Kupio sam svoju prvu Alfu 147 1.9JTDM Q2.
Zanima me da li ima neko ko je duze vozi, da mi pojasni sam diferencijal i kako je najbolje voziti(sa ugasenim ili upaljenim asr) i slicno


Kako radi Q2?
Q2 je Alfin naziv za samoblokirajući diferencijal, u ovom slučaju izrađenom od strane tvrtke Torsen. Radi se o mehaničkom sustavu koji omogućava prijenos snage na podlogu bez obzira na neravnine i različitu trakciju pogonskih kotača (desnog i lijevog). Time pridonosi sigurnosti i stabilnosti vozila.
Naime, kod automobila s prednjim pogonom prilikom oštrije vožnje zbog naginjanja vozila smanjuje se pritisak kotača s unutarnje strane zavoja na podlogu te on može početi proklizavati. Samim time snaga se na podlogu ne prenosi efikasno te može doći i do izlaska iz putanje, što može biti vrlo opasno. Q2, kao i ostali samoblokirajući diferencijali, rješava taj problem, za razliku od većine standardnih diferencijala.
Isorobano danas po snegu. I da, zasigurno asr mora ici na off. Pogotovu na izlasku iz krivine kada ae potopi gas sve ono sto je kocio asr, sper ispravlja uz ogromno ubrzanje i strasan osecaj na volanu. Tek danas videh kakvu masinu posedujemzexmaster gt napisao:Dok je asr ukljucen diff radi sa 25% mogucnosti,stoga...
Sa asr vozis na elektronsku "stabilnost" i u tom slucaju q2 neces sigurno osetiti...probati uz brdo po snegu sa asr ukljucenim i iskljucenim...veze sa vezom nema,uvek iskljicivati ako zelis osetiti delovanje q2...kad bude guzica u sedistu zaigrala,tad ces osetiti sta znaci skoro pun pogon na 2 tocka,takodje,osmeh i zadovolkstvo na licu je neizbezno![]()
Ja samo vozio drag i track sa gt q2,znaju ovde ljudi kad prebacim u 2brz sta se desava...
Probao sam auto sa ugašenim ASR-om sad kad je počelo lepo vreme i stavio nove letnje gume Dunlop Sport Maxx RT2 pa da isprobam i jedno i drugo kroz jednu klisuru van Čačka gde stalno volim da divljam sa autom. U krivinama sam vozi 2-3 brzina od 50-90 km/h pun gas i kad baš preteram u krivini osećam u trenutku ovaj točak što je odvojeni od asfalta kako hoće da prokliza, tog momenta točak odjednom čupa za asfalt i imam utisak da prednji kraj nema šanse da iskliza.zexmaster gt napisao:Dok je asr ukljucen diff radi sa 25% mogucnosti,stoga...
Sa asr vozis na elektronsku "stabilnost" i u tom slucaju q2 neces sigurno osetiti...probati uz brdo po snegu sa asr ukljucenim i iskljucenim...veze sa vezom nema,uvek iskljicivati ako zelis osetiti delovanje q2...kad bude guzica u sedistu zaigrala,tad ces osetiti sta znaci skoro pun pogon na 2 tocka,takodje,osmeh i zadovolkstvo na licu je neizbezno![]()
Ja samo vozio drag i track sa gt q2,znaju ovde ljudi kad prebacim u 2brz sta se desava...
Povratak na “Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT”