Pozdrav svima, vlasnik sam alfe od skoro, i nisam imao ASR u prethodnom autu tako nisam ni siguran kako funkcionise u praksi.
E sad ima jedna stvar koja me zbunjuje, imam dugme za ASR iza menjaca standardno, i kada ga pritisnem ono sija pritisnem jos jednom ono ne sija (prosta stvar). E sad kada ga pritisem i dugme zasija na displeju mi pise ASR OFF, i upali se onaj zuti tockic na tabli, a kada ga pritisnem jos jednom ASR dugme se iskljuci ne sija, i na displeju pise ASR ON i ugasi se taj tockic na tabli.
Ne znam da li je to normalno ali me dosta zbunjuje, zar ne bi trebalo da kada ga pritisnem i on zasija tad da se ukljuci a kada ne sija dugme da je iskljucen ?
Sad nisam siguran ni kad je ukljucen a kad ne, ako bih gledao u dugme rekao bih da je iskljucen posto ga vozim tako da dugme za ASR ne sija i zuti tockic ne sija na tabli.
Alfa 147, ASR "problem"
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Asr je uvek uključen a fabrika je dala mogućnost da ga isključiš. Pošto je to dodatak koji se odnosi na bezbednost signalizacija postoji kada je isključen i kad ga ugasiš i ponovo upališ on će ponovo biti uključen. I ako se ne varam ne može se skroz isključiti nikad.
Sent from maj el dži ge-2 manji
Sent from maj el dži ge-2 manji
- Nin
- Garaža: Alfa Romeo 147, 1.9 jtd (85kW)
- Lokacija: Uzice
Post
Re: Alfa 147, ASR "problem"
Znaci on je uvek ukljucen, kada se ugasi tek onda pocinje da sija lampica sa tockicem na kontrolnoj tabli ?
Ako se ne varam citao sam da je auto startniji kada se iskljuci ASR, hteo bih da ga iskljucim onda i tako da vozim, iz razloga sto nisam neki pocetnik u voznji imam dugogodisnje iskustvo, a i leto je nisam siguran ni da mi je potreban ASR sad.
Ako se ne varam citao sam da je auto startniji kada se iskljuci ASR, hteo bih da ga iskljucim onda i tako da vozim, iz razloga sto nisam neki pocetnik u voznji imam dugogodisnje iskustvo, a i leto je nisam siguran ni da mi je potreban ASR sad.
- Pepe012
- Garaža: Alfa Romeo 156 3.0 V6
BMW E63 645Ci
Fiat Punto II 1.9 8v Multijet
Hyundai Santa Fe 4WD 2.4 GLS
ex: Alfa Romeo GT 2.0 JTS
ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6
ex: Alfa Romeo 156 1.9 16v Facelift - Lokacija: Veliko Gradiste
Post
Re: Alfa 147, ASR "problem"
Da,on je uvek ukljucen,tek kada pritisnes to dugme i na tabli ti izbaci kao taj tocak koji proklizava i pise ASR OFF tada je iskljucen.
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Alfa 147, ASR "problem"
Pošto je ASR smišljen da spreči proklizavanje pogonskih točkova, pitanje je da li će da bude startniji kada se isključi.
On se aktivira u situaciji kada obrtni moment na točku kreira veću silu nego što trenje između gume i podloge podnosi. Taj višak sile a manjak trenja donosi proklizavanje, odnosno snaga se gubi na proklizavanje a ne koristi se za pokretanje. ASR sprečava taj gubitak tako što oduzima snagu, tj. energiju. Ta oduzeta energija je beskorisna jer da nije oduzeta, bacila bi se u beskorisno obrtanje točka bez prijanjanja.
U praksi su mogući razni scenariji i granični slučajevi gubljenja i povratka prijanjanja i stvarnog iskorišćenja i prenosa energije. Ono što je bitno je i od čega pretežno zavisi je trenje između gume i podloge. U situaciji kada imaš jedan set guma par godina i krećeš se sve vreme po različitim podlogama (asfalt se razlikuje praktično od ulice do ulice), teško ćeš primetiti neko pravilo. Zato, verujem da je to sve zanemarljivo sa aspekta startnosti u realnom životu.
Ono što je nesumnjivo je da sa isključenim ASR auto deluje startnije jer škripi kad kreće
On se aktivira u situaciji kada obrtni moment na točku kreira veću silu nego što trenje između gume i podloge podnosi. Taj višak sile a manjak trenja donosi proklizavanje, odnosno snaga se gubi na proklizavanje a ne koristi se za pokretanje. ASR sprečava taj gubitak tako što oduzima snagu, tj. energiju. Ta oduzeta energija je beskorisna jer da nije oduzeta, bacila bi se u beskorisno obrtanje točka bez prijanjanja.
U praksi su mogući razni scenariji i granični slučajevi gubljenja i povratka prijanjanja i stvarnog iskorišćenja i prenosa energije. Ono što je bitno je i od čega pretežno zavisi je trenje između gume i podloge. U situaciji kada imaš jedan set guma par godina i krećeš se sve vreme po različitim podlogama (asfalt se razlikuje praktično od ulice do ulice), teško ćeš primetiti neko pravilo. Zato, verujem da je to sve zanemarljivo sa aspekta startnosti u realnom životu.
Ono što je nesumnjivo je da sa isključenim ASR auto deluje startnije jer škripi kad kreće

- alfabg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd(85 kw)rest. 2004.Remaped
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- Nin
- Garaža: Alfa Romeo 147, 1.9 jtd (85kW)
- Lokacija: Uzice
Post
Re: Alfa 147, ASR "problem"
@spin Verovatno si u pravu, ja u praksi ne mogu da primetim neku razliku, zato sto prvi put vozim auto sa ASR-om i ne primecujem nista, a i ne divljam sa autom. Tek kad dodje sneg videcu kako sve to funkcionise. Znaci ne moze imati nikakvih posledica po auto voziti sa iskljucenim ASR-om ?
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Alfa 147, ASR "problem"
Ako ne divljaš teško ćeš primetiti...
Ja ne znam da li mi se ikada uključio ASR leti ili po suvom kolovozu generalno. Eventualno na nekoj baš jakoj uzbrdici ako krećem iz mesta sa puno gasa.
To se vidi na cajgeru, zatreperi žuti signal ASR. Sa druge strane, zimi radi dobar posao po snegu i ledu, sprečava da previše snage ode na točak i ukopa te dublje usled proklizavanja. Isto tako na mokrom da ne proklizavaš.
Ako ga nikad nisi video da treperi i osetio da se smanjuje snaga motora bez obzira na to kako stiskaš gas, verovatno ti se nikad nije ni aktivirao. To znači da i bez njega nema šta da brineš
Ja ne znam da li mi se ikada uključio ASR leti ili po suvom kolovozu generalno. Eventualno na nekoj baš jakoj uzbrdici ako krećem iz mesta sa puno gasa.
To se vidi na cajgeru, zatreperi žuti signal ASR. Sa druge strane, zimi radi dobar posao po snegu i ledu, sprečava da previše snage ode na točak i ukopa te dublje usled proklizavanja. Isto tako na mokrom da ne proklizavaš.
Ako ga nikad nisi video da treperi i osetio da se smanjuje snaga motora bez obzira na to kako stiskaš gas, verovatno ti se nikad nije ni aktivirao. To znači da i bez njega nema šta da brineš

- Nin
- Garaža: Alfa Romeo 147, 1.9 jtd (85kW)
- Lokacija: Uzice
Post
Re: Alfa 147, ASR "problem"
Jos uvek mi nije treptao, tj. nije se ukljucivao, vozim normalno tako da, ako se ne varam, svejedno je da li ce biti ukljucen ili ne. Hvala na razjasnjenju, to me je bas zbunilo, jer sam mislio da je greskom pokaziovao da je ukljucen, tj. mislio sam da on treba da se ukljucuje po potrebi zimi a ne da bude non stop ukljucen.
Jos jedno pitanje, mada vec sam citao mnogo toga i svako prica svoju pricu. Da li imam taj VDC ? Znaci ASR imam, i kad okrenem kljuc nemam onaj trouglic sa strlicom da zasija.
Model je iz 2002, jtd 85kW. Oprema ne znam koja je, uglavnom ima onaj displej, koza, digitalna klima, grejaci sedista, sva 4 podizaca stakala itd.
Jos jedno pitanje, mada vec sam citao mnogo toga i svako prica svoju pricu. Da li imam taj VDC ? Znaci ASR imam, i kad okrenem kljuc nemam onaj trouglic sa strlicom da zasija.
Model je iz 2002, jtd 85kW. Oprema ne znam koja je, uglavnom ima onaj displej, koza, digitalna klima, grejaci sedista, sva 4 podizaca stakala itd.
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Alfa 147, ASR "problem"
Nikad nisam to uspeo da razjasnim ni sam iz nekog pouzdanog izvora.
Par puta mi se palilo tekstualno upozorenje za VDC kada je akumulator brljavio, pa tako znam da ga ima. U stvari, mislim da mi se jednom uključio sistem od kad imam auto, i to po nekom snegu na Kopu kad sam preterao, samo nisam baš gledao cajger u toj situaciji pa da prepoznam simbol. Sećam se samo da se upalio mnogo velik broj lampica na trenutak...
Isti je paket opreme, naziv mu je distinctive.
Par puta mi se palilo tekstualno upozorenje za VDC kada je akumulator brljavio, pa tako znam da ga ima. U stvari, mislim da mi se jednom uključio sistem od kad imam auto, i to po nekom snegu na Kopu kad sam preterao, samo nisam baš gledao cajger u toj situaciji pa da prepoznam simbol. Sećam se samo da se upalio mnogo velik broj lampica na trenutak...

Isti je paket opreme, naziv mu je distinctive.
- Nin
- Garaža: Alfa Romeo 147, 1.9 jtd (85kW)
- Lokacija: Uzice
Post
Re: Alfa 147, ASR "problem"
Izgleda cu morati da cekam sneg de bih proverio, posto sam citao bas dosta oko toga i nisam nasao pouzdan odgovor. Neki kazu navodno da ima VDC iako nema onu lampicu sa zutim trouglom i strelicom oko njega, i da je taj znak na kontrolnoj tabli poceo kasnije da se stavlja.
A reci mi kada okrenes kljuc upale ti se lampice na par sekundi, i je li ti se upali lapica sa tim zutim trouglom i strelicom oko njega ?
A reci mi kada okrenes kljuc upale ti se lampice na par sekundi, i je li ti se upali lapica sa tim zutim trouglom i strelicom oko njega ?
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Alfa 147, ASR "problem"
Ne pali se takva lampica, upali se samo od ASR između ostalih.
Međutim, siguran sam da mi je izbacivao grešku VDC.
Pored toga, nije mi bilo teško da pogledam u korisničko uputstvo. Navedene su greške koje izbacuje na displeju sa objašnjenjem, a poenta je da kada je nešto specifično za neki od modela i opreme, za taj se posebno navodi.
VDC i ASR su navedeni za sve modele bez specificiranja. Iz toga bi se moglo zaključiti da ih svi imaju.
Palo mi je na pamet da izvadim osigurač, isti je za ABS i VDC, da vidim da li će i šta da izbaci. Samo da nađem vremena da se time pozabavim.
Međutim, siguran sam da mi je izbacivao grešku VDC.
Pored toga, nije mi bilo teško da pogledam u korisničko uputstvo. Navedene su greške koje izbacuje na displeju sa objašnjenjem, a poenta je da kada je nešto specifično za neki od modela i opreme, za taj se posebno navodi.
VDC i ASR su navedeni za sve modele bez specificiranja. Iz toga bi se moglo zaključiti da ih svi imaju.
Palo mi je na pamet da izvadim osigurač, isti je za ABS i VDC, da vidim da li će i šta da izbaci. Samo da nađem vremena da se time pozabavim.
- Nin
- Garaža: Alfa Romeo 147, 1.9 jtd (85kW)
- Lokacija: Uzice
Post
Re: Alfa 147, ASR "problem"
Citao sam uputstvo i po tome i ja imam VDC.
Hvala na objasnjenjima, znacila su mi dosta
Vozio sam i pre jaci auto ali ne sa svom ovom opremom tipa ABS,ASR,VDC(ESP).
Hvala na objasnjenjima, znacila su mi dosta

Vozio sam i pre jaci auto ali ne sa svom ovom opremom tipa ABS,ASR,VDC(ESP).
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Alfa 147, ASR "problem"
Vdc je greska za zadnje kocnice,klesta,plocice,rucna,senzori...nesto od toga
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa 147, ASR "problem"
VDC je povezan u sistemu sa zadnjim senzorima abs-a i senzorom zaokreta volana,ako se ne poklope parametri sistem snima da se auto krece bocno u odnosu na put i pali vdc,samim tim nasumicno koci tockove na svim stranama da bi auto vratio u normalnu putanju.

- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Alfa 147, ASR "problem"
Ima logike da se javi greška kada brljave senzori ABS.
Kod mene to nikad nije bio slučaj, samo kad akumulator počne da brlja struja generalno poludi pa izađe i VDC failure.
Kod mene to nikad nije bio slučaj, samo kad akumulator počne da brlja struja generalno poludi pa izađe i VDC failure.
- Nin
- Garaža: Alfa Romeo 147, 1.9 jtd (85kW)
- Lokacija: Uzice
Post
Re: Alfa 147, ASR "problem"
Da ne otvaram novu temu hteo bih da pitam jos nesto.
Koje gorivo sipate u njih, jtd motore konkretno ? Nisam siguran da li ima neka tema ovde oko toga.
Obicno sipam na NIS-ovim pumpama i sipao sam evro disel do sad. Ali mi je rekao onaj na pumpi da dosta ljudi sad sipa taj UltraD, neki dizel sa aditivima, i da navodno bolje vuce i manje trosi, ne verujem da je to neka primetna razlika, ali ono cisto da vidim sta ostali misle o tome.
Koje gorivo sipate u njih, jtd motore konkretno ? Nisam siguran da li ima neka tema ovde oko toga.
Obicno sipam na NIS-ovim pumpama i sipao sam evro disel do sad. Ali mi je rekao onaj na pumpi da dosta ljudi sad sipa taj UltraD, neki dizel sa aditivima, i da navodno bolje vuce i manje trosi, ne verujem da je to neka primetna razlika, ali ono cisto da vidim sta ostali misle o tome.
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Alfa 147, ASR "problem"
Ja sipavam aviodizlo na EKO pumpuma, a za ultraD sam cuo da je sarena laza, tj ja obican evrodizlo na nis-u, vise nego dobar, u skorije vreme
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
Povratak na “Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT”