I meni je pocela ta greska 2035 ali je stalno prisutna,proverili smo danas sva vakum creva,ocistili klapnu na usisnoj grani,ocistili map i maf senzore i dalje je prisutna greska.Sad sam rastavio polako owerbost ventil i nije zaglavljen,na dobijanje napona klip se pomera na dole.
Mene sad brine sto nece da upali auto svaki put,na verglanje okrene 2-3 kruga i ugasi,gas ne prima,ili sacekam malo ili uzastopno ponavljanje i upali,ali nikako preko 3500 obrtaja nece.
Sta da gledam vise jer ni jednu drugu gresku ne izbacuje.
Juce sam otisao na kraci put i sasvim normalno je auto radio,turbina puni auto povlaci dobro,danas se upalila ponovo ta greska koja se vec pojavljivala ali smo je pobrisali.
Sad sam je probao ponovo,upaljena greska MSFC bez prekida,povlaci normalno sve do 3000 obrtaja i posle toga ako je malo potegnem pali zvucno obavestavanje.Greska stoji P 0235 prisutan kvar.
Cuje mi se sistanje kao kad naprsne crevo interkulera ali nije nigde puklo jer sam skoro menjao i stavio armirana pojacana,pregledali danas oba.
Vratio se iz grada i na pola puta mi se ugasi greska,pocne da ide kao lud,probao par puta da menjam brzine na preko 4000 i sve uredu.Neka zajebancija ali sta?
Ma sve je to meni jasno ali ne znam kako da dodjem do resenja,neizbacuje nista drugo sem prepunjavanja,ako budem isao peske i da menjam deo po deo od posla nema nista...nemam sve delove za zamenu pa ne bi kupovao bespotrebno.
regulator pritiska goriva ne izbacuje tu gresku vec 0191, ako je neki proboj na crevima ili onoj rezonantnoj kutiji iznad kucista filtera imao bi stalno gresku, ne bi na momente isao dobro tako da ce najpre biti neki senzor...
mladenke napisao:p0235 je greska map senzora, tj izmereni pritisak prevazilazi mogucnosti merenja map seznora. Mapa map senzora je uradjena tako da ne meri preko 2527 mbar-a, ili 4.5-6v, ne secam se tacno.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Pali on to i kada mirujem...hahah
zamenio sam MAP uzeo Facetov 5500 din,a ima i neki era kineski za 2900.
Za sad je normalno sve probano u svim rezimima voznje.
cim je 0235 i u stanju mirovanja, onda znaci da je voltaza na mapu prevelika, i ili je gecrk map senzor ili je negde spoj. Ako se to javlja samo u voznji onda znaci da pritisak preskace mogucnosti merenja map senzora.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Desilo mi se preko vikenda na putu 2x da mi upali MSCF ali bez safe moda (1x u 3. i 1x u 4. brzini), i auto nastavi normalno da ide... Na auto putu sam ga u petoj razvlacio vise puta i do 3500 obrtaja i nema greske, kad sam ocitao bila je p0235... Oba puta na oko 2500-2800 obrtaja... Map i overboost ventl turbine su menjani u zadnjih 4-5god, skoro sam gledao map cist je ko nov... Creva su ok.
E sad posto je u momentu greske na MES ostalo zapisano da je pritisak bio 1800 i nesto mbara, onda mogu iskljuciti def MAP kao problem, s obzirom da nije probilo limit merenja?
Nemam mogucnosti sad po ovom vremenu da idem da uradim dijagnozu u voznji, ali da li sam u pravu ako mislim da tu jedino problem moze biti do VNT krilaca? Dakle auto ne gubi snagu samo u momentu ispali gresku i nastavi sve ok.
Evo mali updejt mozda nekome bude od koristi, bio sam kod majstora, krilca na turbini se slobodno krecu kad se mrdaju rucno i u punom opsegu, tako da nisu zaprljana, ali smo primetili da kad se da kontakt brzo se uvuce poluga ali kad se ugasi auto i kad se dodaje gas poluga se tesko vraca u izvuceni polozaj... sto znaci da postoji negde problem sa vakumom i da zbog toga oce pod full opterecenjem da izbaci overboost gresku...
onda je provereno vakum crevce na pierburg ventilu dok motor radi onako prstom smo na kraju zacepljavali i zakljucak je da je vakum koji dolazi slab jedva da se oseti na prstu da povuce... posto sam pierburg ventil stavio nov pre 1,5god i pod pretpostavkom da je on ok (probali smo i drugi ventil sa drugog auta gde je sve ok i ponasa se isto kao i sa mojim ventilom sto znaci da je on ok) onda smo procistili i malo razbusili T račvu (deo koji dolazi sa vakum rezervoara) - to je vakum crevo koje se tu grana na servo pumpu jedan krak i drugi na vakum pumpu i dobili smo mnogo jaci vakum na "prst test" i kad se doda kontakt poluga jos brze se uvuce i kad se ugasi motor brze se izvuce, onako kako bi i trebalo da bude... posle toga sam na pravcu dva puta razvukao u cetvrtoj od 1500 do 4000 obrtaja i nema greske, takodje auto bolje vuce i prima gas, otprilike bice da mi je falilo tih nekih 5-10% bolje reakcije na gas u zadnje vreme na sta sam se izgleda bio navikao...
Nalazi se u delu ispod gornjeg usisnog creva a malo iznad menjaca, to je jedno crevo precnika oko 1cm koje ima to jedno odvajanje za manje crevo koje ide na vakum rezervoar (koji je sa ledja motora ispod egr-a), a druga dva kraja idu na servo pumpu i na vakum pumpu... preko tog creva vakum pumpa pravi vakum, ono sto smo cistili je to plasticno odvajanje na kojem je crevo prema rezervoaru, evo nasao sam sliku sa Multiple crevo slicno je i na alfi...
Video sam posle na netu da i na fiat-lancia forumu spominju ciscenje te T racve koja moze da se zaprlja i da zbog nje oslabi vakum... velika se razlika oseti posle ciscenja (majstor je u stvari tankom burgijom malo razbusio iznutra taj plasticni deo) kad skines dolazno vakum crevo na overboost ventil dok motor radi i onda stavis prst na njega, vakum mnogo jace vuce i lepi prst za crevo... 10min posla...
Videću da snimim kako se kod mene ponaša polugica prilikom starta i prilikom gašenja motora pa ću okačiti ovde da pogledaš da li se dovoljno brzo vraća...Tnx
pa ajde mogu probati od oka da ocenim, mislim da je najbolje da odes kod nekoga ko ima JTD bez problema i da dok motor radi skines sa overboost ventila dolazno vakum crevo i onda stavis prst na njega da ga zapusis i uporedis koliko jako vuce vakuum kod tebe i kod njega, ako ima razlike onda imas slab vakuum pa bi to mogao da probas resiti sa T račvom...
probaj i ovo, dok ti radi motor skini sa ventila crevo koje od njega ide na pastetu (znaci ono donje) i gledaj polugu na pasteti istog momenta, mora brzo da iskoci u izvuceni polozaj pa onda kad vratis crevo na ventil ponovo da se uvuce, uradi to vise puta i gledaj kako se ponasa, treba brzo da ide u oba pravca i bez ikakvog zapinjanja i mucenja, ako je to tako onda su ti krilca i pasteta 99% cisti odnosno ispravni...
hm, ovako mi se cini da se sasvim dovoljno pomera, kao i da se brzo izvukla kad je ugasio, ali ono sto mi se cini da nije ok je sto ona treba da se uvuce cim das kontakt a ovde koliko vidim uvuce se tek kad upalis motor i cini mi se da se sporo uvlaci, to je kod mene brze koliko mogu od oka da ocenim... brzina reakcija poluge def ima veze sa odzivom motora na gas, ako kilavi auto je tromiji jer ne postize pritisak dovoljno brzo...
najbolje je da uporedis sa nekim onako sa skidanjem creva, ne smeta mu nista i ne izbacuje nikakve greske kad skines crevo... mozda mozes tako odma skontati da li ti je vakum slab, pored toga razlog moze biti i los ventil... juce smo kod mene probali dva ventila - jedan sigurno pokvaren sto je majstor imao skinut u servisu i jedan sa ispravne Alfe, taj ispravan se ponasao kao i moj a ovaj los se manifestovao tako sto se poluga sporo pomerala, ona dodje u krajnje polozaje ali jako sporo...
Poslednja izmena od Djo83 u Pet Jan 15, 2016 3:32 pm, izmenjeno 1 put ukupno.