Iskopčan džek
- Vlada AR
- Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
- Lokacija: 26222
Post
Iskopčan džek
Dok sam danas menjao filter klime, primetio sam iskopčan plavi džek kao na slici i prazno mesto gde može da se utakne. U pitanju je levi ćošak ispod kasete (suvozač).
Buni me sivi džek (stelica prva slika) pošto je na njemu etiketa sa brojem dela i datum iz 2006. godine dok je auto 2004. što znači da je naknadno nešto rađeno. Po broju dela sam saznao da je u pitanju električni grejač kabine (nisam ni znao da ga imam) pa mi je palo na pamet da da nije nešto budženo i da je zato plavi džek iskljućen tj da je instalacija premoštena sivim priključkom. Na plavom priključku nema napona kada je auto ugašen i kada je dat kontakt.
Ako se neko od kolega bavio ovom problematikom tj zna čemu služe ova tri džeka u redu, bio bih mu zahvalan na informaciji. Isto tako ako neko može da pogleda na svom autu, da li su mu sva tri džeka uključena eventualno da li postoji i ovaj sivi koji stoji posebno (tu već mora da se skine tapacirung ispod kasete kako bi se videlo). U pitanju je auto iz potpisa.
Pozdrav
Buni me sivi džek (stelica prva slika) pošto je na njemu etiketa sa brojem dela i datum iz 2006. godine dok je auto 2004. što znači da je naknadno nešto rađeno. Po broju dela sam saznao da je u pitanju električni grejač kabine (nisam ni znao da ga imam) pa mi je palo na pamet da da nije nešto budženo i da je zato plavi džek iskljućen tj da je instalacija premoštena sivim priključkom. Na plavom priključku nema napona kada je auto ugašen i kada je dat kontakt.
Ako se neko od kolega bavio ovom problematikom tj zna čemu služe ova tri džeka u redu, bio bih mu zahvalan na informaciji. Isto tako ako neko može da pogleda na svom autu, da li su mu sva tri džeka uključena eventualno da li postoji i ovaj sivi koji stoji posebno (tu već mora da se skine tapacirung ispod kasete kako bi se videlo). U pitanju je auto iz potpisa.
Pozdrav
- largaktil
- Garaža: alfa 147 1.9 jtd 115ks
- Lokacija: valjevo
Post
Re: Iskopčan džek
pozz kod mene je isto tako,stim da ja imam dva iskopcana plava dzeka a nisam znao da je to dodatni grejac kabine,zimus mi nije radio.
- Vlada AR
- Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
- Lokacija: 26222
- largaktil
- Garaža: alfa 147 1.9 jtd 115ks
- Lokacija: valjevo
Post
Re: Iskopčan džek
Ako moze neko da objasni oko ovog grejaca posto mi ne radi bio bih zahvalan,koji je osigurac,relej da se proveri,hvala
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Iskopčan džek
I mene zanima odgovor na ovo pitanje.largaktil napisao:Ako moze neko da objasni oko ovog grejaca posto mi ne radi bio bih zahvalan,koji je osigurac,relej da se proveri,hvala
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Iskopčan džek - dodatni grejač kabine
Hladno vreme sa gužvama u saobraćaju + JTD motor = smrzavanje u autu !
Hladnoća me naterala da malo pročaprkam oko ovog dodatnog grajača koji takođe i ja imam i "povezan" je identično kao na slikama gore.
Koliko sam zaključio ovaj grejač imaju varijante sa JTD motorom (koji se zimi jako sporo greje pa i grejanje kabine ide sporo ) ali izgleda da nije povezan jer se za njega doplaćivalo.
Sam grejač se sastoji iz 3 grejača (zato i ima 3 konektora) i ukupna snaga mu je 700W
Ovo su tehnički detalji iz eLearn-a.
ADDITIONAL HEATER - Description
The climate control via the heater unit is insufficient when the engine is cold, especially in Diesel engines which are slow to warm up.
These engines may optionally be fitted with a supplementary heater system. This remains active from the moment when the engine is turned on until a certain temperature is reached.
The system consists of an additional heater, located in the heater unit: the device contains three resistances (PTC).
