Tihomirce ovde kaže da ne treba štelovati:
"Nemoj da se zamaraš , okretanjem razvodnika ne šteluješ paljenje
jer paljenje određuje ECU kad dobije signal sa radilice "
Gde su im štelke ventila?
Da li trebam isto i paljenje da naštelujem? (kada okrećem razvodnike paljenja ne menja rad)
Kako da najlakše proverim da li je dobro uzubljen i najtačnij, ne obraćajući pažnju na oznake, pošto pročitah negde da to posle obrade glave nema veze sa vezom, tj oznakama?
Jer sada ne kuva, ne duva u vodeni sistem, ali nije mi to to auto kada naiđe na uspon ne ponaša se kako bi trebalo, 150 konja treba da gutaju žive ljude. Ovo se nešto otromboljilo, svaki dinar dadoh u nju i sve skockao sredio, sitnice i bitne stavke, tako da je ostalo jedino da nešto nije naštelovano kako treba oko motora.
Protokomer isključite iz priče, kao i falš vazduh i sl.
Kad je hladan motor izmeri se zazor na svakom ventilu( treba da budu kao sto je kolega ranine napisao), pa ako ima odstupanja, ima uvek, pa se skinu bregaste i izmere koje su na ventilima plocice pa se traze odgovarajuce, pavracanje bregastih, lanac pa ponovo merenje ...
video sam da si napisao, hvala za info puno, ali mi nije bilo jasno kako naštelovati nešto što nema štelku, znači pošto sam im izmenjao mesta, tj nasumično ih ređao moraću da ih promenim novim, samo još da njađem gde ih ima za kupiti. Ali mi je to malo nelogično, po tom sistemu svaka pločica bi trebalo da bude različita i da na primer odgovara mojoj možda po negde potrošenoj bregastoj osovini. Ili treba sve obraditi i onda naći odgovarajuće pločice da bi isplao 0,40 i 0,50.
Da li može sada kako je tako izbutano da uzrok bude gubitak snage auta kada se vozi uzbrdo?
nema šanse da to kod mene neko radi, jer ovde ni ne znaju kako se šteluje ni koliko za ovaj auto jer ga niko nema sem mene. imao jedan nekoliko alfi ali sad više ni nema ali on je vozio kršine i nikad održava.
tako da svaka pomoć je dobrodošla, pogotovu ako je detaljna i ako mogu sam da odradim
ok, znači redosled radova mi je:
skidanje poklopca, dovođenje na tačke bregastih osovina, oslobađanje španera, raskačinjanje lanca, vađenje bregastih i vraćanje šoljica na mesto, tj merim ih i na usis stavljam tanje po logici, na izduv deblje, tj ako je bregasta ista svud.
provera da li je uzubljen dobro vraćanje sve na svoje mesto provera zazora ventila.
ako ne valjaju ove pločice mora da se traže odgovarajuće.
kad bi imao dobar majstor to da mi ovde odradi mnogo lakše bi mi bilo, da se ne zezam sa tim pipljivim stvarima koje meni kao običnom čoveku izgledaju malo može ovako-malo onak, manje više sve isto.
primer: imam reper na zamajcu i prorez od jedno 4cm kroz koji se vidi reper, a na kućištu menjača nemam oznaku, tačku ili bloku, nije isto da li na početku ili na sredini ili na kraju tog proreza reper sa zamajca, a majstor će znati to da vidi kako treba valjda
Radilicu dovedi da prvi klip bude u gornjoj mrtvoj tacki to ti je reper za radilicu na bregastim imas repere i to bi trebalo da je to.A za podesavanje ventila se menjaju samo plocice koje se nalaze u solji iznad ventila nije potrebno skidati bregaste.
skini poklopac ventila pa premeri trenutne zazore. onda probaj da napraviš neku kombinatoriku sa menjanjem pločica (tamo gde je najveći zazor prebaciš tamo gde je najmanji pa ako imaš sreće i živaca možda nešto i uradiš). ili skini pločicu i premeri prečnik i zapucaj po servisima da vidiš od čega odgovaraju.
