Koje ulje ?

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Apr 26, 2005 12:39 pm

Quadrifoglio napisao:Selenia je Fiatova firma :grin:

Nije vise u vlasnistvu FIAT-a, jos od 1976....

The company was established in 1912 as part of FIAT's lubricant division with the aim of manufacturing "first fill" lubricants for all FIAT vehicles. FL entered the Italian market in 1929 with widespread distribution over the Italian territory.

In 1976 the company became totally independent and autonomously managed.

In April 2000, the company was acquired by Doughty Hanson & co., an independent private equity fund management company, in a leveraged by-out transaction.

At the beginning of October 2003 the Company was acquired by Vestar Capital Partners, an American private equity firm.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jun 02, 2005 4:21 pm

Danas sam bio u Auto Stilu i kupio Selenia 20K for AR, cena 1200 din za 2L.
tek sam kasnije svratio do AP Sporta i saznao da drze kompletan asortiman Selenia ulja.
20 K je 950 din 2L
Racing 12xx din
Sport 12xx din.

Sva ulja su original koliko mi se cini, jer imaju uvoznu deklaraciju, ali se razlika u ceni u odnosu na Auto Stil javlja verovatno zbog razlicitih uvoznika ulja. Auto Stil uzima od MSD Trade iz Obrenovca, a u AP sportu su ulja koje je uvezla firma Slodestrade (ili tako nesto) iz BG-a.

Inace uzeo sam i 4L Racinga, za sledecu zamenu. :lool:
Samo me malo zbunjuje sto na limenci osim 10/60 nema vise nikakve oznake karakteristika.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jun 02, 2005 5:10 pm

Slodes trade je uvoznik za Iveco samim tim ima i asortiman
Selenia ulja i aditiva. Originalni su proizvodi tako da nema sta da brines.
Trebao si da uzmes Selenia Sport umesto Selenie Racing zato sto je
prilagodjenija svakodnevnoj eksploataciji i samo ulje je dalja evolucija Selenie Racing. i takoooo...

btw autostil se ugradjuje dosta na sve delove... neke stvari ti je
cak jeftinije da uzmes u Delti.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jun 02, 2005 5:13 pm

Racing skuplje od Sporta, pa sam po toj nekoj logici zakljucio da je racing bolje...
Uzeo sam prvenstveno zbog toga sto se moj boxer motor jako brzo zagreje u koloni i sl. pa nije retko da dodje do 95-100 stepeni. Racunam da ce ovo ulje bolje da podnese te temperature motora nego 20K ili Gold
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jun 02, 2005 5:15 pm

pa bas zato zbog temperature sam ja uzeo sport umesto racinga... :)
idi u ap sport i zameni... ako si sacuvao racun... :)
posle price sa inzenjerom iz Selenie preko e-maila sam saznao to
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jun 02, 2005 5:16 pm

Ja sam u Indjiji, Ap Sport u BG-u. Gorivo do BG-a 700 din - ne isplati se :)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jun 02, 2005 5:19 pm

ponesi na skup, zamenicu ti ja nije nikakav problem
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Čet Jun 02, 2005 5:26 pm

Nikola napisao:Gorivo do BG-a 700 din - ne isplati se :)
Hehe, a gas? ;)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jun 02, 2005 6:04 pm

J*bote , to je stvarno vise nego povoljno u AP sportu .................. :shock: :shock: :shock:

Buduci da cu za jedno 2 do 3 nedelje menjati ulje , koliko mi je potebno za 155 1.8 16v ???? Mislim koliko ulja staje ????????
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jun 02, 2005 6:25 pm

e jeftino je ulje u bg mogao bi neko da mi donese kad budete dolazili 12.
2 kantice 20k
ima li neko ko bi mogao


u 155 1.8 16v
ide 4.4 litre ako menjas i filter ulja a ako ne onda samo 4
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jun 02, 2005 6:33 pm

Sasha napisao:
Nikola napisao:Gorivo do BG-a 700 din - ne isplati se :)
Hehe, a gas? ;)
Gas od cetvrtka sledece nedelje :mrgreen:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jun 02, 2005 6:43 pm

Quadrifoglio napisao:ponesi na skup, zamenicu ti ja nije nikakav problem
Ma nema potrebe, ionako svako ulje koje sipam menjam na 5.000 km (sto kaze BOOST to mora da se postuje ;) ). Tako da mi je to 2 meseca voznje.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jun 02, 2005 8:16 pm

ja na 7500km menjam komplet sve filtere i ulje... 100EUR servis...
bem ti leba...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jun 02, 2005 9:41 pm

