
Sindrom JTD
Post
A, sad ozbiljno...ima nekih situacija u kojima ti odgovara laksa kontrola obrtnog momenta...a to kod benzinaca lakse postizes kontrolom na gasu, dok kod dizela cim pipnes gas, odmah imas max. ''vucne sile''... [ ima dosta i u stilu voznje, secam se kada su novinari isli jednom prilikom u posetu Ferarijevom F1 timu...Vozili su jos Sumaher i Barikelo...Uglavnom, kada su seli u njihove bolide, primetili su da im pedala gasa nije isto podesena....da kod Sumahera ima mnooogo duzi hod nego kod Barikela...Pitali mehanicare zbog cega je to tako...Ispostavilo se da Barikelo voli da koci sto je kasnije moguce,prodje kroz krivinu bez gasa, ali zato rizikuje sporiji izlazak iz krivine, pa mu zato treba max snaga motora prilikom izlaska iz krivine ...dok Sumaher ne vozi na taj nacin, on dozira i daje gas i u krivinama... ]
2. Sigurno nije isao ni 20...ni 30... u petoj, pa jos uzbrdo... :cool I da je od dizela, mnoooooogo je.... :cool
3. Bice turbo benzinaca sve vise....uostalom, evo ti novi Bravo, sa dve verzije tih motora...a, samo taj model ce se prodavati u stotinama hiljada komada godisnje [ u celoj Evropi ]... :cool
1. Obrtni moment je raspoloziv na manjem broju obrtaja, jer kao i svaki traktor, treba odmah dobro da povuce...Marko001 napisao:osim toga oni taj obrtni moment isporucuju vec na 1800-2000 obrtaja, dok benzinac isporeucuje tek na recimo 4000. isto je i sa snagom, benzinci isporucuju max snagu na recimo 5500 obrtaja ili 6000 a dizel na 4000, ali i ispod veliki procenat od maks. snage isporucuje... zbog velikog obrtnog momenta su i mnogo elasticniji od benzinaca.
vozio me neki dan kolega i zapricao se,zaboravio se, covek ide uzbrdo u 5., vozi mozda 20...
a inace smatram da su vrh turbo benzinci ali su relativno retki koliko vidim...

A, sad ozbiljno...ima nekih situacija u kojima ti odgovara laksa kontrola obrtnog momenta...a to kod benzinaca lakse postizes kontrolom na gasu, dok kod dizela cim pipnes gas, odmah imas max. ''vucne sile''... [ ima dosta i u stilu voznje, secam se kada su novinari isli jednom prilikom u posetu Ferarijevom F1 timu...Vozili su jos Sumaher i Barikelo...Uglavnom, kada su seli u njihove bolide, primetili su da im pedala gasa nije isto podesena....da kod Sumahera ima mnooogo duzi hod nego kod Barikela...Pitali mehanicare zbog cega je to tako...Ispostavilo se da Barikelo voli da koci sto je kasnije moguce,prodje kroz krivinu bez gasa, ali zato rizikuje sporiji izlazak iz krivine, pa mu zato treba max snaga motora prilikom izlaska iz krivine ...dok Sumaher ne vozi na taj nacin, on dozira i daje gas i u krivinama... ]
2. Sigurno nije isao ni 20...ni 30... u petoj, pa jos uzbrdo... :cool I da je od dizela, mnoooooogo je.... :cool
3. Bice turbo benzinaca sve vise....uostalom, evo ti novi Bravo, sa dve verzije tih motora...a, samo taj model ce se prodavati u stotinama hiljada komada godisnje [ u celoj Evropi ]... :cool
- Gruja
- Garaža: Alfa Romeo 75 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Naime, taj dizel 'vuce' od tih 1800 obrtaja, ali niko ne spominje da dizel ima znatno duzi prenos od benzinca! I on pri tih 1800 u drugoj ide vec iha ha km/h... Jeste, na otvorenom putu mozda moze u trenutku da bolje potegne od 'ekvivalentnog' benzinca ali vecina tih .modernih dizela. u gradskoj voznji zahteva mnogo paznje...
Recimo, krenes iz mesta, ubacis u drugu, i naravno posto je guzva ides 30 na sat i znatno si ispod tih 1800... i ukaze se prilika da se 'ubastras' u drugu traku recimo, ali moras to da uradis brzo... dodajes gas i.... nista.... mrtav konj.... =]
E ovu zabludu nametnutu od novinara placenih za hvalospeve najvise mrzim...Marko001 napisao:osim toga oni taj obrtni moment isporucuju vec na 1800-2000 obrtaja, dok benzinac isporeucuje tek na recimo 4000. isto je i sa snagom, benzinci isporucuju max snagu na recimo 5500 obrtaja ili 6000 a dizel na 4000, ali i ispod veliki procenat od maks. snage isporucuje... zbog velikog obrtnog momenta su i mnogo elasticniji od benzinaca.
Naime, taj dizel 'vuce' od tih 1800 obrtaja, ali niko ne spominje da dizel ima znatno duzi prenos od benzinca! I on pri tih 1800 u drugoj ide vec iha ha km/h... Jeste, na otvorenom putu mozda moze u trenutku da bolje potegne od 'ekvivalentnog' benzinca ali vecina tih .modernih dizela. u gradskoj voznji zahteva mnogo paznje...
Recimo, krenes iz mesta, ubacis u drugu, i naravno posto je guzva ides 30 na sat i znatno si ispod tih 1800... i ukaze se prilika da se 'ubastras' u drugu traku recimo, ali moras to da uradis brzo... dodajes gas i.... nista.... mrtav konj.... =]
-
Go
- Drug Član
Post
E bas i nije tako. Meni itekako dobro povlaci u trecoj na 30kmh, a za drugu necu ni da komentarisem. Po meni glavna prednost dizelasa je bas u gradu gde skoro bez obzira na to u kojoj si brzini, auto super ili dobro povlaci za razliku od benzinaca. Ja prakticno svoj auto mogu vozim ko automatik ubacim u trecu i vozi, od ~25kmh do ~110kmh, i za grad svagde vuce kako treba.
Znaci, za grad mnogo je lakse i jednostavnije voziti dizela nego benzinca.
Znaci, za grad mnogo je lakse i jednostavnije voziti dizela nego benzinca.
- Gruja
- Garaža: Alfa Romeo 75 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
uf uf uf....
Nisam se dobro .odrazio.....
Malo u zurbi pisao pa eto nesporazuma...
JTD je vec motor kod koga je turbo rupa skoro prevazidjena, kada sam napisao .moderni dizelasi. mislio sam na one, u Srbijici najzastupljenije i najhvaljenije... koji se ugase ako pokusas da krenes sa manje od 2k rpm....
Naravno da nisu svi motori isti, pa cak i medju JTDovima ima poneko mrtvo konjce...
@Coha
proveri to za prenosne odnose (pogledaj finalni prenos) - da je sve krace max brzina bi ti bila 120....
Nisam se dobro .odrazio.....

Malo u zurbi pisao pa eto nesporazuma...
JTD je vec motor kod koga je turbo rupa skoro prevazidjena, kada sam napisao .moderni dizelasi. mislio sam na one, u Srbijici najzastupljenije i najhvaljenije... koji se ugase ako pokusas da krenes sa manje od 2k rpm....
Naravno da nisu svi motori isti, pa cak i medju JTDovima ima poneko mrtvo konjce...

@Coha
proveri to za prenosne odnose (pogledaj finalni prenos) - da je sve krace max brzina bi ti bila 120....

-
Go
- Drug Član
Post
dizeli? paaa
malo sam se zarazio. . . . .....
Dobri su, aliiiiiiii bi jedan za svaki dan i benzina za vikend:)po mogucstvu v6
A stvarno iznenadjujuce dobro idu, i mnogo je prijatnije kad putujes npr.120 na 2000obrtaja i cujes samo sumove vetra, za sta ti u benzincu treba 3.500-4.000 obrtaja
Isplativo u mom slucaju, a sad uzitak je nesto drugo. I ja uvek ispred stavljam uzivak, da ne bi patio, pa razum

Dobri su, aliiiiiiii bi jedan za svaki dan i benzina za vikend:)po mogucstvu v6
A stvarno iznenadjujuce dobro idu, i mnogo je prijatnije kad putujes npr.120 na 2000obrtaja i cujes samo sumove vetra, za sta ti u benzincu treba 3.500-4.000 obrtaja

Isplativo u mom slucaju, a sad uzitak je nesto drugo. I ja uvek ispred stavljam uzivak, da ne bi patio, pa razum

- sasa bg
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo Mito 1.4 TBi
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
...mene odsevljava dizel agregat 2.4 jtd. Svidjaju mi se, kako zvuk, tako i perfomanse...izvozio sam 156 -ice 2.0 TS, 1.8 TS, ali nisam imao 2.4 jtd. Imao sam 146-icu 1,9 jtd, odlican auto, ali mi je nedostajao sportskiji zvuk.
Mislim da kada bih sada kupovao 156-icu za sebe, na duze staze, da bih uzeo 2.4 jtd.
Mislim da kada bih sada kupovao 156-icu za sebe, na duze staze, da bih uzeo 2.4 jtd.
-
Go
- Drug Član
Post
Reko' ajd da se i ja javim nakon sestomjesecnog (skoro) druzenja sa svojom uljarom JTDm 1.9 16V (103kw/140KS) i prevaljenih 11.000 km... :cool
Pa... ovako: dilema srce ili razum (uzitak ili novcanik) stoji uvijek i odluka je uvijek teska.
Benzinac ili turbodizel?
U usporedbi sa benzincem (8 godina voznje TwinSparka 1.6 120KS, iako bi bilo za usporedbu idealno da sam vozio npr. nesto s 2.0 motorom...) uzitak ide na stranu benzinca. Ali samo malo, vrlo malo...
Jer, ovo vazi ako pod uzitkom smatramo malo brzi odziv na stisak pedale gasa, nervozniju kazaljku djirometra, trzaje/udare kod saltanja....
I to mi, priznajem (i moja supruga tvrdi isto...) nedostaje
S druge strane, uzitak
moze biti, nakon vrrrlo kratkog pocheka, i kontinuirano ubrzanje kad ona krene i ideeeee.... i mislish nece stati.
Da o okretnom momentu i rezervama snage ne govorimo. Na kratak spomenuti predah prije ubrzanja covjek se brzo navikne i prilagodi tome svoj stil/nacin voznje.
A o ustedi mogu reci konkretno: 1/4 rate lizinga mjesecno ustedim na gorivu (u odnosu na poznatu mi potrosnju TwinSparka 1.6...)
Pa sad ti vidi...
Naravno, svjestan sam da sada vozim 6 godina noviji auto, sa skroz drugim podvozjem, uredjenjem i filozofijom pa ova moja razmisljanja mozda i nisu relevantna za nacetu diskusiju. Ali, eto, da cujete misljenje novopecenog vozaca uljare
Pa... ovako: dilema srce ili razum (uzitak ili novcanik) stoji uvijek i odluka je uvijek teska.
Benzinac ili turbodizel?
U usporedbi sa benzincem (8 godina voznje TwinSparka 1.6 120KS, iako bi bilo za usporedbu idealno da sam vozio npr. nesto s 2.0 motorom...) uzitak ide na stranu benzinca. Ali samo malo, vrlo malo...
Jer, ovo vazi ako pod uzitkom smatramo malo brzi odziv na stisak pedale gasa, nervozniju kazaljku djirometra, trzaje/udare kod saltanja....
I to mi, priznajem (i moja supruga tvrdi isto...) nedostaje

S druge strane, uzitak

Da o okretnom momentu i rezervama snage ne govorimo. Na kratak spomenuti predah prije ubrzanja covjek se brzo navikne i prilagodi tome svoj stil/nacin voznje.
A o ustedi mogu reci konkretno: 1/4 rate lizinga mjesecno ustedim na gorivu (u odnosu na poznatu mi potrosnju TwinSparka 1.6...)
Pa sad ti vidi...
Naravno, svjestan sam da sada vozim 6 godina noviji auto, sa skroz drugim podvozjem, uredjenjem i filozofijom pa ova moja razmisljanja mozda i nisu relevantna za nacetu diskusiju. Ali, eto, da cujete misljenje novopecenog vozaca uljare

