Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Meni motor radi vidno bolje sa 100 oktanskim benzinom (OMV). Vuče bolje, manje troši. Ali, pošto mi motor nije baš u top stanju, pretpostavljem da zbog viška snage koje dobija od ovog goriva nije pametno da sipam to. Da li ima smisla u ovom rezonovanju?
Inače sipam uvek 95 OMV aditiran i nemam problema.
Inače sipam uvek 95 OMV aditiran i nemam problema.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
na dosta kola na poklopcima rezervoara pise only 95, nije dzabe to napisano
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Ja sam pristalica praćenja uputstava. Problem je što se u uputstvu za moj auto vrsta goriva spominje na dva mesta. Na jednom se kaže koristiti gorivo 95 oktana, a na drugom koristiti gorivo od najmanje 95 oktana.
Moderni automobili mogu da prilagode vreme paljenja pa to ne bi trebalo da bude problem, ali tu je verovatno još mnogo faktora u igri.
Moderni automobili mogu da prilagode vreme paljenja pa to ne bi trebalo da bude problem, ali tu je verovatno još mnogo faktora u igri.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Prilagode tako što redukuju snagu tj pomeraju ugap pretpaljenja i smanjuju količinu goriva.
U vozila sa visokim stepenom kompresije ili sa nadpunjenjem treba sipati 100 oktana.
U vozila sa visokim stepenom kompresije ili sa nadpunjenjem treba sipati 100 oktana.
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Jel moj auto spada u ta vozila?
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Ako pise minimum 95 onda ne spada. Motoru nista ne skodi ako se sipa gorivo sa vise oktana, ali u vecini slucajeva je bacanje para ako nije predvidjen iskljucivo za visokooktansko gorivo
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Ako se dobro sećam potrošnja je oko 20% manja sa stotkom. I vuče baš momački.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Ti si baš veliki optimista u vezi potrošnjeMacola napisao:Ako se dobro sećam potrošnja je oko 20% manja sa stotkom. I vuče baš momački.
- ChobbyJTD
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Detelinara Novi Sad
Post
Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Još ako se metne fuel shark u upaljač i magneti na dovod goriva može da počne i da proizvodi
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Naravno sa strane automobila koji se krece u svakodnevnom saobracaju, tesko je opravdati tih par procenata poboljsanja cak i da teoretski potrosi manje goriva. A ova nasa aditivirana koja imaju vecu oktansku vrednost samo radi smanjenja mogucnosti detonacija, vredi sipati samo ako mora. Mozda neka imaju vecu energetsku vrednost ali ne bi me cudila da neka izgube, kao ova prica sa dizelima sto se provlaci ovih dana po netu gde aditivirani ranije mrznu sem cini se OMVa. Cak i da auto moze da koristi vise oktana za pomeranje paljenja, to vrlo zavisi od specificnog dizajna samog motora, mnoga vozila prave jedva bitnije razlike u snazi izmedju vise oktnaskog i slabije oktanskog goriva.
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
U praksi jeste tako ali u teoriji nije. Oktani nemaju veze sa energetskom vrednoscu goriva, prava "visokooktanska" goriva imaju puno vecu energetsku vrednost tako da cak i da motor ne moze sam po sebi to da iskoristi promenom paljenja i drugih faktora, teoretski bi mogao da ima vise snage. Moje licno takvo iskustvo je sa Shell V Power Racing benzinom od 100 oktana koje mi je doneto iz Madjarske.bums85 napisao:Ako pise minimum 95 onda ne spada. Motoru nista ne skodi ako se sipa gorivo sa vise oktana, ali u vecini slucajeva je bacanje para ako nije predvidjen iskljucivo za visokooktansko gorivo
Naravno sa strane automobila koji se krece u svakodnevnom saobracaju, tesko je opravdati tih par procenata poboljsanja cak i da teoretski potrosi manje goriva. A ova nasa aditivirana koja imaju vecu oktansku vrednost samo radi smanjenja mogucnosti detonacija, vredi sipati samo ako mora. Mozda neka imaju vecu energetsku vrednost ali ne bi me cudila da neka izgube, kao ova prica sa dizelima sto se provlaci ovih dana po netu gde aditivirani ranije mrznu sem cini se OMVa. Cak i da auto moze da koristi vise oktana za pomeranje paljenja, to vrlo zavisi od specificnog dizajna samog motora, mnoga vozila prave jedva bitnije razlike u snazi izmedju vise oktnaskog i slabije oktanskog goriva.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Gde si se toga setio
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
MagnetChobbyJTD napisao:Još ako se metne fuel shark u upaljač i magneti na dovod goriva može da počne i da proizvodi
Gde si se toga setio
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- ChobbyJTD
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Detelinara Novi Sad
Post
Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Skoro smo pričali interceptor I ja o tim štedišama za gorivo i umirali od smeha
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
magnet je bio hit, onaj zuto zeleni iz dva dela to se najvise primali na njega, pa univerzalni modifikator sto je Paja Komnenvic promovisao, jugo dobio 2 konja šou bio
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Predvidivije sagorevanje i pravilnije detonacije moraju imati pozitivnog efekta na efikasnost, snagu i potrošnju. Turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem u cilindar bi gorivo koje kvalitetnije sagoreva morao da može da iskoristi.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Zbog čega onda sve ozbiljne tuning kuće imaju tabelu dobitaka u snazi u odnosu na oktansku vrednost goriva? Više RON više KS, naravno.YUgisa napisao:U praksi jeste tako ali u teoriji nije. Oktani nemaju veze sa energetskom vrednoscu goriva, prava "visokooktanska" goriva imaju puno vecu energetsku vrednost tako da cak i da motor ne moze sam po sebi to da iskoristi promenom paljenja i drugih faktora, teoretski bi mogao da ima vise snage. Moje licno takvo iskustvo je sa Shell V Power Racing benzinom od 100 oktana koje mi je doneto iz Madjarske.bums85 napisao:Ako pise minimum 95 onda ne spada. Motoru nista ne skodi ako se sipa gorivo sa vise oktana, ali u vecini slucajeva je bacanje para ako nije predvidjen iskljucivo za visokooktansko gorivo
Naravno sa strane automobila koji se krece u svakodnevnom saobracaju, tesko je opravdati tih par procenata poboljsanja cak i da teoretski potrosi manje goriva. A ova nasa aditivirana koja imaju vecu oktansku vrednost samo radi smanjenja mogucnosti detonacija, vredi sipati samo ako mora. Mozda neka imaju vecu energetsku vrednost ali ne bi me cudila da neka izgube, kao ova prica sa dizelima sto se provlaci ovih dana po netu gde aditivirani ranije mrznu sem cini se OMVa. Cak i da auto moze da koristi vise oktana za pomeranje paljenja, to vrlo zavisi od specificnog dizajna samog motora, mnoga vozila prave jedva bitnije razlike u snazi izmedju vise oktnaskog i slabije oktanskog goriva.
Predvidivije sagorevanje i pravilnije detonacije moraju imati pozitivnog efekta na efikasnost, snagu i potrošnju. Turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem u cilindar bi gorivo koje kvalitetnije sagoreva morao da može da iskoristi.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Nismo se razumeli.
Prva stvar je iako imaju isti broj oktana, dva razlicita goriva ne moraju da daju istu snagu, zato ne znaci automatski da ako vozilo nema neki sistem prilagodjavanja da iskoristi vecu oktansku vrednost da ne znaci da nece dobiti vise snage.
Druga stvar nije receno da se nece dobiti vise ks kroz vise oktana, nego da fabricki sistem detekcije detonacija i pomeranja paljenja radi iskoriscenja vise oktana cesto nije toliko napredan da pruzi zaista bitno poboljsanje. Naravno ne kazem da ne postoje takvi motori koji imaju bolja poboljsanja, niti da nije moguce doradom softvera to unaprediti, nego je cinjenica da proizvodjaci moraju da se prilagode da to radi i na nasoj 98mici i na Nemackoj i tamo nekoj Africkoj.
[video][/video]
Ako je gorivo 10% skuplje, da li je dobitak 10% u odnosu na obicno gorivo, tj da li je stvarno da auto ima lupam 6% vise snage i da 4% manje trosi da bi opravdalo cenu. Naravno kome je bitan svaki atom snage, slobodno da sipa, ali onaj kome auto sluzi od tacke A do tacke B i jedino sto zna o autu je koje je boje, verovatno nece primetiti nikakvu razliku u performansama ako njegov auto uopste moze napraviti bitniju razliku, a nisam ubedjen ni da ce neko ustedeti novac ako misli da ce razliku u ceni neutralisati kroz manju potrosnju.
Naravno, kad se pogodi gorivo sa visom oktanskom i energetskom vrednoscu i motor koji moze da se prilagodi tome, dobitak moze biti super.
Prva stvar je iako imaju isti broj oktana, dva razlicita goriva ne moraju da daju istu snagu, zato ne znaci automatski da ako vozilo nema neki sistem prilagodjavanja da iskoristi vecu oktansku vrednost da ne znaci da nece dobiti vise snage.
Druga stvar nije receno da se nece dobiti vise ks kroz vise oktana, nego da fabricki sistem detekcije detonacija i pomeranja paljenja radi iskoriscenja vise oktana cesto nije toliko napredan da pruzi zaista bitno poboljsanje. Naravno ne kazem da ne postoje takvi motori koji imaju bolja poboljsanja, niti da nije moguce doradom softvera to unaprediti, nego je cinjenica da proizvodjaci moraju da se prilagode da to radi i na nasoj 98mici i na Nemackoj i tamo nekoj Africkoj.
[video][/video]
Ako je gorivo 10% skuplje, da li je dobitak 10% u odnosu na obicno gorivo, tj da li je stvarno da auto ima lupam 6% vise snage i da 4% manje trosi da bi opravdalo cenu. Naravno kome je bitan svaki atom snage, slobodno da sipa, ali onaj kome auto sluzi od tacke A do tacke B i jedino sto zna o autu je koje je boje, verovatno nece primetiti nikakvu razliku u performansama ako njegov auto uopste moze napraviti bitniju razliku, a nisam ubedjen ni da ce neko ustedeti novac ako misli da ce razliku u ceni neutralisati kroz manju potrosnju.
Naravno, kad se pogodi gorivo sa visom oktanskom i energetskom vrednoscu i motor koji moze da se prilagodi tome, dobitak moze biti super.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Ne znam koliko sam puta pročitao da ljudi pređu značajno veće razdaljine sa drugim gorivom (iz drugih zemalja na primer), a nevidoh nigde da je to nekome smešno.
U mom slučaju je jedno od mogućih objašnjenja da sam se sa povećane potrošnje zbog lošeg paljenja samo spustio na normalu sa boljim gorivom.
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Kao što sam se ogradio nisam siguran o kolikoj se cifri tačno radi. Verovatno je u pitanju 10%-15%.interceptor napisao:Ti si baš veliki optimista u vezi potrošnjeMacola napisao:Ako se dobro sećam potrošnja je oko 20% manja sa stotkom. I vuče baš momački.
Ne znam koliko sam puta pročitao da ljudi pređu značajno veće razdaljine sa drugim gorivom (iz drugih zemalja na primer), a nevidoh nigde da je to nekome smešno.
U mom slučaju je jedno od mogućih objašnjenja da sam se sa povećane potrošnje zbog lošeg paljenja samo spustio na normalu sa boljim gorivom.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
ja cesto sipam gorivo iz CH, sto dizel sto benzin, nisam primetio nikakvu bitnu razliku u potrosnji kao ni u radu motora u odnosu na nase gorivo, to je sve nesto u granicama minimalnog a secam se nekad kad smo isli u grcku pa cale sipa shell i hvali se kako mu auto bolje ide i manje trosi, doduse to su bili stariji motori uglavnom karburator varijante pa i nije bilo nemoguce da osete razliku u oktanima i kvalitetu ali u danasnje vreme to nije toliko osetno bar ne u snazi i radu motora a potrosnja ako je i manja to nije toliko znacajno, pricam konkretno za moj slucaj i moje automobile gde je 90% voznje gradska, mozda postoji neka veca razlika na otvorenom ali nisam testirao
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Ja sam već par puta pisao da sam u moju alfu dva puta zaredom u madjarskoj sipao šelov onaj najskuplji dizel. Po osećanu vožnje ( mada autoput uglavnom) nije bilo razlike a isto i potrošnja ostala u granicama proseka. Inače imam statistiku potrošnje za zadnjih 30k km pa imam čime da poredim. A nedavno su i u SAT testirali Madjarsko u odnosu na naše gorivo i nije bilo razlike u potrošnji. Lepo Yugiša objasnio,desi se da se nekad uklope dobro gorivo sa motorom kojem ono legne ali i da ima povećanje od 10% snage ( što je od samog goriva nemoguće) ta razlika je teško osetljiva pogotovo u svakodnevnoj vožnji. Što se tiče aditiviranog dizela sa NIS- a,par puta sam probao i uvek mi se potrošnja povećala.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Dakle, glas u prilog tome da gorivo može da utiče na potrošnju.interceptor napisao:Što se tiče aditiviranog dizela sa NIS- a,par puta sam probao i uvek mi se potrošnja povećala.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Pa lepo je u onoj SAT emisiji Nenad Popović rekao da sa snižavanjem temperature filtrabilnosti dizela opada cetanski broj i suprotno. Znači, temperatura filtrabilnosti može se smanjiti ili miksovanjem komponenti goriva tako da se snizi i cetanski broj ili ako se zadržava cetanski broj da se gorivu dodaju aditivi koji snižavaju temperaturu kristalizacije parafina odnosno tačke filtrabilnosti. Ako je prvi slučaj, gorivo može da utiče na potrošnju i to je jasno kao dan. Ako je drugi slučaj u proizvodnji goriva i cetanski broj se ne menja - ne bi trebalo da ima razlike.
- Rudy5
- Drug Član
- Garaža: Ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V 2009.
- Lokacija: Srbija
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
A mislite da je SAT baš objektivan bio, kao i kad su sa onim Daciama testirali potrošnju pa su došli do zaključka da više troše sa mađarskim gorivom, a bord nisu ni pokazali, niti bilo kakav dokaz. Njihovi zaključci odavno nisu relevantni, makar meni. Ima dobrih stvari, ali takve emisije treba zabraniti jer država štiti naše rafinerije i zato nam je tolika cena derivata uopšte..
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Jeste najbolja emisija kod nas, ali je i dalje daleko od objektivnosti ali tesko bi se odrzali bez slihtanja raznim kompanijama i ministrima... Ok je za one koji ne znaju mnogo o autima.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Dosta puta sam vozio sa evropskim gorivom i nisam primetio nikakvu razliku u potrosnji i performansama. Ne znam jel to kod ljudi placebo efekat ili jednostavno veruju u bajke isto kao oni sto im 1.9jtd trosi 4.5l. Pogotovo kad sipaju 10 litara i odmah primete razliku, a u rezervoaru jos uvek ima "naseg" goriva. Istina je da smo nekada imali lose gorivo, to je sve bila posledica hiper inflacije devedesetih, ali to vreme je odavno proslo, a jos uvek se vuku predrasude da je sve sto mi proizvodimo lose, ne samo gorivo.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Cena nafte (i ostalih derivata) Gde? Šta? Koliko?
Pa majku mu kad je stranjsko mora biti da je bolje...