

Kada me prijatelji upitaju KO JE NAJBOLJI AUTOMOBILISTA JUGOSLAVIJE SVIH VREMENA, bez razmišljanja odgovorim JOVICA PALIKOVIĆ. Mladi automobilisti ne mogu razumete kakve su trke nekada bile i kakvi su vozači bili. Po meni, vreme sa kraja šezdesetih i sa početka sedamdesetih godina neće se nikada ponoviti, odnosno takvih auto trka na ovim prostorima neće biti. Kada se samo setim SEADA ALIHODŽIĆA, GORANA ŠTROKA, JOVICE PALIKOVIĆA, DJANIJA ŠVERKA, BRAĆE AĆIMIĆ, ALEŠA PUŠNIKA, MALIŠE VUČKOVIĆA,MIKIJA ŽIVANOVIĆA…..
Pre dve godine kada sam pripremao materijal za knjigu MOJ SVET BRZINE, koju sam predstavio septembra 2008, u Muzeju automobila kod Brace Petkovića, obavio sam razgovor sa beogradskim automobilistom ACOM TODOROVIĆEM a uskoro sam i snimio televizijsku emisiju o tom izuzetnom majstoru volana. U svetu sporta zadržao se veoma kratko, samo tri godine, u jednom trenutku te 1971. godine zasijao je najjače, sa svojom božanstvenom ALFOM GTA, a onda se ugasila njegova zvezda. Razlog je mnogima poznat – NESTAŠICA NOVCA.
Automobilski sport je prepun prelepih doživljaja a ono što se dogodilo 8. maja 1971. godine na otvaranju šampionata kružnih trka Jugoslavije, na gradskoj stazi u Zagrebu, zaslužuje istinsku pažnju. U subotu 8. maja 1971. godine na uličnoj asfaltnoj stazi, Aleji Vićeslava Holjevca održana je brzinska trka NAGRADA ZAGREBA. Bilo je to prvo nadmetanje u toj sezoni koje je organizovalo Akademsko auto moto društvo SVEUČILIŠTE. U klasi 1300 kubika na treningu je bio najbolji šestostruki šampion Jovica Paliković, veliki favorit u odličnom RENOU 8 GORDINI, a samo 68 stotinki slabije vreme , 39-to godišnji Beogradjanin Aleksandar Todorović, zvani MOTORČE. Ljubitelji automobilizma iz celog Zagreba poredjani pokraj staze, a bilo ih je oko 40.000, već su čuli sve o trkama na Ušču u Beogradu ( na slici je detalj sa prepunog Ušća i publika na drveću ). ACA TODOROVIĆ je tek godinu dana vozio kružne trke pa je mnoge iznenadilo njegovo dobro vreme. U favorite su ubrajani još PUŠNIK, VIZNER i POBERAJ. Sa starta je najbrže krenuo TODOROVIĆ i njegova izvanredna ALFA, sačinjena u Italiji i sa aluminijumskom karoserijom, sa brojem 115 na vratim bila je na čelu kolone od 14 vozila. Publika nije mogla da veruje, mnogi su pomislili da je Paliković kako se to kaže “zaspao” na startu i da će se vrlo brzo pojaviti kao vodeći ali se to nije dogodilo. Todorović je vozio perfektno i razmak medju dvojicom vozača se nije menjao. Ljubitelji sporta pokraj staze su shvatili da je za volanom ALFE majstor, čak je u direktnom televizijskom prenosu i poznati sportski reporter Mladen Delić počeo da deli komplimente Aleksandru Todoroviću govorivši da vozi kao pravi Italijan. Posle 18 krugova ubedljivog vodjstva, samo dva pre kraja trke, bela ALFA je počela da trokira, da radi na tri cilindra. Paliković je smanjio razlku, počeo da se približava a gledaoci da se propinju na prste kako bi što pre videli rasplet. Kada su svi očekivali da Paliković izbije na čelo i plavi RENO GORDINI je počeo da radi čudno pa je i Palikoviću otkazao jedan cilindar. KROZ CILJ J PRVI PROŠAO BEOGRADSKI MAJSTOR VOLANA ACA TODOROVIĆ a 1,4 sekunde iza njega JOVICA PALIKOVIĆ. Publika je bila oduševljena. Nikada do tada Zagrepčani nisu videli tako dobru ALFU i sjajnu vožnju automobila od 155 konjskih snaga, koji je pripremljen u Torinu. Pobedu Todorovića preneo je i ugledni časopis AUTO SPRINT u tekstu pod naslovom NEŠTO NOVO NA ISTOKU. ACIN trijumf odjeknuo je kao senzacija, čudio se ceo Zagreb i slavio kompletan sportski Beograd. U servis TODOROVIĆA u Južnom bulevaru počelu su da stižu čestitke.
ta 159ka se vozi u australiji i novom zelandu, nista posebno, manje vise serijska alfa vise radjena u neke reklamne svrhe tog tima ili tjunerske kuce, takodje je i jedna 147ica jtd u toj ekipiSCHUMACHER napisao: Nesto sitno na nekim trkama u USA cini mi se 159 JTDm
i drugi citat...Sto se tice Seada Alilhodijca,uvek je imao odlicne automobile.Pored bube u to vreme,kad i bubu vozio je i alfu gta junior,koja je bila sampion evrope na brdu,i potice iz fabrickog tima alfe Auto Delte.Covek koji je kumovao da se kupi taj auto je novinar Meca Tesic,koji je tada bio najjaci novinar i poznavalac auto trka u SFRJ i okolo.Inace je Sejo od auto-delte za postignute rezultate sa alfom dobio zlatni medaljon u obliku deteline sa cetri lista.Alfa je zavrsila bacena na zeleznickom depou u Sarajevu.
ja sam inace znao da je Sejo imao par alfi, poslednja koju je vozio je bila ova sa zadnjih slika, bela balduzziSto se Alfe tice, Sejo je zapravo imao dvije, obje GTAm. Jednu je imao par sezona, dok je drugu kupio 1974. od aktuelnog ETCC sampiona Toine Hezemansa. Ova Toineova je prodana na kraju sezone 1974, mislim nazad u Autodeltu. Koliko ja znam obje su bile od Autodelte, ali na ovoj jednoj se svasta brljavilo pa je iz tog razloga za sezonu 1974 kupljena nova.
E sad, sto se propasti skoljke tice: tu Alfu je nakon sto je promijenila par vlasnika kupio Kvisko. Nju je zajedno sa jos par skoljki koje su cekale restauraciju lagerovao na iznajmljeni komad zemlje u Lukavici kraj Sarajeva. Kvisko je 1992 otisao iz Sarajeva u Bg, da bi 1994. ili 1995. otisao do Lukavice i konstatovao da je vlasnik tog komada zemlje sve njegove automobile isjekao i prodao u staro gvozde!![]()
O cemu se tu radi, najbolje govori ovo: takvih Alfi GTAm, u ovom trenutku u svijetu, postoji samo 6. Mislim da su dvije ili tri u muzeju Alfe i Autodelte, a ostale kod kolekcionara. Vrijednost je u x00.000 EUR! To je bila tek sedma poznata skoljka...