Post

4000 rpm-a je debelo preko 150 km/h na benzincu 1.6....
Moja Brava je vrtela 4650-4700 rpm-a na 180 km/h...Evo, sada Stilo 4250 rpm-a na malo iznad 160...a isto je 1.6...
120 km/h je 3000 rpm-a... :cool
A, to da je dizel tisi od benzinaca, da ima manje vibracija...hmmm...
E, pretera ga....mishkom napisao: kad putujes npr.120 na 2000obrtaja i cujes samo sumove vetra, za sta ti u benzincu treba 3.500-4.000 obrtaja![]()

4000 rpm-a je debelo preko 150 km/h na benzincu 1.6....
Moja Brava je vrtela 4650-4700 rpm-a na 180 km/h...Evo, sada Stilo 4250 rpm-a na malo iznad 160...a isto je 1.6...
120 km/h je 3000 rpm-a... :cool
A, to da je dizel tisi od benzinaca, da ima manje vibracija...hmmm...
-
Go
- Drug Član
Post
Paaa, ne znam sta da kazem, zahebava me zvucna izolacija, mnogo je dobra
da rezimiram:
srce-benzin
razum-diesel(turbodiesel, comon-rail
)
Zavisi od motora, ovo sam rekao za 1.4renoov benzinac sa 98KSneshaoct napisao:E, pretera ga....mishkom napisao: kad putujes npr.120 na 2000obrtaja i cujes samo sumove vetra, za sta ti u benzincu treba 3.500-4.000 obrtaja![]()
4000 rpm-a je debelo preko 150 km/h na benzincu 1.6....
Moja Brava je vrtela 4650-4700 rpm-a na 180 km/h...Evo, sada Stilo 4250 rpm-a na malo iznad 160...a isto je 1.6...
120 km/h je 3000 rpm-a... :cool
A, to da je dizel tisi od benzinaca, da ima manje vibracija...hmmm...

Paaa, ne znam sta da kazem, zahebava me zvucna izolacija, mnogo je dobra

da rezimiram:
srce-benzin
razum-diesel(turbodiesel, comon-rail

- TOXON
- Garaža: Bmw E30 318is
- Lokacija: Beograd
Post
Moj prijatelj poseduje 156 2.0JTS 2002 ,inace 165 ks i znate sve o njemu,slucajno je pre neki dan imao priliku da provoza nekog novijeg M-JET-a i dosao mi je u goste sa osmehom na licu i recenicom .ipak si bio u pravu.
Ipak sam bio u pravu jel sam pokusao da mu objasnim da ti novi turbo dizeli imaju strasan obrtni momenat i peglaju odlicno sa vrlo niskih obrtaja!
Njegova konstatacija je da njegovog benzinca treba dobro da .navrti . da bi potegao blizu kao taj M-JET sa nekih niskih obrtaja!
Kad su novija vozila u pitanja , nevezano da li je alfa u pitanju uvek bi se pre odlucio za dizela! Zasto?????
Dizeli imaju i performanse i ekonomiju a benzinci imaju samo performanse!
Zvuk ne ulazi u ocenu zato sto je kod novih automobila fabricki toliko utisan da vise ne znas na sta koji auto ide
Ipak sam bio u pravu jel sam pokusao da mu objasnim da ti novi turbo dizeli imaju strasan obrtni momenat i peglaju odlicno sa vrlo niskih obrtaja!
Njegova konstatacija je da njegovog benzinca treba dobro da .navrti . da bi potegao blizu kao taj M-JET sa nekih niskih obrtaja!
Kad su novija vozila u pitanja , nevezano da li je alfa u pitanju uvek bi se pre odlucio za dizela! Zasto?????
Dizeli imaju i performanse i ekonomiju a benzinci imaju samo performanse!
Zvuk ne ulazi u ocenu zato sto je kod novih automobila fabricki toliko utisan da vise ne znas na sta koji auto ide

- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
za poslednji red si u pravu. ja nisam verovao u NS na poligonu kako zvuci i kako grabi ona madjarska naftasica. morao sam na kraju da joj pogledam oznaku da bih se uverio.
a sto se tice benzinaca, provali koliko se malolitraznih turbo benzinaca sa fenomenalnim performansama pojavilo u poslednje vreme. kad ce dizel imati te performanse u toj kubikazi? cak je i nas omrazeni fauve poceo da gruva 1.4t i 1.6t koji (na papiru) imaju neverovatne cifre... o 2.0t da i ne pricam.
a sto se tice ekonomije, tu je TNG (LPG), ali samo za one koji zadrzavaju auto u vlasnistvu duze od perioda potrebnog da bi se novac ulozen u sistem vratio kroz ustedu u gorivu. za ostale koji menjaju automobile svaka 2-3 meseca i one koji prelaze 5k godisnje naravno da se ne isplati, pa mogu da izigravaju benzinske cistunce...
primer: moj drug ima novi A3 1.9TDI i juce je stigao u grcku. prosek potrosnje 5.9l/100km (483.8din/100km). moj prosek na slicnom putu je 10.4l/100km (466,96/100km). on vozi kao baba a ja divljam.
a sto se tice benzinaca, provali koliko se malolitraznih turbo benzinaca sa fenomenalnim performansama pojavilo u poslednje vreme. kad ce dizel imati te performanse u toj kubikazi? cak je i nas omrazeni fauve poceo da gruva 1.4t i 1.6t koji (na papiru) imaju neverovatne cifre... o 2.0t da i ne pricam.
a sto se tice ekonomije, tu je TNG (LPG), ali samo za one koji zadrzavaju auto u vlasnistvu duze od perioda potrebnog da bi se novac ulozen u sistem vratio kroz ustedu u gorivu. za ostale koji menjaju automobile svaka 2-3 meseca i one koji prelaze 5k godisnje naravno da se ne isplati, pa mogu da izigravaju benzinske cistunce...
primer: moj drug ima novi A3 1.9TDI i juce je stigao u grcku. prosek potrosnje 5.9l/100km (483.8din/100km). moj prosek na slicnom putu je 10.4l/100km (466,96/100km). on vozi kao baba a ja divljam.

- Nigy
- Garaža: .
- Lokacija: ...
Post
Licno bih uvek pre uzeo novu generaciju benzinskog motora sa turbinom. Ono sto trubim od kad znam za sebe je da ne treba porediti turbo dizele sa atmo benzincima.
Da uzimam novi auto, turbo benzinac + LPG bi mi bila jedina opcija. Usteda je veca nego kod dizela, a uvek imam na raspolaganju staru dobru corbu.
Da dizel agregati novih generacija lepo idu, u to nema sumnje. Da malo trose i da su ekonomicni ne moze im se osporiti. Al' nafta je nafta, i mene privuci nece.

Da uzimam novi auto, turbo benzinac + LPG bi mi bila jedina opcija. Usteda je veca nego kod dizela, a uvek imam na raspolaganju staru dobru corbu.

Da dizel agregati novih generacija lepo idu, u to nema sumnje. Da malo trose i da su ekonomicni ne moze im se osporiti. Al' nafta je nafta, i mene privuci nece.

-
Go
- Drug Član
Post
Ima dizela dosta, slazem se sa Brabusom! Nekako se sve okrece, secam se ranije na sam pomen 150 ks na benzin dize se kosa na glavi, a ovi 2.0 turbodizeli su svakako superiorniji, bar do 160 kmh, cudo je obrtni momenat!
Pa taj 1.9 JTD ima 160 ks i 320 nm obrtnog momenta, ma nema tu rasprave definitivno su superiorniji, ali mesamo babe i zabe...
Nisam za naftu, ali verujem da bih se brzo prilagodio!
Mada nije mi bitno gorivo i u kom je stanju, ali da se odreknem ovog zvuka, hmmm tesko... Plin je najbolje resenje, pa cak je i isplatljivije!
Sa druge strane secam se one 2.4 sa skupa u NS, pa neverovatno kako zvuci! Ma... Predrasude nas sve guse, moramo priznati...
Pa taj 1.9 JTD ima 160 ks i 320 nm obrtnog momenta, ma nema tu rasprave definitivno su superiorniji, ali mesamo babe i zabe...

Nisam za naftu, ali verujem da bih se brzo prilagodio!
Mada nije mi bitno gorivo i u kom je stanju, ali da se odreknem ovog zvuka, hmmm tesko... Plin je najbolje resenje, pa cak je i isplatljivije!
Sa druge strane secam se one 2.4 sa skupa u NS, pa neverovatno kako zvuci! Ma... Predrasude nas sve guse, moramo priznati...
Povratak na “Alfa Romeo Klub Srbija i Alfisti / Dešavanja i okupljanja”