Video sam da je bilo slicnih tema, ali ova se, bar po meni razlikuje, jer me je majstor ubedjivao da nije to u pitanju, sto sam zakljucio po procitanim postovima.
Elem, primetio sam da mi se cuje neko pistanje/zvizdanje kada dajem jaci gas i kada obrtaji predju nekih 2000-2200 rpm. Taj zvuk je uocljiv tek kada je otvoren prozor i kada npr, prolazim nekom uskom ulicom, pa valjda se vraca odjek od okolnih zgrada, pa mogu da ga cujem, inace ovako na otvorenom ne mogu da ga cujem. Takodje, na leru kada se turira taj zvuk se ne cuje. Auto ide sasvim dobro, bez ikakvih problema.
I moji prve sumnje da je ili do creva interkulera ili mozda da turbina zvizduca malo. Zagledao sam creva i primetio sam da je donje crevo interkulera pofino prljavo(da ne kazem masno- na njemu se nalazi kao sloj garezi/prljavstine izmesan sa malo ulja), sto se moze videti sa slika, sto me dovodi do zakljucka da je crevo negde naprslo i da izlaze te uljne pare, sta vec, pa da maste crevo i ujedno dovode do pojave tog zvuka. Gornje crevo interkulera nije masno (ima ovlas tragova ulja po zidovima, na ulasku u usis motora). Auto nisam primetio da dimi ni pri potapanju gasa ni slicno (bar sto se moze videti u retrovizoru, nisam nikoga zaduzivao da ide iza mene, pa da prati

I sve bi to bilo relativno prosto da nisam otisao kod mog majstora i da mi on nije rekao da nije ni do tih creva ni do turbine, vec, po njemu, bez nekog zagledanja ili detaljnijeg pregleda, motor malo vise duva uljane pare na iberlauf, pa odatle se masti i to donje crevo interkulera, a onda su se verovatno od prljavog povratnog vazduha, zaprljala i krilca turbine, pa zvizduce. A na pitanje kako izlaze te uljane pare van creva ako nije puklo mi je odgovorio da tu ne sme da ima imalo ulja i da to crevo nije napravljeno da drzi uljane pare, pa njih propusta, a, ne znam kako, vazduh ne propusta. Suma sumarum, ili da tako pustim, ili mi predlaze skidanje turbine i ciscenje, balansiranje ~100 EUR ciscenje, balans +50EUR ruke za skidanje i montiranje + otvaranje motora i ravnjanje glave i sta vec, kako bi se smanjilo duvanje tih uljanih para ~200-250 EUR. I jos ne garantuje tada 100% da nece biti tih uljanih para opet.
Koliko sam ja proucio po internetu, na tom krugu -filter vazduha-turbina- interkuler- usis uvek ima malo uljanih para, tako da to pobija majstorevu tvrdnju da tu ne sme nikako da se pojavljuje uljni kondenzati i sl.
Jedna od stvari koja me ovde buni je ta sto je ona budza koja se nalazi tik ispod usisa (separator uljnih para, sta je vec) zamascena spolja, kao sto se vidi na slici, pa je to uzimao majstor kao potvrdu njegove price da motor malo "duva".
Takodje, kao sto se moze videti sa slika, to donje crevo je vise zacadjeno oko selne nego totalno zamasceno, jer kada se taj sloj obrise, na maramice ostaje blago masan trag neke garezi. Negde oko polovine creva je ono bez cadji, a vide se blagi tragovi ulja.
Hvala unpred i pozdrav



