, skuplje trnovanje nego sama glava, ali sta da se radi, nema nazad.

Zamenjene karike, leteci lezajevi, vodena pumpa i dihtunzi
radilica nema mnogo lufta, taman kolko treba, nema ostecenja, cilindri su super nema nikakvih tragova ostecenja, klipovi dobri iako je prosle godine prezupcio, ventil je napravio trag samo u garezu na njemu.

Motor je sklopljen od strane Miso i Alekse iz Mirijeva i super su odradili posao, smoje strane svaka preporuka.

Motor radi ravnomerno nema nepravilnosti u radu, nema stucanja, pali super, ne dize temperaturu i nema detonacija sto je najbitnije.

Inace o dobitcima je jos rano govoriti jer jos uvek nije naleglo sve na svoje mesto i ne forsiram motor, ali razlika je jako osetna, e sad je pitanje da li sam dobio nesto sa onim sto sam radio na glavi, ili je to samo razlika zbog toga sto je motor udihtovan jos uvek ne znam.
Mnogo bolje povlaci iz manjih obrtaja, dok od 3000rpm vec cupa na 4000rpm krece osmeh i onda pustam papucicu jer necu da preterujem jos uvek, a najveca snaga mu je u vrhu.
Motor je promenio malo zvuk, dublji je i ima tisi zvuk -zdraviji, i ima bolji odziv na gas.
Moram da se provozam u nekoj alfi koja ima isti motor kao moj da vidim da li ima razlike.
Presao sam na racing ulje i skroz mi se izgubio zvuk varijatora na prvom paljenju.

Inace moram jos da zamenim svecice jer su moje pri kraju, ocistim dizne i zamenim protokomer jer imam knedlu na medju gasu i ponekad kad krecem iz mesta, tako da i tu gubim na snazi, ovih dana planiram da ga cipujem pa cemo videti kako ce to biti.

Re: Port matching

Poslato: Pon Dec 13, 2010 11:40 pm
od OMP
izduvnu granu si mogao da odneses kod Mikišona da ti odradi, čičica je mator ali i dalje odlicno radi, jes da nije bas jeftin ali jbg sam nemozes nikako tako da je odradis

Re: Port matching

Poslato: Uto Dec 14, 2010 12:01 am
od necromancer
Znam za mikisona, kazu da super radi pogotovo starije fiat motore, ali ima i cenu.

Nema potrebe da nosim njemu izduvnu granu, imam na bivsem poslu wurth-ovo glodalo za metal, pa cu tamo to da odradim, glodalo je od neki legure i jede sve, koristili smo ga za skidanje varova i skidanja metala, ali je samo glodalo oko 50e.

Uklonicu sva ipsupcenja pa i ako probijem var udaricemo par varova sa spoljne strane, posto je vareno izunta u fabrici i dosta je smanjen precnik cevi na spoju sa glavom, postoji stepenik.

Re: Port matching

Poslato: Uto Dec 14, 2010 1:19 am
od OMP
mislim da je mom ortaku za juga uzimao oko 50e po grani sto je prilicno skupo, a cenu pravi na osnovu slozenosti, velicine i pristupacnosti grane, mozda bi za alfu bila jeftinija a mozda i skuplja ne znam, za juga i fiat se uverzirao jer ih radi ceo svoj zivot i radi jako brzo i kvalitetno, ortaku zavrsio za nepun dan a gledao sam kod njega razne grane i mnogo ih dobro radi, radi rucno sa bušilicom i raznim alatićima tipa kamenje, glodala i sl. samo nisam video cime na kraju izvlaci glatkocu :rolleyes:

Re: Port matching

Poslato: Uto Dec 14, 2010 1:22 am
od Santino
ne znam bas sta bi mikison radio na cevnoj izduvnoj grani sem da skine varove sa unutrasnje strane... a to je cisto bacanje para...
za to ti ne treba nikakav specijalni alat, mozes da zakacis rotirajucu smirglu sa granulacijom 60-80 na busilicu, zavuces unutra i sve to poravnas zacas...

Re: Port matching

Poslato: Uto Dec 14, 2010 1:56 am
od necromancer
Ma ne treba mi nikakav specijalan alat, ovo sto sam do sad radio sam tim brusnim kamenima na stapicima i smirglicama ali su one dosta slabe i brzo se istrose kad obradjujem granu, jer je materijal na grani dosta jaci nego na glavi, pa mi treba dosta vremena, da bi skinuo sve neravnine, sto nisam imao tad kad sam to radio (manjak vremena zbog posla). Kao sto sam rekao imam na bivsem poslu glodalo za metal sa kojim cu to da obrusim za 5 min posla.
Inace nisam hteo glavu da radim sa njim jer je dosta jak i skida dosta materijala, pogotovo kod legure kao sto je glava, nisam hteo da se igram sa njim jer bi skinuo previse materijala sa glave, ali to je keva za te stvari i svi pocinju pocetnu grubu fazu sa takvim glodalima, jer dok ja iskopam kanal sa brusnim kamenom za 2 sata , on sa tim glodalom moze za 15 minuta, ali nije za pocetnike kao sto sam ja.

Pa najbolje da bi sad posto sam glavu sam odradio i usisnu, odneo izduvnu kod mikisona da mi uzme 50e, a na njoj se posvecuje najmanje paznje i ne mora da bude zavrsna obrada dobra kao usisna i sama glava.

Inace mikison je na dobrom glasu pogotovo sto se tice sohc glava sa jugica, i pre neke dve godine mi je trazio 200e za glavu sa juga sa portovanjem usisa i izduva sto u neku ruku nije mnogo, a nije ni malo ako mislis da mozes sam to da uradis, a vecina sa malo znanja moze sasvim solidan posao da napravi.

Re: Port matching

Poslato: Uto Dec 14, 2010 10:15 am
od OMP
Santino napisao:ne znam bas sta bi mikison radio na cevnoj izduvnoj grani sem da skine varove sa unutrasnje strane... a to je cisto bacanje para...
jbg ja skroz zaboravio o kojoj je grani tj motoru rec :blush:

Re: Port matching

Poslato: Pet Jan 07, 2011 2:37 pm
od delic
Kad smo vec kod budzenja jeli neko pokusavao da poveca ugao zakretanja bregaste(variator),da stavi alu.usisnu granu sa starog t.s.-a posto kod ovih fensi plastinih sa prom.geometrijom uglavnom fale zaptivne gume na unutrasnjuj grani jel ih vremenom ulje deformise pa ih usisa motor.
Stepen kompresije povecas spustanjem bloka motora to je idealno resenje i nema problema sa glavom,racunate li zapreminu zap. glave motora posto i on odredjuje stepen kompresije.Kubiciranje kompresionih komora je najpametnija stvar koja moze da se uradi na glavi bilo kog automobila posto je to fabricki dosta sareno.
Na motoru 128.064 sam radio sedista ventila i ventile na 30 stepeni i kod te prepravke se dobije bolji protok u komoru za sagorevanje ali nije pouzdano za serijske motore.Ono sto je jos bilo bitno ista opterecenja na oprugama ventila na odredjenim visinama i visine ventila(zbog plocica za stelovanje) sto na t.s. motorima nije toliko bitno zbog hidro podizaca.Kopanje kanala na glavi motora ako se pretera sa dimenzijom moze da smanji snagu i da dobijes gori motor od fabrickog,to je moje iskustvo sa 1.1 i 1.3 zastavinim motorima koji se napajaju karbom sto ovde mozda nebi toliko uticalo na motor.
Sto se yugise tice mogao bi Dimce da okaci slike svog mislim da smo slikali dok smo pakovali kod njega je kubicirana glava i stavljeni usisni ventili od 1.4 i jos neke sitnice,auto nije izgubio na obrt.momentu na manjim obrtajima a gore se vrteo solidno uostalom valjda ce da se javi pa da kaze i on nesto,ajde HAKERU oglasi se.

Re: Port matching

Poslato: Pet Jan 07, 2011 3:36 pm
od necromancer
Ne znam je li moguce uraditi tako nesto sa varijatorom, video sam na nekim sajtovima da pricaju o varijator modu ali niko ne naglasava kako se to radi, i kakvi su dobitci ako ih ima

Sto se tice podizanja kompresionog odnosa na 2.0 ts motoru, nemoguce ga je bitnije podici sa brijanjem glave-bloka. isuvise je malo mesta i klip udara u ventil, negde sam procitao da je dovoljno staviti dihtung glave od euro 3 motora na euro 2 da se sudare klip i ventil, jedino resenje i najbolje su drugi klipovi namenjeni za veci kompresioni odnos, sto je jako skupo.

Re: Port matching

Poslato: Pet Jan 07, 2011 7:20 pm
od delic
Recimo da 1.8 t.s. izbusis na 83.00 sto je klip od 2.0 dobio bi geometriski idealan odnos hod precnik i tako se povecala radna zapremina cilindra onda ti ostaje da to ubacis u formulu sa zapreminom postojece komore za sagorevanje i eto pritiska koliko hoces posle to redukujes obradom komora.Mislim da bi za taj motor bilo idealno do 11.
Mozes da probas i sledece
-stavis motor u nulu i obelezis remenicu usisne bregaste i varijator
-popustis cetiri torx zavrtnja na remenici
-pomeris radilicu napred ili nazad ali pazi ovo pomeranje mora biti jako malo mozda milimetar inace odose ventili
-pomeranje usisne malo unapred dobijas na vecim obrtajima a unazad obrnuto
Naravno probao na 1.4 t.s. i 1.8 t.s. na 1.4 i nisam primetio neku razliku a 1.8 u 156-ici
bez klime na 15" felnama sa fabrickim gumama po njenom satu pokazala na pravcu preko 220 km/h merena sa 156 2.0 ts od koje je naravno bila brza u max brzini,ako moj burazer procita mozda napise nesto vise posto je on vozio,ajmo Milane javi se!

