Overboost ventil - reparacija i čišćenje
- nikola016
- Garaža: ex Alfa Romeo 147 140hp
ex Alfa Romeo 159 2.0 170+hp
ex Alfa Romeo GT 1.9 150hp
Alfa Romeo Brera 2.4 209+hp - Lokacija: Leskovac-Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Zaboravio da pogledam prvu stranicu uglavnom to me interesovalo hvala
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
poznanik uzeo stilo 1.9 8v i auto super ide u svim rezimima voznje ali pali MCSF od 3. brzine kad god potopis naglo gas i predje 3000rpm, auto i dalje normalno vuce i greska nestane cim se oduzme gas, bio je na dijagnostici i nema nikakve greske da pamti.
kad normalno dajes gas mozes da ga vrtis koliko moze a ne pali gresku samo kod naglog i punog davanja gasa. takodje u 1. i 2. brzini se to ne desava.
ja znam kod moje bivse 156ice se to desilo 2 puta cim sam je uzeo i kad sam potopio gas u 4. brzini preko 3k, ali cim je upalio MCSF auto je usao u safe mod i nije vise hteo da vuce preko 3000rpm a kod ovog uopste ne upada u safe mod nego normalno se ponasa i sto je cudno odmah gasi lampicu cim oduzmes gas
kad normalno dajes gas mozes da ga vrtis koliko moze a ne pali gresku samo kod naglog i punog davanja gasa. takodje u 1. i 2. brzini se to ne desava.
ja znam kod moje bivse 156ice se to desilo 2 puta cim sam je uzeo i kad sam potopio gas u 4. brzini preko 3k, ali cim je upalio MCSF auto je usao u safe mod i nije vise hteo da vuce preko 3000rpm a kod ovog uopste ne upada u safe mod nego normalno se ponasa i sto je cudno odmah gasi lampicu cim oduzmes gas
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
meni je upadao u takav "safe" mod prosle zime jer mi je stradao dzek na map senzoru i cim je vlazno vrv. je gubio kontakt. Posle greske auto je nastavljao da ide dobro ali je greska ostajala upisana (brisao sam aplikacijom). Zamenio sam dzek i evo skoro pa ce godina bez greske.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
ima li svrhe probati sa kontakt sprejom ako je u ovom slucaju uopste do dzeka meni je cudno sto ne belezi gresku tj bar on tako kaze terao je auto dva puta na diag i nista
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
sta znam probaj dzek da li je ok i ocisti ga. Kod mene je nedostajala cela ona narandzasta diht gumica...vidi i ostale dzekove da li su ok.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
ok recicu mu neka to pogleda prvo
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Mislim da je neko sa foruma imao taj problem i bio je regulator pritiska goriva ili tako nesto
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
kad je regulator onda se gasi auto u voznji i prikazuje na dijagnostici low fuel pressure, citao sam ranije o tome ne znam dal ovde na forumu ili negde drugde ne secam se, ja najvise sumnjam na overboost ventil ne znam koliko to kosta polovno ali glupo je bacati pare ako nije do njega al jbg kad diagnostika nista ne pokazuje kako onda znati
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Meni malopre ispali grešku, urekoa sam je . Definitivno kad je minus iz nekog razloga prepunjava...Napisah sad u svojoj temi.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
evo sad se i kod mene javio problem koji sam pomenuo par postova iznad, naime na plavoj alfi hoce da upali lampicu kad je nacepim preko 3000 rpm u 3. brzini ali samo kad potopim gas, kad dajem postepeno nista se ne desi, takodje i kad idem pun gas druga, presaltam u 3. i drzim gas isto se upali. takodje i iz 3. u 4. pritom nekad se desi da auto uspori nekad nastavlja da puni nesmetano a samo svetli lampica, to nisam skontao od cega zavisi, ali i kad se ugusi tj izgubi snagu tj cak je i ne izgubi nego nekako poravna sam gas dovoljno je samo oduzimanje gasa, nekad vrlo malo da ugasi lampicu i dalje nastavis da dajes gas.
