.
Muči me to da mi se povremeno (ali sve češće), u momentu, počne javljati miris delimično sagorele nafte, napred od motora. Taj miris se oseća i vani i u kabini. Tada motora na leru postaje neravnomeran, slično na primer kao kada bi se skinuo konektor sa jedne dizne, samo malo blaže od toga.
Ove promene koje se dešavaju u momentu, isto u momentu kasnije i nestanu. Tada nestane taj miris delimično sagorele nafte i rad motora ponovo postane ravnomeran, inače, sem na leru ove promene se dešavaju i tokom vožnje.
Korekcije injektora/dizni sam merio MES-om. Na leru su: jedna oko 1,0, druga oko nule, a dve su oko 0,5.
Mogu li, eto, korekcije da budu relativno uredne, a da injektori (jedan ili više) ipak budu za remont??
.
Miris delimično sagorele nafte i nemiran rad na leru.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Miris delimično sagorele nafte i nemiran rad na leru.
Mogu. Isto tako mogu da budu dotrajali konektori dizni pa da gubi kontakt, ili nesto sasvim trece. Jel izbacuje neku gresku?
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Miris delimično sagorele nafte i nemiran rad na leru.
.
Greske nisam proveravao danas. Sada sam na nekom dežurstvu pa mogu sutra. Lampice nema i mislim da skorije nije bilo gresaka u tom smislu. Konektore sam pre nedelju dve prskao nekim kontakt sprejom. Ne znam kako bih mogao sasvim da proverim njihovu 'kontaktibilnost'?
A šta je sa ovim mirisom, odakle on!?
.
Greske nisam proveravao danas. Sada sam na nekom dežurstvu pa mogu sutra. Lampice nema i mislim da skorije nije bilo gresaka u tom smislu. Konektore sam pre nedelju dve prskao nekim kontakt sprejom. Ne znam kako bih mogao sasvim da proverim njihovu 'kontaktibilnost'?
A šta je sa ovim mirisom, odakle on!?
.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Miris delimično sagorele nafte i nemiran rad na leru.
.
Gledao sam greske jutros sa MES-om: nema grešaka sem za prekidač pedale kočnice.
Posle sam bio u servis Pantovic, ovde u blizini Niša. Oni bi trebalo da jesu, ili su bili, Bosch-ov ovlašćeni servis pa rade pored ostalog i reparaciju dizni. Na dizne sam do sada sumnjao i radi toga sam im i otišao.
Sa upaljenim motorom ispred sevisa, kačili su neku boschovu dijagnostiku koja ima bezičnu komunikaciju sa nekim svojim uredjajem unutar servisa. Ovaj što je kačio tu dijagnostiku je tamo unutra nešto gledao i kada je izašao rekao je da je prva dizna možda? malo? u problemu ali za detalje bi se skidale. Pretpostavljam da je jedino korekcije mogao da gleda. Rekao je da bi dobro bilo da ostavim auto pa da ujutru prate kada je hladan itd ... Ipak smo dogovorili da im odem od ponedeljka...
I dok smo tu pričali, a auto radio, motor je upravo počeo da radi nemirno i pojavljuje se dim iz zone turbine ili izduva u tom delu oko turbine. (Inače, ja sam već pre par dana skinuo one zaštitne limove oko turbine, koji su btw bili garavi sa unutrašnje strane). Ukazao sam mu na to trenutno stanje rada motora i taj dim, a on je potvrdio da je to od 'nesagorele nafte' i ništa drugo posebno nije rekao ... Mlad je i neznam koliko ima skupa iskustva ...
.
Gledao sam greske jutros sa MES-om: nema grešaka sem za prekidač pedale kočnice.
Posle sam bio u servis Pantovic, ovde u blizini Niša. Oni bi trebalo da jesu, ili su bili, Bosch-ov ovlašćeni servis pa rade pored ostalog i reparaciju dizni. Na dizne sam do sada sumnjao i radi toga sam im i otišao.
Sa upaljenim motorom ispred sevisa, kačili su neku boschovu dijagnostiku koja ima bezičnu komunikaciju sa nekim svojim uredjajem unutar servisa. Ovaj što je kačio tu dijagnostiku je tamo unutra nešto gledao i kada je izašao rekao je da je prva dizna možda? malo? u problemu ali za detalje bi se skidale. Pretpostavljam da je jedino korekcije mogao da gleda. Rekao je da bi dobro bilo da ostavim auto pa da ujutru prate kada je hladan itd ... Ipak smo dogovorili da im odem od ponedeljka...
I dok smo tu pričali, a auto radio, motor je upravo počeo da radi nemirno i pojavljuje se dim iz zone turbine ili izduva u tom delu oko turbine. (Inače, ja sam već pre par dana skinuo one zaštitne limove oko turbine, koji su btw bili garavi sa unutrašnje strane). Ukazao sam mu na to trenutno stanje rada motora i taj dim, a on je potvrdio da je to od 'nesagorele nafte' i ništa drugo posebno nije rekao ... Mlad je i neznam koliko ima skupa iskustva ...
.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Miris delimično sagorele nafte i nemiran rad na leru.
.
Auto u vožnji generalno ne vuče loše, ali se u vezi ovog gore ponaša sve lošije posldnjih nekoliko dana. Zapravo radi sve nemirnije na leru i sve češće daje taj dim tu oko izduva i turbine dok gledam sa podignutom haubom. Odlučio sam da ga više ne vozim.
Još jedna napomena: od oktobra jedva primetno, a vremenom sve više i više imam i zvuk kao da se taru ili češu metalni delovi negde napred od motora. Najbolje se to čuje iz kabine u vožnji kada npr. dodam gas iz druge u treću pa potom pustim gas uz stiskanje kvačila da bih upravo promenio brzinu. Kod tog dodavanja gasa, to o čemu pričam, se čuje uz zvuk motora koji taj zvuk nadjačava, ali kad potom pustim gas najjasnije se to čuje i to tako kao da tada to 'vrtajuće češanje' usporava u tim trenucima kada je gas oduzet ...
Majstor za Fiate koji mi je menjao set kvačila pre 3-4 nedelje za taj zvuk je rekao da je to neka 'rezonanca' od turbine, ali da nije generalno strašno. Takodje, pre nedelju menjao sam set zupčastog i vodenu pumpu u drugom servisu i tamo, kada su završili, dok je auto još bio na dizalici, jedan je turirao motor rukom na pedali gasa, a drugi napred slušao. I oni su rekli da je zvuk od turbine. Uz moju napomenu da se manje čuje tako kada auto nije u pokretu ...
.
Auto u vožnji generalno ne vuče loše, ali se u vezi ovog gore ponaša sve lošije posldnjih nekoliko dana. Zapravo radi sve nemirnije na leru i sve češće daje taj dim tu oko izduva i turbine dok gledam sa podignutom haubom. Odlučio sam da ga više ne vozim.
Još jedna napomena: od oktobra jedva primetno, a vremenom sve više i više imam i zvuk kao da se taru ili češu metalni delovi negde napred od motora. Najbolje se to čuje iz kabine u vožnji kada npr. dodam gas iz druge u treću pa potom pustim gas uz stiskanje kvačila da bih upravo promenio brzinu. Kod tog dodavanja gasa, to o čemu pričam, se čuje uz zvuk motora koji taj zvuk nadjačava, ali kad potom pustim gas najjasnije se to čuje i to tako kao da tada to 'vrtajuće češanje' usporava u tim trenucima kada je gas oduzet ...
Majstor za Fiate koji mi je menjao set kvačila pre 3-4 nedelje za taj zvuk je rekao da je to neka 'rezonanca' od turbine, ali da nije generalno strašno. Takodje, pre nedelju menjao sam set zupčastog i vodenu pumpu u drugom servisu i tamo, kada su završili, dok je auto još bio na dizalici, jedan je turirao motor rukom na pedali gasa, a drugi napred slušao. I oni su rekli da je zvuk od turbine. Uz moju napomenu da se manje čuje tako kada auto nije u pokretu ...
