Kakvo je vase misljenje kad je razrada kvacila u pitanju? Stigao mi je novi set kvacila (Sachs) i ovih dana bi trebalo da odvezem auto kod majstora na zamenu. Na stranim forumima sam video da se pominje razrada od oko 500 milja normalne gradske voznje, dok to kod nas nisam video nigde.
Neko misljenje? Ako pitanje ne zasluzuje novu temu, brisite slobodno .
Kakva bre razrada... Bitan je ispravan nacin ugradnje kvacila, da se podmazu ili zamene biksne viljuske i sama viljuska druk lezaka i to je to. Kad je to ispostovano sve ce biti kao fabrika. Nakon toga slobodno pun gas!
Garaža: ex ar147mjtd '05 ex ar147mjtd TI '07 ex ar159 mjtd '09 ex ar GT Q2 271hp '04 ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein exAr giulieta 1750 QV ar 33 1.7ie/16v ar 75 rosso di beleza Subi impreza sti 300hp
Logika je kao kod promene plocica - stavljas novu, ravnu lamelu (povrsinu) na ili stari ili novi zamajac (stari ima riseve, jer se ne moze poravnati a novi je ravan i obradjen). U oba slucaja postoji neko naleganje do optimalnog, pa vrv zato i navode 500 milja kao 'safe' distancu. Ali ja licno mislim da je to dan ili dva voznje tj. samo dok lamela 10ak puta dohvati nalegajuce povrsine.
U razradu treba podrazumevati da se provoza auto 2x normalno, bez jahanja kvacila i to je to. Verovatno ce tu istu 'razradu' vecina prosecnih vozaca uraditi spontano, jer kontam nece paliti gume i downshift-ovati u toku prve voznje posle zamene.
Stvar sa razradom je da cak i kad stavite sve novo ili eventualno poravnate povrsine, nikad nije sve 100% paralelno, niti je taruca povrsina na lameli ravna kao ogledalo pa da odmah nalegne. Nije stvar kilometraze (posto izaci na autoput i odvoziti 1000km u najvece stepenu prenosa nece razraditi kvacilo) koliko je stvar da se vozi lagano i salta puno kako bi lamela "proklizala" pri saltanju i razradile se povrsine ali da ne postigne preveliku temperaturu jer se u tom slucaju javljaju vrele tacke i okali se materijal i onda novo kvacilo hoce da prokliza. Ovo nije tako cest slucaj kod organiskih kvacila, ali kod sportskih je taj problem puno veci.
Usustini cesce saltanje gore dole kroz brzine po gradu normalnim tempom saobracaja ce razraditi kvacilo za 20-30km bez ikakvih problema.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Kakava razrada, sedi i vozi normalno. To sto ce vremenom da legne u te "riseve" ne treba da te opterecuje. Isto vazi i za plocice, prica nasih majstora koja se prenosi kroz generacije.