bio sam na dijagnostici i ona pokazuje overboost, uzmem skinem ga sa sw-a i stavim na ovu drugu i opet isto se desava, znaci nije prblem u samom ventilu. crevca sam gledao dal nisu pukla i sve je ok, duvao kroz njih prohodna su, sad ne znam sta bi moglo biti, ako neko ima ideju neka pise, buni me to sto dijagnostika ukazuje na njega znaci tu nesto ebe da ne lutam dalje po drugim stvarima ako ih vec diag. ne registruje
btw na onom stilu sto sam pomenuo gore problem nestao sam od sebe, samo obrisana greska i sad je ok, i kod mene smo brisali gresku ali nista
bio sam na dijagnostici i ona pokazuje overboost, uzmem skinem ga sa sw-a i stavim na ovu drugu i opet isto se desava, znaci nije prblem u samom ventilu. crevca sam gledao dal nisu pukla i sve je ok, duvao kroz njih prohodna su, sad ne znam sta bi moglo biti, ako neko ima ideju neka pise, buni me to sto dijagnostika ukazuje na njega znaci tu nesto ebe da ne lutam dalje po drugim stvarima ako ih vec diag. ne registruje
btw na onom stilu sto sam pomenuo gore problem nestao sam od sebe, samo obrisana greska i sad je ok, i kod mene smo brisali gresku ali nista
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Za Safe mode treba da bude 6sec u overboostu, ako traje krace od toga onda samo iskoci kratko obavestenje bipne i nastavi normalno... imao sam slican problem prosle zime, overboost dobar, map, maf takodje (sve sam menjao od kad je auto kod mene), probao drugi ventil sa alfe gde nema greske i sve isto, na kraju slucajno stavljajuci prst na vakuum crevce na toj alfi i mojoj skontali da je kod mene vakuum slabiji, mnogo manje zalepi prst na crevo... e sad majstor je to resio tako sto je razbusio T račvu na vakuum dovodu tamo ispod EGR-a, da li se nakupilo prasine ili sta vec ali posle toga vakuum je postao jaci tj normalan i nema vise tog problema... mozda mi se desilo jos 1 ili 2x od tada ali to je na 15ak hiljada km tako da je zanemarljivo... cak ni posle čipa se ne desava...
to crevo ovako izgleda slicno i ima tu račvu na sredini...
to crevo ovako izgleda slicno i ima tu račvu na sredini...
- Sone Bg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
- Lokacija: Borca-Bg
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Meni se isto desilo prosle nedelje, 3,4 puta u dva dana posle toga nista. Desavalo mi se samo kad saltam iz 3. u 4. i gas u patos. Zakacio na MES, nema greske, pokusavao da izazovem u voznji opet ali nista. Greska se javi samo pod punim gasom i auto slabije vuce, cim malo popustim gas nestane i nastavlja normalno da puni.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
ja sam imao zabiljezenu gresku - supercharging pressure, ne secam se koda...
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
@Djo83
kako da nadjem tu T racvu kod egr-a ne znam koja tu creva idu i sta se sa cim spaja nisam zagledao ali sa ove slike nem ogu da provalim, citao sam da moze i racva da se zaprlja pa da ne daje dovoljan vakum, a takodje kako probas dal lepi prst vakum? na koje crevce?
ne secam se ni ja koda greske ali nesto tipa ventil tlaka turbine je pisalo
kako da nadjem tu T racvu kod egr-a ne znam koja tu creva idu i sta se sa cim spaja nisam zagledao ali sa ove slike nem ogu da provalim, citao sam da moze i racva da se zaprlja pa da ne daje dovoljan vakum, a takodje kako probas dal lepi prst vakum? na koje crevce?
ne secam se ni ja koda greske ali nesto tipa ventil tlaka turbine je pisalo
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
ovako, vakuum probas tako sto dok auto radi skines dovodno crevce sa overboost venitila, ono sto ne ide na pastetu, dakle gornje crevce i prineses prst da ti ga povuce osetis lepo kako vuce vakuum... probas to isto na nekom drugom JTD koje nema taj problem pa uporedis... sto se tice tog creva sa T racvom, sa zadnje strane motora imas vakuum rezervoar tamo negde ispod bosch pumpe, od njega krece crevo i ide prema EGR-u, dakle T račvu trazis tu negde ispod gornjeg usisnog creva nekih 15ak cm ispod ali u pravcu kabine, tu se vakuum vod račva, jedav vod ide klapnu na usisu, drugi prema overboostu preko usisne grane i ne znam da li jos negde...
- Sone Bg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
- Lokacija: Borca-Bg
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
A da li moze biti problem vezan za gustinu vazduha zbog njegove temperature, tj da map izmeri vecu kolicinu zbog toga jer je hladan vazduh pa ga tako vidi kao prepunjavanje?
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
ne verujem, nisu to ekstremne razlike u temp, kad se ubrzava u vecim brzinama sa gasom do poda, veoma je bitno da taj VNT sistem radi dobro jer treba precizno da pozicionira krilca i na vreme, zato se pri dijagnostici u voznji upravo tako radi a ne gleda se potapanje naglo u 1. i 2. brzini... nesto sa vakuumom nije u redu (pod uslovom da je overboost ventil dobar i da krilca mogu da se pomeraju tj da nisu prljava) pa se krilca ne pomere na vreme da smanje pritisak u turbu, zato dolazi do toga
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
da se nadovežem na pitanje
Da li gustina ulja može biti problem na turbu sa zaprljanom geometrijom pa da to prouzrokuje "prepunjavanje".
Kapiram da je moj turbo mator i da je zaprljan pa je na granici da prepunjava i izbacuje grešku.
Kada ga vozim hladnog po hladnom vremenu (ispod nule) dešava mi se greška da prepunjava.
Isti auto na +5 stepeni bio leden ili zagrejan ne izbacuje grešku ma kako i koliko ga cepao...
