.
Vidim da nema puno svežijih postova ovde u Dizel Servizio delu foruma ... ipak postavicu jedno svoje razmišljanje.
Voleo bih da mi odgovore pre svega neko od onih aktivnih clanova, dok je ranije ovde bilo življe diskusije.
Na mojoj 156-1.9-16V nikada nisam mogao softverski da zatvorim EGR jer je ECU bio 'zakljucan' i nije moglo 'standardnim' metodama da se EGR softverski zatvori. Opcija je bilo da se ECU-u pristupa izvađenom, na stolu i otvoranjem ... A to sam odlučio da ne radim.
Radi ovoga gore, ako želim da uklanjam EGR iz priče, opcije su mi bile:
- da ga isključim otkačinjanjem njegovog konektora > ... ali ovo odmah pojavljuje grešku i ukljucuje Check Engine lampicu.
- da ga blokiram punom pločicom > ali i ovo ukljucuje Check Engine lampicu.
- da ga blokiram parcijalno tj. da stavim pločicu sa rupom > ovo mi je aktuelna situacija (pločica sa rupom fi 8 mm).
.
By-pass EGR-a?
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: By-pass EGR-a?
.
A ono što mi je ovih dana palo na pamet je da uradim račvu i krak određenog malog promera sa donjeg creva na liniji Turbo-Interkuler a koji bi uveo u EGR ventil odozdo umesto onog njegovog normalnog dovada koji dolazi sa izduva. (A taj na izduvnoj bih sasvim zatvorio).
Ako bih pogodio dobar prečnik tog novog kraka sa turbine (npr. bio bi 10-15% promera donjeg turbo creva) ... ... možda bi ideja prošla?
Taj vazduh bi mogao imati određeni pritisak i protok sličan onome kao u normalnom vodu EGRa pre svih izmena. Niži pri nižim RPM i viši prei višim RPM. Na ostatku vazduha od turbine ka Interkuleru bih imao izvesni pad protoka i pritiska, ali to se dešava i u redovnim okolnostima za BOOST kada ECU otvori EGR ventil.
Šta mislite i Ima li na internetu gde mogu da vidim nešto slično ovome a da ste sreli?
.
A ono što mi je ovih dana palo na pamet je da uradim račvu i krak određenog malog promera sa donjeg creva na liniji Turbo-Interkuler a koji bi uveo u EGR ventil odozdo umesto onog njegovog normalnog dovada koji dolazi sa izduva. (A taj na izduvnoj bih sasvim zatvorio).
Ako bih pogodio dobar prečnik tog novog kraka sa turbine (npr. bio bi 10-15% promera donjeg turbo creva) ... ... možda bi ideja prošla?
Taj vazduh bi mogao imati određeni pritisak i protok sličan onome kao u normalnom vodu EGRa pre svih izmena. Niži pri nižim RPM i viši prei višim RPM. Na ostatku vazduha od turbine ka Interkuleru bih imao izvesni pad protoka i pritiska, ali to se dešava i u redovnim okolnostima za BOOST kada ECU otvori EGR ventil.
Šta mislite i Ima li na internetu gde mogu da vidim nešto slično ovome a da ste sreli?
.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: By-pass EGR-a?
Mislim da time nista ne bi dobio, jer na osnovu protoka vazduha na protokomeru ecu zna da li je egr otvoren ili zatvoren, ako se dobro secam. Sto ne odneses nekome da ti odradi ecu na stolu, nije to neka nauka ko se time bavi? Druga stvar ako je egr ispravan i radi sve dobro sa parcijalnom blokadom zasto uopste da se bakces sa time?

- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: By-pass EGR-a?
.
I ja mislim da ECU 'skonta' da je EGR blokiran tako što 'vidi' da nema pada protoka na MAF-u kada on sam otvori EGR i taj pad očekuje.
Ovako kako sam zamislio bilo bi pada protoka kroz MAF? ili možda ne bi!?
Sada uviđam da bi bilo problema ... ja bi razveo već izmereni vazduh. A normalno kroz EGR ide druga (iz izduva), neizmerena količina.
.
I ja mislim da ECU 'skonta' da je EGR blokiran tako što 'vidi' da nema pada protoka na MAF-u kada on sam otvori EGR i taj pad očekuje.
Ovako kako sam zamislio bilo bi pada protoka kroz MAF? ili možda ne bi!?
Sada uviđam da bi bilo problema ... ja bi razveo već izmereni vazduh. A normalno kroz EGR ide druga (iz izduva), neizmerena količina.
.
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Renault Clio RS 197
- ex Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: By-pass EGR-a?
A da li si ispratio u radu kako ECU otvara i zatvara EGR? Meni se cini da ga ECU otvara samo kad je hladan, na leru i na malim opterecenjima, sto bi znacilo da bi sa tvojim predlogom imao problem u suprotnim slucajevima? Samo razmisljam "na glas"....
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: By-pass EGR-a?
.
Ima i drugih problema ,,, npr. pritisci u vodu ka EGR ventilu, koji se uzima sa izduva iznad turbine, su veći nego oni u usisu i tim većim pritiskom izduvni gas nadvladava takođe pozitivan ali manji pritisak u usisu ... sve ovo pri nizim obrtajima, dok je pri višim situacija nešto drugačija, ali tada EGR ventil uglavnom biva i zatvoren od ECU ...
.
.
Ima i drugih problema ,,, npr. pritisci u vodu ka EGR ventilu, koji se uzima sa izduva iznad turbine, su veći nego oni u usisu i tim većim pritiskom izduvni gas nadvladava takođe pozitivan ali manji pritisak u usisu ... sve ovo pri nizim obrtajima, dok je pri višim situacija nešto drugačija, ali tada EGR ventil uglavnom biva i zatvoren od ECU ...
.
.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
U eLearnu piše:
This system directs a proportion of exhaust gases (5 - 15%) to the intake under certain service conditions.
. . . .
The fuel injection control unit, with coolant temperature > 20° C and engine speed of between 800 and 3000 rpm, drives the E.G.R. solenoid with a square-wave signal.
Iako piše u eLearnu mislim da je to okvirno i ne sasvim tačno. Tako mislim jer ubacuje sigurno više od pomenutih 5 - 15%. To znam upravo prema formuli iz eLearna i razlike podataka koje očita dijagnostika za Intake air quantity i Desired intake air quantity:
Prema eLearnu matematika je sledeća:
The engine control unit is kept constantly informed of recirculated gas quantity by information from the flow meter. If the intake of a certain amount of air (Qam) rpm is required at a certain rpm and the amount sent by the flow meter (Qar) is less, the difference (Qgr) is the recirculated gas quantity.
Qam - Qar = Qgr
Qam - Theoretical air quantity in memory
Qar - True air quantity
Qgr - Recirculated gas quantity
Takođe, mislim da meni otvara EGR i kada je coolant temperature manja od 20°. Ovo ću dodatno da proveravam ...
.
.
Re: By-pass EGR-a?
.
U eLearnu piše:
This system directs a proportion of exhaust gases (5 - 15%) to the intake under certain service conditions.
. . . .
The fuel injection control unit, with coolant temperature > 20° C and engine speed of between 800 and 3000 rpm, drives the E.G.R. solenoid with a square-wave signal.
Iako piše u eLearnu mislim da je to okvirno i ne sasvim tačno. Tako mislim jer ubacuje sigurno više od pomenutih 5 - 15%. To znam upravo prema formuli iz eLearna i razlike podataka koje očita dijagnostika za Intake air quantity i Desired intake air quantity:
Prema eLearnu matematika je sledeća:
The engine control unit is kept constantly informed of recirculated gas quantity by information from the flow meter. If the intake of a certain amount of air (Qam) rpm is required at a certain rpm and the amount sent by the flow meter (Qar) is less, the difference (Qgr) is the recirculated gas quantity.
Qam - Qar = Qgr
Qam - Theoretical air quantity in memory
Qar - True air quantity
Qgr - Recirculated gas quantity
Takođe, mislim da meni otvara EGR i kada je coolant temperature manja od 20°. Ovo ću dodatno da proveravam ...
.
.