.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Miris delimično sagorele nafte i nemiran rad na leru.
.
Istroših para u poslednjih mesec za set kvačila i velikiki servis, ali veći mi je trenutno problem kome da je dam ovde u Nišu da sve ovo gore pominjano ispita. Dok se sve smislim ... ovde da pitam imao li je ko sličnih problema i na šta mu ovo liči.
.
Istroših para u poslednjih mesec za set kvačila i velikiki servis, ali veći mi je trenutno problem kome da je dam ovde u Nišu da sve ovo gore pominjano ispita. Dok se sve smislim ... ovde da pitam imao li je ko sličnih problema i na šta mu ovo liči.
.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Miris delimično sagorele nafte i nemiran rad na leru.
Moras da vidis odakle tacno dimi, ako ima garezi operi prvo taj deo da bolje vidis. Mozda je izduvna grana pukla negde, ali to ne bi trebalo da utice na rad motora
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Miris delimično sagorele nafte i nemiran rad na leru.
.
Evo jednog grafa snimljenog na leru u vezi tog nemirnog rada.
Drugi graf je uveličanje prvog. Vidi se da kada motor udje u taj ritam nepravilnog rada oscilacije su velike 850±(50-90).
Takodje se vidi da se nepravilan rad javlja posle dodavanja gasa, a da se posle nekih 60ak sekundi rad motora se smiri u pravilan.
Na poslednjem grafu su željeni i realan Boost Pressure kod tog istog snimanja.
Vidi se da je razlika izmedju željenog i realnog veća ne kod nemirnog nego upravo kod mirnog rada na leru!!
link za veću sliku https://postimg.cc/w3P5pHh4
.
Evo jednog grafa snimljenog na leru u vezi tog nemirnog rada.
Drugi graf je uveličanje prvog. Vidi se da kada motor udje u taj ritam nepravilnog rada oscilacije su velike 850±(50-90).
Takodje se vidi da se nepravilan rad javlja posle dodavanja gasa, a da se posle nekih 60ak sekundi rad motora se smiri u pravilan.
Na poslednjem grafu su željeni i realan Boost Pressure kod tog istog snimanja.
Vidi se da je razlika izmedju željenog i realnog veća ne kod nemirnog nego upravo kod mirnog rada na leru!!
link za veću sliku https://postimg.cc/w3P5pHh4
.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Miris delimično sagorele nafte i nemiran rad na leru.
.
Dogovorio sam termin sledećeg ponedeljka da odem da mi urade dijagnostiku sa EXAMINER-om u ovlascenom za Fiat.
Cena tog 'performansa' biće 4800 RSD.
Da li EXAMINER zaista toliko 'pametan' da vidi specijalno više nego druge obične dijagnostike? Ako sam dobro razumeo, iz parametara dok motor radi, ovom dijagnostikom se otkrivaju i one nepravilnosti koje inače ne bile upisane kao klasičhe greške sa kodom?
Kakva su vaša iskustva? Pomaže li dosta u utkrivanju kvara?
.
Dogovorio sam termin sledećeg ponedeljka da odem da mi urade dijagnostiku sa EXAMINER-om u ovlascenom za Fiat.
Cena tog 'performansa' biće 4800 RSD.
Da li EXAMINER zaista toliko 'pametan' da vidi specijalno više nego druge obične dijagnostike? Ako sam dobro razumeo, iz parametara dok motor radi, ovom dijagnostikom se otkrivaju i one nepravilnosti koje inače ne bile upisane kao klasičhe greške sa kodom?
Kakva su vaša iskustva? Pomaže li dosta u utkrivanju kvara?
.
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Miris delimično sagorele nafte i nemiran rad na leru.