Da li gustina ulja može biti problem na turbu sa zaprljanom geometrijom pa da to prouzrokuje "prepunjavanje".
Kapiram da je moj turbo mator i da je zaprljan pa je na granici da prepunjava i izbacuje grešku.
Kada ga vozim hladnog po hladnom vremenu (ispod nule) dešava mi se greška da prepunjava.
Isti auto na +5 stepeni bio leden ili zagrejan ne izbacuje grešku ma kako i koliko ga cepao...
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
probacu da potrazim sutra tu T racvu pa da vidim dal nije ona zapusena, nadam se da se lako skida, ona je plasticna ili metalna?
@sauriann, mislim da to sa uljem nema nikakve veze posto se kod mene to desava danas a bilo je prilicno toplo napolju, +4-5 sigurno na suncu a motor na radnoj temp., a i menjam ulje uskoro a ovako nesto slicno mi se desilo i kad sam kupio auto samo sto je tad ostao trajno u safe modu dok nismo na dijagnostici izbrisali gresku, pa sam ga opet isprovocirao da upali i opet ostao u safe-u, e posle vise nisam hteo da ga zezam ali mi se tad desavalo samo u 4. brzini i to na preko 3500 rpm a sad u 3. i na 3000
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
aha nisam znao da sme to crevce da se skida u radu, imam jos jedan jtd tako da cu probati odmah na njemu taj vakum pa da uporedim.Djo83 napisao:ovako, vakuum probas tako sto dok auto radi skines dovodno crevce sa overboost venitila, ono sto ne ide na pastetu, dakle gornje crevce i prineses prst da ti ga povuce osetis lepo kako vuce vakuum... probas to isto na nekom drugom JTD koje nema taj problem pa uporedis...
probacu da potrazim sutra tu T racvu pa da vidim dal nije ona zapusena, nadam se da se lako skida, ona je plasticna ili metalna?
@sauriann, mislim da to sa uljem nema nikakve veze posto se kod mene to desava danas a bilo je prilicno toplo napolju, +4-5 sigurno na suncu a motor na radnoj temp., a i menjam ulje uskoro a ovako nesto slicno mi se desilo i kad sam kupio auto samo sto je tad ostao trajno u safe modu dok nismo na dijagnostici izbrisali gresku, pa sam ga opet isprovocirao da upali i opet ostao u safe-u, e posle vise nisam hteo da ga zezam ali mi se tad desavalo samo u 4. brzini i to na preko 3500 rpm a sad u 3. i na 3000
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
racva je plasticna, skines i ocistis, mozda ces se napatiti da svuces crevca s nje, kad budes vracao namazi racvu malo sa wd-om da se lakse navuce crevo... kod mene nismo cistili vec smo je malo samo razbusili tankom burgijom... iskreno nisam previse istrazivao od cega se skuplja prljavstina i nisam zagledao samu racvu, majstor je to odradio...
sauriann, ne verujem da ima veze sa uljem, cim motor malo radi ulje se zagreva pa je nebitno kolika je temp napolju...
ima jos jedna stvar koja moze praviti problem, a retko se spominje, na ovom klipu od 6:32 i 12:04 covek govori u luftu koji se javlja u lezistu polugice koja pomera prsten koji opet pomera krilca, zbog cega kasni reakcija krilaca ili nije dovoljna, tj moze se desiti da se ne zatvore potpuno sto izaziva prepunjavanje...
https://www.youtube.com/watch?v=o1Hvt2b7PL0
sauriann, ne verujem da ima veze sa uljem, cim motor malo radi ulje se zagreva pa je nebitno kolika je temp napolju...
ima jos jedna stvar koja moze praviti problem, a retko se spominje, na ovom klipu od 6:32 i 12:04 covek govori u luftu koji se javlja u lezistu polugice koja pomera prsten koji opet pomera krilca, zbog cega kasni reakcija krilaca ili nije dovoljna, tj moze se desiti da se ne zatvore potpuno sto izaziva prepunjavanje...
https://www.youtube.com/watch?v=o1Hvt2b7PL0
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
probacu sutra da nadjem racvu pa da vidim a probacu i vakum test prstom
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
sad sam malo zagledao creva i izgleda da je to ova racva, to je jedina koja tu postoji
ide iz servo koč. uredjaja pa nastavlja ovamo ka glavi iznad termostata a ovo tanje crevo se ukljucuje negde dole ispod egr-a koliko vidim ali ne vidim de tacno
ide iz servo koč. uredjaja pa nastavlja ovamo ka glavi iznad termostata a ovo tanje crevo se ukljucuje negde dole ispod egr-a koliko vidim ali ne vidim de tacno
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
probao sam da izvucem creva ali bezuspesno, racva je nazubljena i crevo prilicno kruto i tesno nabijeno tako da rukama nema sanse a nema ni puno prostora, strah me bilo previse da cimam da ne polomim racvu, malo crevo i mogu da skinem ali ona dva deblja nema sanse, da ima malo vise prostora pa i nekako, nisam pametan kako da skinem.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji