Radna temperatura JTD-a?
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Radna temperatura JTD-a?
.
Od kako je auto (156 1.9 JTD 16V) kod mene (od maja) temperatura na saticu, od ona tri, kada je auto zagrejan, je tek malo, malo preko 50°C. Vidi se da kazaljka satića radi tj. pomera se od malo ispod pomenutih 50°C do malo preko kako se auto zagreva .
Posto sam ovde načuo da taj satić za temperaturu često laže nisam se baš nešto brinuo. Međutim, ovih dana pomoću MES-a merio sam temperaturu tokom vožnje tj. parametar Engine temperature i ta temperatura je UVEK za 18°C viša od one temperature što je pokaže satić. (temperaturu na satiću procenjujem koliko mogu tačno po položaju kazaljke).
U laganoj vožnji (70-80 km/h), nekih pedesetak kilometara i uz nekih 12°C vani ta Engine temperature, očitana pomoću MES-a kretala se: 65°C - 70°C.
Ajde što satić laže, nego meni se čini i da je ovih 65-70°C malo? Koja bi to bila normalna radna temperatura JTD-a!? Šta vi mislite i ima li ko kakvih iskustva na ovu temu?
.
Od kako je auto (156 1.9 JTD 16V) kod mene (od maja) temperatura na saticu, od ona tri, kada je auto zagrejan, je tek malo, malo preko 50°C. Vidi se da kazaljka satića radi tj. pomera se od malo ispod pomenutih 50°C do malo preko kako se auto zagreva .
Posto sam ovde načuo da taj satić za temperaturu često laže nisam se baš nešto brinuo. Međutim, ovih dana pomoću MES-a merio sam temperaturu tokom vožnje tj. parametar Engine temperature i ta temperatura je UVEK za 18°C viša od one temperature što je pokaže satić. (temperaturu na satiću procenjujem koliko mogu tačno po položaju kazaljke).
U laganoj vožnji (70-80 km/h), nekih pedesetak kilometara i uz nekih 12°C vani ta Engine temperature, očitana pomoću MES-a kretala se: 65°C - 70°C.
Ajde što satić laže, nego meni se čini i da je ovih 65-70°C malo? Koja bi to bila normalna radna temperatura JTD-a!? Šta vi mislite i ima li ko kakvih iskustva na ovu temu?
.
Poslednja izmena od tristatri u Sub Nov 04, 2017 10:20 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
Promeni termostat. Na ovim temperaturama je normalno da motor ne moze dovoljno da se zagreje
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
.
Meni je satić i letos pokazivao slično kao i sada. Dobro, nesto malo više. Ali nikada da predje trećinu polja između 50 i 90.
.
Meni je satić i letos pokazivao slično kao i sada. Dobro, nesto malo više. Ali nikada da predje trećinu polja između 50 i 90.
.
- maxy
- Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd - Lokacija: BG
- Lokacija: BG
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
Pa ako je suditi po 147 onda je to 90 C, obzirom da je na njoj resen problem netacnog prikaza temperature. Tvoj termostat je u problemu ukoliko sad po hladnijem vremenu ne moze da postigne 90 C u opšte.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
.
Koliko bude nov termostat i gde ga kupujete tj . ima li boljih i losijih?
Ima li smisla stavljati polovan? Jel ide celo kućite termostata?
Kako proveriti stari termostat? Ako satić nije pouzdan, je li se ovo očitano sa MES-a može smatrati tacnom i time presuditi termostatu?
Gde je senzor što čita temperaturu za ECU, je li i on na termostatu?
.
Koliko bude nov termostat i gde ga kupujete tj . ima li boljih i losijih?
Ima li smisla stavljati polovan? Jel ide celo kućite termostata?
Kako proveriti stari termostat? Ako satić nije pouzdan, je li se ovo očitano sa MES-a može smatrati tacnom i time presuditi termostatu?
Gde je senzor što čita temperaturu za ECU, je li i on na termostatu?
.