The operation of the resistances is controlled by the climate control unit which either operates only one, two or three of them, providing gradual heating, with a maximum power of 700 W following a logic which depends on:
-the temperature of the engine coolant (about 60° ?);
-the engine speed (which should be above 700 rpm).
-the battery voltage (which should not go below 12.2 V).
For more details 5040 AIR CONDITIONING CASING AND COMPONENTS .
The device is controlled by means of two relays; one is located in the engine compartment control unit, the other on the actual heater unit. The supply line is protected by a specific maxifuse, again in the engine bay control unit.
ADDITIONAL HEATER - Functional description
The relay T8 of the engine compartment junction unit B1 controls the circuit for engaging the first resistance for the additional heater.
The relay supply arrives from the line of maxifuse CVM located on the battery, connector B99 , via the line of special fuse F8 of engine bay control unit B1 .
The supply for the coil for relay T8 arrives from the line controlled by the ignition (INT/A) protected by fuse F31 of the junction unit under the dashboard B2 .
The climate control unit M70 sends the enabling signal for engaging the first resistance O25A from pin 23: this signal energizes relay T8 of control unit B1 .
The relay J36 controls the engagement of the other two resistances for the additional heater.
The supply for relay arrives from the line for maxifuse PTC2, located on the battery, connector B99 .
The climate control unit M70 sends a signal for enabling the engagement of the two resistances O25B and O25C from pin 22: this signal energizes the relay J36 .
Ja ću ovih dana da proverim jesu li svi osigurači i releji prisutni kod mene i ako jesu ovo bi trebalo da radi ...
Hladnoća me naterala da malo pročaprkam oko ovog dodatnog grajača koji takođe i ja imam i "povezan" je identično kao na slikama gore.
Koliko sam zaključio ovaj grejač imaju varijante sa JTD motorom (koji se zimi jako sporo greje pa i grejanje kabine ide sporo ) ali izgleda da nije povezan jer se za njega doplaćivalo.
Sam grejač se sastoji iz 3 grejača (zato i ima 3 konektora) i ukupna snaga mu je 700W
Ovo su tehnički detalji iz eLearn-a.
ADDITIONAL HEATER - Description
The climate control via the heater unit is insufficient when the engine is cold, especially in Diesel engines which are slow to warm up.
These engines may optionally be fitted with a supplementary heater system. This remains active from the moment when the engine is turned on until a certain temperature is reached.
The system consists of an additional heater, located in the heater unit: the device contains three resistances (PTC).
The operation of the resistances is controlled by the climate control unit which either operates only one, two or three of them, providing gradual heating, with a maximum power of 700 W following a logic which depends on:
-the temperature of the engine coolant (about 60° ?);
-the engine speed (which should be above 700 rpm).
-the battery voltage (which should not go below 12.2 V).
For more details 5040 AIR CONDITIONING CASING AND COMPONENTS .
The device is controlled by means of two relays; one is located in the engine compartment control unit, the other on the actual heater unit. The supply line is protected by a specific maxifuse, again in the engine bay control unit.
ADDITIONAL HEATER - Functional description
The relay T8 of the engine compartment junction unit B1 controls the circuit for engaging the first resistance for the additional heater.
The relay supply arrives from the line of maxifuse CVM located on the battery, connector B99 , via the line of special fuse F8 of engine bay control unit B1 .
The supply for the coil for relay T8 arrives from the line controlled by the ignition (INT/A) protected by fuse F31 of the junction unit under the dashboard B2 .
The climate control unit M70 sends the enabling signal for engaging the first resistance O25A from pin 23: this signal energizes relay T8 of control unit B1 .
The relay J36 controls the engagement of the other two resistances for the additional heater.
The supply for relay arrives from the line for maxifuse PTC2, located on the battery, connector B99 .
The climate control unit M70 sends a signal for enabling the engagement of the two resistances O25B and O25C from pin 22: this signal energizes the relay J36 .
Ja ću ovih dana da proverim jesu li svi osigurači i releji prisutni kod mene i ako jesu ovo bi trebalo da radi ...
- BanE147
- Garaža: AR 147 jtd 8v
- Lokacija: Sid
- Lokacija: Šid
Post
Re: Iskopčan džek
Procitao sam na forumu da se na stilu 1.9 jtd dodatni grejac pali tako sto se grejanje pojaca u crveno ili na HI odmah nakon startovanja motora.Pa probajte
- largaktil
- Garaža: alfa 147 1.9 jtd 115ks
- Lokacija: valjevo
Post
Re: Iskopčan džek
Evo da ne kucam na slici se vidi koji osiguraci i releji treba da se provere
a ja sam posle provere probao probnom lampom na samom grejacu dovode.Bitno je da napon na akumulatoru ne bude los(ne ispod 12.2v kada je auto ugasen) jer se nece ukljuciti grejac.A dva plava slobodna dzeka su od prve instalacije koja je "sredjivana" od strane proizvodzaca (naknadno su pozivani bivsi vlasnici 2006te godine u ovlascene servise) zbog mogucnosti od pozara pa je premosceno sa sivim konektorima i verovatno je sada sam grejac slabiji.pozz
a ja sam posle provere probao probnom lampom na samom grejacu dovode.Bitno je da napon na akumulatoru ne bude los(ne ispod 12.2v kada je auto ugasen) jer se nece ukljuciti grejac.A dva plava slobodna dzeka su od prve instalacije koja je "sredjivana" od strane proizvodzaca (naknadno su pozivani bivsi vlasnici 2006te godine u ovlascene servise) zbog mogucnosti od pozara pa je premosceno sa sivim konektorima i verovatno je sada sam grejac slabiji.pozz
- toma777
- Garaža: 156 SW JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Iskopčan džek
Ja imam jtd 16V 2004 facelift, ali kod mene izgleda nema tog grejaca. Da li je on isao kao opcija?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Iskopčan džek
Grejač je išao kao opcija.
Ja sam radio proveru tog grejača dijagnostikom i oba releja cakću kada odradim test ali ipak izbacuje FAIL. Cuje se da cakću i kada startujem klimu na grejanje međutim ja se smrzoh jer tu nešto ne radi kako treba
Ja sam radio proveru tog grejača dijagnostikom i oba releja cakću kada odradim test ali ipak izbacuje FAIL. Cuje se da cakću i kada startujem klimu na grejanje međutim ja se smrzoh jer tu nešto ne radi kako treba
- largaktil
- Garaža: alfa 147 1.9 jtd 115ks
- Lokacija: valjevo
Post
Re: Iskopčan džek
Proveri napon akumulatora kada je ugasen auto, kada prikacis dijagnostiku,ako je ispod 12 nece raditi grejac.A gore imas na slici koju sam postavio koje osigurace da proveris
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Iskopčan džek
a jel zna neko gde se ti osiguraci i releji nalaze na 156-ici?
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Iskopčan džek
Nasao sam dva releja, jedan od 50a a drugi od 30a, iznad elektricnog grejaca. Struje dolazi do tih releja ali ne i do grejaca. Sta bi trebalo da daje komantu tim relejima da puste struju do elektricnog grejaca?
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Iskopčan džek
Slika seme grejaca za 156-ice od 2002 do 2003. godine
image hosting
Da li zna neko gde se nalaze ova dva osiguraca b38a i b38b?
Kod mene su svi osiguraci i releji ispravni ali klima ne salje struju u releje j36 i j37, pa struja ne dolazi do grejaca iz tih releja. Do cega bi mogao biti problem?
image hosting
Da li zna neko gde se nalaze ova dva osiguraca b38a i b38b?
Kod mene su svi osiguraci i releji ispravni ali klima ne salje struju u releje j36 i j37, pa struja ne dolazi do grejaca iz tih releja. Do cega bi mogao biti problem?
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Iskopčan džek
Ja mislim da je glavni problem taj da ako komp registruje napon akumulatora ispod 12,2V prilikom davanja kontatka, da eliminiše mogućnost paljenja grejača. Možda pogrešno tumačim ...
The operation of the resistances is controlled by the climate control unit which either operates only one, two or three of them, providing gradual heating, with a maximum power of 700 W following a logic which depends on:
-the temperature of the engine coolant (about 60° ?);
-the engine speed (which should be above 700 rpm).
-the battery voltage (which should not go below 12.2 V).
The device is controlled by means of two relays; one is located in the engine compartment control unit, the other on the actual heater unit. The supply line is protected by a specific maxifuse, again in the engine bay control unit.
The operation of the resistances is controlled by the climate control unit which either operates only one, two or three of them, providing gradual heating, with a maximum power of 700 W following a logic which depends on:
-the temperature of the engine coolant (about 60° ?);
-the engine speed (which should be above 700 rpm).
-the battery voltage (which should not go below 12.2 V).
The device is controlled by means of two relays; one is located in the engine compartment control unit, the other on the actual heater unit. The supply line is protected by a specific maxifuse, again in the engine bay control unit.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Iskopčan džek
Kaze da grejace kontrolise centralna jedinica klime, sto bi znacilo da u momentu paljenja klime - grejanja, napon ne bi smeo da bude manji od 12.2v., a ne prilikom davanja kontakta.
http://s8.postimg.cc/7niljy9z9/heater2.jpg
Kod mene je akumulator dobar, napon je dobar, svi releji i osiguraci ispravni. Medjutim, kad obrnem klimu na HI, trebao bi da stigne signal iz klime u releje j36 i j37, aktivira releje i oni puste struju do grejaca kabine. Ali se to ne desava. Kada releje na ''grubo'' prespajanjem aktiviram, grejac dobije struju. Znaci da mu samo fali taj signal iz centralne jedinice koji klima nikako da posalje.
http://s8.postimg.cc/7niljy9z9/heater2.jpg
Kod mene je akumulator dobar, napon je dobar, svi releji i osiguraci ispravni. Medjutim, kad obrnem klimu na HI, trebao bi da stigne signal iz klime u releje j36 i j37, aktivira releje i oni puste struju do grejaca kabine. Ali se to ne desava. Kada releje na ''grubo'' prespajanjem aktiviram, grejac dobije struju. Znaci da mu samo fali taj signal iz centralne jedinice koji klima nikako da posalje.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- novak24
- Garaža: Alfa Romeo 1.9 jtd
- Lokacija: gornji milanovac
Post
Re: Iskopčan džek
imam jedno pitanje...meni ne radi uopste grejanje,,tjst kada okreenem prekidac na toplo i dalje duva samo hladan vazduh, sta moze biti? ovo se desava od zamene motora, jer mi je stari prolupao
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Iskopčan džek
sema pre naknadne prerade ovog grejaca 2006 godine.
Sa ona 2 slobodna plava dzeka ovaj relej j37 je izbacen iz upotrebe. Sto znaci da je sada u funkciji samo relej j36 i on daje struju na 2 ptc rezistora, O25a i O25c. Ali malo cudno.
O25C rezistor dobija 12v ali kako O25a dobija 12v ovakvim povezivanjem. Ako ima neko ko bi ovo malo blize pojasnio bilo bi lepo.
Sa ona 2 slobodna plava dzeka ovaj relej j37 je izbacen iz upotrebe. Sto znaci da je sada u funkciji samo relej j36 i on daje struju na 2 ptc rezistora, O25a i O25c. Ali malo cudno.
O25C rezistor dobija 12v ali kako O25a dobija 12v ovakvim povezivanjem. Ako ima neko ko bi ovo malo blize pojasnio bilo bi lepo.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- junky01
- Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT - Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Iskopčan džek
Ovde su ocigledno vezani na red i tako i rade, na prvoj slici su dobijali napon nezavisno i tako se i palili.
PItanje je samo koliko je ovakvo povezivanje sa druge slike delotvorno?!
PItanje je samo koliko je ovakvo povezivanje sa druge slike delotvorno?!
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Iskopčan džek
Posle 2006, ovako povezani ne radi srednji rezistor O25b, nije povezan, rezistor O25c dobija 12v struju, a O25a dobija nekih 3-4v. Ako sa sva tri rezistora grejac ima snagu 700w, znaci da svaki rezistor ima po 250w. Ovako povezan grejac daje mozda nekih 300w. Sto je malo.
Nije mi jasno samo zasto su radili ovakvu prepravku, Ako u instalaciji vec postoji jedan maxifuse od 70A na akumulatoru, zatim izmedju njega i j36 releja (50A) postoji shuntfuse od 30A, a izmedju maxifuse od 70A na akumulatoru i releja j37 (50A) ima shuntfuse od 50A, mislim da je osigurano da ne dodje do prevelike amperaze. Zice su debele i mislim da mogu da izdrze tu amperazu.
Jedino da je grejac od 700w u punom radu stvarao toliku toplotu pa da je to bio moguci "kvar", odnosno opasnost od izbijanja pozara, da je topio plastiku. Mada u obavestenju kazu da postoji mogucnost od izbijanja pozara u motornom prostoru.
"It has been identified that on a small number of vehicles, the possibility exists there may be a short circuit situation within the engine additional heater system during the warm up period, which could lead to a fire within the engine compartment. Vehicles built from 11/01/2001 to 12/31/2004 are at risk."
Tako da mi sem topljenja ovih osiguraca u motornom prostoru ne pada nista na pamet sta bi jos moglo da bude.
Nije mi jasno samo zasto su radili ovakvu prepravku, Ako u instalaciji vec postoji jedan maxifuse od 70A na akumulatoru, zatim izmedju njega i j36 releja (50A) postoji shuntfuse od 30A, a izmedju maxifuse od 70A na akumulatoru i releja j37 (50A) ima shuntfuse od 50A, mislim da je osigurano da ne dodje do prevelike amperaze. Zice su debele i mislim da mogu da izdrze tu amperazu.
Jedino da je grejac od 700w u punom radu stvarao toliku toplotu pa da je to bio moguci "kvar", odnosno opasnost od izbijanja pozara, da je topio plastiku. Mada u obavestenju kazu da postoji mogucnost od izbijanja pozara u motornom prostoru.
"It has been identified that on a small number of vehicles, the possibility exists there may be a short circuit situation within the engine additional heater system during the warm up period, which could lead to a fire within the engine compartment. Vehicles built from 11/01/2001 to 12/31/2004 are at risk."
Tako da mi sem topljenja ovih osiguraca u motornom prostoru ne pada nista na pamet sta bi jos moglo da bude.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- junky01
- Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT - Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Iskopčan džek
E sad, sa predhodniom vezivanjem(sl. 1) je bilo mnogo sigurnije.
Ovako kako je vezano na sl. br.2, sigurno je da to nisu odradili radi sigurnosti(preventiva od pregrevanje kablova), jer ovako ustvari imas jedan grejac duplo vece snage nego ranije(pod uslovom da su iste snage).
UStvari sada gledam semu koju je Falcon postavio pa imama malu nedoumicu, dal`je na jednom grejacu gore kratkospojen ulaz +12 a sa donje strane je "-" (masa) ili su gore oba kontakta (i "+" i "-"). BItno menja stvar u pogledu vezivanja.
Na falkonovoj slici se vidi lepokako je vezano, a na ovoj je ostalo nedoreceno.
Ovako kako je vezano na sl. br.2, sigurno je da to nisu odradili radi sigurnosti(preventiva od pregrevanje kablova), jer ovako ustvari imas jedan grejac duplo vece snage nego ranije(pod uslovom da su iste snage).
UStvari sada gledam semu koju je Falcon postavio pa imama malu nedoumicu, dal`je na jednom grejacu gore kratkospojen ulaz +12 a sa donje strane je "-" (masa) ili su gore oba kontakta (i "+" i "-"). BItno menja stvar u pogledu vezivanja.
Na falkonovoj slici se vidi lepokako je vezano, a na ovoj je ostalo nedoreceno.
Poslednja izmena od junky01 u Čet Sep 25, 2014 12:41 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Iskopčan džek
3 rezistora a sva tri daju 700w.
Ako se sva tri povezu paralelno na 12v, dobija se snaga grejaca od 700w.
Ako se dva rezistora povezu redno na 12v a jedan rezistor izbaci kako je onda snaga grejaca veca?
Ako se sva tri povezu paralelno na 12v, dobija se snaga grejaca od 700w.
Ako se dva rezistora povezu redno na 12v a jedan rezistor izbaci kako je onda snaga grejaca veca?
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- junky01
- Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT - Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Iskopčan džek
Pa kada su vezani na red i snaga im se sabira.
A malo sam editovao prdhodni post...
A ajde da edituje i ovaj, a ubice me jer kasnim na posao. Na prvoj semi svaki ima posebno napajanje, a ovde preko jedne zice idu dva grejaca. To sam hteo da objasnom kada sam rekao da im nije bila bezbednost na umu kada su ovo prepravljali.
A ako dva grejaca vezes na red dobijas vecu snagu i vecu potrosnju a samim tim i vece opterescenja na provodnike. To sam mislio kada sam reko veca snaga.
A stoji da je sada u ukupnom zbiru manja snaga grejaca.
Uh ala sam ga zbrkao , nadam se da si skapirao sta sam hteo da kazem. Palim, pa ako ima nedoumica veceras razjasnjavamo.
A malo sam editovao prdhodni post...
A ajde da edituje i ovaj, a ubice me jer kasnim na posao. Na prvoj semi svaki ima posebno napajanje, a ovde preko jedne zice idu dva grejaca. To sam hteo da objasnom kada sam rekao da im nije bila bezbednost na umu kada su ovo prepravljali.
A ako dva grejaca vezes na red dobijas vecu snagu i vecu potrosnju a samim tim i vece opterescenja na provodnike. To sam mislio kada sam reko veca snaga.
A stoji da je sada u ukupnom zbiru manja snaga grejaca.
Uh ala sam ga zbrkao , nadam se da si skapirao sta sam hteo da kazem. Palim, pa ako ima nedoumica veceras razjasnjavamo.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Iskopčan džek
hmmm. Ipak cemo veceras da razjasnimo detaljnije, a sobzirom da sam izvuko grejac napolje sada cu i prakticno da isprobam
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- junky01
- Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT - Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Iskopčan džek
Dodjoh na posao a nesto mi se vrti po glavi...ponovo sam pogledao semu.
Prvi put sam je pogledao letimicno i brzopleto doneo zakljucak...sad sam skapirao sta mi smeta na ovoj slici.
Ova sema je nekompletna ili je pogresno precrtana. falcon-ova sema je kompletna i lepo se vidi da je minus(masa) dovedena na suprotni kraj grejaca i da zatim ide na spulnu od releja.
Ajde da pretpostavimo da na tvojoj slici(br.1) su sa gornje strane vezani + i -, jer odatle posle crna zica i ide na spulnu releja, tako da onaj koji je to crtao smatro je da se to podrazumeva. E sad ako sledimo tu logiku i primenimo je na slici br.2 onda se dolazi do zakljucka ili da ti fali jedan premost (+ 12V) ili da su pogesno isemirani total.
E sad uzmimo u razmatranje da nije greska u crtanju( e onda su stvarno napravili glupost), zamisli onda jos jednu liniju(zicu) koja sa mase ide na relej(tako je zamislio i ovaj koji je crteo, da seto podrazumeva), da bi ovaj sklop mogao da radi, onda ovo jesu grejaci vezani na red i bilo koji da crkne ti neces da imas grejanje u kabini.
Nadam se da nists nisam izostavio, posto sve ovo kucam sa fona pa i nema bas neki pregled. Veceras gledam detaljno.
Prvi put sam je pogledao letimicno i brzopleto doneo zakljucak...sad sam skapirao sta mi smeta na ovoj slici.
Ova sema je nekompletna ili je pogresno precrtana. falcon-ova sema je kompletna i lepo se vidi da je minus(masa) dovedena na suprotni kraj grejaca i da zatim ide na spulnu od releja.
Ajde da pretpostavimo da na tvojoj slici(br.1) su sa gornje strane vezani + i -, jer odatle posle crna zica i ide na spulnu releja, tako da onaj koji je to crtao smatro je da se to podrazumeva. E sad ako sledimo tu logiku i primenimo je na slici br.2 onda se dolazi do zakljucka ili da ti fali jedan premost (+ 12V) ili da su pogesno isemirani total.
E sad uzmimo u razmatranje da nije greska u crtanju( e onda su stvarno napravili glupost), zamisli onda jos jednu liniju(zicu) koja sa mase ide na relej(tako je zamislio i ovaj koji je crteo, da seto podrazumeva), da bi ovaj sklop mogao da radi, onda ovo jesu grejaci vezani na red i bilo koji da crkne ti neces da imas grejanje u kabini.
Nadam se da nists nisam izostavio, posto sve ovo kucam sa fona pa i nema bas neki pregled. Veceras gledam detaljno.