Part 1
Pre određenog vremena sam naleteo na ovu temu i delovaše interesantno. Ideja je da se dodavanjem mineralnog ili polusintetičkog ulja za dvotaktne motore popravi potrošnja i produži vek trajanja pokretnih delova. Ovo se postiže dodatnom lubrikacijom. Teorija se zasniva na rome da su regulative vezane za kvalitet dizela i emisiju štetnih gasova, dovele do toga da gorivo ne podmazuje u dovoljnoj meri pokretne delove. Proizvođači su to pokušali da nadomeste dodavanjem teflona gde je to bilo moguće. Potrudio sam se da svemu pristupim što objektivnije moguće… Da krenemo od stvari koje ne govore u prilog ovome
1. Nigde ne postoji nezavisna, naučna studija koja potvrđuje ovu teoriju.
2. Količine koje se koriste su "homeopatske", odnosno 1:200, pa postoje šanse da dodavanje 2T ulja ima uticaja na rad motora koliko i sardina koja prdne na sred Atlantika ima uticaja na vreme u Francuskoj.
S' druge strane, prilično ljudi koji su probali ovo tvrde da postoji prilično benifita korišćenja istog:
1. Smanjenje problema kod hladnog starta
2. Tiši i mirniji rad motora
3. Dupliranje intervala regeneracije DPF-a
4. Drastično smanjenje dima
5. Smanjenje potrošnje za oko 5%
6. Povećanje CN(cetane number) za 3-5
Da li je sve ovo placebo efekat iskreno, ne znam, ali sam rešio da probam
Generalna gore, dole, šta ima veze
U mom slučaju dugovečnost motora nije bila primarni motiv, ali iako je motor prilično robustan, CR pumpa i dizne su podložni kvarovima.
Uz to, ova "tehnika" bi trebalo da osetno smanji količinu čađi koja skraćuje život turbine.
Što se tiče 2T ulja koja se koriste, postoje standardi koja bi trebalo da zadovoljavaju. Najbolje bi bilo da budu ISO-L-EGD odnosno JASO FC. Ovo garantuje najniži procenat pepela i čisto sagorevanje.
Što sam više čitao, sve mi je bilo čudnije. Ljudi koji koriste 2T ulje kao dodatak dizelu, gotovo religiozno brane svoje stavove. Ponašaju se kao prodavci u multi-level marketing kompaniji. Jedini problem je što ne postoji jedan proizvod, niti bilo kakav očigledni dobitak za njih.
Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Part 2
Nastavljamo sa organskom hemijom za treći razred gimnazije. Posle razgovora sa tehnologom koji radi u industriji motornih ulja neke stvari su delovale jasnije…
Ideja sipanja 2T ulja u dizel nije ništa novo i bila je rasprostranjena praksa u vreme D2 dizela. Na taj način se "čistio sistem". Međutim, sa novim standardima u proizvodnji goriva, ne bi trebalo da postoji bilo kakvog benifita od dodavanja dvotaktnog ulja.
2T ulje(polusintetika) se sastoji od 20% poli-isobutilena, 30% kerozina, 2.5-5% aditiva i ostatka baznog, mineralnog ulja. U zavisnosti od procenta paketa aditiva, zavisi i količina pepela u ulju. U oba slučaja 2T ulje zadovoljava ISO-L-EGD i JASO-FC standarde.
Kerozin 2T ulju se koristi prvenstveno zbog svoje rastvorljivosti, ali bi u dizelu, u teoriji, trebalo da podiže temperaturu sagorevanja. Na taj način dolazi do čistijeg sagorevanja i svega onoga što zagovornici ove prakse propagiraju. Što će reći, eureka, ovo radi. Međutim...
Ovde postoji nekoliko problema. Prvi je količina kerozina koja se dodaje. S obzirom da ga ima samo 30%, dolazimo do nekih 1:600 kada se doda u rezervoar. Ovo nas vraća na početak priče i uticaj sardine na meteorološke uslove u Francuskoj.
Viskoznost je drugi problem. 2T ima viskoznost od 68 dok euro dizel je od 2 do 4.5. D2 dizel je imao viskoznost 4.5 do 9. Dodavanjem 2T ulja, viskoznost je povećava, a to nikako nije dobro za motor. Opet, količine koje dodajemo su minorne, pa nemaju nekog većeg uticaja.
