Overboost ventil - reparacija i čišćenje
- Deki
- Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
- Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Overboost operacija (1.9jtd 8v)
Evo ovako, posto mi je "zveknuo" overboost, tj. nije baratao sa vakuumom kako treba resio sam da ga otvorim posto novi deo nije bas jeftin....ionako nisam imao sta da izgubim, ne radi pa ne radi.
Posle uspesne operacije overboost ponovo u funkciji a lova ostala u dzepu....a razbijena je i misterija sta je unutra i zasto crkne(mislim da 90% ne crkne nego se zaglavi)
*Svako radi sam na svoju odgovornost - nije nikakva procedura u pitanju ali je pipav pocetak
Idemo po redu kako sam ja radio sa slikama:
Prvo sam ga skinuo pa sam ga povezao na kucni ispravljac od 12v da probam da li "skljoca" - polaritet nije bitan jer je obican solenoid u pitanju. Nije skljocalo pa sam resio da ga otvorim.
Prvo sam uzeo kuhinjski noz(za sendvice klasican) nazubljeni pa polako isekao kuciste u krug, nekih milimetar i po od gornje strane (vidi se na slici tacno gde je rez). Polako i pazljivo seci jer je gumica blizu pa da se ne osteti. Ako je rez milimetar od gornje ivice spolja - sa unutrasnje strane izlazi na milimetar i po iznad gumice!!!
image hosting no account
Onda samo izvuci gumicu sa klipom napolje
20mb image hosting
Ocistiti sredinu gumice na koju naleze cevcica sa "poklopca" kucista (gde su izlazi za vakuum i pastetu) i vodenom smirglom (ja sam koristio 800 gradaciju) presmirglati vrh cevcice od naslaga, na slici boja mesinga na vrhu cevcice presmirglana.
greenshot free download
Po potrebi presmirglati klip koji regulise solenoid (ja sam sa 1000 granulacijom vodena) - kod mene nije bilo naslaga na njemu ali sam ga presao smirglom.
jpg images
Onda sam pogledao u leziste klipa i taa-daaa! Tu je problem! Oksidiralo je sve, ne znam koliko ce se videti na slici ali klip nije isao lagano kroz svoje leziste. Cenim da se 99% overboost ventila baci zbog ovog oksida koji se nakupi u lezistu klipa...
free uploader
Pokusao sam da smirglam rucno ali to bi bio posao od 5 dana pa sam napravio od jedne burgijice na koju sam "navio" obicnu vatu i smirglu 800(vodena), ugurao je u cilindar i kanuo malo super lepka da stegne tu vatu i smirglu da fiksira. To izgleda ovako
screenshot windows 7
windows screenshot program
Onda sam ubacio tu skalameriju u cilindar i "burgijao" jedno 5min da ocistim zidove cilindra do sjaja. Nisam koristio vodu nego pljuvacku (jer je masnija).
imgurl
Kada je osmirglano sve do sjaja - (klip sam ispada kada se okrene naopako), isprskao sam sve carb-cleanerom i ocistio stapicem za usi.
Ubacen nazad klip, pregledana gumica da li je cela i vracen iseceni deo gde je i bio. Malo super lepka u krug (paziti da se ne naliva odmah da ne udje i sjebe gumicu), onda presao dimom od cigarete da pobeli onako superlepak (da se ne bi slivao unutra, dim ga zasusi i stvrdne povrsinski sloj) pa ponovo preko toga nalio i sacekao da se osusi jedno 20min.
Vratio sve na kola i radi ko sat!
Kako radi:
Vakuum dolazi iz vakuum rezervoara na gornju cevcicu koja izlazi u centar ka gumici). Ako ne radi solenoid vakuum podigne gumicu sa klipom i zapusi tu cevcicu(zato je vazno da ona bude osmirglana i ravna kao i cist centar gumice). Kada solenoid dobije struju on povuce klip na dole i oslobodi vakuum da se prenese ka pasteti. Znaci ono sto je vazno je da klip ima lagan hod, da ga solenoid "povuce" na dole kada dobije struju - moze i test sa kucnog adaptera na 12v (ja sam sa njim probao). Gumica mora da bude cela da bi vakuum odradjivao da podize klip kada solenoid nije pod naponom. Jednostavna skalamerija.
Pozdrav!
Evo ovako, posto mi je "zveknuo" overboost, tj. nije baratao sa vakuumom kako treba resio sam da ga otvorim posto novi deo nije bas jeftin....ionako nisam imao sta da izgubim, ne radi pa ne radi.
Posle uspesne operacije overboost ponovo u funkciji a lova ostala u dzepu....a razbijena je i misterija sta je unutra i zasto crkne(mislim da 90% ne crkne nego se zaglavi)
*Svako radi sam na svoju odgovornost - nije nikakva procedura u pitanju ali je pipav pocetak
Idemo po redu kako sam ja radio sa slikama:
Prvo sam ga skinuo pa sam ga povezao na kucni ispravljac od 12v da probam da li "skljoca" - polaritet nije bitan jer je obican solenoid u pitanju. Nije skljocalo pa sam resio da ga otvorim.
