Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- Kazea
- Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM - Lokacija: Niš - Banja Luka
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Greska 36,656 mm3/imladenke napisao:Fuel quantity: 36656,4 mm3/i Optimisticno nema sta. jel ovo neki bag u dijagnostici?
Da ta je greskaGremlin napisao:Greska je P0235
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ovo prvo mora da je neki bag,a drugo ti je za pritisak turbine jer prepunjava vidis da nabija na 2.6bara,verovatno da je geometrija zaprljana tj glavi nesto.
Sto se tice katalizatora mogu da prave problem ako su zapuseni,ali ovo mi sve mirise na egr ventil.
Sto se tice katalizatora mogu da prave problem ako su zapuseni,ali ovo mi sve mirise na egr ventil.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Kazea je rekao da se problem ne javlja sa hladnim motorom...
viewtopic.php?p=1524854#p1524854
viewtopic.php?p=1524854#p1524854
Alfa je stil... ostalo je status...
- Kazea
- Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM - Lokacija: Niš - Banja Luka
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Da, da. Kada svaki dan idem na poso toga nema jer auto ne stigne da se zagreje i nema nikakvih problema. EGR valjda nema funkciju dok je motor hladan.
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Pa ako ga ne gazis onda i nemozes da primetis dali ga ima ili ne tj ako postepeno dodajes gas,ima funkciju kad je hladan.
- Kazea
- Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM - Lokacija: Niš - Banja Luka
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
OK. Ima funkciju ali mislim da je zatvoren dok je motor hladan. Inace je nedavno ociscen kao i leptir i MAP senzor.
Normalno kad je auto hladan ne smem da ga previse testiram ali sam sasvim dovoljno puta probao da ga i brzo i polako razvucem od 1800-3000rpm i nikakvih knedli i trzanja nema i auto leti. Ali kad se zagreje onda nastupaju oni cudni problemi o kojim sam pisao.
Normalno kad je auto hladan ne smem da ga previse testiram ali sam sasvim dovoljno puta probao da ga i brzo i polako razvucem od 1800-3000rpm i nikakvih knedli i trzanja nema i auto leti. Ali kad se zagreje onda nastupaju oni cudni problemi o kojim sam pisao.
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Bas suprotno ima fukciju bas kad je hladan,pa vidi egr i te katalizatore,inace karakteristicno za jtd motor kada ode turbina je knedla i kratak prekid vuce u rasponu od 2500-3000.
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Kazea, ja sam na prethodnom autu imao bas tu gresku P0235 i resio zahvaljujuci Dusanu.
Skini "pastetu" i proveri duzine poluge, ujedno ces i proveriti krilca turbina. Takodje, proveri i hod poluge. Dusan je opisao metod obelezavanja markerom sa ugasenim motorom i na leru. Hod mora biti oko 10mm, tacnije 9-12mm.
Skini "pastetu" i proveri duzine poluge, ujedno ces i proveriti krilca turbina. Takodje, proveri i hod poluge. Dusan je opisao metod obelezavanja markerom sa ugasenim motorom i na leru. Hod mora biti oko 10mm, tacnije 9-12mm.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
selenoid i vakum na selenoidu za proveriti. Ako je puklo u toku voznje ili selenoid otkaze, dodje to zatvaranja krilca turbine i pritisak ode visoko. Kreni odatle.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Mladenke, zar nisu krilca 100% otvorena kad pukne crevo, tj. kad nema vakuma?
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Dobro si me ispravio. Zanemari moj post. 

Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
- Kazea
- Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM - Lokacija: Niš - Banja Luka
Post
Da li bih radi testa za pocetak mogao da izvucem dzek sa EGR i da vidim da li ce biti trzanja ili to nece biti merodavno ako tada ECU udje u default mod.
Da li treba oba katalizatora da otkacim ili moze samo jedan i koji.
U stvari da li smem da jednostavno celu izduvnu granu odstranim na samom pocetku.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Dejane gde u Nisu mogu da uradim to. Kod mene mora softverski da se iskljuci i da li je dovoljno samo to ili mora i plocica da se stavlja.dejan nis napisao:Zatvori ti egr pa javi.
Da li bih radi testa za pocetak mogao da izvucem dzek sa EGR i da vidim da li ce biti trzanja ili to nece biti merodavno ako tada ECU udje u default mod.
Dusane da li moze radi testa privremeno samo da se skine katalizator i da se nista ne stavlja umesto njega da ne bih placao kompletnu intervenciju stavljanja drugog lonca, cevke i tako to, da ako je problem ostao da mogu samo da vratim na staro.dusanGT napisao:Ovo je samo pretpostavka, ali može lako da se proveri - skine se katalizator (kod dizela to neće biti uzrok bučnog izduva) i vozi neko vreme, pa se vidi da li je problem nestao...
Da li treba oba katalizatora da otkacim ili moze samo jedan i koji.
U stvari da li smem da jednostavno celu izduvnu granu odstranim na samom pocetku.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Mislim da u starijim JTDm koji su Euro3 ima jedna temperaturna sonda koja ide u mnaji prednji katalizator i zbog toga bi njega trebalo ostaviti, a veliki srednji privremeno skinuti i voziti bez njega, zbog provere - da li se "knedla" ponovo javlja... Inače, moj sin (147 1.9 JTD 8v) vozio tri dana bez zadnjeg lonca, a zvuk nije bio mnogo različit.
Alfa je stil... ostalo je status...
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Razlike su vrlo male bez i sa katalizatora. bez katalizatora ima onaj susteci zvuk iz zadnjeg lonca zbog boljeg protoka vazduha ali sto se buke tice nema razlike.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Duleee_kg
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 jtd 16v 2003
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
A ako se skine i zadnji lonac, moze se cuti zvizdanje turbine na auspuhu, nalik blow off ventilu 

- Kazea
- Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM - Lokacija: Niš - Banja Luka
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Danas sam na auto putu malo przio alfu i ujedno snimao i izdvojio nekoliko grafika.
Vozio sam u 3, 4 i 5 brzini s punim gasom i do maksimuma koliko je mogla da ide. U trecoj 120km/h, cetvrtoj 160km/h (blokade) i petoj 200km/h (blizu blokade).
Na trecem grafiku je iskljucen dzek na protokomeru, vidi se da je 0 voltaza a i EGR bude non stop 1% otvoren al ne znam zbog cega (verovatno safe mod). Da napomenem da bez protokomera cuvene knedle tj. seckanja nema.
Na cetvrtom i petom grafiku sam iskljucio dzek na EGR (uglavnom 1% i direktno skace na 50% otvorenosti i to mi nije jasno (ko sad njime upravlja kad sam ga otkacio, jel su to vrednosti koje ECU sad odredjuje za EGR)? I u ovom slucaju nema knedle tj. seckanja.
Inace probao sam i sa zamenom protokomera (2 komada), MAP senzora i overboost ventila ali problem je ostao. Svi delovi su polovni tako da ne moze 100% da se garantuje za njihovu ispravnost ali mislim da nije do njih.
Da li je kolicina ubrizgavanja goriva normalna jer vidim da mi malo prebacuje 70mm3/i? Da li se moze zakljuciti da li je originalna mapa ili je nesto dirano, neki remap? Trenutno je iskljucen dzek na EGR i ne prijavljuje mi gresku na tabli vec samo u ECU. Cisto neki dan da ga malo tako provozam da osetim kako lepo klizi i nema knedle. Ne znam koje su posledice ako ga tako neko vreme vozim dok ga ne zatvorim. Da li ce vise da trosi goriva? I na kraju jel moze jos nesto da se zakljuci na osnovu svih ovih grafika?
Hvala svima na podrsci!





Vozio sam u 3, 4 i 5 brzini s punim gasom i do maksimuma koliko je mogla da ide. U trecoj 120km/h, cetvrtoj 160km/h (blokade) i petoj 200km/h (blizu blokade).
Na trecem grafiku je iskljucen dzek na protokomeru, vidi se da je 0 voltaza a i EGR bude non stop 1% otvoren al ne znam zbog cega (verovatno safe mod). Da napomenem da bez protokomera cuvene knedle tj. seckanja nema.
Na cetvrtom i petom grafiku sam iskljucio dzek na EGR (uglavnom 1% i direktno skace na 50% otvorenosti i to mi nije jasno (ko sad njime upravlja kad sam ga otkacio, jel su to vrednosti koje ECU sad odredjuje za EGR)? I u ovom slucaju nema knedle tj. seckanja.
Inace probao sam i sa zamenom protokomera (2 komada), MAP senzora i overboost ventila ali problem je ostao. Svi delovi su polovni tako da ne moze 100% da se garantuje za njihovu ispravnost ali mislim da nije do njih.
Da li je kolicina ubrizgavanja goriva normalna jer vidim da mi malo prebacuje 70mm3/i? Da li se moze zakljuciti da li je originalna mapa ili je nesto dirano, neki remap? Trenutno je iskljucen dzek na EGR i ne prijavljuje mi gresku na tabli vec samo u ECU. Cisto neki dan da ga malo tako provozam da osetim kako lepo klizi i nema knedle. Ne znam koje su posledice ako ga tako neko vreme vozim dok ga ne zatvorim. Da li ce vise da trosi goriva? I na kraju jel moze jos nesto da se zakljuci na osnovu svih ovih grafika?
Hvala svima na podrsci!






- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ja bih rekao da je kolicina goriva u redu.
Nego, jesi proverio usis? Skini sve do turbine i proveri u kakvom je stanju, a EGR zatvori fizicki (kod moje 16V 103kW je zatvoren i ne prijavljuje gresku).
Inace, kad zatvoris EGR ne menja se potrosnja.
Nego, jesi proverio usis? Skini sve do turbine i proveri u kakvom je stanju, a EGR zatvori fizicki (kod moje 16V 103kW je zatvoren i ne prijavljuje gresku).
Inace, kad zatvoris EGR ne menja se potrosnja.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Kazea, iz ovog prvog dijagrama se vidi da boost ne može da se reguliše (nego kontinualno raste do 2500mbar, iako je u boost mapi drugačije definisano), čak i sa potpuno "prolaznim" krilcima ("Boost control solenoid" je 20%)... To bi moglo da bude posledica problema sa nekim delom u sistemu regulacije pritiska (overboost ventil, poluga paštete, mehanizam krilaca turbine).
Drugi problem je neispravan (prljav ili neodgovarajući) MAF - ako nema "knedle" kad se otkači konektor.
Drugi problem je neispravan (prljav ili neodgovarajući) MAF - ako nema "knedle" kad se otkači konektor.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Kazea, kad si stavio drugi MAF kako se ponasa auto?
Nisi opisao taj detalj. I je li taj MAF pokazuje dobre vrednosti na autu sa koga si pozajmio?
Nisi opisao taj detalj. I je li taj MAF pokazuje dobre vrednosti na autu sa koga si pozajmio?
- sofoiks
- Garaža: Alfa Romeo 166
2.4jtd
140~180 km - Lokacija: ljubljana
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
http://www.datafilehost.com/d/bc9df1ad
Evo i ja sam uradi test samo imam problem sto je bio dug 25min pa dođe graf stvarno dug. Ako bi ko bio ljubazan pa ga sredi
i stavi.
Hvala
Evo i ja sam uradi test samo imam problem sto je bio dug 25min pa dođe graf stvarno dug. Ako bi ko bio ljubazan pa ga sredi

Hvala
- sofoiks
- Garaža: Alfa Romeo 166
2.4jtd
140~180 km - Lokacija: ljubljana