- voosaa
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
Radna temperaturatemperatura JTD-a se krece oko 84-85 stepeni i tada bi trebao termostat da se otvori. To kod tebe je previse niska temperatura. Nije dobro voziti tako auto, jer mnogo vece "trosenje" motora kad se vozi pothladjen, tj. kad nije na radnoj temp.
MES u principu pokazuje tacnu vrednost, a termodavac se nalazi na termostatu. Mislim da i sat i ECU uzimaju sa njega podatak, ali da satic laze.
Ja sam prosle godine uzeo termostat za 4000 din, Facet mislim da je bio, i sve regularno od tada.
Takodje, negde sam video informaciju da je ta druga crtica, izmedju 50 i 90 stepeni, u stvari 80 stepeni, a ne 70, da znas kad budes zamenio termostat (ako je tako, onda satic ne laze mnogo, mozda 5-10 stepeni). U svakom slucaju, MES mora da ti pokaze ~80-85 stepeni, a kazaljka ce biti verovatno malo iznad te srednje crtice, kada se otvori termostat.
MES u principu pokazuje tacnu vrednost, a termodavac se nalazi na termostatu. Mislim da i sat i ECU uzimaju sa njega podatak, ali da satic laze.
Ja sam prosle godine uzeo termostat za 4000 din, Facet mislim da je bio, i sve regularno od tada.
Takodje, negde sam video informaciju da je ta druga crtica, izmedju 50 i 90 stepeni, u stvari 80 stepeni, a ne 70, da znas kad budes zamenio termostat (ako je tako, onda satic ne laze mnogo, mozda 5-10 stepeni). U svakom slucaju, MES mora da ti pokaze ~80-85 stepeni, a kazaljka ce biti verovatno malo iznad te srednje crtice, kada se otvori termostat.
- Vladimir Q2
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTDm Q2
- Lokacija: Cacak
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
Kada sam kupio auto prošle godine u septembru na otvorenom putu mi je padala kazaljka temp na 65-70 stepeni u lokalu je pela više jer je bilo toplo vreme. Zamenio sam odmah sa velikim servisom komplet termostat 4900 din i sad auto normanlo postiže radnu temperaturu od 90 stepeni za nekih 7-8 min vožnje.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
- EasyRider
- Garaža: AR GT Q2 1.9 jtdm 16v
Ex AR 159 1750 TBi
Ex AR 156 1.9 mjet 16v
Ex AR 147 1.9 jtdm 16v - Lokacija: Belgrade SouthSide
- Lokacija: South
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
Isti simptomi i resenje
Alfom mojom kuci jurim, autobanom psujem mater
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
Ko ima problematican pokazivac temperature na 156 to setanje ne moze primetiti. Meni je konstantno drzalo na nekih 60 stepeni sa losim termostatom, kad sam ga zamenio onda je skala stajala na 75, dok je dijagnostika pokazivala pravu temperaturu
- Baki156
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
- Lokacija: Centa
Post
Radna temperatura JTD-a?
Isti problem sam imao i ja na mojoj 156, stojala skala tik iznad 50°, zamenio termostat uzeo vernet i sad skala stoji malo ispod 90°, a to postigne sto kaze kolega posle nekih 7-8 min.
Poslato sa Huawei P10 lite uz pomoć Tapatoka
Poslato sa Huawei P10 lite uz pomoć Tapatoka
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
Termostat na JTD-u počinje da otvara na 88 +/-2 C.
Na spoljnih 35 C temperatura (merena dijagnostikom) se kretala u intervalu od 85,8 do 90 C (uglavnom oko 88 C). Termostat BEHR.
Na sporo zagrevanje motora ima veliki uticaj i zatvaranje EGR-a.
Na spoljnih 35 C temperatura (merena dijagnostikom) se kretala u intervalu od 85,8 do 90 C (uglavnom oko 88 C). Termostat BEHR.
Na sporo zagrevanje motora ima veliki uticaj i zatvaranje EGR-a.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
.
