


Posle konsultacija sa nekim majstorima oko varenja odlomljenog dela, ubedili su me da bi ta procedura verovatno istopila/deformisala bravicu i da je bolje ne gubiti vreme. Kupovina polovnog čepa ili bravice mi se baš nije dopala jer se opet koristi izmučen materijal, novi zamenski čepovi sa i bez ključeva mi deluju smešno, a nov original čep nisam ni tražio. Ne znam ni kako bi to išlo što se tiče prilagođavanja brave originalnom ključu, mada iz jedne brave lako mogu da se prebace pločice u drugu.
Elem, reših ja da probam ovo što sam i uradio - rezultat je za sada odličan! Koliko će trajati - čini mi se duže od originala ali to će već vreme pokazati.

Evo malo sličica da dočaram priču:

Bravica je naravno Fiat, verovatno prisutna u gomili automobila. Na levoj strani je samo naslonjen polomljeni deo. U suštini jako loše odrađeno, nema dobar oslonac a trpi prilično veliki pritisak jer stalno stoji nategnutno (dok je čep zaključan).
Došao sam na ideju da probušim rupu duboku koliko telo dozvoljava, oko 4-5mm. Na tom mestu (ispod) stoji mala šina koja je osigurač za pločice unutra pa bi trebalo voditi računa da se ne razbuši skroz. Znači tek da se pojavi rupica.

Za novu osovinu je iskorišćena osovina čelične kružne turpije prečnika 3mm, mada je prečnik odvaljenog dela oko 4mm.

Ovo je sadržaj cele brave, treba voditi računa o rasporedu pločica, da ne odlete federčići ispod pločica i opruga koja drži vratanca. Metalni čep sa bravice je malo zeznut za skidanje ali može da se smakne pomoću manjih jakih šrafcigerčića i kuckanja.

Dupli "zub" koji koči/oslobađa gornji deo poklopca. Odnosno, on stoji u donjem delu koji ulazi u rezervoar ali taj deo ostaje fiksiran dok se gornji deo slobodno okreće kada se zaključa.



Probušena rupa treba da bude što više knap za osovinu koja se ubacuje da ne bi bilo lufta. Za svaki slučaj sam pre ubacivanja malo natutkao i super lepak. Ostavio sam da se dobro osuši i stegne (15-ak sati) da se slučajno ne bi ulepilo i nešto što ne treba.


Tek posle sušenja i kompletnog čišćenja od opiljaka treba složiti stvarčice nazad. Takođe, malo podmazivanja nije na odmet.
Vraćanje poklopca na bravicu uz držanje ovih malih vratanaca sa oprugom mi je u jednom trenutku delovalo nemoguće... Izveo sam to uz pomoć burgije ali može da posluži bilo šta odgovarajuće debljine preko čega može da se navuče poklopac. Burgija je držala nategnuta vratanca dok nisam navukao i lepo učvrstio poklopac.

Ovaj žičani osigurač se vraća pre navlačenja plastičnog dela na samu bravu. Skidanje može da bude pipavo, treba voditi računa da se ne polomi ovaj mali crni jezičak koji sprečava ispadanje osigurača. Mada, čak i da pukne - može da se fiksira na razne načine.

I na kraju, ovako treba da izgleda otključan i zaključan položaj.


Rezultat je da se gornji deo poklopca u zaključanom položaju slobodno vrti na obe strane bez ikakvih problema i zapinjanja.


I da napišem redosled rasturanja:
1. sa čepa svući gumeni okvir koji drži čep privezan za kola
2. širi okrugli deo čepa je sa unutrašnje strane fiksiran u 6 tačaka, lako može da se svuče
3. kada se on oslobodi - iščupati uži deo koji ulazi u rezervoar, dolazi se u poziciju sa poslednje slike
4. pažljivo izvući žičani osigurač da se ne polomi crni plastični graničnik
5. ubaciti ključ u bravicu i izvući sve komplet iz širokog gornjeg dela
Kad se oslobodi bravica, može se videti u kakvom je stanju sporni "pipak". Ako je iskrivljen ka centru - ne valja. Dalje vam ostavljam na volju da se igrate...


