Evo jos jednom slike starih amortizera. Na prvoj slici je van svake sumnje, po kat. broju Sasch Nivomat amortizer, znaci origigi, koji je bio na desnoj strani, a koji je prema testu u CB propao skroz, odnosno 20-ak posto samo drzi... Sta je na ovoj drugoj slici, odnosno koji je to amortizer, a koji je bio na levoj (nizoj) strani za mene je misterija... Kad ukucam broj na e-per-u, pise da se vise ne isporucuje, nego da postoje zamenski sa brojem 60688991, ali te ne mogu da ga nadjem uopste u ponudi delova, najblizi je 60688990... E jes' ga zakomplikovase...
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
na ovoj prvoj je verovatno bio original a ovaj drugi je zamenjen i nekako barem sa slika je duzi za 2cm vidi se ni da rupe za srafljenje su mnogo vislje, tako da je ceo trap razdrman pozadi i da treba ceo da se remontuje i onda reglaza i njega, zbog amortizera poskakuje ne moze da baca levo-desno kod tebe se to desavalo zbog razlike u amortizerima sledece opruge i balans stangle njih mozes i da remontujes posto su na njima sileni koji su najverovatnije propali
Mene baš zanima epilog svega na kraju. Inače i ja bih trebalo da promenim amortizere na leto. B8 bi bio poželjan ukoliko ih nađem po ok ceni... Moj SW nije Ti i provereno su na njemu originalni amortizeri i napred i nazad. Prednji desni je riknuo pa ću menjati sve. Imam utisak da mi je auto niži nazad što po meni može biti samo do opruga:
Stigne mi na email da trenutno traje akcija za Monroe amorte kod našeg "predstavnika" da ih ne reklamiram sada. Nazovem, pitam za cenu za 156 SW sa 20% popusta koji traje do kraja godine. Model Reflex (koji ako im je verovati na reč jedini kod nas ima garanciju 3 godine) izađe komplet oko 21k dinara (sa 20% popusta).
Pošto sam čitao da su generalno Monroe jeftino s...e, pogledam šta Englezi kažu za ove Reflex i vidm pozitivno iskustvo:
Šta mislite da o kombinaciji za ova 4 kom, da li neko ima iskustva sa njima. Jedino me "brinu" kraće opruge mada su i sada na oem amortima kojima je došlo vreme za menjanje...
Ja sam ih imao na 147 kada sam je kupio i bili su ok. Kada sam ih merio na mašini jedan zadnji je bio dosta lošiji od drugog pa sam ih kasnije sve zamenio.
Ja sam ih merio nove na dyno i razlika je bila ako se dobro secam 5% izmedju dva. Tj od 3 razlicita para, samo sam jedan izmerio da su dva amortizera jednakih karakteristika. Licno ja ne uzimam puno u obzir takva pisanja po forumima u inostranstvu, nisu oni nista pametniji od nas, vecina tih iskustava su subjektivna. Monroe i Sachs amortizeri su loseg kvaliteta, kod nas su popularni samo zbog jakog marketinga i takvih akcija. Monroe je sigurno vise od pola godine na nekoj akciji, najcesce onoj platis 3, dobijes 4...
Bilstein B4 su mnogo bolji za slican novac. To je usustini ista klasa kao Monroe Reflex, dok su B6/B8 vise sportski orjentisani.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Koje si merio,
pošto Monroe postoji u raznim cenovnim rangovima (Adventure, Reflex, Sensa-Trac, Ride-Leveler, Van Magnum, Original, MONROE CES itd...). Verujem da su neki krš ali ima i zanimljivih modela, jbg 3 godine garancije nije malo.
Bilstein B4 letos niko u Beogradu nije imao sva 4 komada za moj auto a i pitanje je odakle su ti amorti nabavljeni...B8 mi je svakako opcija ali mi je trenutno skupa dok ne odem lično po njih.
Ovako, za smešnih 21k bih probao 4 ova pa ako ne budu ok mogu da ih skinem i bacim za godinu. Zato mi treba info od nekog ko ih je vozio na 156 ili 156 SW ako su baš loši da se ne zezam bzv.
Tih 5% razlike je bas na Reflex, jedan je bio Original a ovaj treci par koji je valjao, nisam siguran, ali mislim da je isto Original. U svakom slucaju ne igra ulogu koji je tip, redovan proizvodjac nece jeftinu verziju napraviti da bude neispravan. A preko 10% razlike izmedju dva amortizera se smatra neispravnim bez obzira sto su oni funkcionalni. 5% u startu je mnogo.
Bilstein sam preko 50 amortizera testirao i samo se jedan jedini komad pokazao felericnim (B4), neracunajuci par kopija koje su stigle iz Wagen Trade-a sta li je. Onaj Vudim je ok uvoznik barem sto se tice mene, mada sam dosta uzimao iz Madjarske. Mada i te kopije su zanimljive, oba amortizera su jednakih sila sto je bolje nego Monroe, samo su bili skoro duplo meksi u odnosu na originalne B4 za taj auto.
Skupi su ti B8 a bacio bi 21.000 na Monroe? Steta sto nisam uspeo finansijski da sprovedem poslovnu ideju, hteo sam prepravljati B4 u B8 po ceni izmedju ta dva...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Znači mi i taj info do koliko % podleže reklamaciji (onda mi 3 god. ne znači ništa).
B8 nisu bez jedno 500 - 600e za sva 4 preko. Ovde sam našao uvoznika koji se na to ugradio još debelo tako da su za kupovnu u Srbiji ne skupi nego preskupi. Monroe mi je 175e (4 kom) i ako se ispostave da ne valjaju posle godinu dana bi menjao svavko...
Inace zaboravio sam reci, pre jedno 2 meseca, javio mi se covek da mu prepravim Monroe amortizere za spustanje, imao ih je 8 dana na autu i jedan je procurio
Ne znam koliko ti je spusten auto, ali mozda bi ti i B6 zavrsili posao jer B8 se razlikuje samo u duzini a dosta su skuplji i tesko dostupni. Razlika jeste velika izmedju B8 i Reflexa, ali izmedju B4 i Reflexa nije, a kupovina je jednako rizicna kao i sa Monroe. Tamo mozda dobijes kopiju a ovde mozda dobijes neispravan
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Za te -30 ne bi smelo da bude problema sa B6. B8 bi trebalo za one -50mm. Pa cenu ti eventualno mogu proveriti ovih dana, ne mogu ovako, mislim da kad sam se ja raspitivao da je bila negde izmedju 350 i 400e za 4kom.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Amortizeri nemaju veze sa visinom auta. Teoretski, mogli bi eventualno da se razlikuju u dimenzijama, ako se opruga montira na amortizer pa da je platforma nesto niza nego sto treba, ali to malo varira najcesce. Mozda je kupio Prokit sa za neki laksi motor a on mozda ima neki tezi kod njega ako je problem samo napred. Amortizer samo usporava oscilacije opruge.
Sto se tice razlikovanja, pa idealno je kad mozes naci na internetu podatke o silama pa onda proveris na dyno, ali to nije uvek slucaj pa onda gledas sve ostalo. Recimo utisnuti podaci na amortizeru se obicno razlikuju u odnosu na kataloske u prodavnicama, to je neki proizvodni kod i kad ukucas na internetu, najcesce mozes naci negde da se spominje za original dok iz nekog razloga na kopijama uvek bude drugaciji. To za jedno 80% amortizera moze da se nadje, barem je moje takvo iskustvo. Kad imas vise amortizera za jedan auto onda je lako videti i razlike u izgledu a i ako jednom ustanovis sile originalnog, onda je to relativno lako, mada koliko sam ja video, Bilstein je jedini proizvodjac koji vremenom menja karateristike svojih amortizera sto moze da napravi problem sa ovim merenjima. Bilstein je moguce i prepoznati po netipicnom nacinu ventilisanja. Usustini sve dostupno
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Ja se evo dva dana dopisujem u vezi sa kombinovanjem amorta sa nižim oprugama i uopšte o izboru modela pojedinih proizvođača. Naručio sam Monroe Reflex (predenje imaju odmah, zadnje čekam). Ovaj model amorta se ispostavio da je alternativa skupljem Koni FSD amortu tj. koristi istu tehnologiju.
U pitanju je FSD - Frequency Selective Damping koji se ostvaruje različitim frekfencijama pritiska. Ukratko u normalnoj vožnji zadržava se udobnost dok se pri bržoj i oštrijoj vožnji dobija na tvrdoći i boljem prijanjanju.
Koni FSD:
Monroe Reflex:
E sad ko je od koga "pozajmio" patent ne znam ali u suštini je ista stvar. Monroe Reflex ima 3 godine garancije tako da ću probati sa njim. Naravno, značajno je jeftiniji od Konija što ne znači da je značajno lošiji. Zadnji bi trebalo da stignu sa sledećim uvozom tokom januara.
Kako se i Koni i Monroe ograđuju od korišćenja "kraćih" opruga sa ovim modelima amorta, odlučio sam da proverim sa nekim u praksi. Ispostavilo se da opruga do -30mm može da se koristi apsolutno bez problema a da se proizvođači ograđuju za opruge koje su još kraće.
Tako sam naleteo na kolegu koji je bio u istoj dilemi sa bukvalno istom kombinacijom opruga i amorta. Oduševljen je kako sve funkcioniše i toplo mi preporučuje da odradim isto. On vozi opela sa istom kombinacijom amort/opruga.
Kakva je situacija sa Sachs-om? U Gazeli imaju prednji za skoro 10k rsd, rece mi da su sport. Po njihovom katalogu razlikuju sport i standard za prednje, dok zadnji samo standard. B6 ima da se nadje za 15k za prednji.
sva 4 reflex su 20k stim sto zadnje cekam u januaru ali vazice mi 20% popusta koji traje u decembru. Po prednje idem danas. Probacemo pa sta bude. Mislim da ce svakako razlika biti velika (jbg. novi amorti, solje i stabilizatori) samo je pitanje koliko ce trajati.
Ma biće to sigurno ok.
Pazi ja sam na prošloj 156ts kupio sva četiri koni bili su tad preko 30k i u kombinaciji sa -30mm oprugama bili su baš dobra varijanta.
Neznam koliko su trajali jer sam
auto posle godinu dana prodao.
Za šolje dobro razmisli da li ces da menjaš (jedino ako su propale, mada sunjam) kupovne su krš kvaliteta, akron i ostale tog tipa proizvođače izbegavaj u širokom luku.