Prema eLearn-u i za 1.9 JTD i za 1.9 JTD 16V ide ovo:
Opening starts (°C): 78 - 82
Maximum opening (°C): 86 - 90
Meni je veceras stigao termostat (mahle behr). Ako ne bude bas neka kisa i nevreme, u subotu skidam stari i stavljam ovaj. Ocekujem da posle toga sa MES-om merim propisane vrednosti. Jedino me kopka sta ce SAT na tabli tada pokazivati. Sa termostatom se menja i senzor, e sada ... ako isti signal ide i za SAT i za ECU kao i sa ovim starim, sat ce i posle zamena verovatno da laze ali sa pomerajem ka visim tempraturama ... Videcemo posle vikenda. Javljam o ishodu.
Zika u kom smislu mislis 'Na sporo zagrevanje motora ima veliki uticaj i zatvaranje EGR-a'? Mislis ztvorenost/otvorenost kod njegovog radnog funkcionisanja ili njegovo uklanjanje sa motora pa u tom smislu 'zatvaranje EGR-a'?
.
Prema eLearn-u i za 1.9 JTD i za 1.9 JTD 16V ide ovo:
Opening starts (°C): 78 - 82
Maximum opening (°C): 86 - 90
Meni je veceras stigao termostat (mahle behr). Ako ne bude bas neka kisa i nevreme, u subotu skidam stari i stavljam ovaj. Ocekujem da posle toga sa MES-om merim propisane vrednosti. Jedino me kopka sta ce SAT na tabli tada pokazivati. Sa termostatom se menja i senzor, e sada ... ako isti signal ide i za SAT i za ECU kao i sa ovim starim, sat ce i posle zamena verovatno da laze ali sa pomerajem ka visim tempraturama ... Videcemo posle vikenda. Javljam o ishodu.
Zika u kom smislu mislis 'Na sporo zagrevanje motora ima veliki uticaj i zatvaranje EGR-a'? Mislis ztvorenost/otvorenost kod njegovog radnog funkcionisanja ili njegovo uklanjanje sa motora pa u tom smislu 'zatvaranje EGR-a'?
.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
Kad je zatvoren ili uklonjen egr duze treba motoru da postigne radnu temp
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
.
Zamenio sam termostat u nedelju. Nije bilo vecih problema sem malo oko skidanja nekih od onih selni. Takodje termostat koji sam kupio nosi termodvac sa dva pina a na starom termodavac kao i moj dzek za njega ima 4 pina. Radi ovoga sam premestio termodavac sa starog na novi termostat.
Medjutim...
Kada sam upalio auto da zagrejem i da potom i dolijem tecnost, auto na leru nece da dostigne radnu temperaturu nego tu negde oko 60-65. OK, racunam da to mozda i nije nenormalno za dizela? Onda sam odlucio da ga provozam i tako zagrejem. Tu u voznji je vec brzo dostigo nekih 90 (merim racunarom+MES), a vozio sam cetvrtom na nesto visim obrtajima. kada sam dostigao tih 90 pa mu potom dodam naglo gas izbaci CHECK ENGINE lampicu:
P1235 > https://s25.postimg.cc/woz4d4jhr/P1235.jpg
P1237 > https://s25.postimg.cc/pa9skrkrj/P1237.png
Pobrisem ja te greske i probam ponovo. Na dodavanje gasa ponovo izbaci gresku (sada samo P1235).
Potom obrisem i to i vozim samo lagano, a kada vozim lagano ne izbacuje nista. Navece sam vozio relaciju nekih 50 km. Vozim lagano i ne pokazuje nista. To lagano je: bez naglog dodavanja gasa i do nekih 100 km/h. Pod takvim uslovima nikakvih gresaka da izbacuje. Danas, jutros lagan isto sve OK ali na naglo dodavanje gasa na uzbrdici ili ravnom ne odgovara, ne povuce nego polako, polako dize obrtaje npr. za 5 sekundi da digne za pesto. Ocigledno nesto se bitno promenilo.
Sta je vazno da bih rekao. Kada sam namontirao termostat i vratio sve na mesto, prikopcao nazad akomulator i dodao tecnost vidim da nije primio sve od onoga sto sam mu istocio pre skidanja termostatao. To je nekih 0,5 - 1 litar da primi manje. Reko' ajde treba da otvori tamo neke klapne pa ce da primi. Upalim auto i cekam da se zagreje. Posle nekog vremena on upali ventilatore na kratko par puta (!!?) to mi nije bas nesto jasno. Pipam creva ali nije da su nesto prevruca. Stavise, toplije je ono crevo dole od hladnjaka ka motoru nego ovo gore od termostata ka hladnjaku (!!?). Nesto kasnije su sva bila vruca tih nekih 65 stepeni (to sve dok sam na leru uz malo dodavanje gasa a ne u voznji) ali i dalje ne mogu da dodam tecnost (onih 0,5 - 1 litar sto je ostalo) jer nivo je izmedju min i max. Dakle nikakva ozracivanja tu nisam radio. Mozda se ozracuje kod punjenja sistema? Po sle ovog zagrevanja na leru sam zagrevao voznjom a uz greske sto sam opiso gore. Navece sam vozio relaciju nekih 50 km i merio temperaturu i ona odlicnih 88-92. Pratim i posudu kod stajanja i pogledam nivo je i dalje izmedju min i max. Dakle, sa 0,5 - 1 litar tecnosti manjka u odnosu na ono od pre zamene termostata. Danas ga vozim: jutros nekih 6 km do posla, potom popodne jos 6 km nazad i nesto malo po gradu i kuci otvorim haubu da vidim stanje. E sada vidim moze da se doda tih 0,5 - 1 litar i dodam. Znace ne posle onih 50 km otvorene voznje sto bi valjda moralo biti dovoljno?
Eto to su moje desavanja sa mojom alfom zadnjih par dana. Sada, dalje, idem na tumacenje ovih gore gresaka i misterije oko punjenja sistema rashladnom tecnosti, ali eto da se prvo pozalim vama ovde da mozda neko da neku sugestiju ili primeti nesto sa strane?
.
Zamenio sam termostat u nedelju. Nije bilo vecih problema sem malo oko skidanja nekih od onih selni. Takodje termostat koji sam kupio nosi termodvac sa dva pina a na starom termodavac kao i moj dzek za njega ima 4 pina. Radi ovoga sam premestio termodavac sa starog na novi termostat.
Medjutim...
Kada sam upalio auto da zagrejem i da potom i dolijem tecnost, auto na leru nece da dostigne radnu temperaturu nego tu negde oko 60-65. OK, racunam da to mozda i nije nenormalno za dizela? Onda sam odlucio da ga provozam i tako zagrejem. Tu u voznji je vec brzo dostigo nekih 90 (merim racunarom+MES), a vozio sam cetvrtom na nesto visim obrtajima. kada sam dostigao tih 90 pa mu potom dodam naglo gas izbaci CHECK ENGINE lampicu:
P1235 > https://s25.postimg.cc/woz4d4jhr/P1235.jpg
P1237 > https://s25.postimg.cc/pa9skrkrj/P1237.png
Pobrisem ja te greske i probam ponovo. Na dodavanje gasa ponovo izbaci gresku (sada samo P1235).
Potom obrisem i to i vozim samo lagano, a kada vozim lagano ne izbacuje nista. Navece sam vozio relaciju nekih 50 km. Vozim lagano i ne pokazuje nista. To lagano je: bez naglog dodavanja gasa i do nekih 100 km/h. Pod takvim uslovima nikakvih gresaka da izbacuje. Danas, jutros lagan isto sve OK ali na naglo dodavanje gasa na uzbrdici ili ravnom ne odgovara, ne povuce nego polako, polako dize obrtaje npr. za 5 sekundi da digne za pesto. Ocigledno nesto se bitno promenilo.
Sta je vazno da bih rekao. Kada sam namontirao termostat i vratio sve na mesto, prikopcao nazad akomulator i dodao tecnost vidim da nije primio sve od onoga sto sam mu istocio pre skidanja termostatao. To je nekih 0,5 - 1 litar da primi manje. Reko' ajde treba da otvori tamo neke klapne pa ce da primi. Upalim auto i cekam da se zagreje. Posle nekog vremena on upali ventilatore na kratko par puta (!!?) to mi nije bas nesto jasno. Pipam creva ali nije da su nesto prevruca. Stavise, toplije je ono crevo dole od hladnjaka ka motoru nego ovo gore od termostata ka hladnjaku (!!?). Nesto kasnije su sva bila vruca tih nekih 65 stepeni (to sve dok sam na leru uz malo dodavanje gasa a ne u voznji) ali i dalje ne mogu da dodam tecnost (onih 0,5 - 1 litar sto je ostalo) jer nivo je izmedju min i max. Dakle nikakva ozracivanja tu nisam radio. Mozda se ozracuje kod punjenja sistema? Po sle ovog zagrevanja na leru sam zagrevao voznjom a uz greske sto sam opiso gore. Navece sam vozio relaciju nekih 50 km i merio temperaturu i ona odlicnih 88-92. Pratim i posudu kod stajanja i pogledam nivo je i dalje izmedju min i max. Dakle, sa 0,5 - 1 litar tecnosti manjka u odnosu na ono od pre zamene termostata. Danas ga vozim: jutros nekih 6 km do posla, potom popodne jos 6 km nazad i nesto malo po gradu i kuci otvorim haubu da vidim stanje. E sada vidim moze da se doda tih 0,5 - 1 litar i dodam. Znace ne posle onih 50 km otvorene voznje sto bi valjda moralo biti dovoljno?
Eto to su moje desavanja sa mojom alfom zadnjih par dana. Sada, dalje, idem na tumacenje ovih gore gresaka i misterije oko punjenja sistema rashladnom tecnosti, ali eto da se prvo pozalim vama ovde da mozda neko da neku sugestiju ili primeti nesto sa strane?
.
- voosaa
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
Da nisi slucajno pri zameni termostata zakacio vakum crevo sto ide na onu pasteticu od turbine?
Posto ti je ova prva greska vezana za prepunjavanje turba, moguce je da si ga strgao, pa da su ostala u fiksiranom polozaju. Ili su se krilca VNT dela turbine zaglavila. Tome ide u prilog to ponasanje kada ili prepuni ili ubrzava kao mrtav konj.
Posto ti je ova prva greska vezana za prepunjavanje turba, moguce je da si ga strgao, pa da su ostala u fiksiranom polozaju. Ili su se krilca VNT dela turbine zaglavila. Tome ide u prilog to ponasanje kada ili prepuni ili ubrzava kao mrtav konj.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
.
Provericu sutra. A odakle polazi to crevo pa dolazi na pasteticu od turbine?
Dve stvari koje su meni prvo padale na pamet. Prvo da je auto dugo pre zamene termostata radio na temperturi nekih 70° kao radnoj, a sada kada zagreje ide na 90°. To je dvadeset stepeni razlike, a temperatura motora je mislim vazan parametar u obracunima ECU i podesavanju drugih zavisnih. Drugo kada sam skinuo crevo od interkulera ka usisnoj, na onoj klapni u usisnoj bilo je 'farba-crno-krem' naslaga koje sam od spolja prstom ili ubrusom pobrisao. Po da nije posle uduvao nesto od toga unutra, sagoreo delimicno pa odbacio ka turbini pa to napravilo neko sranje tamo ili dalje. Ali racunam da toga nije bilo nesto znacajno u odnosu na ono sto sam izvuko, a izvuko sam ukupno za recimo kasicicu za kafu.
Posle sam se najvise plasio da mu nije falilo rashladne negde u bitnom delu sistema. U vezi onih paljenja fanova a da pritom temperatura kod termostata (prema MES-u) bude tek nekih 60.
.
Provericu sutra. A odakle polazi to crevo pa dolazi na pasteticu od turbine?
Dve stvari koje su meni prvo padale na pamet. Prvo da je auto dugo pre zamene termostata radio na temperturi nekih 70° kao radnoj, a sada kada zagreje ide na 90°. To je dvadeset stepeni razlike, a temperatura motora je mislim vazan parametar u obracunima ECU i podesavanju drugih zavisnih. Drugo kada sam skinuo crevo od interkulera ka usisnoj, na onoj klapni u usisnoj bilo je 'farba-crno-krem' naslaga koje sam od spolja prstom ili ubrusom pobrisao. Po da nije posle uduvao nesto od toga unutra, sagoreo delimicno pa odbacio ka turbini pa to napravilo neko sranje tamo ili dalje. Ali racunam da toga nije bilo nesto znacajno u odnosu na ono sto sam izvuko, a izvuko sam ukupno za recimo kasicicu za kafu.
Posle sam se najvise plasio da mu nije falilo rashladne negde u bitnom delu sistema. U vezi onih paljenja fanova a da pritom temperatura kod termostata (prema MES-u) bude tek nekih 60.
.
- voosaa
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
Pastetica je odmah iza hladnjaka, pored izduvne grane. Nisam bas siguran odakle dolazi to crevo.
Ne bi trebalo da ima ikakvog uticaja to sto je dugo vozen na 70 stepeni, pa sad se vozi na 90, pa da izbaci gresku za turbo. Za svaki slucaj mozes resetovati ECU, skini samo kleme sa akumulatora i ostavi tako jedno satic.
Ta prljavstina na usisu su uljne pare+ garez od nezatvorenog EGR ventila, to takodje ne bi trebalo da izaziva takve stvari sto se tebi desavaju.
Gledajuci sa strane u MES-u, ako je prva vrednost dobijeni pritisak, a druga zeljeni (ne vidi se dobro, odseceno je na slici), onda ti turbina opasno prepunjava, za nekih 400mBar, sto sigurno pokazuje da nesto je zeznuto na relaciji turbo-usis. Sad, da li se pastetica zeznula, da li se geometrija turbine zaglavila, treba proveriti (mozda i protokomer zeza?)
Doo budes proveravao pasteticu, ne bi bilo lose da podmazes malo tu sinicu sto izlazi iz nje i da je malo razradis, a mozes i proveriti kako radi, jer treba da se pomera ta sinica kada se dodaje gas.
Ne bi trebalo da ima ikakvog uticaja to sto je dugo vozen na 70 stepeni, pa sad se vozi na 90, pa da izbaci gresku za turbo. Za svaki slucaj mozes resetovati ECU, skini samo kleme sa akumulatora i ostavi tako jedno satic.
Ta prljavstina na usisu su uljne pare+ garez od nezatvorenog EGR ventila, to takodje ne bi trebalo da izaziva takve stvari sto se tebi desavaju.
Gledajuci sa strane u MES-u, ako je prva vrednost dobijeni pritisak, a druga zeljeni (ne vidi se dobro, odseceno je na slici), onda ti turbina opasno prepunjava, za nekih 400mBar, sto sigurno pokazuje da nesto je zeznuto na relaciji turbo-usis. Sad, da li se pastetica zeznula, da li se geometrija turbine zaglavila, treba proveriti (mozda i protokomer zeza?)
Doo budes proveravao pasteticu, ne bi bilo lose da podmazes malo tu sinicu sto izlazi iz nje i da je malo razradis, a mozes i proveriti kako radi, jer treba da se pomera ta sinica kada se dodaje gas.
- voosaa
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
Moja greska, sad otvorih celu sliku, gornja vrednost je pritisak goriva.
U svakom slucaju, korisno bi ti bilo da snimis grafik dok vozis zeljenog/dobijenog pritiska turbine, i u trenutku kad izbaci gresku.
U svakom slucaju, korisno bi ti bilo da snimis grafik dok vozis zeljenog/dobijenog pritiska turbine, i u trenutku kad izbaci gresku.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
Mislim da ti je ostao negde vazduh u sistemu pa sato imas problema sa vetntilatorom i ostalim, probaj ponovo da ozracis sistem sa zagrejanim motorom.
Sto se tice greske turbine ispod ti je tema sa tim problemima, ali mislim da je kod tebe problem vezan za protokomer tj greska P1237 pa na osnovu njega ni pritisak turbine nije odgovarajuci, a moze i egr ventil na to da utice. Proveri komplet creva od filtera za vazduh do usisa i sve sta si skidao pored termostata. Ako je sve u redu mozes da probas da skines dzek sa protokomera i provozas auto pa da vidis kako se ponasa.
Turbo: viewtopic.php?f=71&t=51097
Sto se tice greske turbine ispod ti je tema sa tim problemima, ali mislim da je kod tebe problem vezan za protokomer tj greska P1237 pa na osnovu njega ni pritisak turbine nije odgovarajuci, a moze i egr ventil na to da utice. Proveri komplet creva od filtera za vazduh do usisa i sve sta si skidao pored termostata. Ako je sve u redu mozes da probas da skines dzek sa protokomera i provozas auto pa da vidis kako se ponasa.
Turbo: viewtopic.php?f=71&t=51097
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
.
Protokomer je u cevi sto izlazi iz kucista filtra za vazduh? A odozgo ide ona lucna plastika?
Ako je to to onda kabal sto ide do tog senzora jesam raskacinjao i po zavrsetku radova vratio.
Moze li dzek tu kod vracanja da se zaokrene za 180? Ako moze kakvi bi bili simptomi?
.
Protokomer je u cevi sto izlazi iz kucista filtra za vazduh? A odozgo ide ona lucna plastika?
Ako je to to onda kabal sto ide do tog senzora jesam raskacinjao i po zavrsetku radova vratio.
Moze li dzek tu kod vracanja da se zaokrene za 180? Ako moze kakvi bi bili simptomi?
.
- voosaa
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
https://picclick.com/MAF-MASS-AIR-FLOW- ... id=1&pid=2
Ako je sve ok, tj. ovi zubici nisu polomljeni, ne bi trebalo da mozes da ga okrenes (mada nije bas poka-joke stila )
Ako je sve ok, tj. ovi zubici nisu polomljeni, ne bi trebalo da mozes da ga okrenes (mada nije bas poka-joke stila )
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
.
Konektor nije bio okrenut pogresno ali mozda nije bio nabijen do kraja. Postoji li neki nacin da proverim da li je sada, iako je vizuelno je OK, prikljuceno dobro. Nekim testiranjem npr. pokretanjem actuatora uz pomoc npr. MES programa i sl. Je li neko radio tako nesto.
Takodje, cesto sam na ovde na forumu cuo da je nekima alfa 'otisla' u safe mode. Intersuje kako to znaju? Da li preko neke poruke na displeju ili kako drugacije?
.
Konektor nije bio okrenut pogresno ali mozda nije bio nabijen do kraja. Postoji li neki nacin da proverim da li je sada, iako je vizuelno je OK, prikljuceno dobro. Nekim testiranjem npr. pokretanjem actuatora uz pomoc npr. MES programa i sl. Je li neko radio tako nesto.
Takodje, cesto sam na ovde na forumu cuo da je nekima alfa 'otisla' u safe mode. Intersuje kako to znaju? Da li preko neke poruke na displeju ili kako drugacije?
.
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
Kako znaju? Pa znaju tako sto auto ide kao slina, vuce se.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- voosaa
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Radna temperatura JTD-a?
Koliko znam, auto bi i trebao da upadne u safe mod kod P1235 greske, da ne bi doslo do ostecenja motora od prepunjavanja. Tad bi auto bukvalno jedva isao, koliko da na jedvite jade dodjes do servisa (mislim da su i obrtaji ograniceni na nekih 1500rpm, mozda malo vise)
Trebao si taj konektor isprskati kontakt sprejom i dobro sabiti, mozda je gubio negde kontakt. Ima ljudi koji voze sa raskacenim MAF-om, izbacuje im gresku, ali ne upada u safe mod i onda ECU radi po nekim "default" vrednostima za ubrizgavanje (koji nisu bas primereni svim situacijama).
Trebao si taj konektor isprskati kontakt sprejom i dobro sabiti, mozda je gubio negde kontakt. Ima ljudi koji voze sa raskacenim MAF-om, izbacuje im gresku, ali ne upada u safe mod i onda ECU radi po nekim "default" vrednostima za ubrizgavanje (koji nisu bas primereni svim situacijama).