Examiner je svakako nadmoćnija dijagnostika od MES-a i sličnih stvari, ali moje mišljenje je da nije sve do softvera već i do onoga ko "čita" dijagnostiku.
Ovlašćeni servisi naplaćuju usluge po radnom satu i normativu pa otuda i ta cena .
Ovlašćeni servisi naplaćuju usluge po radnom satu i normativu pa otuda i ta cena .
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Miris delimično sagorele nafte i nemiran rad na leru.
.
Da, da, kao kada uradiš EKG ... onda neko mora da ga pročita razumno, a očigledno ne čitaju svi lekari uvek isto. Jedino je mom dedi (pokojnom), kad god da su mu radili EKG, potom išlo pitanje: 'On je ranije imao infarkt, jel' da'? A on zapravo nije nikada, ili bar toga nije bio svestan. .... Plus mu od 50 i neke godine života lečili srce, kao slabo mu, a on na kraju živeo 97 godina ...
Za EXAMINER, što sam zvao, pitao sam i da bi potom radio i servis, a taj što se javio rekao mi je: 'Dođi ti prvo da vidimo šta mu je'.
Taj odgovor implicira da znaju da čitaju ... videćemo već.
.
Da, da, kao kada uradiš EKG ... onda neko mora da ga pročita razumno, a očigledno ne čitaju svi lekari uvek isto. Jedino je mom dedi (pokojnom), kad god da su mu radili EKG, potom išlo pitanje: 'On je ranije imao infarkt, jel' da'? A on zapravo nije nikada, ili bar toga nije bio svestan. .... Plus mu od 50 i neke godine života lečili srce, kao slabo mu, a on na kraju živeo 97 godina ...
Za EXAMINER, što sam zvao, pitao sam i da bi potom radio i servis, a taj što se javio rekao mi je: 'Dođi ti prvo da vidimo šta mu je'.
Taj odgovor implicira da znaju da čitaju ... videćemo već.
.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Miris delimično sagorele nafte i nemiran rad na leru.
.
Bio sam na dijagnostici sa EXAMINER-om. Ja sam imao kontakt samo sa čovekom koji radi na prijemu. Nakon oko 30 min. ništa jasno nije utvrdjeno. Serviser koji je radio dijagnostiku je govorio sa ovim na prijemu, a ovaj potom meni, tako da ja i nemam direktnu informaciju. Pominjan je kao pretpostavka moguć problem sa EGR-om i usisom. Pitao sam za dizne, rečeno mi je da je i to moguće. Kako ništa konkretno nije utvrdjeno ništa mi nije ni naplaćeno. Opcija je da auto, negde u budućnost, ostane kod njih pa da se ide redom ... to bi tada bilo možda nekoliko dana, sa po 8h/danu i 2900/h. Ali i to, sve i da ja hoću, trenutno nije moguće jer imaju previše posla sa redovnim vozilima u garanciji, bla, bla, bla ...
Ostaje meni da ja idem redom, pa videćemo ... Javljaću ishode povremeno ovde.
.
Bio sam na dijagnostici sa EXAMINER-om. Ja sam imao kontakt samo sa čovekom koji radi na prijemu. Nakon oko 30 min. ništa jasno nije utvrdjeno. Serviser koji je radio dijagnostiku je govorio sa ovim na prijemu, a ovaj potom meni, tako da ja i nemam direktnu informaciju. Pominjan je kao pretpostavka moguć problem sa EGR-om i usisom. Pitao sam za dizne, rečeno mi je da je i to moguće. Kako ništa konkretno nije utvrdjeno ništa mi nije ni naplaćeno. Opcija je da auto, negde u budućnost, ostane kod njih pa da se ide redom ... to bi tada bilo možda nekoliko dana, sa po 8h/danu i 2900/h. Ali i to, sve i da ja hoću, trenutno nije moguće jer imaju previše posla sa redovnim vozilima u garanciji, bla, bla, bla ...
Ostaje meni da ja idem redom, pa videćemo ... Javljaću ishode povremeno ovde.
.