Pre svega u smanjivanju zapremine i povecanju snage. Pogodili ste, ono sto je pre dvadesetak godina bio hir postace praksa-TURBO MOTORI! Kompresor koji za pogon koristi snagu izduvnih gasova odavno nije bauk. Ni cinjenica da se kolo turbine i kompresora moze zavrteti do 200.000 (dve stotine hiljada) obrtaja u minuti. Keramicki lezajevi i tefloni su resili problem oslanjanja turbinskog kola u surovim uslovima. Turbo-kompresor u mnogome olaksava posao klipu koji u taktuusisavanja mora da "srce" iz sve snage kako bi uvukao dovoljno svezeg vazduha. Pri tom turbina dozvoljava i manje i lakse ventile. A pri svemu tome, ZABLUDA JE DA TURBO-KOMPRESOR OPTERECUJE MOTOR! NAPROTIV! E sad, zbog cega je turbo bio potisnut i samo hrabri, tipa SAAB-a

Motori sutrasnjice ce biti manje zapremine. Tendencija je da ce se na njima sve cesce nalaziti oznake 1.1, 1.4 i 1.6 ali ce umesto 60, 75, 90 i 100, te 115ks tu biti i mnogo impresivnija ergela. Ona ce vec kod 1.1 skoknuti na 90ks, a kod 1.6 sve do 200ks! Sve je to postalo lako moguce tokom perioda prosperiteta diesela.
Motori manje radne zapremine su svakako i manje mase, sto nije bez znacaja. I zbog svega ovog nabrojanog, moze se naslutiti da pre ere hibridnog pogona predstoji jos jedno doba TURBO-BENZINACA SA LAVLJIM SRCEM." (Vrele Gume)
