Lambda sonda i svecice

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Lambda sonda i svecice

Pon Avg 01, 2005 12:15 am

Bio sam pre neki dan sa 155-icom na dijagnostici kod Ninica
i uvrdili smo da ne radi lambda sonda.Za zamenu je trazio 6ooo din,
pa me interesuje da li je to neko od vas menjao jer mislim da
moze to i jeftinije da se uradi, jer znam da sama sonda kosta oko 25 eur.

Drugo pitanje se odnosi na svecice. Pre 15 dana sam stavio nove
NGK kablove i svecice. Medjutim u servisu smo videli da su svecice na drugom cilindru zamascene.Znam da je to los znak ali me interesuju vasa
iskustva sa tim.... koliko to moze da bude opasno i sta sve moze
da bude uzrok tome.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Avg 01, 2005 12:48 am

Zamena Lambda sonde je prilicno jednostavna, ako imas negde kanal, mozes to i sam da napravis. Ja sam to radio na BMW-u, ali pretpostavljam da je isto kod svih: otkacis konektor, odvrnes sondu, zavrnes novu, zakacis konektor, i gotovo. Nije vredno 6.000 dinara, u svakom slucaju, operacija traje 10 minuta. Za cenu sonde si u pravu, uglavnom se krecu od 20-30 EUR za vecinu modela.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Avg 01, 2005 12:52 am

Uh, tek sad vidim drugo pitanje... Nije bas dobar znak, najcesce. U najboljem slucaju, totalno su ti stradale gumice ventila. U najgorem, sprema ti se zamena karika i lezajeva. Trebalo je da izmeris kompresiju na cilindrima, kad si vec bio u servisu i kad su vec skidali svecice, znao bi odmah o cemu se radi.

Kako ti vuce auto? Kakve je boje dim na auspuhu na 'vruce' i koliko ga ima? Kad ga palis ujutro, da li izbacuje oblak iza sebe? Da probamo sa dijagnostikom na daljinu...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Avg 01, 2005 6:36 pm

Po meni je kompresija solidna, dobro vuce uzbrdo
a na ravnom sam ga pre neki dan vozio 190 km/h
tako da bi motor generalno trebalo da bude u solidnom stanju.
Mada se nikad ne zna dok se ne izmeri manometrom.
Kad je vruc nema plavog dima pozadi, a na iberlaufu
ne duva ni malo.
Lambda sonda ima da se kupi u Zastava prometu,
Identicna je onoj sto imam na autu, proizvodjac je Bosch i ima 4 zice.
Kosta 2000 din. Ne znam da li sam da je menjam mada sve
izgleda vrlo prosto.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Avg 02, 2005 11:05 am

Gde je taj zastava promet? Ta cena od 2000 je super. Do sad sam nasao oko 2700 za sondu sa 2 zice i 5600 za sondu sa 3 ( Unix). Dal' neko zna cemu sluze sad 4 zice?

Pretpostavljam da mogu da isecem zice i stavim moj konektor sa stare sonde.

BTW, gde mogu da odem da izmerim kompresiju?
Korisnikov avatar
Dora
honorable
honorable
Contact:
Garaža: FIAT :(
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1552
Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 10:00 pm

Uto Avg 02, 2005 11:23 pm

Signal
Plus greja
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Avg 03, 2005 4:15 am

Verujem da ista takva sonda moze da se kupi na Bubanj Potoku za 1500din... Isto je bosch i isla je u zastave...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Avg 04, 2005 8:00 pm

Znaci minus signala na masu, a tri preostale zice na stari konektor?

Gde na Bubanj Potoku? Samo da prosetam i pitam ili znas konkretno gde se moze naci?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Avg 04, 2005 9:26 pm

Imaju ovi sto prodaju delove za Zastavu, obicno kragujevcani. Ali vidi na vise mesta, ustedeces 100tinak din, a negde prodaju i polovne. Nove imaju plasticnu kapicu, nisu nimalo garave i imaju neku sivu mast na navoju.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Apr 24, 2006 8:36 pm

Malo da dignem temu...
Jesu li sve lambda sonde sa 4 zice iste, odnosno da li je kod svih isti raspored zica? Malopre sam isao na kanal, posto me nesto na plin zajebava, nece da ide nikako pa sam bacio pogled na lambdu i video 4 zice, jedna crna jedna siva i dve bele... Ako kupim tu za Yuga sto ima isto 4 zice da li ce to da sigurno odgovara, da ne kupujem dzaba??? Cena od oko 20-30eura je dosta manja nego da kupujem kao original za Fiata, pretpostavljam da je i Fiat upotrebljavao Boshove sonde??
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Apr 24, 2006 10:19 pm

Ja sam skoro menjao lambda sondu na mom lanosu , i sa majstorovim rukama i njegovom sondom me iskostalo 4000din.Mogu ti reci da su se mucili jedno 20-tak minuta da skinu staru jer ja zapekla nacisto.Ona u stvari ne bi trebala ni da strada ali kakvo je nase gorivo mi cemo je cesto menjati.
Kda mi je prikljucio majstor rece mi da iz auspuha mora da potece voda i da je to odlican znak da ja sonda uspesno zamenjena tj. da nova radi.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Gumice ventila

Sre Apr 26, 2006 8:23 am

Cao. Ako sumnjas u gumice ventila, jedan od znakova da sa njima nesto nije kako treba je beli dim iz auspuha. Ostavis auto da radi u leru 1min, otprilike kao da cekas na semaforu, onda dodas gas, pa ako baci beli dim na auspuh (nakratko, pa posle sve u redu) prvi sumnjivac su gumice ventila. Naravno, podrazumevam da inace u voznji nema dima iz auspuha.
Pri radu na leru ne ostvaruje se tako visoka temperatura u cilindrima, protok preko ventila je manji pa se ulje koje eventualno curi zbog gumica
nakupi i onda naglo sagori sto rezultuje .jednokratnom. pojavom belog dima i naravno smradom sagorelog ulja.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Apr 26, 2006 9:15 am

Koliko znam, ima sondi kojima treba kalibracija, odnosno par minuta inicijacije na cistom vazduhu, pa tek onda uvrtanje u izduv.

E sad, kako se ovo radi, pojma nemam.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Apr 26, 2006 7:37 pm

Za gumice naj sigurnije kao sto rece kolega ili prvo jutarnje paljenje , ako dimi od pet sekundi na vise - gumice .Podrazumeva se da auto uvece ostavis sa ugasen sa radnom temperaturom .
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Apr 28, 2006 10:42 pm

Mozda niste primetili ali post je postavljen pre 9 meseci.
Naravno da sam resio problem. Ne bih pustio moj dragi auto da se toliko muci . Dao sam tih 6000 i stavio novu NGK lambda sondu kod Ninica.
Odmah zatim sam skinuo glavu, obradio, stavio nove gumice ventila, nastelovao i evo presao jos 10000 km. Za sada je sve ok.

Inace iz iskustva poznanika mogu vam reci da sve lambda sonde koje imaju kod nas da se kupe a nisu Bosch ili Ngk Ntk vrlo kratko traju.
Tako da budite oprezni.

Povratak na “Area Servizio”