kako 156 2.4JTD povlaci iz nizih obrtaja
- E_K_V
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm - Lokacija: Podgorica
Post
kako 156 2.4JTD povlaci iz nizih obrtaja
e evo mene sa jos jednim pitanjem
kao sto vidite radi se o 2.4JTD motoru sa 136ks....e sad meni je to prvi dizel koji vozim a znajuci da oni imaju veliki obrtni momenat na niskim obrtajima meni je cudno malo da ova moja mora da se vozi kao benzinac znaci ona je prekticno mrtva i prilicno lijena dok se ne upali turbina...na nekih 3000rpm...da li je to ok...ili mozda nesto nije uredu ....posto posle toga ide ja mislim kako treba samo je moje ocekivanje bilo da ona cima iz svih obrtaja
kao sto vidite radi se o 2.4JTD motoru sa 136ks....e sad meni je to prvi dizel koji vozim a znajuci da oni imaju veliki obrtni momenat na niskim obrtajima meni je cudno malo da ova moja mora da se vozi kao benzinac znaci ona je prekticno mrtva i prilicno lijena dok se ne upali turbina...na nekih 3000rpm...da li je to ok...ili mozda nesto nije uredu ....posto posle toga ide ja mislim kako treba samo je moje ocekivanje bilo da ona cima iz svih obrtaja
- E_K_V
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm - Lokacija: Podgorica
Post
pa meni malo cudno sto je nekad tjeram i do 5000rpm.... a opet kazem ovo mi je prvi dizel makar jaci pa sam se cudio da se vozi na tako visoke obrtaje....
mada nije da mi to smeta ipak je to interesantno i sad ce reci alfa je to :m) nego pitam jer je dizel pa da ga ne sredim sa takvom voznjom
mada nije da mi to smeta ipak je to interesantno i sad ce reci alfa je to :m) nego pitam jer je dizel pa da ga ne sredim sa takvom voznjom
- E_K_V
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm - Lokacija: Podgorica
- E_K_V
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm - Lokacija: Podgorica
Post
e pa zbog toga sto sam ja mislio da je njihovo radno podrucje tako nekako..ali ako ovo moje pocinje da ide kako treba tek preko 3000 zasto onda da ga ne vozim na te obrtaje jer tek od 3000 do 4000 ono ide kako treba...
-
Go
- Drug Član
Post
A sto malo ne bi citao i pretrazivao forum? Recimo da je bilo do sad jedno 1000 tema o tome kako treba da se vozi dizel, sta sme a sta ne sme da se radi sa turbo dizelom, i sta turbo dizel moze a sta ne moze.
Nema to veze sa alfom, nesto ti je neispravno, nijedan dizel nije pravljen tako da se vozi samo u visokim obrtajima, pa bila to alfa, bmw, vw ili nesto cetvrto.
A sto kaze srdjan_p, tom voznjom na 4000+ obrtaja mozes samo da ocekujes da ubrzo ulozis jos toliko evra u servis. A common rail, moze poprilicno da zaboli finansijski.
Ne znam kako je sa tacno tim motorom, ali kapiram da sigurno ima max obrtni momenat na oko 2000 obrtaja, i ako je sve ispravno apsurdno je da vuce kako treba tek od 3000.
Nema to veze sa alfom, nesto ti je neispravno, nijedan dizel nije pravljen tako da se vozi samo u visokim obrtajima, pa bila to alfa, bmw, vw ili nesto cetvrto.
A sto kaze srdjan_p, tom voznjom na 4000+ obrtaja mozes samo da ocekujes da ubrzo ulozis jos toliko evra u servis. A common rail, moze poprilicno da zaboli finansijski.
Ne znam kako je sa tacno tim motorom, ali kapiram da sigurno ima max obrtni momenat na oko 2000 obrtaja, i ako je sve ispravno apsurdno je da vuce kako treba tek od 3000.
- E_K_V
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm - Lokacija: Podgorica
Post
e ovo moje je npr od 1500 do nekih 2500 prilicno tromo....od 2500 do 3000 pocinje da se budi....i kad dodje do 3000 tu pocne da lijepi za sijediste bas kako treba...a zar je 4000rpm puno za dizela???
p.s.
evo i karakteristi za ova 2.4....
znaci 310Nm/2000rpm i 136ks/4000rpm....
p.s.
evo i karakteristi za ova 2.4....
znaci 310Nm/2000rpm i 136ks/4000rpm....
-
Go
- Drug Član
Post
Evo pogledaj ovde najveci moment za taj motor je negde oko 3100rpm po ovoj slici.
http://www.monzasport.co.uk/tuning.htm
E sad koliko svi pricaju najbolje je voziti u zoni maksimalnog momenta kada je i najvece iskoriscenje, pa zasto ga onda ne voziti do 4k.
Nisam siguran ali na tom tvom renou 1.9DCi crveno pocinje od 5k - pa zasto onda ne voziti do 5K.
Pozz
http://www.monzasport.co.uk/tuning.htm
E sad koliko svi pricaju najbolje je voziti u zoni maksimalnog momenta kada je i najvece iskoriscenje, pa zasto ga onda ne voziti do 4k.
Nisam siguran ali na tom tvom renou 1.9DCi crveno pocinje od 5k - pa zasto onda ne voziti do 5K.
Pozz
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
sto ce reci, chip u njega, pa ce biti kao sto si ocekivao!
koliko vidim, po tabelama to je najslabiji od stock 2.4 jtd-ova, mozda i ne bi trebalo da poteze malo ranije, ali bi ti najbolje bilo da uporedis sa slicnim autom ako ga nadjes u okolini. sipaj svaki put na drugoj pumpi, gorivo moze dosta da utice na odziv motora. u krajnjem - dijagnostika, pa polako.
koliko vidim, po tabelama to je najslabiji od stock 2.4 jtd-ova, mozda i ne bi trebalo da poteze malo ranije, ali bi ti najbolje bilo da uporedis sa slicnim autom ako ga nadjes u okolini. sipaj svaki put na drugoj pumpi, gorivo moze dosta da utice na odziv motora. u krajnjem - dijagnostika, pa polako.
- E_K_V
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm - Lokacija: Podgorica
-
Go
- Drug Član
Post
Mnogo je puta već na forumu pričano da veliki moment na niskim obrtajima ne može da doprinese performansama i ta se ti podaci koriste kako bi se neobaveštenim prodavala, da izvinete, myda za bubrege.
Ovo nije upućeno protiv alfe, nego je jednostavno tako kod dizela.
Ukoliko je taj auto ispravan, obzirom da je turbo, da je dizel i da je 2.4, taj auto treba da ide jaako dobro do 3000 i kusur obrtaja, ali posle toga se već prkosi konstrukciji dizel motora i prirodi dizela kao goriva.
Moraš da znaš da je 400nm@2000rpm = 200nm@4000rpm = 100nm@8000nm. I da je osnovni problem što dizeli ne održavaju veliki moment posle 3000rpm i crveno im ide obično do 5000rpm.
Da ne bi dužio priču, mnogo je već o ovome pisano, nebitno za Alfa Romeo.
Ovo nije upućeno protiv alfe, nego je jednostavno tako kod dizela.
Ukoliko je taj auto ispravan, obzirom da je turbo, da je dizel i da je 2.4, taj auto treba da ide jaako dobro do 3000 i kusur obrtaja, ali posle toga se već prkosi konstrukciji dizel motora i prirodi dizela kao goriva.
Moraš da znaš da je 400nm@2000rpm = 200nm@4000rpm = 100nm@8000nm. I da je osnovni problem što dizeli ne održavaju veliki moment posle 3000rpm i crveno im ide obično do 5000rpm.
Da ne bi dužio priču, mnogo je već o ovome pisano, nebitno za Alfa Romeo.
-
Go
- Drug Član
Post
mislim da samo trebaš da se navikneš na dizelski na?in rada pošto si do sada vozio benzince isklju?ivo.
dizel ima poveliki moment ali mu treba vreme da krene, malo je inertan.
sve vrlo relativno govore?i.
zbog toga su i brojke ubrzanja dizela po pravilu osrednje kada kre?e iz mesta.
znam da recimo VW TDI od 1.9 je takore?i mrtav ispor 2500 rpm u smislu odziva na pedalu gasa. (dok se ne aktivira turbo).
mada sa druge strane na papiru brojke bi sugerisale da auto treba da se kre?e osetno.
uzmi štopericu u ruke, probaj 0-100 i pribeleži okvirno vreme.
ako si u +-1 sekunda u odnosu na fabri?ku meru 99% ti je sve ok sa autom i prosto je takav.
ako ti je cilj da osetiš u sedišta, drži obrtaje od 2500-3500 rpm i ?esto šaltaj.
preko 3500 rpm su retki dizeli koji još efikasno dišu, snaga im raste ali neproporcionalno sporije dok obrtni momenat opada (?ak i naglo kod nekih).
benzinac ima delako širi opseg upotrebljivih rpm, sam po sebi.
proveri dijagnostikom stanje EGR sistema, to zna kod dizelaša da dosta obori perfomanse i opšti utisak a relativno lako se stvara talog koksa.
ne kažem da jeste tako, samo da potencijalno proveriš to pre sumnji na ECU i ostalu elektroniku/ hidrauliku ubrizgavanja.
dizel ima poveliki moment ali mu treba vreme da krene, malo je inertan.
sve vrlo relativno govore?i.
zbog toga su i brojke ubrzanja dizela po pravilu osrednje kada kre?e iz mesta.
znam da recimo VW TDI od 1.9 je takore?i mrtav ispor 2500 rpm u smislu odziva na pedalu gasa. (dok se ne aktivira turbo).
mada sa druge strane na papiru brojke bi sugerisale da auto treba da se kre?e osetno.
uzmi štopericu u ruke, probaj 0-100 i pribeleži okvirno vreme.
ako si u +-1 sekunda u odnosu na fabri?ku meru 99% ti je sve ok sa autom i prosto je takav.
ako ti je cilj da osetiš u sedišta, drži obrtaje od 2500-3500 rpm i ?esto šaltaj.
preko 3500 rpm su retki dizeli koji još efikasno dišu, snaga im raste ali neproporcionalno sporije dok obrtni momenat opada (?ak i naglo kod nekih).
benzinac ima delako širi opseg upotrebljivih rpm, sam po sebi.
proveri dijagnostikom stanje EGR sistema, to zna kod dizelaša da dosta obori perfomanse i opšti utisak a relativno lako se stvara talog koksa.
ne kažem da jeste tako, samo da potencijalno proveriš to pre sumnji na ECU i ostalu elektroniku/ hidrauliku ubrizgavanja.
