Pozdrav svima!
Imam fabricki uredjaj sa navigacijom u svojoj Alfi i nesto na sta se zalim od kako sam kupio ovaj auto je kvalitet zvuka.
Pretrazio sam forum i vidim da se nije previse pricalo o ovoj temi.
Znam da je Bose opcija, ali je ne razmatram previse, jer su polovne koje se prodaju BAS polovne. Osim toga, koliko sam shvatio, treba gomila truda i rasturanja auta da se promeni/prilagodi instalacija za njih.
Voleo bih da zadrzim fabricki uredjaj zbog izgleda i funkcionalnosti, iako sam svestan da bi sa nekim boljim aftermarket plejerom dobio znatno bolji kvaltet zvuka.
Koliko sam shvatio, nije opcija da samo zamenim postojece zvucnike u vratima sa polovnim Bose zbog omaze?
Ono o cemu razmisljam ovih dana je menjanje svih 4 zvucnika u vratima i eventualno visokotonaca...
Sta mislite o tome? Vredi li para i cimanja?
Upgrade fabricke muzike u 147
- awwwram
- Garaža: Alfa Romeo 147 Rosso - 1.9 JTDm 150cv
- Lokacija: Novi Sad
- Coo
- Garaža: ex 147 '07 JTDm 8v
Yeti TDI 4x4 - Lokacija: BGD
- Lokacija: Beograd
Post
Upgrade fabricke muzike u 147
Po meni ne vredi. Stavio sva 4 Pionira u vratima umesto fabričkih, dodao visokotonce pozadi pošto je na restyle 147 to bila doplata od 30€. Na fabričkom HU pričam.
Biće ti malo bolji zvuk, ali po meni jednostavno ne vredi ako se ne promeni HU ali onda nije fabrika...
Inače imaš u Veltehu adaptere za zvučnike, ako ćeš da stavljaš aftermarket na mesto fabričkih.
Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
Biće ti malo bolji zvuk, ali po meni jednostavno ne vredi ako se ne promeni HU ali onda nije fabrika...
Inače imaš u Veltehu adaptere za zvučnike, ako ćeš da stavljaš aftermarket na mesto fabričkih.
Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
If it ain't broke, don't fix it.
- awwwram
- Garaža: Alfa Romeo 147 Rosso - 1.9 JTDm 150cv
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Upgrade fabricke muzike u 147
Korisne informacije! Hvala za odgovor!Coo napisao:Po meni ne vredi. Stavio sva 4 Pionira u vratima umesto fabričkih, dodao visokotonce pozadi pošto je na restyle 147 to bila doplata od 30€. Na fabričkom HU pričam.
Biće ti malo bolji zvuk, ali po meni jednostavno ne vredi ako se ne promeni HU ali onda nije fabrika...
Inače imaš u Veltehu adaptere za zvučnike, ako ćeš da stavljaš aftermarket na mesto fabričkih.
Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
- mmario73
- Uprava ARCS
- Garaža: 159 SW 2.0
Mito 1.4 TB - Lokacija: Čoka - Senta
Post
Nekoliko teza u vezi zvuka i opreme
Fabrički radio ima neku snagu i 4 izlaza, na koje je definisana minimalna impedansa priključenih zvučnika. Ispod te vrednosti dolazi do pregrevanja i crkavanja izlaza, iznad te vrednosti manjka snage, jer izračeni zvuk na zvučnicima veće impedanse biva proporcionalno manji.. Ovde se naravno ne računaju visokotonci koji idu preko skretnice ili filtera za niski ton, tako da njihova paralelna veza nema omski uticaj. Sa druge strane veoma je opasno vezivati zvučnike tek tako paralelno, ali u autu to recimo nije slučaj ako imamo fabričku instalaciju. Dakle prvo provera koja je min impedansa 4 ili 8 Ohm-a pa tek posle kupovina.
Drugo, ti zvučnici koji su postavljeni niže u vratima kao npr u 159, za ostale nezz, nose samo niske i srednje tonove donekle, prostiranje zvuka je recipročno talasnoj dužini, pa se tako niski tonovi lakše prostiru od dna jer se njihovo kretanje odbija i skreće dok je kod visokih i najmanja prepreka prekid emisije. Dakle nogama ovde dosta poklopimo tona, pa je kupovina kombinovanih dvo ili tro sistemskih zvučnika za ovako niske pozicije besmislena. Srednji a pogotovo visoki bi morao biti u visini da nema prepreke do slušaoca..
Treće, fabrički su uglavnom slabašni, papirni, sa gumenim ili čak impregniranim vešanjem membrane, jer su predviđeni za lako kretanje i slabiji radio uređaj, pa samim tim imaju mek i satenast ton, čak i pri malim otklonima jačine. U zimskom periodu lakše dođu do radne temperature i brže emituju pravilan ton, dok dosta aftermarketa dolazi sa različitim fenomenalnim rešenjima, polipropilen, tvrđa vešanja, titanijum membrane na visokim itd, za šta ne kažem da nije bolje ali sa pravilnom pobudom i pozicioniranjem kao i zvučnom kutijom tj zapreminom. Dakle nama za taj fabrički radio koji je tipa 10-20W jačine ne treba 200W zvučnik.
Četvrto, svi ti zvučnici imaju odnos izračene snage koji se deklarira u dB (decibeli) gde ke svaka 3dB u meri duplo više, pa je tako 89dB sa 10W snage pobuđene, isto što i 92dB sa 5W.. te o tome treba voditi isto računa da bi odnos bio u fabričkim vrednostima, u protivnom može da se desi da spakujemo npr 98dB zvučnike koji će da nadglasaju visoke, kao i one u zadnjim vratima, te da imamo cirkus u kabini umesto pravilno balansiranog i usklađenog tona.
I na kraju, sva vozila novije generacije, tipa od 2k na ovamo imaju već podešenu tonsku sliku sa analizatorima zvučne slike. Zbog toga se mnogi razočaraju kod kupovine i zamene fabričke linije. Jednostavno to se više ne radi napamet i ozbiljni brand-ovi automobila taj posao prepuštaju profesionalcima, kao što je Bose u slučaju Alfe ili Reno-a. Ovde su oni sve završili od početka do kraja i ne bi me čudilo da čak i izlazni stepen od radija nije isti, ili čak ima negde linijski pojačivač.
Dakle moja preporuka je da se izprati fabrička linija, pod uslovom da je sve izpravno, da se prekontrolišu spojevi i konektori kako na radiju tako i na zvučnicima i da ožičenje bude neoštećeno. Sve preko toga je već nauka, kao i sve drugo u Alfi i bitan je pristup problemu..
Fabrički radio ima neku snagu i 4 izlaza, na koje je definisana minimalna impedansa priključenih zvučnika. Ispod te vrednosti dolazi do pregrevanja i crkavanja izlaza, iznad te vrednosti manjka snage, jer izračeni zvuk na zvučnicima veće impedanse biva proporcionalno manji.. Ovde se naravno ne računaju visokotonci koji idu preko skretnice ili filtera za niski ton, tako da njihova paralelna veza nema omski uticaj. Sa druge strane veoma je opasno vezivati zvučnike tek tako paralelno, ali u autu to recimo nije slučaj ako imamo fabričku instalaciju. Dakle prvo provera koja je min impedansa 4 ili 8 Ohm-a pa tek posle kupovina.
Drugo, ti zvučnici koji su postavljeni niže u vratima kao npr u 159, za ostale nezz, nose samo niske i srednje tonove donekle, prostiranje zvuka je recipročno talasnoj dužini, pa se tako niski tonovi lakše prostiru od dna jer se njihovo kretanje odbija i skreće dok je kod visokih i najmanja prepreka prekid emisije. Dakle nogama ovde dosta poklopimo tona, pa je kupovina kombinovanih dvo ili tro sistemskih zvučnika za ovako niske pozicije besmislena. Srednji a pogotovo visoki bi morao biti u visini da nema prepreke do slušaoca..
Treće, fabrički su uglavnom slabašni, papirni, sa gumenim ili čak impregniranim vešanjem membrane, jer su predviđeni za lako kretanje i slabiji radio uređaj, pa samim tim imaju mek i satenast ton, čak i pri malim otklonima jačine. U zimskom periodu lakše dođu do radne temperature i brže emituju pravilan ton, dok dosta aftermarketa dolazi sa različitim fenomenalnim rešenjima, polipropilen, tvrđa vešanja, titanijum membrane na visokim itd, za šta ne kažem da nije bolje ali sa pravilnom pobudom i pozicioniranjem kao i zvučnom kutijom tj zapreminom. Dakle nama za taj fabrički radio koji je tipa 10-20W jačine ne treba 200W zvučnik.
Četvrto, svi ti zvučnici imaju odnos izračene snage koji se deklarira u dB (decibeli) gde ke svaka 3dB u meri duplo više, pa je tako 89dB sa 10W snage pobuđene, isto što i 92dB sa 5W.. te o tome treba voditi isto računa da bi odnos bio u fabričkim vrednostima, u protivnom može da se desi da spakujemo npr 98dB zvučnike koji će da nadglasaju visoke, kao i one u zadnjim vratima, te da imamo cirkus u kabini umesto pravilno balansiranog i usklađenog tona.
I na kraju, sva vozila novije generacije, tipa od 2k na ovamo imaju već podešenu tonsku sliku sa analizatorima zvučne slike. Zbog toga se mnogi razočaraju kod kupovine i zamene fabričke linije. Jednostavno to se više ne radi napamet i ozbiljni brand-ovi automobila taj posao prepuštaju profesionalcima, kao što je Bose u slučaju Alfe ili Reno-a. Ovde su oni sve završili od početka do kraja i ne bi me čudilo da čak i izlazni stepen od radija nije isti, ili čak ima negde linijski pojačivač.
