Kao sto naslov kaze, doslo je vreme da menjam prednje amortizere jer su procureli, mada opet, na 211.000km fabricki i nije tako lose?
Sta staviti, da je po umerenoj ceni (ne preko 70-80eur po komadu), ali da je kvalitetno i da je dobra podloga za kasnije menjanje opruga i spustanje auta?
Uzeh juce u kit komercu Kayaba Excel G, videcemo...cekam jos viljuske da stignu iz Kg..
Nesto mi je taj Monroe bljak, imao sam na prethodnom autu i procureli posle pola godine...stalno je neki maler sa njima bio..
Od nama komercijalno dostupnih amortizera zvucnih imena, Bilstein je najkvalitetniji izbor u smislu primenjene tehnologije, kvaliteta izrade i funkcionisanja, ali ima kopija, verovatno je to ona prica sto neki tvrde da ih prave rumuni.
Monroe je ok ako dolazi iz EU, ocajan ako dolazi iz Turske, tehnoloski vecinom prevazidjen. Da trose u razvoj koliko u reklamu, mozda bi i valjali.
Sachs je ok ako dolazi iz EU jos gori od turskog Monroa ako dolazi iz Tunisa, tehnoloski bolji od Monroa.
Kayaba nemam licnih iskustava jer su cesto bili skuplji od Bilsteina pa nije bilo smisla da ih uzimam, ali po onom sto sam video po netu, konstantno zaljenje da su tvrdi bez obzira na model mi govori da je nizak nivo primenjene tehnologije, mada valjda jesu kvalitetni u smislu trajanja, iako znam za jedan konkretan primer da je covek imao ozbiljnih problema sa stabilnoscu auta nakon ugradnje i da su pokazali i lose rezultate na treskalici iako su bili novi pitanje je jel to bio fals, neka prica ko Monroe i Sachs ili kopije kao kod Bilsteina.
Postici da auto ljulja i da je udoban ili da je stabilan a tvrd je lako. A postici da je auto udoban i stabilan je vec ozbiljna prica i u tome prednjaci Bilstein.
Zasto je bitno da auto bude udoban i stabilan, zato sto je stabilnost faktor sacinjen od dve stvari, koliko jako je guma u kontaktu sa kolovozom i koliko dugo. Besmisleno tvrd amortizer ce mozda drzati gumu jako u kontaktu sa kolovozom ali preko neravnina ce da skakuce auto i da se odvaja guma pa samim tim nece biti "dugo" u kontaktu sa kolovozom.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Posto su mi zadnji amortizeri vrisnuli a izgleda su i opruge popustile, jer cim nesto malo natovarim pozadi legne do zemlje. A prazan se vidi da je vislji napred. Zbog posla kojim se bavim auto je stalno pod teretom pa mi trebaju neke jace opruge pozadi. Da li pasuje sve od crosswagona na sportwagon sto se tice amortizera i opruga kapiram da su na njoj mnogo jace opruge. Ako ne stavicu fabricke pa ce biti svakako bolje nego sad.
na moju 156 su ugradjene od karavana zadnje opruge. ako se secam dobro, mislim da su kyb. zbog gasa i kuke je bio dosta spusten zadnji kraj, i zapinjalo je pri voznji kad je pun. sad ne. inace, opruge izgledaju kao da se igracke.
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat."
Henry Ford
Verovatno sam onda ja uzimao turski Monroe, đavo će ga znati... Videću kakvi su ovi Kayabini, hvala ti na detaljnom objašnjenju. Auto mi trenutno landara na svakoj neravnini, a kamoli preko šina, pa to je skakutanje... Pravo da ti kažem jedva čekam da zamenim, još kada bih uspeo da nađem i polovne opruge, da ga diskretno spustim 2-3cm, pošto je ovako na fabričkim oprugama i 16" kao krava
Ja sam stavio kayabu napred i nazad, i sranje su. Tvrdi, auto lupa preko svake neravnine. Izuzetno iritiraju vlasnika. Toplo ti preporucujem da ih zaobidjes.