Zdravo ljudi, da li znate kakva je procedura po novom zakonu prilikom registracije kad je nevidljiv broj motora, ili jednostavno ne postoji?
Hvala unapred!
Garaža: ex Alfa Romeo GTV 2.0ts ex Alfa Romeo GT 2.0jts ex Alfa Romeo 159 1.9jtdm ex Alfa Romeo GT 1.9jtdm ex Alfa Romeo Mito 1.4tb ex Alfa Romeo Giulietta QV -Megane 3 RS CUP
Je li trebam taj PUS raditi pre ili će oni sa tehničkog da me pošalju? I ako nema broj motora, znači ne bi trebalo da bude problema oko toga pri registrovanju?
Ja sam kupio auto sa placa sa nečitljivim brojem motora. Procedura uključuje zahtev SUP-u, izlazak službenika SUP-a na teren, odnosno u AMSS gde se ta operacija obavlja. To je u mom slučaju obavio neko sa placa gde sam auto kupio jer sam ja odbio da učestvujem u tome nakon što smo dogovorili cenu, a sam plac odrađuje registraciju i sve papire.
Takođe, potencijalno veliki problem je što može da se čeka na izlazak službenika i do par meseci, barem u ZR.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
Na zahtev tehničkog pregleda ili na zahtev vlasnika vozila MUP vrši pregled dela na kojem treba da bude motora (ili šasije, nebitno) i ako konstatuje da se ne radi o zloupotrebi ID podataka izdaje tzv "PUS" broj. "PUS" je skraćenica još iz socijalističkog vremena od "po uputu sup-a". "Da se ne radi o zloupotrebi" znači da broj nije brušen, prekucavan, menjana/uklonjena ID pločica motora( kod motora koji se tako označavaju) i slično. Za Beograd se to radi u Gradskom MUP-u u Despota Stefana (bivši 29-ti Novembar). Motor može da nema broj samo ako je menjan blok motora jer se oznaka motora ukucava na blok tek nakon sklapanja motora, nebitno da li je to u servisu ili u fabrici.
Po dobijanju PUS broja od MUP-a vozilo se vozi ili šlepa u neki servis ( AK Kompresor, na primer) koji vrši ukucavanje PUS broja i o tome vlasniku vozila izdaje račun. Sa tim se ide na tehnički i menja se saobraćajna dozvola zbog PUS broja.
Manje-više to bi bilo to...
Kod mene je bilo navedeno da je broj nečitljiv zbog rđe i tako je stajalo i u carinskim papirima. Naravno da moja srpska paranoična duša sad plete priče u glavi.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
ja sam skoro radio pus jer je broj bio necitljiv.
1 - odlazak na tehnicki pregled gde se konstatuje da se broj ne vidi i popunjava se zahtev za izlazak inspektora iz mup koji treba da utvrdi da broj nije namerno izbrisan
2 - kada on to utvrdi (posle par dana) dobije se papir sa koji se ide u mup i podnosi zahtev za ukucavanje broja
3 - cekas poziv kada da doteras auto da ukucaju broj i dobijas resenje da je kucan pus
4 - tek sada mozes da registrujes auto gde mora nova saobracajna sa upisanim pus brojem
mene je kostalo oko 6000din i trajalo je oko 10 dana
nista u srbiji ne moze da bude prosto - mora sto komplikovanije
U poslednjih pet godina niko na tehničkom mi nije tražio broj. Na 147 sam prošao dve registracije a da nisam znao gde mi je broj. Broj motora sam našao nakon što sam oprao blok motora koji je izvađen iz auta