Pitanje za gume
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Pitanje za gume
Koliko vidim, razlika je 0,6 inča u poluprečniku, što je 1,5 cm. U prečniku 3 cm.
- vladomarjan
- Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd - Lokacija: Cacak
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
jeste, u pravu si.
Gradivo osnovne škole
jes' da nije neko opravdanje, ali davno sam se školovao.
Sorry za pogrešnu info.
Re: Pitanje za gume

Gradivo osnovne škole

Sorry za pogrešnu info.
- Vlada R
- Garaža: ex Alfa 159 JTDm restyle
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Kasno se uključujem u diskusiju ali što se "bubaca" iliti "jaja" tiče takve su gume za bacanje tj. reciklažu. Ako vas zadesi ta nezgoda da pukne bočno platno i izađe "bubac" najbezbednije je tu gumu staviti na poziciju zadnjeg desnog točka dok je ne zamenite. Ako i eksplodira guma imaćete upravljivost i mogućnost da stanete u desnoj traci. Tu od vulkaniziranja, ni sa platnima ni bez jih, nema sreće jer su popucala platna bočnog zida što je dovelo do strukturalne promene istog i ne može se rešiti lepljenjem platna sa unutrašnje ili spoljašnje strane. Za naše uslove je najbolja preventiva kupovina XL (Extra Load) pneumatika. Nema garancija ali je verovatnoća pojave bubaca manja.
Što se atota tiče ja sam ga koristio pre više godina i čisto bacanje para. Njihova logika je da su krupniji atomi azota, teže prolaze hermetizujući sloj i zato bolje održava pritisak. Po toj logici, svaka guma koja je više puta dopunjavana vazduhom vremenom ima sve veći udeo azota i trebalo bi da se sve ređe kontroliše i dopumpava!? Naprotiv, što je starija hermetizujući sloj je porozniji i guma više pušta. Sem ako se ne napuni vodom...
Što se temperature gume tiče nakon vožnje tu je važnija smeša od koje je napravljena nego išta drugo. Temperatura nastaje kao rezultat savijanja gume tj. savladavanja otpora elastičnosti i kasnijeg povratka u stanje mirovanja i koliko na zid gume utiče unutrašnja atmosfera toliko utiče i spoljašnja. Ne vidim da atot ni po tom pitanju može nešto značajno da pomogne ali neadekvatan pritisak svakako ima udela.
A i upitan je izvor azota koji oni upumpavaju. Nisam video da oni tamo imaju boce komprimovanog azota već svi od reda imaju Nitrogen generatore. Možda grešim ali verujem jedino hemijskom postupku dobijanja čistog azota, fizički proces bi zaista morao da bude izuzetno sofisticiran (a samim tim i nepouzdan) što ne ide sa ovim narodnim cenama pumpanja azota u gume.
Što se atota tiče ja sam ga koristio pre više godina i čisto bacanje para. Njihova logika je da su krupniji atomi azota, teže prolaze hermetizujući sloj i zato bolje održava pritisak. Po toj logici, svaka guma koja je više puta dopunjavana vazduhom vremenom ima sve veći udeo azota i trebalo bi da se sve ređe kontroliše i dopumpava!? Naprotiv, što je starija hermetizujući sloj je porozniji i guma više pušta. Sem ako se ne napuni vodom...
Što se temperature gume tiče nakon vožnje tu je važnija smeša od koje je napravljena nego išta drugo. Temperatura nastaje kao rezultat savijanja gume tj. savladavanja otpora elastičnosti i kasnijeg povratka u stanje mirovanja i koliko na zid gume utiče unutrašnja atmosfera toliko utiče i spoljašnja. Ne vidim da atot ni po tom pitanju može nešto značajno da pomogne ali neadekvatan pritisak svakako ima udela.
A i upitan je izvor azota koji oni upumpavaju. Nisam video da oni tamo imaju boce komprimovanog azota već svi od reda imaju Nitrogen generatore. Možda grešim ali verujem jedino hemijskom postupku dobijanja čistog azota, fizički proces bi zaista morao da bude izuzetno sofisticiran (a samim tim i nepouzdan) što ne ide sa ovim narodnim cenama pumpanja azota u gume.
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex MiTo 1,4 QV 170 '10 Rosso
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Što se tiče azota, imajući u vidu koliko su te nove ispustile dok su odstajale tokom zimske sezone, počinjem zaista da se pitam koliki su zapravo ti atomi
Re: Pitanje za gume
Upravo sam tako rezonovao i na tu poziciju stavio problematični točak. Bubac je bio zaista minimalan i mnogi ga ne bi ni zapazili bez da se zagledaju, ali svejedno sam imao taj faktor u glavi i bio oprezan dok nisam obezbedio nove "cipelice".Vlada R napisao:Kasno se uključujem u diskusiju ali što se "bubaca" iliti "jaja" tiče takve su gume za bacanje tj. reciklažu. Ako vas zadesi ta nezgoda da pukne bočno platno i izađe "bubac" najbezbednije je tu gumu staviti na poziciju zadnjeg desnog točka dok je ne zamenite. Ako i eksplodira guma imaćete upravljivost i mogućnost da stanete u desnoj traci.
Što se tiče azota, imajući u vidu koliko su te nove ispustile dok su odstajale tokom zimske sezone, počinjem zaista da se pitam koliki su zapravo ti atomi

ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- veljko1
- Garaža: Volvo V50 DRIVe
ex:Alfa Romeo 156 1.8TS - Lokacija: Backi Jarak_NS
Post
Re: Pitanje za gume
Kad kazes da si bacio pare, na sta konkretno mislis, gubio si pritisak u pneumaticima? Pojavila se voda u unutrasnjosti pneumatika?Vlada R napisao: Što se atota tiče ja sam ga koristio pre više godina i čisto bacanje para.
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat."
Henry Ford
Henry Ford
- Vlada R
- Garaža: ex Alfa 159 JTDm restyle
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Ne, nije bilo vlage/kondenza ali ga nemam ni sa vazduhom (barem ne manifestno). Jednak je bio gubitak pritiska i sa vazduhom i sa N2. Nisam uočio ikakvu prednost da bi me motivisala da nastavim sa tom praksom.
Uostalom, ko veruje u to slobodno neka ide jednom mesečno na dopumpavanje guma azotom, za mene je to glupost. Za one druge koji se sa mnom slažu savet da tu razliku koju će davati vulkanizeru ulože u bolje gume koje imaju hermetizujući sloj i manje gube vazduh. Svi će biti zadovoljni :-)
Uostalom, ko veruje u to slobodno neka ide jednom mesečno na dopumpavanje guma azotom, za mene je to glupost. Za one druge koji se sa mnom slažu savet da tu razliku koju će davati vulkanizeru ulože u bolje gume koje imaju hermetizujući sloj i manje gube vazduh. Svi će biti zadovoljni :-)
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Pitanje za gume
Predlažem upravi Foruma da uvede sekciju "Zablude i urbane legende"... 

Alfa je stil... ostalo je status...
- veljko1
- Garaža: Volvo V50 DRIVe
ex:Alfa Romeo 156 1.8TS - Lokacija: Backi Jarak_NS
Post
Re: Pitanje za gume
Ne kontam, imao si dve gume na vazduh a dve na azot, pa si tako ocenio 
Kod mene su bile od 2010 godine i letnje i zimske napunjene azotom. Mogu reći da sam pritisak proveravao na 2-3 meseca ili recimo na 2000 km i da pritisak nije znacajno opadao, mozda za 0.1- 0.2 bara. Pre toga sam dopunjavao i po pola bara vazduhom mesecno... Bitno je reci da kompresori na benzinskim pumpama nisu precizni i da mogu da lazu podosta... Valja jos napomenuti da je bitno stanje, starost i kvalitet guma, ventila, i felni, spoljna temperatura i zagrejanost pneumatika pri pumpanju...ali, sve je stvar izbora i dobre volje. A hermetizujuci sloj imaju sve gume, od kad su izbacili unutrasnju gumu

Kod mene su bile od 2010 godine i letnje i zimske napunjene azotom. Mogu reći da sam pritisak proveravao na 2-3 meseca ili recimo na 2000 km i da pritisak nije znacajno opadao, mozda za 0.1- 0.2 bara. Pre toga sam dopunjavao i po pola bara vazduhom mesecno... Bitno je reci da kompresori na benzinskim pumpama nisu precizni i da mogu da lazu podosta... Valja jos napomenuti da je bitno stanje, starost i kvalitet guma, ventila, i felni, spoljna temperatura i zagrejanost pneumatika pri pumpanju...ali, sve je stvar izbora i dobre volje. A hermetizujuci sloj imaju sve gume, od kad su izbacili unutrasnju gumu
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat."
Henry Ford
Henry Ford
- Vlada R
- Garaža: ex Alfa 159 JTDm restyle
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Ne, imao 4 na vazduh pa 4 na azot pa ponovo 4 na vazduh. Na istom automobilu. Za mene bacanje para a ti ako si video neki benefit odlično, nastavi sa tom praksom.
Da, svaka tubeless ima hermetizujući sloj ali nije jednakog kvaliteta kod svih proizvođača i najčešće premium segment bolje drži pritisak (ukoliko su felna i ventil zdravi).
Za merenje pritiska imam Schwalbe digitalni merač (Airmax Pro) koji je dokazano precizan i ovo je prilika da pohvalim nove NISove kompresore (konkretno na pumpama Zmaj i Južni Bulevar), razlika je uvek <0,05 bar. Ja nemam naviku da merim na 2-3 meseca, barem 1 mesečno a i ranije ukoliko idem na duži put a da se temperatura vazduha promenila značajnije.
Da, svaka tubeless ima hermetizujući sloj ali nije jednakog kvaliteta kod svih proizvođača i najčešće premium segment bolje drži pritisak (ukoliko su felna i ventil zdravi).
Za merenje pritiska imam Schwalbe digitalni merač (Airmax Pro) koji je dokazano precizan i ovo je prilika da pohvalim nove NISove kompresore (konkretno na pumpama Zmaj i Južni Bulevar), razlika je uvek <0,05 bar. Ja nemam naviku da merim na 2-3 meseca, barem 1 mesečno a i ranije ukoliko idem na duži put a da se temperatura vazduha promenila značajnije.
- nemmen
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 2004 1.9 jtd 116ks
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Imam pitanje: zasto letnju gumu DOMACE proizvodnje u sred sezone nigde ne mogu kupiti? Ne znam gde sve nisam zvao i proveravao...n e m a...u pitanju je 215/45 R17 87V SYNERIS koja kosta oko 6000rsd
Inace, zanimaju me dve stvari pa molim da prozborimo koju:
-da li neko od ranije ima ove gume i kako su se pokazale
-da li ako stavim na alfu 156 dimenziju 225/45/17 imam problem ako je felna 7j, et 40,5
Inace, zanimaju me dve stvari pa molim da prozborimo koju:
-da li neko od ranije ima ove gume i kako su se pokazale
-da li ako stavim na alfu 156 dimenziju 225/45/17 imam problem ako je felna 7j, et 40,5
- Nemesis
- Garaža: ex Alfa Romeo 147, 1.9 JTD, 8V
BMW 118d 2.0 - Lokacija: Chicago
Post
Re: Pitanje za gume
Za ovo prvo pitanje ne mogu da ti odgovorim jer nikad nisam imao te gume. A sto se tice ovog drugog pitanja mislim da sirina gume 225 na felni od 7j nije dobra stvar. Za tu sirinu ti treba 7.5j.
- Nemesis
- Garaža: ex Alfa Romeo 147, 1.9 JTD, 8V
BMW 118d 2.0 - Lokacija: Chicago
Post
Re: Pitanje za gume
Izgleda normalno ali kako ce da mu se trosi guma? Vulkanizer kod kojeg idem ne preporucuje taj poduhvat. Bas sam sa njim pricao kad sam sad stavljao letnji komplet guma. Evo npr ja na mojoj felni od 7.5j imam gumu 215/45/17. Mogu da stavim 225 ali zasto bih. Trpeo bi auto na udobnosti, trap bi se vise unistavao, a gume verujem da kostaju vise, a ne verujem sad da je vizuelno spektakularno velika razlika.
- nole1985
- Garaža: ex Alfa 147 jtdM 16v 2006. 5p distinctive
- Lokacija: Kraljevo
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Pitanje za gume
215/45/17" su skuplje od 225/45/17" (za oko 8000din u slučaju Dunlop Sport Maxx RT), razlika u udobnosti ne može da se oseti, dodatno opterećenje trapa je beznačajno, a estetika je... individualna stvar.
Vozim već treću godinu, tj. drugi komplet "Dunlop" Sport Maxx RT 225/45/17" na felnama od 7j.
Vozim već treću godinu, tj. drugi komplet "Dunlop" Sport Maxx RT 225/45/17" na felnama od 7j.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Nemesis
- Garaža: ex Alfa Romeo 147, 1.9 JTD, 8V
BMW 118d 2.0 - Lokacija: Chicago
Post
Re: Pitanje za gume
Evo ja sad bas gleam i recimo Sava Intensa UHP 225/45/17 je skuplja za 2500+ rsd po gumi od ekvivalenta u dimenziji 215/45/17.
Dok recimo taj Dunlop 225/45R17 SPTMAXX RT 91Y V1 M kosta 11916rsd. Verzija 215/45/17 nemam predstavu koliko kosta.
Dok recimo taj Dunlop 225/45R17 SPTMAXX RT 91Y V1 M kosta 11916rsd. Verzija 215/45/17 nemam predstavu koliko kosta.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Pitanje za gume
Na ubedljivo najjeftinijoj "Planeti guma" cena jedne "Dunlop" Sport Maxx RT 225/45/17" 91Y je 11271din, a iste u veličini 215/45 je 13180din.
"Sava" je 8574din i 9306din, a "Dunlop" 12952din i 14137din za 225 i 215, na "Internet Prodaja Guma".
"Sava" je 8574din i 9306din, a "Dunlop" 12952din i 14137din za 225 i 215, na "Internet Prodaja Guma".
Alfa je stil... ostalo je status...
- nemmen
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 2004 1.9 jtd 116ks
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
ok, dimenzija 225 je definitivno jeftinija, cini mi se da je i izbor veci...ali da li ce biti problema prilikom opterecenja auta,da ne kace gume po rubovima i sl. jel ima neko na 156ici 225/45/17?
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- nemmen
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 2004 1.9 jtd 116ks
- Lokacija: Beograd