
Ono sto je bilo najneverovatnije je da je pobedio auto dizajniran 13 godina pre toga. Kad je nacisticka vlada sve napore ulozila u auto-trke, naravno da je imala uspeha zbog neverovatnih stredstava, strucnjaka i tehnologije za to vreme. Ostale nacije nisu mogle da isprate nalet novih tehnologija. Italija okrece ledja Gran-pri kolima i pocinje sa proizvodnjom automobila za .Voiturette. klasu, koja je slicna danasnjoj Formuli 2 ili Formuli 3000. Gioacchino Colombo dizajnira novu Alfu Romeo 158 (.15. od 1.500ccm a .8. od 8 rednih cilindara) za Alfa Romeo i njenog sefa Orazio Satta-u.

Redni osmak sa superpunjacem je postizao skoro 200bhp na 7.000rpm. Motor je imao kompresor tipa Roots koji je obezbedjivao nadpritisak od 17.6psi i dve bregaste osovine. Blok motora je bio izliven od magnezijuma i sto je bilo jos neobicnije za to vreme, bio je iz dva odvojena dela spojena zajednickom glavom. i ostali vitalni delovi su bili od istog materijala. Radilica je proizvedena od hrom-nikl materijala, pa je ceo motor imao masu samo 165kg.

Villoresi i Biondetti su bili najbrzi (1-2) na prvoj trci u Livornu 7. avgusta 1938, ali su ipak stvari pretile pogorsanjem. Italijanima se blizila Velika nagrada Tripolija 1939, najvaznija trka u internacionalnom kalendaru. Pravila su izmenjena i trka se vozila u Voiturette klasi kako bi se onemogucilo Nemcima da ucestvuju. Ono sto Italijani i organizatori nisu znali je da je MB tajno razvio Voiturette auto - W165. Nemci su dosli u Libiju sa dva auta i uzeli dva prva mesta, dok su se Alfe jako namucile dok su pokusavale da pariraju nadmocnim .nemcima..

Dosao je Drugi svetski rat i prekinuo trke dugih 6 godina. Legenda kaze da su tri Alfete bili skrivane u fabrici sira na severu Italije. Prva posleratna trka se odrzala u Parizu 1946, po novim, .Formula Libre. pravilima. Iako prepravljene na brzinu, Alfe kojima su upravljali Farina, Trossi i Varzi su pobedjivali u svim trkama do kraja godine. Modifikovan 158 je tada imao 254bhp.

1947 su uvedena nova pravila u premijer klasi trka koju su prvi put nazvali .Formula 1.. Alfete su prepravljene jos jednom i prvi put su postale Gran-pri automobili. Modifikacije su oznacavale kola kao 158/47 i donele su snagu motoru od preko 300bhp. Ipak, napredak je nakratko bio zaustavljen kada je Varzi 1948, na Velikoj nagradi Svajcarske, vozeci do maksimuma, izleteo sa klizave staze i poginuo. Nova kola su spremljena za ponovno otvaranje Monze i Wimille, Trossi i Sanesi su zavrsili na podijumu (1-2-3).

Pred kraj godine, Wimille, jedan od najvecih vozaca tih godina, poginuo je na treningu u Juznoafrickoj republici. Trossi je potom umro u bolnici od raka. Ovaj nesrecni splet okolnosti je izazvao Alfinu apstinenciju u 1949.
1950 upraznjena mesta u timu popunili su cuveni .3F. (Farina, Fagioli i Fangio). Kola su poboljsana jos jednom i sada su imala snagu od 350bhp na 8,600rpm! Alfe su osvojile Silverston nastavljajuci pobednicki niz na svih sest trka te sezone (sem Indijanapolisa). Alfa je pobedila i na svih 5 nesampionskih trka odrzanih te godine. Farina je krunisan u svetskog sampiona te godine tesno pracen po bodovima od Fangio-a i Fagiolli-ja.
Pred kraj 1950, Alfa 159 se pojavljuje. Ovaj put, maksimalno radizajnirana i modifikovana 158 - prelazak na de Dion princip oslanjanja na zadnjoj osovini. Povecani su i kapaciteti rezervoara potrebnih za novu snagu motora od neverovatnih 420bhp na 9,600rpm!
1951. Alfa je dozivela prvi poraz, od Ferarri-ja 375 kojeg je vozio Frolian Gonzalez, i tako prekinula sampionski niz od 27 dobijenih trka. Ferarri je dobio jos dve trke, ali je Fangio uspeo na kraju sezone da postane sampion! Alfa je proizvela 159M (Maggiorata = prosirena) model sa pojacanim ramom i konzolom iznad sina rama.
Tada je Alfa, zahvaljujuci superpunjacu i visokim obrtajima, dosegla potrosnju od 170l/100km pa je postalo neophodno da se dva tri puta dopunjuje tokom trke za razliku od 4.500ccm motora koji su mogli da izvuku celu trku. problem je bio u koncepciji koja je koristila nesagorelo gorivo za delimicno hladjenje unutrasnjih delova motora.
razvoj Alfe je dosegao svoj vrhunac, sva sredstva su na kraju iscrpljena, i na kraju je jedna divna trkacka prica privedena kraju.
Car: Alfa Romeo 158
Engine: 8-Cylinder In-line
Maker: Alfa Romeo
Bore X Stroke: 58 X 70 mm
Year: 1950
Capacity: 1,479 ccm
Class: Formula 1
Power: 350 bhp at 8,500 rpm (425 bhp at 9,300 rpm (1951))
Wheelbase: 98.6 in
Track: 50 in front, 52 in rear
Notes: Total weight 1,565 lbs
Tires: 5.50 x 17, 7.00 x 18 rear
*prevedeno sa Interneta od strane moje malenkosti.
Edit by killaz*