Što se tiče biodizela, jeste hidroskopan, ali ponovo, količina od 5% je isuviše mala da izazove kondenzaciju u rezervoaru. Od 2018. nivo biodizela će biti povećan na 7%.
Iskoristio sam priliku da se malo raspitam o kvalitetu goriva kod nas, ali tu nisam dobio nikakve konkretne informacije. U teoriji, gorivo kod nas bi trebalo da ima 10ppm sumpora i u skladu je sa euro standardima. Naravno, ovde sam potegao pitanje očigledne razlike u performansama i radu motora kada sipamo na pumpama u inostranstvu i kod nas. Odgovor je bio sve samo ne konkretan, ali skraćeno, kod nas je gorivo na ivici standarda. Npr. ako je dozvoljena količina sumpora 10ppm, na našim pumpama će se prodavati gorivo sa 10ppm. Uz to, standardi u transportu i skladištenju su verovatno "drugačiji".
Poerd svega, i dalje sam bio bez definitivnog zaključka. Kada se sve sagleda, dodavanje 2T ulja u dizel u razmeri 1:200 ne bi trebalo da ima bilo kakvog uticaja na rad motora i životni vek istog.
Posle ovoga, više sam naginjao na stranu "ovo je placebo", ali to ne znači da sam odustao od praktičnog eksperimenta. Na žalost nemam DPF, pošto bi period regeneracije istog bio najbolji pokazatelj uticaja 2T ulja na proces sagorevanja.
Nastavljamo sa organskom hemijom za treći razred gimnazije. Posle razgovora sa tehnologom koji radi u industriji motornih ulja neke stvari su delovale jasnije…
Ideja sipanja 2T ulja u dizel nije ništa novo i bila je rasprostranjena praksa u vreme D2 dizela. Na taj način se "čistio sistem". Međutim, sa novim standardima u proizvodnji goriva, ne bi trebalo da postoji bilo kakvog benifita od dodavanja dvotaktnog ulja.
2T ulje(polusintetika) se sastoji od 20% poli-isobutilena, 30% kerozina, 2.5-5% aditiva i ostatka baznog, mineralnog ulja. U zavisnosti od procenta paketa aditiva, zavisi i količina pepela u ulju. U oba slučaja 2T ulje zadovoljava ISO-L-EGD i JASO-FC standarde.
Kerozin 2T ulju se koristi prvenstveno zbog svoje rastvorljivosti, ali bi u dizelu, u teoriji, trebalo da podiže temperaturu sagorevanja. Na taj način dolazi do čistijeg sagorevanja i svega onoga što zagovornici ove prakse propagiraju. Što će reći, eureka, ovo radi. Međutim...
Ovde postoji nekoliko problema. Prvi je količina kerozina koja se dodaje. S obzirom da ga ima samo 30%, dolazimo do nekih 1:600 kada se doda u rezervoar. Ovo nas vraća na početak priče i uticaj sardine na meteorološke uslove u Francuskoj.
Viskoznost je drugi problem. 2T ima viskoznost od 68 dok euro dizel je od 2 do 4.5. D2 dizel je imao viskoznost 4.5 do 9. Dodavanjem 2T ulja, viskoznost je povećava, a to nikako nije dobro za motor. Opet, količine koje dodajemo su minorne, pa nemaju nekog većeg uticaja.
Što se tiče biodizela, jeste hidroskopan, ali ponovo, količina od 5% je isuviše mala da izazove kondenzaciju u rezervoaru. Od 2018. nivo biodizela će biti povećan na 7%.
Iskoristio sam priliku da se malo raspitam o kvalitetu goriva kod nas, ali tu nisam dobio nikakve konkretne informacije. U teoriji, gorivo kod nas bi trebalo da ima 10ppm sumpora i u skladu je sa euro standardima. Naravno, ovde sam potegao pitanje očigledne razlike u performansama i radu motora kada sipamo na pumpama u inostranstvu i kod nas. Odgovor je bio sve samo ne konkretan, ali skraćeno, kod nas je gorivo na ivici standarda. Npr. ako je dozvoljena količina sumpora 10ppm, na našim pumpama će se prodavati gorivo sa 10ppm. Uz to, standardi u transportu i skladištenju su verovatno "drugačiji".