Re: Port matching

Poslato: Pet Jan 07, 2011 9:13 pm
od OMP
ako sam te dobro shvatio uporedjivao si max brzine dve razlicite 156ice, a jesi li ih izmerio pre tog tjuninga kako su isle? ne kontam kako si mogao da ih uporedis u max brzinama jer to nikako nije realno stanje i zavisi od mnogo faktora

Re: Port matching

Poslato: Sub Jan 08, 2011 12:36 am
od delic
Nije nikakav tjuning u pitanju na 1.8 je remontovan varijator faze pa sam se malo igrao sa zupcenjem i naravno skinut restriktor za vazduh,motor je euro 2 od 144 ks a 2.0 serija euro 3 obe sa pribliznom kilometrazom i na istim dimenzijama guma a probali moj burazer i stric

Re: Port matching

Poslato: Sub Jan 08, 2011 12:44 am
od delic
A da zaboravi da napisem isli su jedan za drugim pa je valjda 1.8 ostavljao 2.0 na auto putu,morace Milan da se ukljuci pa da napise detaljno ali je ova 1.8 stvarno dobro isla i bez toga.Ima je na prvim skupovima sa tablicom BG 156-156,nije cipovana nije iz uvoza kupljena u delti '98 god. nista od opreme sto je verovatno uticalo zbog tezine.

Re: Port matching

Poslato: Sub Jan 08, 2011 1:16 am
od OMP
ma nije merodavno probati tako i nista niste postigli, sa gtech-om i sl. spravicama bi moglo to da se odradi fino tj da vidis dobitke tipa ubrzanje auta i maksimalna brzina a ovo trkanje, potezanje i sl. je badava trosenje vremena ;)

Re: Port matching

Poslato: Sub Jan 08, 2011 1:34 am
od delic
Pa dobro nije za trke oni probali bez veze mada se ja ne oslanjam mnogo na bilo kakvu vrstu merenja to moze da zavisi od vozaca,temperature,proizvodjaca guma itd... ali kako god okrenes 1.8 je slabiji u svemu na papiru ali to ne znaci da je isto u praksi.
Nekada davno kad sam se mlatio sa jugicima N klase (ni sam vozio trke nego srafio oko istih) recimo nas motor(auto) napravljen u garazi brzi od auta koji je radilo zastavino sportsko odeljenje ali kad izadju na stazu druga prica naravno u pitanju su dva vozaca i testiranje na pravcu a trka je nesto sasvim drugo.

Re: Port matching

Poslato: Sub Jan 08, 2011 6:52 pm
od StefanMih
par stvari ovdje mi je :scratch: a upravo sam u procesu brushenja portova na boxerici....

Ti si brusio i vodjice i brijeg oko nje ? Zar to ne dovodi do pregrijavanja ventila, brzheg troshenja vodjice itd itd ? Ne znam koliko vodjica "ispada" u port kod TS glava ali na boxeru je to poprilichno, tako da bih skidanjem tog dijela, zapravo skinuo bar trecinu vodjice...

Drugo, shto se tiche usisnih kanala, od mjesta dje brizgaljka ulazi u igru 80 gradacija je dovoljna...pre-uglachavanje usisnog porta u tom dijelu dovodi do beznachajnih dobitaka u visokim obrtajima a vecih gubitaka u niskim obrtajima....

Obzirom da mi je ovo ipak svakodnevno auto necu ici na kidanja vodjice i sl. rizikovanja da sutra opet otvaram motor...skidam ostatke livenja...zaoblim shto se zaobliti treba itd...

Evo slike...tek sam pocheo da radim, bice josh koja kad se stigne donekle...radim milion stvari pored ovoga pa se razvlachi :)

Slika

Re: Port matching

Poslato: Sub Jan 08, 2011 9:03 pm
od necromancer
Na ts glavi vodjice malo strce, i to pod uglom, tako da ne treba skinuti dosta materijala i nema taj breg oko vodjice, u stvari ima ali samo sa jedne strane gde je sic ventila i to nije breg nego je samo los odlivak pa ima par ostrih ivica i viska materijala oko vodjice, ja sam to sve skinuo i spojio sa kanalom.

Nije preporucljivo skracivati izduvnu vodjicu zbog prenosenja temp. dok usisnu mozes do neke razumne mere, ja sam usisnu skinuo koliko god sam mogao, jer kod ts na glavi su vodljice pod uglom.

Ja sam zavrsavao kanale sa 240g sve finije od toga je uzaludno.

Re: Port matching

Poslato: Sub Jan 08, 2011 9:43 pm
od StefanMih
Kapiram....ja cu onda ovaj dio vodjice koji ispada malo izglachati da lakshe struji vazduh to je to, nema poente skracivati je...

izbacam slike kad zavrshim....i rezultate zajedno s ostalim modifikacijama kad se sklopi i vrati u "ring" :D