Seleniu pravi firma IP ,italian petrol i moze se naci isto ulje i pod drugim nazivom selenija je upravo za alfu i markentiski i kvalitetno , a u svakoj knjizici ce te naci sledece je AGIP.
Ja ulje ne menjam po kilometrazi iskljucivo , vozim 20 k i to max 10 000 , ali na duzoj relaciji kada se stvarno ugreje dolazi do izrazaja sintetika , a alfa nema bez veze manometar pa kad posle predjenih 300 km padne i pola igle ispod prve crte na leru - zamena.
Sto se tice Boxera mnogo snage iz malog bloka imao sam termometar digitalni dodatni i verujte na 400 metara uzbrdo vec zagrejano ulje kad cepnes po papucici zna da ode sa 110 na 140 stepeni . Alternativa za 33 seleniji je ko moze da si dozvoli mobil 1 , ali original , a po ceni se vidi .
Boxer sa sint na 5000 zamene prelazi tvrkdim ne zna se .
Uzmite i u obzir sezonu , kolicinu vlage i sl a i predjenu kilometrazu iza repa.
Nisam strucnjak nego iz nekog mog iskustva pa ko hoce nek veruje.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Jun 03, 2005 12:21 am

Huh.. al ste napravili temu... pazi ovako!!!

Niste nimalo naivni ;) ali rekoh da dodam malo.

Koje god ulje da uzmete temperatura preko 115 stepeni ga konje.

Vecina danasnjih motora ima hladnjake za ulje ali problem je sledece prirode:

Ulja koja koristite u podneblju na kojem se voze su malo problematicna.

Iz razloga da neuspevaju da se oslobode temperature u hladnjaku.
Razlog je jednostavan.
Ulje koje imate nema dovoljno visoku gornju granicu te posaje previse tecno i prostruji prebrzo kroz hladnjak :(

Dakle, letnji period idite sa gornjom granicom na SAE vrednost 5 do 10 iznad propisane.

Nekoristite nikakve aditive u ulja jer da trebaju bili bi vec u uljima. Ustvari i jesu i to tacno koliko treba da bude.

Razlika izmedju loseg i dobrog ulja je:

Losije ulje ima bazu ulja, npr, 40% cistog baznog ulja i 60 posto aditiva da bi se navuklo na zeljene karakteristike.

Jedno dobro ulje moze da ima 70 pa i 80% cistog baznog ulja (bolje rafiniranog) te je procenat aditiva manji.

Ovo drugo samim tim ostavlja manje tragova u motoru na termicki kontaktnim mestima.

Dodavanje aditiva u toku eksploatacije ulja ce zasigurno samo da stvori smetnje u vidu naslaga koksa na nezeljenim mestima.

Dalje:

svi vi koji imate ugradjene manometre za pritisak ulja, pored toga sto je pritisak pao na leru, to moze da uradi i od ciste toplote i niske gornje SAE vrednosti, imate putokaz kvaliteta ulja kroz sledece:
Ukoliko prilikom pritiskanja papucice gasa primetite da vam pritisak ulja malo opadne, znaci da je ulje razbijeno i da nemoze da se zadrzi na lezajevima te jednostavno radilica klekne na dno.
Menjajte ulje sto pre, moze doci do kraja zivota motoru.

Neke osnovne crte su naprimer:

Letnji period, 10-40 ulje
Verujte mi ni 50 ulje nece biti stetno , samo od vece koristi ukoliko se pridrzavate sledeceg:
Neidite preko 2500 rpm prvih 5 minuta voznje, dok ulje nije postiglo radnu temperaturu.
U pitanju je sacuvati sva mesta gde se dihtuje i nista vise.

Letnji period, nekoristite motornu kocnicu, retko ulje prolazi pored zaptivaca na vodjicama ventila.

==========================

Zimaski period.

Ulje tipa 5-30 primera radi, moze i 0-40 ukoliko ga nalazite.
Upitanju je hladan start i moc ulja da prodje kroz svaki kanal.
Zimi moze proci i do 5 minuta dok ulje nije proslo kroz svaki kanal motora.

Izbegavajte uvek prelaz preko 2500 rpm dok je ulje hladno.

==========================================

To su osnovne crte, za podneblje u kojem vozite.

Hladni start cini da blowby efekat dok su klipovi hladni , propustom goriva (bogatim sumporom :( ) razbijete aditive u ulju hemiski puno pre nego li je normalno.

Jedan motor koji se vozi po gradu sa puno startova ako je serije sa Long Life uljima, dakle 30.000Km ima ulje unisteno vec na 10K Km :(
Sve ide 3 puta brze na dole.

Ima li direknih pitanja , pitajte ali ne svi odjednom ;)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Jun 03, 2005 12:39 am

Evo ja cu prvi :lool:
BOOST napisao:Dakle, letnji period idite sa gornjom granicom na SAE vrednost 5 do 10 iznad propisane.
Sta ako idem sa 20 iznad propisane? Preporuka 10-40 a ja odlucio da naspem Selenia Racing 10-60 za leto. Boxer motor. Nekada, tokom 80-tih mu je preporuka bila 20-50.
BOOST napisao:Hladni start cini da blowby efekat dok su klipovi hladni , propustom goriva (bogatim sumporom ) razbijete aditive u ulju hemiski puno pre nego li je normalno.
Kod boxer motora je blowby efekat posebno izrazen cak i kada je ulje postiglo radnu temperaturu, narocito na leru. Jako brzo, vec posle <3000km. oseti se miris benzina u ulju.
BOOST napisao:Vecina danasnjih motora ima hladnjake za ulje ali problem je sledece prirode:
Ovo moram da nabavim...

I na kraju tvoja preporuka, sta da sipam u koje godisnje doba i na koliko da menjam?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Jun 03, 2005 12:43 am

Nikola napisao:Sta ako idem sa 20 iznad propisane? Preporuka 10-40 a ja odlucio da naspem Selenia Racing 10-60 za leto. Boxer motor. Nekada, tokom 80-tih mu je preporuka bila 20-50.
10=60 sto se tice viskoznosti, ja mislim :?
0=50, 20=70... 40=90
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Jun 03, 2005 12:50 am

Prilikom starta manometar pokazuje oko 5,5-6.
Kako se motor greje lagano pada.
Na 80 stepeni,na leru pokazuje oko 2-2,5.
Ako je temperatura motora oko 90 -100(letnje zege sa ulicnim krkljancem) pada na 0,7-0,9.
model Alfa Romeo 2.0 TS.

Sta znaci radna temperatura motora?
npr. ja licno zimi iako je auto u garazi ne polazim dok ne ugrejem motor makar na 40c.
Leti mu za taj proces brze treba ali to isto praktikujem i tada.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Jun 03, 2005 12:54 am

Uros Piperski napisao:
Nikola napisao:Sta ako idem sa 20 iznad propisane? Preporuka 10-40 a ja odlucio da naspem Selenia Racing 10-60 za leto. Boxer motor. Nekada, tokom 80-tih mu je preporuka bila 20-50.
10=60 sto se tice viskoznosti, ja mislim :?
0=50, 20=70... 40=90
:?:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Jun 03, 2005 12:57 am

Cuore, cekamo Boosta, ali mislim da moras da predjes na gusce ulje... To ispod jednog bara je strasno malo...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Jun 03, 2005 1:04 am

10-60 je izdignuta vrednost, marketing, dakle nepostoji.
Trebali su mu dati ime 10-50+

U pitanju je dodavanje kalcijuma.

Pozeljno.

Lampica za pritisak ulja se pali na nekih 0,3-0,5 bara , kako koji proizvodjac.

0,8 je OK.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Jun 03, 2005 1:10 am

Sad se setih.
Konkretno kod ovog modela Alfe se lampica pali na 0,5.
To mi je majstor napomenuo i takodje rekao ako primetim da je pao pritisak ispod 0.5,a lampica se nije upalila............"Stani odmah,ali ODMAH....... :shock: ".
Inace ulje u motoru je Selenia Gold.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Jun 03, 2005 1:47 am

Bas te sluzi memorija :D ;)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Jun 03, 2005 8:00 am

ih... sve gradacije si naveo samo ne ovu koju ja koristim :(
10w60 Selenia Sport
http://www.flselenia.com/pag_prodotti.a ... ategoria=8

moze nesto vise o njemu na osnovu ovih tehnickih detalja?



na donjem linku ima dosta tehnickih informacija o uljima za motore i diferencijale/menjace... mozda ce se nekome svideti...
http://www.flselenia.com/en/manuale/index.htm[/url]
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Jun 03, 2005 8:02 am

kakav sam indijanac, ladno nisam video da ima i cetvrta strana sa postovima... :oops:

Povratak na “Area Servizio”