Poerd svega, i dalje sam bio bez definitivnog zaključka. Kada se sve sagleda, dodavanje 2T ulja u dizel u razmeri 1:200 ne bi trebalo da ima bilo kakvog uticaja na rad motora i životni vek istog.
Posle ovoga, više sam naginjao na stranu "ovo je placebo", ali to ne znači da sam odustao od praktičnog eksperimenta. Na žalost nemam DPF, pošto bi period regeneracije istog bio najbolji pokazatelj uticaja 2T ulja na proces sagorevanja.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Part 3
Sipano Total 2T ulje, polusintetika u JASO FD i ISO-L-EGD standardu. JASO FD bi trebalo da ima manju količinu pepela od JASO FC, mada generalno nema neke razlike. Poređenje parametara sa početka teme I mojih utisaka:
1. Smanjenje problema kod hladnog starta - nisam ni imao problema sa ovim
2. Tiši i mirniji rad motora - Apsolutno isti zvuk motora
3. Dupliranje intervala regeneracije DPF-a - nemam DPF
4. Drastično smanjenje dima - Generalno u poslednje vreme dima skoro da i nema, što zbog hladnog vremena, što zbog konačnog naleganja karika. Jedino se pojavi malo kada potopim naglo gas. Ako bih morao da upoređujem, ima više dima od kako sam sipao 2T ulje
5. Smanjenje potrošnje za oko 5% - ovo neću moći da izmerim
6. Povećanje CN(cetane number) za 3-5 - Još nemam ideju kako ovo da izmerimo, ali... U razgovoru sa maldenke-om, došli smo na ideju da merenjem TDC-a vidimo da li se temperatura u cilindrima menja
Prvi utisci podudarali su se sa očekivanjima…dodavanje 2T ulja u razmeri 1:200 apsolutno NE UTIČE na poboljšanje rada motora.
Sipano Total 2T ulje, polusintetika u JASO FD i ISO-L-EGD standardu. JASO FD bi trebalo da ima manju količinu pepela od JASO FC, mada generalno nema neke razlike. Poređenje parametara sa početka teme I mojih utisaka:
1. Smanjenje problema kod hladnog starta - nisam ni imao problema sa ovim
2. Tiši i mirniji rad motora - Apsolutno isti zvuk motora
3. Dupliranje intervala regeneracije DPF-a - nemam DPF
4. Drastično smanjenje dima - Generalno u poslednje vreme dima skoro da i nema, što zbog hladnog vremena, što zbog konačnog naleganja karika. Jedino se pojavi malo kada potopim naglo gas. Ako bih morao da upoređujem, ima više dima od kako sam sipao 2T ulje
5. Smanjenje potrošnje za oko 5% - ovo neću moći da izmerim
6. Povećanje CN(cetane number) za 3-5 - Još nemam ideju kako ovo da izmerimo, ali... U razgovoru sa maldenke-om, došli smo na ideju da merenjem TDC-a vidimo da li se temperatura u cilindrima menja
Prvi utisci podudarali su se sa očekivanjima…dodavanje 2T ulja u razmeri 1:200 apsolutno NE UTIČE na poboljšanje rada motora.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Part 4
Posle 3 rezervoara, ja sam stavio tačku na projekat. Što se mene tiče, dodavanje ulja za dvotaktne motore u dizel, nema nikakvih pozitivnih efekata, naprotiv...
1. Smanjenje problema kod hladnog starta - isto kao i pre sipanja
2. Tiši i mirniji rad motora - Apsolutno isti zvuk motora
3. Dupliranje intervala regeneracije DPF-a - nemam DPF
4. Drastično smanjenje dima - više dima*
5. Smanjenje potrošnje za oko 5% - na ovo se nisam obazirao
6. Povećanje CN(cetane number) za 3-5 - Po logovima, TDC je ostao gde je i bio, tako da mislim da se ni ovo ne dešava
Jedino što se desilo, u mom slučaju, je pojava više dima kod naglog potapanja gasa. Iako sam još pre nekog vremena izveo zaključke vezane za dodavanje 2T ulja u dizel, sačekao sam da proverim da li će vraćanje na čisto gorivo da eliminiše dim. Upravo to se i desilo.
Još bih da napomenem da sam sve vreme sipao Avio dizel na Eko pumpama u želji da ova jednačina ima što manje promenljivih.
Ono o čemu ne bih mogao da kažem bilo šta, i što ostavljam kao mogućnost, su pozitivni efekti 2T ulja na podmazivanje pokretnih delova, prvenstveno CR pumpe. Mene dugoročni benefiti ovoga nisu zanimali, a i mislim da je nemoguće dokazati ovako nešto.
Na ovaj eksperiment sam potrošio prilčno vremena, prvenstveno čitajući razne forume i svakojaku tehničku dokumentaciju. Iako je bilo interesantno, posle toliko godina, baviti se organskom hemijom, ovde sam se povukao, iako ću rado ispratiti rezultate koje neko drugi bude imao
Posle 3 rezervoara, ja sam stavio tačku na projekat. Što se mene tiče, dodavanje ulja za dvotaktne motore u dizel, nema nikakvih pozitivnih efekata, naprotiv...
1. Smanjenje problema kod hladnog starta - isto kao i pre sipanja
2. Tiši i mirniji rad motora - Apsolutno isti zvuk motora
3. Dupliranje intervala regeneracije DPF-a - nemam DPF
4. Drastično smanjenje dima - više dima*
5. Smanjenje potrošnje za oko 5% - na ovo se nisam obazirao
6. Povećanje CN(cetane number) za 3-5 - Po logovima, TDC je ostao gde je i bio, tako da mislim da se ni ovo ne dešava
Jedino što se desilo, u mom slučaju, je pojava više dima kod naglog potapanja gasa. Iako sam još pre nekog vremena izveo zaključke vezane za dodavanje 2T ulja u dizel, sačekao sam da proverim da li će vraćanje na čisto gorivo da eliminiše dim. Upravo to se i desilo.
Još bih da napomenem da sam sve vreme sipao Avio dizel na Eko pumpama u želji da ova jednačina ima što manje promenljivih.
Ono o čemu ne bih mogao da kažem bilo šta, i što ostavljam kao mogućnost, su pozitivni efekti 2T ulja na podmazivanje pokretnih delova, prvenstveno CR pumpe. Mene dugoročni benefiti ovoga nisu zanimali, a i mislim da je nemoguće dokazati ovako nešto.
Na ovaj eksperiment sam potrošio prilčno vremena, prvenstveno čitajući razne forume i svakojaku tehničku dokumentaciju. Iako je bilo interesantno, posle toliko godina, baviti se organskom hemijom, ovde sam se povukao, iako ću rado ispratiti rezultate koje neko drugi bude imao
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Da ti spakujem sve partove u 1..

Davno probah,davno rece za tisi rad,al narod se smejao...manje zvekecu dizne,malo manje dima..potrosnja nije merodavna

Davno probah,davno rece za tisi rad,al narod se smejao...manje zvekecu dizne,malo manje dima..potrosnja nije merodavna

Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- Zvrle
- Saradnik Uprave
- Garaža: Alfa Romeo 159 SW 1.9 8V 2010 god.
ex Alfa Romeo 156 1.9 jtd 16v 2003 god. - Lokacija: Breznica
- Lokacija: Homolje
- maxy
- Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd - Lokacija: BG
- Lokacija: BG
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Cenim da na zapadu dodaju bolje aditive u dizel, pa im je i gorivo bolje.
- Alfa servis Brana
- Sponzor
- Garaža: Alfa Romeo 159,147,Gt,Brera,156Q4,Fiat tipo,B4 cabrio
- Lokacija: Vranic Bgd
- Lokacija: Beograd Vranic
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Sipati dvotaktol sto cesce i produzicete vek svom sistemu za gorivo.Kolega pominje 2T sinteticke aditive to nikako ne mesa se sa dizelom. Samo mineralni zuti dvotaktol kao sto je Zex pokazao. Postoji i Nisov diesel lube isto odlican ali ga licno ne volim zbog citulje sa poledjine.Pise da je jako otrovan a auta mi cesto dugo rade u ponekada i zatvorenom prostoru pa gledam da se manje inhaliram sa tim. Definitivno je prava stvar, mnogi problemi reseni koriscenjem.
- Alfa servis Brana
- Sponzor
- Garaža: Alfa Romeo 159,147,Gt,Brera,156Q4,Fiat tipo,B4 cabrio
- Lokacija: Vranic Bgd
- Lokacija: Beograd Vranic
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Sada vidim da je Zex pokazao Diesel Lube. Odlican ali ne gurati nos u auspuh. 

- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Nisu sintetički, u pitanju je polusintetika, iako nema neke razlike.
Produženje trajanja veka motora je nedokaziva kategorija, a mene nije ni preterano zanimala. Ozbiljno i objektivno istraživanje da li i koliko 2T zaista produžava vek motoru bi koštalo puno i trajalo dugo, te sve tvrdnje da je tako su potpuno neosnovane.
Osim empirijski, potrudio sam se i teorijski da dokumentujem sve i sa priličnom sigurnošću mogu da tvrdim da je u pitanju čist placebo efekat. Voleo bih da me neko demantuje, ali da na objektivan način pristupi celom problemu.
Kolega Željko problemima često pristupa nekritički iznoseći svoje tvrdnje u vidu aksioma. Ja sam ipak za konstruktivnu i argumentovanu raspravu bez prejudiciranja krajnjeg ishoda. tako sam ovome pristupio i izneo svoje zaključke. Kao što rekoh, voleo bih da neko drugi sporvede neko slično ispitivanje i svoje rezultate dokumentuje.
Evo, sad mene zanima šta je to u mineralnom ulju što je dobro, a nema ga u sintetičkim i polusintetičkim uljima? Mineralno ulje ima značajno veći procetan pepela i čvrstih materija, te kao takav prouzrokuje više čađi i pre će dovesti do problema u sistemu ubrizgavanja.
Na ovom linku mogu da se nađu iskustva kolega širom sveta. Mene nije mrzelo da bukvalno svaki post detaljno pročitam (neke i po više puta), te na osnovu toga sastavim spisak pitanja za tehnologa iz naftne industrije.
Voleo bih da ova tema zaživi, meni je bilo jako interesantno čitajući o svemu ovome.
Produženje trajanja veka motora je nedokaziva kategorija, a mene nije ni preterano zanimala. Ozbiljno i objektivno istraživanje da li i koliko 2T zaista produžava vek motoru bi koštalo puno i trajalo dugo, te sve tvrdnje da je tako su potpuno neosnovane.
Osim empirijski, potrudio sam se i teorijski da dokumentujem sve i sa priličnom sigurnošću mogu da tvrdim da je u pitanju čist placebo efekat. Voleo bih da me neko demantuje, ali da na objektivan način pristupi celom problemu.
Kolega Željko problemima često pristupa nekritički iznoseći svoje tvrdnje u vidu aksioma. Ja sam ipak za konstruktivnu i argumentovanu raspravu bez prejudiciranja krajnjeg ishoda. tako sam ovome pristupio i izneo svoje zaključke. Kao što rekoh, voleo bih da neko drugi sporvede neko slično ispitivanje i svoje rezultate dokumentuje.
Evo, sad mene zanima šta je to u mineralnom ulju što je dobro, a nema ga u sintetičkim i polusintetičkim uljima? Mineralno ulje ima značajno veći procetan pepela i čvrstih materija, te kao takav prouzrokuje više čađi i pre će dovesti do problema u sistemu ubrizgavanja.
Na ovom linku mogu da se nađu iskustva kolega širom sveta. Mene nije mrzelo da bukvalno svaki post detaljno pročitam (neke i po više puta), te na osnovu toga sastavim spisak pitanja za tehnologa iz naftne industrije.
Voleo bih da ova tema zaživi, meni je bilo jako interesantno čitajući o svemu ovome.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- maxy
- Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd - Lokacija: BG
- Lokacija: BG
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Ok, NIS ga reklamira kao aditiv za dizel gorivo za poboljsanje mazivosti. Sta su onda wynns, wurth i ostali aditivi koje koristimo??? Ili kakvi su aditivi kod prehodno aditiviranog goriva??? Da li je to sve ista hemija? Jer ocigledno postoji nekarazlika s obzirom da samo mol ima uvozni dizel. Sve ostalo je RNP sa ili bez aditiva.
Odgovorno tvrdim da aditivirana goriva koja kupujem povoljnije uticu na rad oba moja auta, a kod benzinca je to izrazenije. Dizel ima osetno mirniji i tisi rad.
Odgovorno tvrdim da aditivirana goriva koja kupujem povoljnije uticu na rad oba moja auta, a kod benzinca je to izrazenije. Dizel ima osetno mirniji i tisi rad.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Što nam onda prodaju skuplje gorivo koje produžava vek motora? Realno je pleonazam produžavati radni vek JTD kad će u većini slučajeva sahraniti karoseriju.
Ne bih ja to ništa radio niti sipao. Trenutno sipam običan dizel i wynss aditiv za dizne kao pre 10 godina. Eno ga Stilo i dalje brunda, a preživeo je period najgrđeg goriva bez problema. Neću više da sipam ta fensi goriva nego aditiviram sam periodično.
Tapatalk
Ne bih ja to ništa radio niti sipao. Trenutno sipam običan dizel i wynss aditiv za dizne kao pre 10 godina. Eno ga Stilo i dalje brunda, a preživeo je period najgrđeg goriva bez problema. Neću više da sipam ta fensi goriva nego aditiviram sam periodično.
Tapatalk
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Aditiva ima raznih, nekih boljih, nekih lošijih. Ima čak i performance diesel aditiva. Ovde je konkretno reč o ulju za dvotaktne motore koje se koristi kao aditiv.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- maxy
- Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd - Lokacija: BG
- Lokacija: BG
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Mislim da je to sve isto njesra. Neki tehnolog bi možda mogao dati adekvatan odgovor.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Mi ne možemo napraviti nikakvu analizu, jer sa ovim kilometražama i ovim kolima veći efekat ima placebo.
Treba sad da testiraš nešto što ćeš videti rezultat kroz 200.000km.
Treba sad da testiraš nešto što ćeš videti rezultat kroz 200.000km.
- sinisa
- Garaža: '19 Alfa Romeo Stelvio 2.2
'23 Skoda Superb 2.0TDI
'13 Audi A6 Allroad 3.0TDI
###############
Ex '11 Alfa Romeo 159 2.0JTDm
Ex '09 Alfa Romeo 159 1.8MPI
Ex '11 Audi A7 3.0TDI
Ex '07 Citroen C4 2.0VTS - Lokacija: Beograd
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Promakla mi je ova tema do sada, svakako je interesantna. BobanR je naveo šest tačaka, od kojih mislim da je neke moguće eksperimentalno proveriti:
2. Tiši i mirniji rad motora - mobilni telefoni imaju solidan mikrofon i mogu da izmere nivo zvuka; ako neko planira da koristi 2T ulje kao aditiv neko vreme, onda može u par karakterisičnih režima snimiti nivo zvuka motora u mestu, pre i posle (ler, 2.000rpm, 3.000rpm)
3. Drastično smanjenje dima - pominje se smanjenje količine čestica čađi i do 50%; opet, ako neko planira da koristi 2T ulje kao aditiv, i ako je uradio DPF off, onda može običnu medicinsku gazu staviti na kraj izduva i na nekoj ruti od ~5km videti koliko se zaprljala; isto se može ponoviti sa gazom posle upotrebe 2T ulja i uporediti s onom prvom
5. Smanjenje potrošnje za oko 5% - ako neko ubija kilometražu istom rutom...
Elem, ne planiram kod sebe da sipam 2T ulje kao aditiv, pošto nisam dovoljno pročitao na tu temu. Plus, nemam pojma kako se ponaša aditivirani dizel sa primesom 2T ulja (koliko god jadnu sardinu mučili gasovi). Trenutno sipam G-Drive Diesel na Gazpromu i pratim, čini mi se da ima poboljšanja, ali to je veoma subjektivna kategorija...
2. Tiši i mirniji rad motora - mobilni telefoni imaju solidan mikrofon i mogu da izmere nivo zvuka; ako neko planira da koristi 2T ulje kao aditiv neko vreme, onda može u par karakterisičnih režima snimiti nivo zvuka motora u mestu, pre i posle (ler, 2.000rpm, 3.000rpm)
3. Drastično smanjenje dima - pominje se smanjenje količine čestica čađi i do 50%; opet, ako neko planira da koristi 2T ulje kao aditiv, i ako je uradio DPF off, onda može običnu medicinsku gazu staviti na kraj izduva i na nekoj ruti od ~5km videti koliko se zaprljala; isto se može ponoviti sa gazom posle upotrebe 2T ulja i uporediti s onom prvom
5. Smanjenje potrošnje za oko 5% - ako neko ubija kilometražu istom rutom...
Elem, ne planiram kod sebe da sipam 2T ulje kao aditiv, pošto nisam dovoljno pročitao na tu temu. Plus, nemam pojma kako se ponaša aditivirani dizel sa primesom 2T ulja (koliko god jadnu sardinu mučili gasovi). Trenutno sipam G-Drive Diesel na Gazpromu i pratim, čini mi se da ima poboljšanja, ali to je veoma subjektivna kategorija...

- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Sto se goriva tice, u 156 sima na NIS-u obican ED, dok u supruginu Giuliettu sipavam UltraD na NIS-u ili G-drive dizel na Gaspromu.
Licno mislim da je klasicne JTD 8v motore obican ED vise nego dovoljan, dok savremeniji JTM i M-jet motori, bolje da budu tretirani sa aditiviranim dizlom.
Licno mislim da je klasicne JTD 8v motore obican ED vise nego dovoljan, dok savremeniji JTM i M-jet motori, bolje da budu tretirani sa aditiviranim dizlom.
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- maxy
- Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd - Lokacija: BG
- Lokacija: BG
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Preporučujem da probaš AVIA gold dizel. 8v motoru je sa aspekta samog zahteva ED dovoljan, ali ovi aditivi omogućavaju bolje podmazivanje i sagorevanje. Aditivirani dizel učini moj dizel malo tišim. Ali opet ima veze i koji aditiv se koristi. Konkretno OMV Max motion sam sipao par puta i on mi ne odgovara. Bučniji motor i malo veća potrošnja.
Što se tiče benzina, običan 95 bi trebao da savršeno odgovara mom yarisu, ali se u praksi bolje pokazala aditivirana 98. Manja potrošnja i bolje vuče je konačan rezultat.
Što se tiče benzina, običan 95 bi trebao da savršeno odgovara mom yarisu, ali se u praksi bolje pokazala aditivirana 98. Manja potrošnja i bolje vuče je konačan rezultat.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
@edin, ja sam zadovoljniji kako mi radi JTDm sa običnim ED na NIS. Sunem redovno Wynss kad mu je vreme i to je to. Ne menjam pumpe.
Svojevremeno sam sipao samo Mol.
Do sad ni na Stilu ni na Alfi nemam problem koji bi se mogao pripisati lošem gorivu.
Svojevremeno sam sipao samo Mol.
Do sad ni na Stilu ni na Alfi nemam problem koji bi se mogao pripisati lošem gorivu.
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
Meni se čini da na giulieti motor znacajno lepse radi i bolje vuce, na UltraD, dok mi se čini da 156, se mnogo lepse ponasa sa obicnim NIS-osim ED.
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- Alfa servis Brana
- Sponzor
- Garaža: Alfa Romeo 159,147,Gt,Brera,156Q4,Fiat tipo,B4 cabrio
- Lokacija: Vranic Bgd
- Lokacija: Beograd Vranic
Post
Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu
El vi mislite da svabama ne crkavaju dizne? Naravno da crkabaju. Zasto? Zato sto nemaju Fam-ov ili Nis-ov dvotaktol
Salu na stranu dizne koje nose jtd motori traju koliko i motori sami. Vec M jet dizne 243,299 su dosta neznije opterecenije visetaktnim ubrizgavanjem i manjim tolerancijama. Zbilja im prija masnije gorivo.Wins i ostala sredstva za ciscenje umeju dodatno da pokrenu i razloze neke mecistoce i tek onda da naprave s..nje. Covek sipao 2 vinsa na pola rezervoara kaze trzao mu auto. Filter za gorivo nije nikada menjao, Wins je pokrenuo prljavstinu iz njega i zavrsilo u pumpi i diznama. Pumpa spasena dizne bacene u kantu. Inace je trzao zbog egr vent.Pazljivo sa agresivnim aditivima dizne nisu prljave vec dotrajale. Dvotaktol ne smanjuje cadj naprotiv to je ulje, i ne sme se sipati ko ima filtere cestica.Jednostavn povremenim koriscenjem njega kreketave dizne cute. Sipam ga povremeno u svoja auta i tudja kada ima problem. 


