Stranica 6 od 7
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 10:54 am
od Falcon037
Konfekcijski modeli su neizbežni u ovakvim vremenima zarad opstanka kompanije.
Zna se dobro da fabrika zavisi od prodaje novih vozila, a zna se i ko kupuje nova vozila ...
Ja sam ipak da Alfa Romeo ostane na nogama uz određene kompromise nego da ga zadesi sudbina kao SAAB npr.
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 11:01 am
od HEMI 426
@ alfanatic
Ja sam tek sad video da ti imas MiTo. Sad mi je sve jasno. Izvini.

Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 11:10 am
od nidza
sErGiO napisao:
@nidza
Ne kapiraš poentu. Da si nekad vozio 75 ili bar 164 shvatio bi zašto je ovo novije konfekcija.
Naravno da sam vozio 164, i imam potpuni deja-vu sa 159tkom. Jeste bilo jako davno i uvek sam patio što tad nije mogla da bude moja, ali ovo insistiranje na 75 je van svake pameti. Kao da nisu postojale fenomenalne alfe pre i posle. Svašta pišete.
Na kraju krajeva, sve alfe su fenomenalne na svoj način, a 159 najfenomenalnija od svih u ovom momentu (što ne znači da 75 nije bila svojevremeno). Sve što vam se ne sviđa na njoj meni se baš sviđa, i zilion airbegova, i brundanje dizela, i masa, kao i način na koji prezentuje svoju korpulentnost, kako estetski tako i vozački.

Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 11:14 am
od sErGiO
nidza napisao:sErGiO napisao:
@nidza
Ne kapiraš poentu. Da si nekad vozio 75 ili bar 164 shvatio bi zašto je ovo novije konfekcija.
Naravno da sam vozio 164, i imam potpuni deja-vu sa 159tkom. Jeste bilo jako davno i uvek sam patio što tad nije mogla da bude moja, ali ovo insistiranje na 75 je van svake pameti. Kao da nisu postojale fenomenalne alfe pre i posle. Svašta pišete.
Ništa ti ne razumeš

Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 11:50 am
od HEMI 426
nidza napisao: Sve što vam se ne sviđa na njoj meni se baš sviđa, i zilion airbegova, i brundanje dizela, i masa, kao i način na koji prezentuje svoju korpulentnost, kako estetski tako i vozački.

Ovo bi komotno mogao biti copy/paste sa Audi, Passat ili Mercedes foruma...

Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 12:04 pm
od Sasha
Hemika zna da pretera(nekad manje nekad više), imamo rasprave svakodnevno. Sinoć je bila identična rasprava MITO/ G.punto. Platforma je ista ali je Mita drugačije podešen i naravno da je utisak vožnje različit. To je lifestile model i treba ga tako posmatrati.
Ovde na forumu imamo dve struje, oldschool i new school. Svi oni koji su vozili starije Alfe i poznaju istoriju su "protiv" novijih i aktuelnih modela jer se izgubila esencija Alfe ali to ne znači da su Alfe sada loši automobili, daleko od toga. Na žalost Alfa ne bi preživela bez Fiata, možemo da pričamo o tome koliko je Fiat loš gazda, ali mi je svakako drago da je i dalje pod Italijanskom kapom. Pričalo se dosta o želji vw da kupi Alfu, što bi po mom mišljenju bila katastrofa iz više razloga. Ako se ostvare sve najave o novim modelima biće jako dobro i Alfa će se vratiti korenima. Problem je što pod fiatom Alfa nema autonomiju i što se dosta projekata i ideja stopira sa vrha. Ako se kojim slučajem želje ne ostvare bojim se da je budućnost jako loša...
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 12:17 pm
od HEMI 426
Hemika ima argumente i voli da ih koristi. Hemika ne preteruje ( bar ne namerno )
Sasha napisao:
Ovde na forumu imamo dve struje, oldschool i new school.
Imate i oldschool i new school shvatanje sta bi Alfa kao auto trebala da bude. Stara skola ne voli ono sto je Alfa postala dok se novoj skoli to svidja. Ocigledno, nova skola ne kapira sta Alfa treba da bude i da "brundanje dizela, i masa, kao i način na koji prezentuje svoju korpulentnost" nisu kvaliteti koje jedna Alfa treba da ima. To su kvaliteti nekih drugih marki i za neke druge ljude. Recimo, masa i koprpulentnost su epiteti koji se nikad ne smeju upotrebiti u prici o Alfi.
Ja licno sam oldschool i mislim da Alfa mora da bude posebna, laka, dinamicna i, naravno, brza. Da se seti gde je izgubila mojo i da ga nadje. Samo tako ce opstati i samo tako ce biti sustinski lepa. Ako to ne bude uradila, nestace. Mozda ce ih neko kupiti, mozda i nece, ali ce svejedno Alfa nestati...
Sa druge strane, tu su i ljudi koji su dali dosta novca za nove Alfe i koji zele da budu alfisti i kad se pokrene prica o necistoj krvi tih automobila, ljudi se uvrede ali tako je kako je...
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 12:30 pm
od Sasha
Hemika zna da pretera
(nekad manje nekad više)
Mislim da je ovo boldovano krucijalna stvar...

Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 12:34 pm
od Kaligula
He...ja mu dodjem neka middle school
Znam........boxeeeeeeeeeer high school

Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 12:37 pm
od HEMI 426
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 12:51 pm
od Sasha
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 1:34 pm
od Sauriann
Pazite, ako se samo budemo oslanjali na staru školu definitivno nestaje brend Alde svidelo se to nekima ili ne. Većina ljudi se ovde rodila kad su u serisku proizvodnju prestali da se ugrađuju ručni podizači stakala ako me razumete šta hoću da kažem. Niko ne gleda u budućnost. Nema više veselih osamdesetih, svet se menja
Alfa mora da opstane kao uspešan brend a uspešan bar po mojoj omiljenoj definici znači umeti da prepoznaš promene i budeš kadar da im se prilagodiš (na tržisštu, životu u vezi ili bilo gde).
Ako se budu vodili srcem "stare škole" ne gine katanac. To je nažalost tako.
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 1:51 pm
od HEMI 426
Ne bih se slozio.
Ako se budu pravile i stare greske, onda si u pravu ali ako se budu pravili automobili sa starom filozofijom ali na moderan nacin, onda nema greske!
Hocu da vidim Juniorku da redefinise klasu jeftinog sportskog kupea, hocu da vidim Djuliju koja bi bila mala sportska limuzina sa zadnjom vucom, bolja, laksa, manja i jeftinija od Serije 3. Hocu da vidim novog Spidera. To su sve modeli koji su zicer uspesi i koji bi Alfi doneli preko potrebne pare i market shear.
Ova filozofija koju sad furaju je najgora moguca. Niti se bore, niti se razvijaju, niti imaju cime da se pohvale, niti su zadrzali specificnost.
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 1:57 pm
od Sauriann
tesko u vremenima kad neko rece porse pravi dzipove, bas tesko. i ja bi voleo isto to ali je realnost drugacija...To bi moglo ali nije trzisno odrzivo bez komercijalnih trendi modela...Ne, bas u Alfi glupi pa neko ko ti ili ja treba da im kazu. Znaju oni bolje od nas svakako i hoce da izbegnu katanac (ili da ih kupe Svabe/Kinezi).
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 2:22 pm
od Kaligula
HEMI 426 napisao:
Hocu da vidim Juniorku da redefinise klasu jeftinog sportskog kupea, hocu da vidim Djuliju koja bi bila mala sportska limuzina sa zadnjom vucom, bolja, laksa, manja i jeftinija od Serije 3
Uf.....pun pogodak!Čekao bi prvi u redu za Giuliu
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 2:30 pm
od HEMI 426
@ Sauriann
To sto Porsche pravi dzipove, ne znaci da je pukao ili se kompromitovao, naprotiv.
Porsche ima i nikad bolji, raznovrsniji i brzi 911 i odlicnog Boxtera. Dakle, Porsche nije zaboravio modele koji su ga ucinili velikim, njima je posvetio najvise paznje i razvio ih do savrsenstva, a sa Panamerom i Cayennom je samo prosirio pricu i dodatno unovcio ime.
Alfa to isto treba da uradi. Da se bazira na modele koje zna da pravi, da ih dobro napravi i da se poveze sa tradicijom ( to je sad i moderno ) i da ima 3 modela koja su Alfe do koske a u ostatku ponude moze da ima SUVove, mini vanove, Fiatove zastarele platforme, biciklove, skutere, mikrotalasne pecnice, brodove, vozove, kamione i sta god hoce....
Alfa je zaboravila sta ju je ucinila velikom i nije igrala na tu kartu, nego se izgubila. Zato je sad tako. Zbog toga i kazem da treba da se vrati korenima i koncentrise na esenciju a ne na podgrevanje tudjih prosecnih automobila i kacenje svog znaka na nesto levo.
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 2:57 pm
od Sauriann
Slažem se sa tobom ali znajući Italijane to je baš teško...
Alfa je izgubila američko tržište, vezana je previše za Fiat i uopšte više nije u situaciji da kao pre izrodi takve modele i napravi uspeh na tržištu (vesela vremena kada je ferrari ponikao iz njihove sportske garaže). Drugim rečima u praksi si u pravu ali Alfa mora da napravi novac da bi investirala u masovnu produkciju konfekcije koja će je ojačati(održati korak sa ostatkom auto industrije) pa onda da razvali sa tri modela i odere amere sa njima...
usotalom evo zanimljivog linka:
http://www.slideshare.net/sharanramesh/ ... g-strategy" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
p.s za porše nisam rekao da su propali već da sam hteo da kažem da ih je taj segment dodatno ojačao (kao i mercedes, audi i ostala njihova vozila). Svi su se naprodavali tih ekstremno skupih tvrđava a Alfa nije uzela ni milioniti delić kolača...
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 3:30 pm
od starac vujadin
Nema nikakve razlike po liniji stara škola/nova škola, nego po liniji prave vrednosti koja rađaju dobra kola/nemanje vrednosti koja stvaraju loša kola. Može da se napravi moderna Alfa i da bude dobra i da je svi vole, da baštini sve vrednosti koje je imala Alfa oduvek, kao što je bilo sa 156, 147 i GTV.
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 5:13 pm
od Bug
Znaci ovako da sumiramo ovu temu...
Motor 1.8MPI u Alfi 159 je .... Alfa je u krizi i ne zna se njena buducnost...
Eto sad covek zna dal taj motor vredi i koliko....

Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 5:52 pm
od Sasha
To je pitanje za opel forum.
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 6:50 pm
od Alfanatic
HEMI 426 napisao:@ alfanatic
Ja sam tek sad video da ti imas MiTo. Sad mi je sve jasno. Izvini.

Kolega, nemaš mi se potrebe izvinjavati, ja se lično ne nalazim uvređen iz razloga što sam svoj izbor pravio trezan i čiste svesti, a uopšte se nisam pokajao. Naprotiv, da moram ispočetka ponovo bih napravio isti izbor, a i sam znaš da se sa 10,5 K u džepu danas može baš svašta kupiti, kako iz Alfine štale, tako i generalno, pa čak i nešto rasno sa V6 mašinom. Postoji ipak samo jedan automobil na svetu za koji bi danas menjao ovaj MiTo, a to je Giulietta, 1.4 TBi ili 1.8, pre svega da bih dobio malo na praktičnosti i udobnosti po ovim našim putevima, a pride zadržao suštinu. Inače MiTo meni i porodici paše savršeno, a inače sam hardcore Alfista
Poenta priče je da je ovo ipak javno mesto gde svraćaju i putnici namernici između ostalih da se informišu, a kakvu sliku dobiju kada se iz naših redova pljuje jedan od dva modela u gami i kada se kaže kako je MiTo isto što i Grande Punto!? Prosto to nema veze sa realnim stanjem i to je jedno od onih ličnih iskustava koje samo po sebi govori sve. Pre tri godine sam preuzeo potpuno novi službeni Grande Punto sa 16 km na satu i sticao sa njim iskustva u različitim situacijama i po svim vremenskim prilikama, a poslednjih 5 meseci sam vlasnik Alfe MiTo. Preostaje još upoznavanja sa Alfom, pre svega u zimskim uslovima vožnje i nakon duže eksploatacije otkrivati sve pozitivne i negativne strane kada je trajnost i kvalitet u pitanju, ali za samo vozačko iskustvo može se reći da sam sklopio sve kockice.
Prosto, sve je drugačije. Iako su po dimenzijama gotovo identični unutrašnja organizacija prostora je drugačija i u Alfi je objektivno manje mesta. Ležanje na putu je dijametralno drugačije, a o motorizaciji, zvuku i dizajnerskim rešenjima da i ne govorim. Cajgeri su preslikani sa 159 i menjač je praktično isti, a kod Punta je sve drugačije rešeno. To što dele platformu, to se ne vidi i nije ništa što već nije masovno u upotrebi i kod drugih proizvođača. Lično me na Punto najviše asocira zapremina identičnog rezervoara (navikao na veći od 156-ice), kao i par prekidača unutra (za maglenke, podešavanje svetala, board computer, rešenje brisača i migavaca, kao i klimatizacija). To je ono što korisnik oba vozila odmah primeti, ali je to jaaaaako malo da bi poistovetili potpuno drugačiji karakter tih vozila. Postoje na tržištu vozila različitih brendova koja daleko više lilče u svakom smislu od ova dva.
Eto, to je jedino na čega sam želeo da ukažem, a uvek sam za kvalitetnu polemiku i razmenu mišljenja, pri čemu jako cenim tuđe dobro argumentovano mišljenje sa čvrstim uporištem
Što se cele ove priče tiče, mislim da je Marchionne prilično realno sagledao stvari u smislu da će pod uticajem globalizacije na kraju preostati nekih 5-6 mega korporacija koje će pod svoju šapu staviti sve manje i tako isparcelisati tržište. Sve zarad kresanja troškova proizvodnje i tu će biti deobe platformi, komponenata, kanibalizma u svakom smislu reči, pa se postavlja pitanje ko će uopšte ostati potpuno svoj i pravi. Nama ostaje da lamentiramo nad prošlošću i odbacujemo svaki vid evolucije kao gubljenje duše i suštine, ili da se privikavamo. A dok je Alfa italijanska meni je dovoljno i to je uslov svih uslova, bez obzira na kompromise.
A nije Alfa jedina u tom problemu i nije čak ni u najgoroj poziciji (lepo reče kolega, šta se danas dešava sa jednom Lanciom

). Lepo je primećeno i sve ono vezano za Porsche, ali i drugi su imali problema sa odstupanjem od neke utemeljene doktrine! Šta reći za diesel Jaguar, pa još karavan (X Type), kada je Mercedes uvodio malenu A klasu, kada je BMW počeo da gura razne Crossovere i SUV-ove? Šta je danas Renaultovo, a šta Nissanovo u podeli tehnologija? Zašto sada BMW pravi seriju 1 i odstupa od tradicionalnog zadnjeg pogona baš da bi konkurisao Mini klasi,... Možemo ovako do sutra i na kraju doći do zaključka da se sve menja i da nova vremena nameću odstupanje od nekih šablona ako se želi opstati na tržištu. A Alfa je tu u specifičnom položaju jer vuče hipoteke iz prošlosti koje još uvek opstaju u podsvesti mnogih kupaca. Treba zaista biti pametan pa ubosti premiju kako bi se spojilo skoro nemoguće – da se zadrži kopča sa istorijom i tradicionalnim vrednostima, a da se pride ponudi moderan i komforan automobil za razmažene kupce. Možemo mi ovde polemisati do sutra, ali ja i dalje verujem da tamo u Italiji ima neko ko je školovan i sposoban da proceni tržište. Da je to lak posao, naravno da nije i veoma je zeznut, pa zato ima i poteza koji nisu ispali idealni.
A oldschool vs new school!? Eto, u 43-oj godini nekako nisam previše sentimentalan i nemam puno problema da prihvatim evoluciju i tehnološki napredak. Istoriju nikada ne treba zaboraviti i uvek treba pamtiti najlepše Alfino doba, ali ne treba zbog toga opljuvati i sve novo jer ako novo ne dobije prođu, onda će i ostati samo istorija za dugo sećanje i lament. Ne mislim da dve škole trebaju biti suprotstavljene i da se međusobno prozivaju – sve su to Alfe, a najlepše je kad čovek ima mogućnosti i između čega da odabere ono najbolje za sebe i svoje potrebe
159 1.8 benzinac? Nije idealan izbor, ali koji pak jeste savršen i lišen kompromisa!? Ako postoji volja i sredstva, ako on zadovoljava potrebe, zašto da ne? I to je Alfa Romeo izašao iz iste fabrike

Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Čet Avg 09, 2012 9:14 pm
od Vlada R
Sauriann napisao:Pazite, ako se samo budemo oslanjali na staru školu definitivno nestaje brend Alde svidelo se to nekima ili ne. Većina ljudi se ovde rodila kad su u serisku proizvodnju prestali da se ugrađuju ručni podizači stakala ako me razumete šta hoću da kažem. Niko ne gleda u budućnost. Nema više veselih osamdesetih, svet se menja
Alfa mora da opstane kao uspešan brend a uspešan bar po mojoj omiljenoj definici znači umeti da prepoznaš promene i budeš kadar da im se prilagodiš (na tržisštu, životu u vezi ili bilo gde).
Ako se budu vodili srcem "stare škole" ne gine katanac. To je nažalost tako.
Ovo je suština ovog off topica, sposobnost prilagođavanja tržištu koje je nemilosrdno i ne prašta propuste. Ja sam 159ku uzeo kao best buy polovnjak u klasi za godište koje mi je odgovaralo, da sutra uzima ponovo bih uzeo isto, nema ni trunke kajanja ali Alfa ne može da (pre)živi od onih koji kupuju polovnjake...
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Pet Avg 10, 2012 11:53 am
od DejanGT
Za Alfa Romeo bi trebalo da su veoma bitni oni koji kupuju polovnjake jer velika potražnja za polovnim Alfama bi trebalo da im čuva cenu, i samim tim ohrabri kupca novog Alfa Romea da na njemu neće izgubiti puno kod kasnije prodaje. Briga o kupcima polovnih Alfi dovodi kupce novih Alfi u salon.
Naravno, trenutno Alfa Romeo toga uopšte nije svestan i ne čini ništa po tom pitanju pa smo i došli dotle da se polovni automobili prodaju u bescenje, kruže potpuno neutemeljene glasine da su nekvalitetni, skupi i komplikovani za održavanje, te se sve manje ljudi odlučuje da kupi nove Alfine automobile i - tu su gde su...
Ja sam pre par godina hteo da zamenim GT za novu Alfu 159 uz doplatu, i diler AR mi je rekao ”znate, GT nije neka tražena roba, ne bi smo ga mi uzimali, bolje ga vi sami prodajte...” Kad oficijelni AR prodavac nema poverenja u AR i nikakvu zainteresovanost da proda nov automobil, šta onda očekivati? Da se automobili prodaju sami? Koji su motori i tehnologija u njima je njihov najmanji problem...
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Pet Avg 10, 2012 11:59 am
od Sauriann
tačno tako. Upravo je podatak iz prezentacije iznad da treba obnoviti servisni lanac i poraditi na post prodajnoj podržšci. Tu je hendikep Fijat jer su se oslonili previše na njega (tj. tako je verovatno Fiat hteo).
Re: Alfa 159 1.8 mpi
Poslato: Pet Avg 10, 2012 12:44 pm
od DejanGT
Nije se Alfa oslonila na Fiat, Alfa Romeo je samo tržišno ime za neke proizvode Fiata, kao što su Fanta i Sprite samo neka pića koja proizvodi Coca-Cola Company. Pričati o Alfi kao o nekom samostalnom i nezavisnom proizvođaču automobila u današnje vreme je besmisleno, i to ne važi samo za Alfa Romeo.