![Slika](http://i.imgur.com/z0BD2Zr.jpg)
Ovo je nakon čipovanja i sa normalnom (ne bapskom) vožnjom 90% otvorenog puta.
...mladenke napisao: A kako to da auto bolje ubrzava ako je chipovan i treba mu manje vremena? Tako sto ima vise goriva. Pa kako onda manje trosi ako ide vise goriva?
Cipovanje od 50e postoji, bas za konkretno taj motor. Da dignem sa 115 na oko 140hp treba mi 10ak minuta u Winolsu. Oces da kazes da treba da uzmem 150e? Moze.
Kad se ugasi egr, obicno pritisak turbine poraste za 50+ mbara. Kako kod kog automobila. A ako imas veci pritisak onda imas i vece ocitavanje na maf senzoru, a samim tim i mogucnost za vise goriva u bas istom rezimu voznje sa upaljenim egr-om.
E sad da se vratimo na pitanje manje potrosnje i vece konjaze. Fabrika mora da zadovolji brojne rigorozne kontrole i norme, sto se tice same potrosnje, emisije izduvnih gasova, buke motora... Pa u 90% nesto trpi zarad neceg.Ako znamo da jedan stepen unapred pomereno ubrizgavanje dovodi do porasta PCP-a u cilindru, onda mozemo da zakljucimo da dolazi i do vece snage sa istim mm3 gorivom. Znaci dobili smo vecu snagu, gorivo je ostalo isto, a emisija stetnih gasova se malo povecala, ali opet ostaje u granicama tehnickog pregleda. Takodje se i buka motora malo povecala.
Onda dolazi i pilot ubrizgavanje, koje laicki receno priprema cilindre za glavno ubrizgavanje, sto znaci da utice na pcp, temperaturu u cilindrima, itd...
Druga stvar smanjenja potrosnje jeste sama turbina. Ma koliko imao otvoren izduv, sama turbina pravi povratni pritisak motoru, pa ga sammim tim i gusi.Otvorimo malo krilca na krstarecim brzinama i eto vece snage, sa istim gorivom, ili iste snage sa manjim gorivom. Znaci potrosnja ide dole.
I jos mnogo toga da ne duzim.
Za povecanje ks, jasno je da dobijas onoliko ks koliko ubrizgas vise mm3 goriva. Glupo je i da objasnjavam.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Ako voziš normalno, da. Međutim, kad čipuješ auto, kanda dođe želja da stisneš pedalu jače pa znaju da odu zamajac, kvačilo, turbina i ostalo pre vremena. Ali ako znaš da se kontrolišeš, jedina šteta od čipovanja je po okolinu i po novčanik za koju šušku za novu mapu.jerotije napisao:Aha, znaci povecanje snage ide uglavnom na stetu izduvnih gasova, ako sam dobro razumeo?
i na mnoge komponente ako je los remap narocito na fabricke komponente. Hibrid, neki sortski kit za lamelu/kvacilo ili protocnije dizne je vec ozbiljnije ulaganje da to bude dugotrajno...jerotije napisao:Aha, znaci povecanje snage ide uglavnom na stetu izduvnih gasova, ako sam dobro razumeo?
Evo prvi put izmerih potrosnju.Samo po bgd,guzva...nema dima,ostra voznja,ultra dizel,dosta rada u mestu,napunio do cepa pa posle 200km dopunio 20 l,znaci 10l/100 km.Presao 100 km isti uslovi pa opet napunio i stalo 9,5 l/Na bordu uredno pise da je prosecna potrosnja 6.6 l/100km.Mala napomena kad kazem gradska voznja to je stvarno gradska voznja(zivim u centru grada)alfabg napisao:50k km i 2,5 god.posle cipovanja nisam primetio manju potrosnju(iskreno ni nevozim stedljivo niti mogu da kazem tacno koliko trosi).Bitno je da sve i dalje funkcionise,set zamenjen tek sad(pre nedelju dana).
Fabricki druk i to jos polovan neki.Sauriann napisao:kakv ti je druk lager na toj malinicevoj ojacanoj korpi? Hoce da spadne ili je stavljen neki sa jacim kacenjem...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Svima je skocila potrosnja sad zimi, i meni je otišla na desetkualfabg napisao:Evo prvi put izmerih potrosnju.Samo po bgd,guzva...nema dima,ostra voznja,ultra dizel,dosta rada u mestu,napunio do cepa pa posle 200km dopunio 20 l,znaci 10l/100 km.Presao 100 km isti uslovi pa opet napunio i stalo 9,5 l/Na bordu uredno pise da je prosecna potrosnja 6.6 l/100km.Mala napomena kad kazem gradska voznja to je stvarno gradska voznja(zivim u centru grada)alfabg napisao:50k km i 2,5 god.posle cipovanja nisam primetio manju potrosnju(iskreno ni nevozim stedljivo niti mogu da kazem tacno koliko trosi).Bitno je da sve i dalje funkcionise,set zamenjen tek sad(pre nedelju dana).