što se tiče gornje mrtve tačke poželjno je da ga doteraš što tačnije. kad je klip u gornjem položaju on je na klackalici pa treba da odrediš tačnu GMT. mi smo koristili ovaj sistem.
običan karton, i jedan reper (napravili od žice i ušrafili negde za karoseriju, bitno da se ne pomera. ne moraš da štampaš celu skalu. možeš i prazan papir. onda nađeš neku staru svećicu, izvadiš keramiku i zašrafiš neki šraf, bitno je da bude duži od svećice da bi klip udario u njega. i to zaviješ na mesto svećice. lagano okrećeš radilicu dok klip ne ode gore i ne udari graničnik. onda uzmeš olovku i na papiru zabelešiš gde ti je reper. onda napraviš krug u kontra smeru dok kklip opet ne udari u taj graničnik. i opet zabeleži na papiru gde je reper. imažeš razliku od nekoliko stepeni između ta dva obeležena mesta. onda odviješ graničnik, više ti ne treba. i lagano okreneš radilicu dok ti reper ne bude tačno između ta dva obeležena mesta. to je apsolutna GMT. postavi bregaste na repere, stavi lanac i to je to otprilike.
ne znam da li ima neka posebna procedura za usisnu bregastu pošto ja nemam varijator. kolio se sećam usisna može da beži par mm od repera (da bude zakrenuta ka izduvu) i kad otpustiš španer lanca dođe sve na svoje.
flojd molim te pojasni kako da izvadim solje i ono ispod njih a da ne skidam bregaste? ja trebam menjati ovo sto je na slici prikazano pod brojem 13-12-11 ?? mali radojica hvala za apsolutnu gtm. ja sam prosli putdoveo bregaste na tacke i nisam mrdao radilicu u toku radova, posle samo bregaste opet doveo na tacke. nisam ni imao kljuc 36 niti skidao plastiku kod tocka ni tocak ni nista... najgora mi je stvar sto moram da raskacinjem i zakacinjem lanac. solje su ispod bregaste a ono sto ja trebam menjati je ispod solja? nema plocice kao na jugu i kecu odozgo na soljama? vec menjam one male kapice ventila? bar cu promeriti micrometrom i tanje vratiti na usis i da bar budu gde je koja bila ako ne nadjem odgovarajuce mere. oseca se manjak snage uzbrdo. mada sam porucio i varijator jer mi je ovaj sumnjiv raspao se bio... a jos jedna zackoljica senzor polozaja leptir gasa je ispravan ali kada ga zakacim auto smanji ler, podesim ga, a na vece obrtaje od 1800-1900 pa navise trokira prima ne prima gas, brm brm brm, nesto tu zeza u lancu i sprezi sa senzorom polozaja leptir gasa.
prvi klip mi je bio u gornjem polozaju , kao sto rejoh nisam dirao radilicu, izgledao je niki milimetar nize od hilzne, to mu je gornja tacka mislim da ne moze skroz da se izravna, jer nisam probao da okrecem radilicu. ovaj put cu ga namestiti u apsolutnu GTM. cudi me da nema reper negde na bloku motora. jer na remenici radilice ima jednu crtu. i na zamajcu ima tacku ali na menjacu nema reper, a prorez je 4cm, tako da je velika razlika gde dodje tacka ne mora da znaci da treba na sredinu proreza....
uuu pa to je super!!! sad si me obradovao flojd, ako je tako onda ekstra, cudno da nisam to primetio da imaju plocice, izgledale su mi solje iz jednog dela nisam ih mnogo zagledao
Neispravan varijator rezultira da senzor položaja leptir gasa ne može da radi, zamenio sam varijator i sad radi i jedno i drugo bez problema.
Skidao sam poklopac ove šolje nemaju pločice!
Floj ti si nešto pogrešio, ove šolje su iz jednog dela i nema zamena pločica već samo mogu da izvadim bregaste pa da dođem do njih i vratim gde je koja bila.
Još jedan problem se javio, hladnjak kapka sa strane gde je pertlovan, otišli mu dihtunzi, to nemam pojma gde da dađem da li da ja rasturam i odpertlavam ili da sipam onaj budžavi prašak za zaptivanje...
Ne znam kako da ti poblize objasnim uglavnom menja se deo broj devet obelezen na slici,premeris zazore preracunas gde i koliko treba dodati i oduzeti postoje trinaest mera ovih podmetaca plocica ili kako god ih nazoves od 1.925 do 2.500 mere se razlikuju za 0.025 mm menjas plocice dok ne dobijes zazore usisni 0.40 do 0.45 izduvni 0.45 do 0.50 ostalo ces morati sam da istrazis
bas tako nemoguce je skinuti solje tj izvaditi dok se ne izvade bregaste, znaci solje su iste po logici a one kapice ispod su razlicite. razvalicu da bar namestim kako je bilo tj tanje na usis jer bregaste trebalo bi da su svud iste. uglavnom promericu pre skidanja. ali mislim da sad sa ispravnim varijatorom radi lepo