Pozdrav svima. Nedavno sam kupio Alfu 156 2.0 JTS, i vec sam zbog loseg goriva imao problema sa diznama. Gorivo je sipano na NIS-ovoj pumpi u Novom Sadu, i nakon potrosena 2 puna rezervoara goriva u nekih nedelju dana upalila mi se "lampica" sa signalizacijom kvara motora. Auto sam odvezao u ovlasceni servis Stojanov, i tamo mi je i receno da su mi zbog loseg goriva "otisle" dizne. E sad, ono sto mene zanima je da li ima neko iz Novog Sada ko bi mi mogao reci gde ima kvalitetno gorivo da se sipa? Kum mi radi u parking servisu i, npr, i oni su sa NIS presli na Molove pumpe jer su ustanovili izuzetno los kvalitet dizela koji su sipali do tada na NISu. U svakom slucaju, od kuma sam dobio preporuku za Mol, a vama bih bio zahvalan ako biste mi preneli svoja iskustva vezano za benzin, ako znate gde moze kvalitetan da se sipa.
Inace, auto je osetljiv na kvalitet goriva, a nemam nameru da ugradjujem plin (ni u ludilu), pa bih vam bio zahvalan na savetima. Unapred hvala
JTS je inace osetljiv jako na lose gorivo. Sad, da li su dizne bas "otisle" ... mozda i jesu, ali sigurno pre tebe, ako jesu.
Da ne duzim u ovoj temi, ako te zanima vise oko toga, pogledaj OVDE o tome
Savet gde sipati ... ja sipam na NISu, mada uvek BMB98. Opet, vozim na plin, tako da i nesipam Bog zna koliko benzina. Inace, plin na JTS moze, ali nema bas neku racunicu
Kod skoro svakog jts-a gori ta lampica. Uglavnom su u pitanju lambda sonde a ima ih ukupno cetiri. Neki kazu i da su menjali sonde i da greska nije htela da se obrise. Problem je u ozicenju tih sondi.
Ako auto dobro ide i normalno trosi ja ne bih rekao da su dizne. Probaj da skines svecice i da vidis kakvo je sagorevanje. Ako su suve to bi trebalo da je u redu.
I da, ja bih promenio majstora. Udario odmah na najgore
Kod mene ne gori ta lampica i kad je sve ok nema razloga da prijavljuje tu gresku.Gorivo sipam na NIS-u bmb 98 uvek i oseti se razlika u radu u odnosu na 95.Obzirom da vozim vec 5 godina u Srbiji i radim tako bez problema sa diznama cenim da nije problem do goriva mada proveri.
Takodje i kod mene nema nikakvih lampica za lambde itd. Gorivo sipam uglavnom na Eko pumpi i to iskljucivo 98 oktana,a dizne da "odu" posle samo 2 rezervoara goriva je nemoguce,verovatno su bile vec ostecene ili nesto drugo.
A jel neko ima neku pouzdanu potvrdu da MOL ne koristi gorivo iz Panceva? ili su to samo price na koje se lozimo jer bismo voleli da je tako
Pre 5-6 godina se vrtela prica da je benzin na svim pumpama iz Panceva, dok MOL jedini uvozi svoj ED iz Madjarske jer njegov uvoz nije bio zabranjen. Inace, ja sam pre pola godine presao sa NIS-a na MOL a pre sam sipao na EKO dok nisu poceli da petljaju sa Knez Petrolom. Cale na 2.0 TS sipa bmb95 na NIS i MOL i ne primecuje se nikakva razlika.
U teoriji jts ima vecu kompresiju o odnosu na ts.U kombinaciji sa direktnim ubrizgavanjem koje radi na 10 do 20 puta vecim pritiskom u odnosu na ts to omogucuje jts-u da iskoristi manju reaktivnost goriva koju ima 98 u odnosu na 95.Sad to je teorija,ja sam primetio razliku koja se oseti uzbrdo na manjem broju obrtaja.Probajte mozda kod vas i nema razlike.
Kvote za uvoz goriva postoje samo za ED, još iz vremena kada je u Pančevu rađena rekonstrukcija. Za benzin kvote za uvoz ne postoje, tj. sav benzin koda nas je poreklom iz NIS-a. Do skoro sam vozio benzinca, pola godine na BMB95 (nemiran ler), dve i po godine na BMB98 (mirniji rad) i godinu dana na Gazpromov G-Drive 100 (savršeno miran rad, bolje vuče). Sve ostale BMB98 varijante, Eko i OMV npr., nisu mi bile ništa posebno, nikakva razlika... BTW, treba da preguraš bar dva-tri puna rezervoara da bi počeo osećati razliku u gorivu.
Možda su ti dizne bile zrele za remont, ali to svakako nije nastalo samo za vreme tvog vlasništva. Kad uradiš remont, razmisli i o nekom h-BN baziranom aditivu, kao vidu zaštite.
Verovatno provodim vise vremena po NIS pumpama od vecine ljudi i dnevno obidjem izmedju 7-14 pumpi... Sve vam to stize iz Panceva, pa cak stize i do Bosne gorivo iz Panceva... Isto tako Knez Petrol prevozi NIS gorivo i tu nastaje dosta problema oko necistoca... Sve u svemu nema neke razlike u gorivu kod nas... Uglavnom izbegavajte manje prometne pumpe
Siniša, mani me toga - o "nekom h-šta-već baziranom aditivu"
Ako ti nije mrsko napiši ovde kakvi su to aditivi, čemu služe, i koju marku preporučuješ
Ovo mi je prva Alfa da sam kupio, pre toga sam vozio Volksvagen i Ford, i da budem iskren uzeo sam je samo zato što su Alfe koje su vozili dosta hvalili moj i ženin brat (mada je buraz posle 147 uzeo BMW X3, a ženin buraz prešao na Reno/Megan). Kupio sam je tako što sam je provozao pre kupovine (razmišljao sam se između Peugeot 407 , Mercedes C klase Compressor Kupe i te Alfe), i nakon što sam izašao iz auta to je bio kraj. Znači, prešao sam u nedelju dana nekih 1500km sa njom, i ono.... 170 konja, vuče ko blesava, meni je udobna, nisam osetio kilometre. Nisam siguran da ću voziti išta drugo osim Alfe, najverovatnije Breru uzmem za 3-4 godine. No, poenta priče je da blage veze o Alfama nemam, prvi put vidim/čujem da je auto "osetljiv" na gorivo....mislim - jeeeeeeeee.... nije da nam je gorivo sjajno, ali nije baš ni toliki krš, voze ljudi, ne žale se jbg.... bilo kako bilo, ako mi već daješ savet, bio bih ti zahvalan i da malo obrazložiš i detaljnije opišeš šta i kako (jer ja nemam nikakve predstave ni o čemu vezano za Alfe, da budem iskren)
Gorivo ti nije glavni problem za nju to ti kazem jer je imam 5 godina.Vidite lepo na dijagnostici sta je muci pa ako majstor proceni skidaj te dizne i remontuj ili kupi nove.Takodje i te dve napred lambde da budu ok.To bi bilo za pocetak a za gorivo ne brini.Za aditive i ako deluju sad ti je kasno kad vec nesto zeza.
Pa to sto prvi put cujes da je auto osetljiv na gorivo ne znaci nista osim bas to - da prvi put cujes
Svojevremeno je mercedes ukinuo garanciju na benzince u srbiji zbog loseg goriva, bilo je to ne tako davno mozda pre 4-5god i secam se da sam gledao u SAT emisiji ili nekoj slicnoj na tv...
Meni su u Stojanovu pre vise godina rekli da je sa termostatom sve u redu iako temp nije prelazila 60ak stepeni (na dijagnostici) , nemoj da te cudi da su ti dizne mozda ok a da nesto drugo tipa lambde prave problem...
Znate kako, ja po autu nisam primetio ništa (u smislu samog rada auta). Ide, navlači, ne trza...prosto, da nema signalizaciju da "nešto" nije u redu, ne bih ni znao. Kako bih rekao, auto sam odvezao u servis da bi se ustanovilo zašto se "upalila" lampica, i nakon 3 dana su me nazvali (kad im je električar došao sa godišnjeg, pre toga nisu bili u mogućnosti/stanju da ustanove kvar, sumnjali su prvo na svećice, pa na bobinu), uglavnom - nakon toga su mi saopštili da je problem u ubrizgavanju i u diznama. Navodno jedna mora nova da se stavi (oko 10.000 je) a 3 će mi pročistiti gratis. Tako da, u principu, nisam ja po radu auta osetio ništa, prosto se upalila lampica pa sam ga odvezao u servis. No, ono najbitnije sam čuo - Molove pumpe i kraj Da vas ne smaram više, hvala na savetima Uzgred, taj što su ga čekali da dođe sa godišnjeg - lik je išao na stručno usavršavanje u Italiju, baš za Alfe, što se elektrike(elektronike) tiče (nikada nisam umeo da napravim razliku između elektrike i elektronike ), tako da kontam valjda da lik zna šta radi i da je baš u diznama problem... Inače, auto je dovežen na kamionu iz Nemačke, a tamo sumnjam da je loše gorivo. Prvo sipano u Srbiji su ovih 120+ litara mojih potrošenih u neka 3-4 dana, tako da od NIS-a bežim ko đavo od krsta (za svaki slučaj) ubuduće....
Ja mislim da to sto je bio u Italiji i sto ima te kvalifikacije ne mora puno da znaci. Mislim, moze i da pogresi.
Cinjenica je da jts ima taj problem sa tom kontrolkom ali to ne mora da znaci da je dizna. Ako lepo ide i svecica nije vlazna...
Uostalom dijagnostika mora da izbaci tacno sta mu fali.
A zanima me ako ti on odradi te dizne i jednu zameni i ne ugasi lampu sta onda?
Onda će lepo da vrati moje ispravne delove a da zameni to što ne valja, kad ustanove šta ne valja
Sigurno da im neću platiti nepotrebnu zamenu ispravnih delova
A ako ne mogu da ustanove šta ne valja, kao ovlašćeni servis, naćemo nekoga ko će znati. Čuo sam za nekog Fuskaša u Temerinu da je maher što se tiče elektrike, tako da, ono, videćemo... sutra bih trebao pokupiti auto ako sve bude kako treba...