Dakle moja preporuka je da se izprati fabrička linija, pod uslovom da je sve izpravno, da se prekontrolišu spojevi i konektori kako na radiju tako i na zvučnicima i da ožičenje bude neoštećeno. Sve preko toga je već nauka, kao i sve drugo u Alfi i bitan je pristup problemu..
- awwwram
- Garaža: Alfa Romeo 147 Rosso - 1.9 JTDm 150cv
- Lokacija: Novi Sad
- mmario73
- Uprava ARCS
- Garaža: 159 SW 2.0
Mito 1.4 TB - Lokacija: Čoka - Senta
Post
Meni je u startu u desnim vratima bila prekinuta instalacija, ok to sam nalovio-popravio, i snimim sa mi u desnom zvučniku zapinje membrana, odnosno kretni kalem o megnet, to se laganim pomerajem prstima oseti, i naravno ne izvadim.. pa trebao sam jer krči pri tihom slušanju, mora to da ide kod majstora jer je oštećeno...
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Re: Upgrade fabricke muzike u 147
Ne bi bilo loše uvesti sistem zahvalnice za pojedinačne postove koji su posebno korisni, odn. informativni.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- PetarP
- Garaža: nemam garažu
- Lokacija: Novi Beograd
- Dule gti
- Garaža: Alfa Romeo 147 Q2
Remaped by Safe-chip tuning - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Upgrade fabricke muzike u 147
Ja tu nista ne bi pisao...Samo cu reci da fabricki Bose radi na 2 Ohma I da se meni ne svidja kako rade uopste..
- mmario73
- Uprava ARCS
- Garaža: 159 SW 2.0
Mito 1.4 TB - Lokacija: Čoka - Senta
Post
Rekoh, Bose linija ima i izlazni pojačavač, a mislim da sam na nekom jutub-u video da ima i subwoofer sa leve strane... (ovde je reč o 159-ki)
Upgrade fabricke muzike u 147
Rekoh, Bose linija ima i izlazni pojačavač, a mislim da sam na nekom jutub-u video da ima i subwoofer sa leve strane... (ovde je reč o 159-ki)
- awwwram
- Garaža: Alfa Romeo 147 Rosso - 1.9 JTDm 150cv
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Upgrade fabricke muzike u 147
Tako je. Sa leve strane gepeka se nalazi woofer i pojacalo u istoj kutiji.
- Joca1992
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.8 TS restyle
- Lokacija: Bor
- Lokacija: Bor,Srbija
Post
Re: Upgrade fabricke muzike u 147
Jel mogu da se ubace neki drugi zvucnici umesto postojecih na na alfi 156 mislim na one u vratima i visikotonaca, bez menjanja kabli ...inace imam Pioneer 50W x 4. ?
''True Alfa resists all definitions''
- junky01
- Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT - Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Upgrade fabricke muzike u 147
Moze, na 156-tici je dovoljno samo da budu 16,5` i stace bez problema. Instalaciju ne menjas jedino ce mozda biti problem sa konektorom, mada se konektor odsece i stave odgovrajuce biksnice za odredjeni zvucnik.
- Joca1992
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.8 TS restyle
- Lokacija: Bor
- Lokacija: Bor,Srbija
- Djokica96
- Garaža: Honda Accord Executive
- Lokacija: Belgrad
Post
Re: Upgrade fabricke muzike u 147
Postoji tema na forumu u vezi zamene zvucnika u vratima. Ja sam menjao sebi. Uglavnom 165mm zvucnici, sto se tice adaptera imas dve opcije: korigovati postojece ili kupiti adaptere da ide sraf na sraf (investicija od par hiljada din)
- Puzo81
- Garaža: Alfa romeo 159 1.9Jtdm 180ks Lusso edition
- Lokacija: Novi Sad
- ChobbyNS
- Garaža: 147 jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Upgrade fabricke muzike u 147
2din može lagano da se ubaci, čak možda neće morati da seče onu prečagu između radija i onih fijokica ispod kao kad se multimedija ugrađuje.
- Puzo81
- Garaža: Alfa romeo 159 1.9Jtdm 180ks Lusso edition
- Lokacija: Novi Sad
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Upgrade fabricke muzike u 147
Ja sam uspeo da izbudžim i ubacim 2DIN format u 1DIN otvor zahvaljujući tome što je kućište uređaja na donjoj strani displeja:
I fiokice su ostale u funkciji. Jeste da izgleda kao čir na nosu ali radi posao.
I još nešto: razlika u zvuku ove karabudže u odnosu na fabrički CD plejer je nebo i zemlja. Tako da, HU znači mnogo.
I fiokice su ostale u funkciji. Jeste da izgleda kao čir na nosu ali radi posao.
I još nešto: razlika u zvuku ove karabudže u odnosu na fabrički CD plejer je nebo i zemlja. Tako da, HU znači mnogo.