- E_K_V
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm - Lokacija: Podgorica
Post
ma onda je kod mene sve ok....auto vuce od nekih 2500 pa na vise kako treba..od 2000 krece lagano mada sam ja ocekivao bolje....sto se tice ubrzanja ono je ako je brzinomjer priblizno tacan onda u pola sekunde odnosu na fabricko....
- E_K_V
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm - Lokacija: Podgorica
Post
nego kad sam vec poceo da se nadovezem.... sto se tice ubrzanja do 100 ono prakticno i ne odstupa od onog fabrickog....ali nikako nisam zadovoljan sa ubrzanjem posle 160km/h.... ma koliko se trudio jos na putu kroz cg nisam uspio da predjem 180km/h....znam da nasi putevi nisu ni namijenjeni obaranju brzinskih rekorda ali ovo je bilo u 4 sata uvece....ili ujutro i ona dodje do 180....ali posle toga kao da stane....da li moze los protokomjer biti uzrok ovoga....mada ako auto na manjim brzinama ide kako treba onda mi tu nesto nije logicno ili je to mozda zbog prenosnih odnosa???
- E_K_V
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm - Lokacija: Podgorica
-
Go
- Drug Član
Post
EGR je sistem koji sluzi za recirkulaciju dela izduvnih gasova, tako sto ih vraca u komoru za sagorevanje. Glavna funkcija mu je smanjenje emisije NOx-a. Zbog naseg katrana, ume da se zapusi mnogo cesce nego sto bi smeo, pa hoce da malo gusi motor.
Nisam 100% siguran, ali na forumu mora da je bila tema od EGR i njegovom ciscenju / skidanju, potrazi na search
Nisam 100% siguran, ali na forumu mora da je bila tema od EGR i njegovom ciscenju / skidanju, potrazi na search
-
Go
- Drug Član
Post
Ne bih da te mracim, ali meni se auto maltene isto ponasao sa turbinom koja je izdahnula... Znaci krene da vuce od 3000rpm i tad krene turbina da zavija. Mada, ja sam bez problema sa takvim autom isao 210km/h po brzinometru. U pitanju je 166 sa 2.4 140ks. Kada sam promenio turbinu, auto je skroz promenio karakter, od 2000 rpm krene da lepi za sediste i ako nesto nisi za jurcanje nemas potrebu da ga teras preko 3500 rpm.
- E_K_V
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm - Lokacija: Podgorica
Post
pazi....meni se turbina ne cuje nesto da zavija...makar ja nisam primjetio...ali zato se iz auspuha cuje kako zvizdi to je sprdnja i koliko znam to je normalno...valjda
da li postoji neki nacin na koji se moze utvrditi stanje turbine..dijagnostika i sl.....e sad posle svega ovoga sto sam ja ispricao utvrdio sam da auto krece da povlaci na oko 2500rpm onako upadljivo....
@Brabus....
pretrazicu po forumu da vidim sto se prica o EGR-u....
da li postoji neki nacin na koji se moze utvrditi stanje turbine..dijagnostika i sl.....e sad posle svega ovoga sto sam ja ispricao utvrdio sam da auto krece da povlaci na oko 2500rpm onako upadljivo....
@Brabus....
pretrazicu po forumu da vidim sto se prica o EGR-u....
- E_K_V
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm - Lokacija: Podgorica
Post
Je li ima neko bilo kakvo uputstvo za ciscenje EGR-a??? ja nesto gledam po forumima ali nikako da nadjem nesto konkretno, kao dje se nalazi i sl... cak sam naisao na komentare da samo ciscenje i nema nekog efekta jedino zamjena....
-
Go
- Drug Član
Post
Ima nacin, izmeri se pritisak koji se stvara u njoj i to ti najbolje kaze u kakvom je stanju. Mnogo je veliki problem ako vozis sa neispravnom turbinom, pritisak koji se stvara je oko 3 bara, moze da eksplodira i da napravi zesci rusvaj. Aparat za proveru turbine imaju ljudi koji rade reparacije/popravke istih, ne treba ti majstor za alfe da ti to kaze. Mada je Desha imao neki prirucni nacin, zaboravih kako je to radio...
Ali, za turbinu je karakteristican taj zavijajuci zvuk kada se upali, tako da mozda nije ona u pitanju, mada ovo sve sto si pomenuo se i meni desavalo...
Ali, za turbinu je karakteristican taj zavijajuci zvuk kada se upali, tako da mozda nije ona u pitanju, mada ovo sve sto si pomenuo se i meni desavalo...
Povratak na “Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT”