Motor sporo reaguje na gas
- imandic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
- Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kargujevac
Post
Motor sporo reaguje na gas
Vec smo davno pricali o ovome, ali aj jos jednom, nervira me:
Upalim auto, vozim ga dok ne postigne 80 stepeni, stanem, dignem rucnu, izbacim iz brzine i:
pritisnem papucicu gasa (ne posebno brzo), ali obrtomer stoji mozda pola sekunde, onda krene lagano da se penje broj obrtaja, i kad predje 2000-2500 onda pocne da ubrzava penjanje i brzo stigne do 7000...
pritisnem papucicu gasa bas naglo do kraja, obrtomer stoji pola sekunde (mozda i malo manje), onda krene polako da se penje (i cuje se neki zvuk, kao da se negde pojavljuje nedostatak vazduha, podpritisak neki), opet dodje do 2000 i onda pici super...
E, ovo me mnogo nervira jer na semaforu moram da pritisnem gas, sacekam sekund-dva pa tek onda da pustim kvacilo, da se auto ne bi ugasio, ili da ne bi cimao...
Protokomer je OK, kuciste leptira sam cistio, ventil za ler gas sam cistio, probao sam i bez filtera (isto se ponasa), jedino nisam probao da malo zakrenem davac polozaja leptira...
Jel ima neko neku ideju? Da li da probam da zakrenem davac polozaja leptira za stepen-dva ili tako nesto...Sada mi je potrosnja super, auto ide lepo cim krene...
Upalim auto, vozim ga dok ne postigne 80 stepeni, stanem, dignem rucnu, izbacim iz brzine i:
pritisnem papucicu gasa (ne posebno brzo), ali obrtomer stoji mozda pola sekunde, onda krene lagano da se penje broj obrtaja, i kad predje 2000-2500 onda pocne da ubrzava penjanje i brzo stigne do 7000...
pritisnem papucicu gasa bas naglo do kraja, obrtomer stoji pola sekunde (mozda i malo manje), onda krene polako da se penje (i cuje se neki zvuk, kao da se negde pojavljuje nedostatak vazduha, podpritisak neki), opet dodje do 2000 i onda pici super...
E, ovo me mnogo nervira jer na semaforu moram da pritisnem gas, sacekam sekund-dva pa tek onda da pustim kvacilo, da se auto ne bi ugasio, ili da ne bi cimao...
Protokomer je OK, kuciste leptira sam cistio, ventil za ler gas sam cistio, probao sam i bez filtera (isto se ponasa), jedino nisam probao da malo zakrenem davac polozaja leptira...
Jel ima neko neku ideju? Da li da probam da zakrenem davac polozaja leptira za stepen-dva ili tako nesto...Sada mi je potrosnja super, auto ide lepo cim krene...
- imandic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
- Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kargujevac
-
Go
- Drug Član
Post
Izmeri pritisak benzina na zevki od dizni , trba da je 3 - 3.5 bara ako ti krese iz prve na hladno onda nije to , mogu dizne da budu prljave, a davac je u stvari bitan samo da da inf da li je papucica nepritisnuta ili je presla 2/3 hoda .ECU nije on ili radi ili ne radi meni smrdi na protokomer .
Ovo sve nagadjam teoretski sta moze da bude konkretno tako nisam nikad video , e da proveri kako je uzupcen moze tako da se ponasa i kad preskoci malo .
Ovo sve nagadjam teoretski sta moze da bude konkretno tako nisam nikad video , e da proveri kako je uzupcen moze tako da se ponasa i kad preskoci malo .
- imandic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
- Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kargujevac
Post
Pa menjan je varijator per par meseci u Cacku, tako da ne verujem da je lose ozupcen, valjda znaju za toliko...
Pali na hladno ko zmaj, nikakvih problema nemam sa tim.
Mozda cesta voznja na plin zbuni kompjuter, da li da probam da vozim 2-3 rezervoara samo na benzin, da vidim da li ce doci do neke promene?
Brizgalice nisam proveravao, aj videcu da nadjem negde ultrazvucnu kadicu i da ih malo ocistim...
Da nije neki problem sa svecicama, jer dok vozim na plin, na leru auto radi nemirno (broj obrtaja je konstantan, ali se ceo auto "trese", to je jako malo, ali se oseti na semaforu recimo), ali prihvata gas odlicno..
Ali najvise me buni situacija kad naglo dam gas (na leru) kada se u motoru cuje taj zvuk koji je slican zvuku kad blokiram ulaz vazduha u usisnu granu...
Takodje se svaki put kad izadjem iz auta oseti miris benzina, ali ne normalan, vec kao spaljen benzin (valjda), kontao sam da nije katalizator, ali smo ga skidali i u savrsenom je stanju...
Dajte neke ideje sta mogu da proverim u kucnoj radinosti (nemam manometar za pritisak) a i kako ja sam da proverim da li je dobro nazubljen?
Pali na hladno ko zmaj, nikakvih problema nemam sa tim.
Mozda cesta voznja na plin zbuni kompjuter, da li da probam da vozim 2-3 rezervoara samo na benzin, da vidim da li ce doci do neke promene?
Brizgalice nisam proveravao, aj videcu da nadjem negde ultrazvucnu kadicu i da ih malo ocistim...
Da nije neki problem sa svecicama, jer dok vozim na plin, na leru auto radi nemirno (broj obrtaja je konstantan, ali se ceo auto "trese", to je jako malo, ali se oseti na semaforu recimo), ali prihvata gas odlicno..
Ali najvise me buni situacija kad naglo dam gas (na leru) kada se u motoru cuje taj zvuk koji je slican zvuku kad blokiram ulaz vazduha u usisnu granu...
Takodje se svaki put kad izadjem iz auta oseti miris benzina, ali ne normalan, vec kao spaljen benzin (valjda), kontao sam da nije katalizator, ali smo ga skidali i u savrsenom je stanju...
Dajte neke ideje sta mogu da proverim u kucnoj radinosti (nemam manometar za pritisak) a i kako ja sam da proverim da li je dobro nazubljen?
- imandic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
- Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kargujevac
- imandic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
- Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kargujevac
Post
Ma da, cim krene ide super...
Ono jes da je TS motor dosta slab ispod 2-2500 obrtaja, ali ovo sto se meni desava je slab odziv, a ne mala snaga...Jer se i na leru dok auto stoji isto desava...
Ono jes da je TS motor dosta slab ispod 2-2500 obrtaja, ali ovo sto se meni desava je slab odziv, a ne mala snaga...Jer se i na leru dok auto stoji isto desava...
- imandic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
- Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kargujevac
- speedfreak968
- Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti - Lokacija: Bgd
- Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Post
156 2.0 TS ista stvar!!! Sto je najludje 2-3 dana se ponasa k'o bog, lepo prima gas na semaforu, a onda opet isto... I tako non-stop...

If everything seems under control, you're just not going fast enough.



If everything seems under control, you're just not going fast enough.
- speedfreak968
- Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti - Lokacija: Bgd
- Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Post

If everything seems under control, you're just not going fast enough.
sta da vam kazem kad sam poceo da tripujem da mozda to nema veze sa vremenskim prilikama - ono temperatura i vlaznost vazduha, vazdusni pritisak... ma covek od toga moze vrlo lako da se razboli j*bi ga...

If everything seems under control, you're just not going fast enough.
- imandic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
- Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kargujevac
Post
Da nije zbog goriva (BOOST je pominjao da se TS motori jako lose ponasaju ako im se ne sipa bas odgovarajuce gorivo, a kod nas to nije sigurno), i da treba voziti malo u inostranstvu pa tek onda videti kako se stvarno TS motor ponasa...
- speedfreak968
- Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti - Lokacija: Bgd
- Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Post

If everything seems under control, you're just not going fast enough.
vrlo moguce, ali vozio sam skor od jednog drugara 156 1.8 ts i nisam imao taj problem...

If everything seems under control, you're just not going fast enough.
-
Go
- Drug Član
Post
Bez obzira, probaj da nastelujes protokomer tako da ima trenutni odziv na gas, a ako je nemoguce onda trazi dalje tj sledeca stavka su dizne, moguce je da su zaprljane. Majstor koji mi je cistio dizne mi rece da je idealno cistiti ih na svakih 10kkm, s obzirom na nase gorivo. I definitivno se razlika primeti, auto mi je smanjio potrosnju za citav litar iako nisam imao ne znam kakve potrebe za ciscenjem, nego sam ih ocistio onako rutinski posle 40kkm i dalo se primetiti jer je ipak radio ravnomernije na leru bez ikakvih trzanja.imandic napisao:Probao sam bez filtera za vazduh, isto...
- imandic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
- Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kargujevac
Post
Cek, sta ja mogu da podesavam na protokomeru? Kod mene je to parce plastike koje se ubacuje u usisnu cev sa senzorom i nicim vise...Nisam video nikakvo podesavanje...
A cime ti je cistio dizne? Ultrazvuk ili neka alternativna metoda?
A cime ti je cistio dizne? Ultrazvuk ili neka alternativna metoda?
-
Go
- Drug Član
Post
To je tacno, jer mi auto definitivno bolje puni uvece... verovatno zbog pritiska...speedfreak968 napisao:sta da vam kazem kad sam poceo da tripujem da mozda to nema veze sa vremenskim prilikama - ono temperatura i vlaznost vazduha, vazdusni pritisak... ma covek od toga moze vrlo lako da se razboli j*bi ga...
- imandic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
- Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kargujevac
-
Go
- Drug Član
Post
Za protokomer, ne znam kakav imas na autu, ali moj Bosch-ov ima jedan imbus sraf koji se nalazi ispod plasticnog poklopca, i odvrtanjem i zavrtanjem mu regulises protok vazduha. Podignes mu gas na srednje obrtaje i krenes da odvrces, zatim krenes da zavrces i tamo gde pocinje da smanjuje obrtaje stanes i to je to odokativno. Probaj tada, kad ga vratis na ler kako prima gas odnosno da li mu je brz odziv. Za precizno stelovanje se ide na sondu za izduvne gasove i komp.
Za ciscenje brizaljiki sam isao kod jednog lika u Slancima, kad se prodje Lesce. Bio je povoljan (2000din) i radi lagano i opusteno. Ima neki uredjaj koji daje impuls brizgaljkama, potopi ih u neku tecnost i ostavi ih da rade neko vreme. Posle toga ih proba (ima dozere u kojima meri max protok brizgaljki za neko vreme i tu sme biti samo minimalno odstupanja). Nemam telefon ali se oglasavao u Halo oglasima.
Za ciscenje brizaljiki sam isao kod jednog lika u Slancima, kad se prodje Lesce. Bio je povoljan (2000din) i radi lagano i opusteno. Ima neki uredjaj koji daje impuls brizgaljkama, potopi ih u neku tecnost i ostavi ih da rade neko vreme. Posle toga ih proba (ima dozere u kojima meri max protok brizgaljki za neko vreme i tu sme biti samo minimalno odstupanja). Nemam telefon ali se oglasavao u Halo oglasima.
-
Go
- Drug Član
Post
Isto mislim da je protokomer ili jos jedno pit .kada si sipao benzin , mi smo skoro menjali pumpu na jednom koji vozi na gas i bezin je smrdeo na razredjivac i isto radio ko kosacica na leru, oprali rezervoar novo gorivo i posle par minuta je proradio kao satic, inace tip je bebzin sioao ladno jos u februaru , on to tako pola rezervoara pa kad mu se upali rezerva , znaci na benzin prakticno samo pali auto.
Kad i ako peres dizne u US kadici prvo daj napon moze 12 kod alfe na diznu i duni kroz nju da izduvas gorivo koje stoji a zatim kad stavis u kadicu vidi da dajes neke impulse da na po sekundu dve otvara i zatvara , neki takt generator ili rucno , ili ce oprati samo ulazni deo sa filterom.
Probo svasta ovako meni bilo naj bolje , inace kad palis auto dizne naj vise goriva pljucnu tako da ako krese ko sto treba ne znaci da nisu prljave ali nisu ni uzrok gore navedenog problema.
Kad i ako peres dizne u US kadici prvo daj napon moze 12 kod alfe na diznu i duni kroz nju da izduvas gorivo koje stoji a zatim kad stavis u kadicu vidi da dajes neke impulse da na po sekundu dve otvara i zatvara , neki takt generator ili rucno , ili ce oprati samo ulazni deo sa filterom.
Probo svasta ovako meni bilo naj bolje , inace kad palis auto dizne naj vise goriva pljucnu tako da ako krese ko sto treba ne znaci da nisu prljave ali nisu ni uzrok gore navedenog problema.
- imandic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTDM 110kw
- Lokacija: Kragujevac
- Lokacija: Kargujevac
Post
Ne verujem da je to, vozim na benzin isto koliko i na plin...Jednom u 2-3 meseca sipam ono MOLY sredstvo za ciscenje brizgaljki u rezervoar...
OK, videcu da nadjem negde kadicu da procistim brizgaljke...
BTW, juce sam skinuo brizgaljke, rail, svecice, filter, protokomer...:
- Brizgaljke izgledaju ko nove (spolja)
- Svecice su malo cadjave po donjem delu navoja i spoljnim ivicama, a elektrode su prekrivene crvenim prahom (od cega to moze da bude)...Svih 8 komada...Dosta je cvrsto zalepljen, ne moze taj prah da se skine rukom...Noktom moze...
- Pre svecica imam 4 bobine sa kojih vode jos 4 kabla na svih 8 svecica. Sa tih bobina i kablova idu provodnici (keramicki) do svecica duzine recimo 10-15cm koji nalezu na svecice, a oko spoja svecice i provodika je guma. E na 3 ta keramicka provodnika sam video naprsline bas na mestu na kome se dodiruju sa svecicama a i ona izolaciona guma je na par mesta naprsla...Mozda tu lezi zec...
- Auto se potpuno isto ponasa kad otkacim senzor za temperaturu vazduha u usisnoj grani, nikakava razlika (probao sam i sa drugim senzorom koji je napolju, isto, neosetno)
- Kada otkacim protokomer (koji je potpuno elektronski, bez mogucnosti podesavanja) auto malo promeni rad (jako malo, na vecim obrtajima se ne oseca), ali jos teze prihvata gas sa lera i sporije spusta broj obrtaja, na leru radi jako mirno i stabilno...
- Kada je zakacen protokomer, ali izvadjen i dok radi auto usmerim u njega vazduh iz usisivaca, motor naglo dize broj obrtaja, ali pocinje da se gusi (verovatno nema vazduha a ECU misli da ima)...
- Kada je sve na svom mestu, samo skinut filter vazduha, i kad naglo dam gas, cuje se za trenutak dubok zvuk (kao da se negde stvori podpritisak /vakuum/) pa tek onda stigne vazduh koji popuni tu prazninu...Filter je cist skroz...Zvuk se cuje negde posle protokomera, a ispred leptira...danas cu da razvalim sve to ako stignem da vidim kakva je situacija...
- Videcu da skinem i pumpu iz rezervoara, da vidim da se nije zaprljao filter u pumpi...BTW, filter za benzin je prilicno nov (3-4000km)
Toliko za jutarnji izvestaj
OK, videcu da nadjem negde kadicu da procistim brizgaljke...
BTW, juce sam skinuo brizgaljke, rail, svecice, filter, protokomer...:
- Brizgaljke izgledaju ko nove (spolja)
- Svecice su malo cadjave po donjem delu navoja i spoljnim ivicama, a elektrode su prekrivene crvenim prahom (od cega to moze da bude)...Svih 8 komada...Dosta je cvrsto zalepljen, ne moze taj prah da se skine rukom...Noktom moze...
- Pre svecica imam 4 bobine sa kojih vode jos 4 kabla na svih 8 svecica. Sa tih bobina i kablova idu provodnici (keramicki) do svecica duzine recimo 10-15cm koji nalezu na svecice, a oko spoja svecice i provodika je guma. E na 3 ta keramicka provodnika sam video naprsline bas na mestu na kome se dodiruju sa svecicama a i ona izolaciona guma je na par mesta naprsla...Mozda tu lezi zec...
- Auto se potpuno isto ponasa kad otkacim senzor za temperaturu vazduha u usisnoj grani, nikakava razlika (probao sam i sa drugim senzorom koji je napolju, isto, neosetno)
- Kada otkacim protokomer (koji je potpuno elektronski, bez mogucnosti podesavanja) auto malo promeni rad (jako malo, na vecim obrtajima se ne oseca), ali jos teze prihvata gas sa lera i sporije spusta broj obrtaja, na leru radi jako mirno i stabilno...
- Kada je zakacen protokomer, ali izvadjen i dok radi auto usmerim u njega vazduh iz usisivaca, motor naglo dize broj obrtaja, ali pocinje da se gusi (verovatno nema vazduha a ECU misli da ima)...
- Kada je sve na svom mestu, samo skinut filter vazduha, i kad naglo dam gas, cuje se za trenutak dubok zvuk (kao da se negde stvori podpritisak /vakuum/) pa tek onda stigne vazduh koji popuni tu prazninu...Filter je cist skroz...Zvuk se cuje negde posle protokomera, a ispred leptira...danas cu da razvalim sve to ako stignem da vidim kakva je situacija...
- Videcu da skinem i pumpu iz rezervoara, da vidim da se nije zaprljao filter u pumpi...BTW, filter za benzin je prilicno nov (3-4000km)
Toliko za jutarnji izvestaj
