Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
- Bracod
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 20v
- Lokacija: Sokolac
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Pa sta je to, recimo tabele za pritisak turbine su jasne sta povecavaju tako isto i ubrizgavanja sto daje za produkt bolju/losiju smjesu i vece/manje PS. E sta se desava kada obrtni momenat lupam sa 200 dignes na 250Nm
- FantomX
- Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp
ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned
AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04 - Lokacija: Beograd
Post
Pa ne ide to bas tako kako si zamislio.
Mislim, ne mozes da dignes sa cifre na cifru. Imas kolicinu goriva, vazduha, pritiska na tim i tim obrtajima.
Povecanjem tih vrednosti u opsegu od recimo 2000rpm do 4000rpm povecavas i tork limiter.
Mozes i da ga nacrtas u softveru ako ti se svidja, ali nece da radi to bas tako
Mislim, ne mozes da dignes sa cifre na cifru. Imas kolicinu goriva, vazduha, pritiska na tim i tim obrtajima.
Povecanjem tih vrednosti u opsegu od recimo 2000rpm do 4000rpm povecavas i tork limiter.
Mozes i da ga nacrtas u softveru ako ti se svidja, ali nece da radi to bas tako

- Bracod
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 20v
- Lokacija: Sokolac
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Ne razumijes tj. izgleda da ne znam da objasnim
Recimo radis ECM-u i od 2500 obrtaja do 4500 si digao pritisak turbine, u drugoj si od opet od 2500 do 4500 pojacao gorivo a obrtni dizes u trecoj upisujuci samo njegovu vrijednost na odredjenim obrtajima. Recimo na 1800 obrtaja ga podignes a u tih 1800 nisi dirao gorivo i turbo. Sta si mu onda promjenjio u tim niskim obrtajima upisujuci jaci torque? Jel se samim upisivanjem drugog torque-a automatski u mapi mjenja odnos-kolicina goriva i zraka?
Ja sam se ovom tematikom bavio u vrijeme platinskih dugmadi pa se sad pokusavam povratiti ali mi nesto sve ovo tajnovito

Recimo radis ECM-u i od 2500 obrtaja do 4500 si digao pritisak turbine, u drugoj si od opet od 2500 do 4500 pojacao gorivo a obrtni dizes u trecoj upisujuci samo njegovu vrijednost na odredjenim obrtajima. Recimo na 1800 obrtaja ga podignes a u tih 1800 nisi dirao gorivo i turbo. Sta si mu onda promjenjio u tim niskim obrtajima upisujuci jaci torque? Jel se samim upisivanjem drugog torque-a automatski u mapi mjenja odnos-kolicina goriva i zraka?
Ja sam se ovom tematikom bavio u vrijeme platinskih dugmadi pa se sad pokusavam povratiti ali mi nesto sve ovo tajnovito

- FantomX
- Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp
ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned
AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
ECM ne sluzi za mapiranje automobila, to je igracka za one koji zele da uniste automobil.
Nabavi winols, kreni da ucis i citas, mozda nekada i uradis nesto
Evo cisto da zagrebes malo po povrsini i razumes donekle o cemu se radi u ovoj igrici.
http://www.hidden-power.co.uk/guides/bosch-edc15p/
p.s. Zaista, mani se ECM-a, nije za zezanje
Nabavi winols, kreni da ucis i citas, mozda nekada i uradis nesto

Evo cisto da zagrebes malo po povrsini i razumes donekle o cemu se radi u ovoj igrici.
http://www.hidden-power.co.uk/guides/bosch-edc15p/
p.s. Zaista, mani se ECM-a, nije za zezanje

- Bracod
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 20v
- Lokacija: Sokolac
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Aj da zamenarimo koji je program..Obrtni momenat koliko ja znam se mjenja masom zamajca, duzinom usisnih kanala, momentom paljenja itd itd.. i uveliko se kosi sa Ps ..Dakle sta se mjenja u mapi kada se mjenja torque?
- FantomX
- Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp
ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned
AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Pa pise ti sve na linku koji sam ostavio.
- Bracod
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 20v
- Lokacija: Sokolac
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Hvala, malo je jasnije
Jel ima jos neki link koji je u ovom smjeru mnogo bi olaksalo.

- FantomX
- Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp
ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned
AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04 - Lokacija: Beograd
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Ako uzmemo edc15 ecu za primer i u drivers wish mapi stavis 100mm3, neces dobiti 100mm3, jer u smoke limiteru nisi stavio 100mm3 na recimo 1350mg/i na mafu. Ako si i stavio neces dobiti 100mm3 ako nisi povecao pritisak turbine koliko je potrebno da ostvaris ocitavanje od 1350mg/i na mafu. A opet neces dobiti 100mm3 ako nisi stavio 100mm3 u tork limiteru. A opet neces dobiti 100mm3 ako nisi stavio i 100mm3 u inj. limiteru u odnosu na temperaturu goriva. A opet neces dobiti 100mm3 ako nisi odredio koliko je trajanje ubrizgavanja u ms za tih 100mm3 u duration mapi. A opet...
u sustini edc15 i edc16 rade na istom principu stim sto je u edc15 sve izrazeno kroz mm3 dok je kod edc16 nesto izrazeno kroz Nm. U realnosti ako si stavio 450nm neces dobiti 450nm na konjometru, jer su te mape orjentacionog tipa da znas koliko si mm3 ubrizgao. pa je recimo 450nm = 95mm3 a 500nm =100mm3 ili koliko vec ti stavis u mapi da bude.
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Menja se dozvoljena kolicina ubrizgavanja u odredjenim orbtajima motora. Isto to menjas i sa smoke limiterom, gde menjas dozvoljeno ubrizgavanje u odnosu na rpm i mg/i ocitanih na maf senzoru.Bracod napisao:Aj da zamenarimo koji je program..Obrtni momenat koliko ja znam se mjenja masom zamajca, duzinom usisnih kanala, momentom paljenja itd itd.. i uveliko se kosi sa Ps ..Dakle sta se mjenja u mapi kada se mjenja torque?
Ako uzmemo edc15 ecu za primer i u drivers wish mapi stavis 100mm3, neces dobiti 100mm3, jer u smoke limiteru nisi stavio 100mm3 na recimo 1350mg/i na mafu. Ako si i stavio neces dobiti 100mm3 ako nisi povecao pritisak turbine koliko je potrebno da ostvaris ocitavanje od 1350mg/i na mafu. A opet neces dobiti 100mm3 ako nisi stavio 100mm3 u tork limiteru. A opet neces dobiti 100mm3 ako nisi stavio i 100mm3 u inj. limiteru u odnosu na temperaturu goriva. A opet neces dobiti 100mm3 ako nisi odredio koliko je trajanje ubrizgavanja u ms za tih 100mm3 u duration mapi. A opet...


Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Drugim rečima,ovo nije "majstore potegni" operacija,već prilično ozbiljna nauka.
Bolje prepustiti izradu mape ljudima koji znaju kako se radi mapiranje,mada kod nas 80% čipera radi sa šablonskim mapama uvezenim iz inostranstva,koje su ne mali broj puta snabdevene "tempiranim minama",od kojih uglavnom loše prođu transmisija i dakako turbina.
Broj ljudi koji poseduje ozbiljan nivo znanja na ovim prostorima je jako mali i sasvim opravdano nije spreman da deli sa drugima hleb koji jede.
Jedini dostupan,ali diskutabilno pouzdan izvor informacija je internet i poneko sa foruma ko je imao sreću ili nesreću da uđe u svet tuninga
Bolje prepustiti izradu mape ljudima koji znaju kako se radi mapiranje,mada kod nas 80% čipera radi sa šablonskim mapama uvezenim iz inostranstva,koje su ne mali broj puta snabdevene "tempiranim minama",od kojih uglavnom loše prođu transmisija i dakako turbina.
Broj ljudi koji poseduje ozbiljan nivo znanja na ovim prostorima je jako mali i sasvim opravdano nije spreman da deli sa drugima hleb koji jede.
Jedini dostupan,ali diskutabilno pouzdan izvor informacija je internet i poneko sa foruma ko je imao sreću ili nesreću da uđe u svet tuninga

A Man's Got to Know His Limitations...
- Bracod
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 20v
- Lokacija: Sokolac
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Hvala vam na pomoci ali ovaj 'Mladenko' je pogodio srz.
Jel mogu ja da uploadujem mapu mog auta(originalnu i neku koju sam cackao) sa kojim sam odlucio da se igram jer mi se na alfi tesko osjeti razlika. Audi 74kw pa nek se neko ismije ili ocara
Jel mogu ja da uploadujem mapu mog auta(originalnu i neku koju sam cackao) sa kojim sam odlucio da se igram jer mi se na alfi tesko osjeti razlika. Audi 74kw pa nek se neko ismije ili ocara

- genca
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW
- Lokacija: Kladovo
- Lokacija: Kladovo
Post
Marko ili kako si ga ti nazvao "Mladenko"
radi veoma ozbiljne mape.
Npr. moja alfa sa njegovom mapom ubrzava od starta pa do 5000o/min linearno, bez ikakve turbo rupe.
To je ja mislim za turbinu, zamajac, lamelu...itd...veoma dobro.
Ispravite me ako gresim.
Послато са GT-I9060 уз помоћ Тапатока

Npr. moja alfa sa njegovom mapom ubrzava od starta pa do 5000o/min linearno, bez ikakve turbo rupe.
To je ja mislim za turbinu, zamajac, lamelu...itd...veoma dobro.
Ispravite me ako gresim.
Послато са GT-I9060 уз помоћ Тапатока
cuore sportivo
- FantomX
- Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp
ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned
AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04 - Lokacija: Beograd
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
nemoj nista da ubacujes jos uvek. Lako se ubaci, tesko se posle saniraju greske. Naoruzaj se znanjem, sto ne moze preko noci, pa se onda igraj u winolsu i pre nego sto resis da je upucaj u auto okaci na nekom stranom forumu, ima ih mnogo, i dosta ljudi spremnih i voljnih da ti daju svoje misljenje o tvom radu. Pa ces necije kritike da prihvatis a neke da odbacis, a za to ti ipak treba neko vece znanje i logicno razmisljanje.Bracod napisao:Hvala vam na pomoci ali ovaj 'Mladenko' je pogodio srz.
Jel mogu ja da uploadujem mapu mog auta(originalnu i neku koju sam cackao) sa kojim sam odlucio da se igram jer mi se na alfi tesko osjeti razlika. Audi 74kw pa nek se neko ismije ili ocara

Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Ma upucavamo sve i svasta, dizemo turbine u vazduh, pucaju ko novogodisnje konfete. Znas na kog mislim.G0XY napisao:Drugim rečima,ovo nije "majstore potegni" operacija,već prilično ozbiljna nauka.
Bolje prepustiti izradu mape ljudima koji znaju kako se radi mapiranje,mada kod nas 80% čipera radi sa šablonskim mapama uvezenim iz inostranstva,koje su ne mali broj puta snabdevene "tempiranim minama",od kojih uglavnom loše prođu transmisija i dakako turbina.
Broj ljudi koji poseduje ozbiljan nivo znanja na ovim prostorima je jako mali i sasvim opravdano nije spreman da deli sa drugima hleb koji jede.
Jedini dostupan,ali diskutabilno pouzdan izvor informacija je internet i poneko sa foruma ko je imao sreću ili nesreću da uđe u svet tuninga

Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- FantomX
- Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp
ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned
AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04 - Lokacija: Beograd
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
ali ne racuna se kad se raspadne iznutra, mora da pukne i kuciste 

Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Bracod
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 20v
- Lokacija: Sokolac
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Bas imam neke mape od bmw 320d iz 2008 originalnu i uradjenu. Radjeno je u Holandiji u nekoj renomiranoj kuci i ja sad pokusavam da ih uporedim, U ecm titanium nece da mi ih otvori, fale drajveri a u winolsu ne znam kako se radi poredjenje 
Ako nije tesko neka neko malo pojasni a mape mogu poslati ko god hoce, placene su 400e.

Ako nije tesko neka neko malo pojasni a mape mogu poslati ko god hoce, placene su 400e.
- FantomX
- Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp
ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned
AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04 - Lokacija: Beograd
Post
Nećeš Braco to ovde naučiti, Google je tvoj prijatelj.
U winols-u prevuci prvo jednu pa drugu mapu u program, sve ce ti se samo kazati.
Razlike ce da se crvene, samo moras da naucis sta gledas
U winols-u prevuci prvo jednu pa drugu mapu u program, sve ce ti se samo kazati.
Razlike ce da se crvene, samo moras da naucis sta gledas

- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Ja jos cekam tvoje izmerene logove na valjcima Mladenko
Daj nam neki papir 



Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Ooo cao pitt
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti



A Man's Got to Know His Limitations...
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Al je bilo ka plavom mostu kad je puklo: daj boze da je kicma
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
spameri.... ccc 

Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910