Prvo sam uzeo kuhinjski noz(za sendvice klasican) nazubljeni pa polako isekao kuciste u krug, nekih milimetar i po od gornje strane (vidi se na slici tacno gde je rez). Polako i pazljivo seci jer je gumica blizu pa da se ne osteti. Ako je rez milimetar od gornje ivice spolja - sa unutrasnje strane izlazi na milimetar i po iznad gumice!!!
image hosting no account
Onda samo izvuci gumicu sa klipom napolje
20mb image hosting
Ocistiti sredinu gumice na koju naleze cevcica sa "poklopca" kucista (gde su izlazi za vakuum i pastetu) i vodenom smirglom (ja sam koristio 800 gradaciju) presmirglati vrh cevcice od naslaga, na slici boja mesinga na vrhu cevcice presmirglana.
greenshot free download
Po potrebi presmirglati klip koji regulise solenoid (ja sam sa 1000 granulacijom vodena) - kod mene nije bilo naslaga na njemu ali sam ga presao smirglom.
jpg images
Onda sam pogledao u leziste klipa i taa-daaa! Tu je problem! Oksidiralo je sve, ne znam koliko ce se videti na slici ali klip nije isao lagano kroz svoje leziste. Cenim da se 99% overboost ventila baci zbog ovog oksida koji se nakupi u lezistu klipa...
free uploader
Pokusao sam da smirglam rucno ali to bi bio posao od 5 dana pa sam napravio od jedne burgijice na koju sam "navio" obicnu vatu i smirglu 800(vodena), ugurao je u cilindar i kanuo malo super lepka da stegne tu vatu i smirglu da fiksira. To izgleda ovako
screenshot windows 7
windows screenshot program
Onda sam ubacio tu skalameriju u cilindar i "burgijao" jedno 5min da ocistim zidove cilindra do sjaja. Nisam koristio vodu nego pljuvacku (jer je masnija).
imgurl
Kada je osmirglano sve do sjaja - (klip sam ispada kada se okrene naopako), isprskao sam sve carb-cleanerom i ocistio stapicem za usi.
Ubacen nazad klip, pregledana gumica da li je cela i vracen iseceni deo gde je i bio. Malo super lepka u krug (paziti da se ne naliva odmah da ne udje i sjebe gumicu), onda presao dimom od cigarete da pobeli onako superlepak (da se ne bi slivao unutra, dim ga zasusi i stvrdne povrsinski sloj) pa ponovo preko toga nalio i sacekao da se osusi jedno 20min.
Vratio sve na kola i radi ko sat!
Kako radi:
Vakuum dolazi iz vakuum rezervoara na gornju cevcicu koja izlazi u centar ka gumici). Ako ne radi solenoid vakuum podigne gumicu sa klipom i zapusi tu cevcicu(zato je vazno da ona bude osmirglana i ravna kao i cist centar gumice). Kada solenoid dobije struju on povuce klip na dole i oslobodi vakuum da se prenese ka pasteti. Znaci ono sto je vazno je da klip ima lagan hod, da ga solenoid "povuce" na dole kada dobije struju - moze i test sa kucnog adaptera na 12v (ja sam sa njim probao). Gumica mora da bude cela da bi vakuum odradjivao da podize klip kada solenoid nije pod naponom. Jednostavna skalamerija.
Pozdrav!
- Deki
- Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
- Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Re: Overboost ventil reparacija i ciscenje
...Nisam napisao - ovo je overboost ventil za 156 1.9 jtd 8v...
- alfa&omega
- Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive - Lokacija: Prijepolje
- Lokacija: Prijepolje
Post
Re: Overboost ventil reparacija i ciscenje
Svaka cast za detaljno objasnjenje posla, svakako je korisno!
- nenadmilenkov
- Garaža: Alfa Romeo 156
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Krusevac
Post
Одг: Overboost ventil reparacija i ciscenje
Odlicno objasnjenje i svaka cast za resenje problema
Послато са GT-I9100 користећи Тапаток 2
Послато са GT-I9100 користећи Тапаток 2
- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Overboost ventil reparacija i ciscenje
Deki, može kratko objašnjenje kako ti se auto ponašao dok nije radio ventil, i jel stalno bio zaglavljen ili samo povremeno? Hvala.
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
- Deki
- Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
- Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Prvo povremeno(pocelo pre skoro 6meseci), pa sve cesce pa poslednja dva dana stalno.
Na leru dobijem MCSF uz beep-beep-beep cim upalim auto. Nece preko 3500rpm ni u leru, ponekad kad ga drzim na tih 3500 obrtaja pa pustim skroz gas on ugasu lampicu i ide normalno.....ali poslednji put je nije gasio ni tako. Kad je upaljen MCSF poluga na pasteti ostaje izvucena. Znaci ili MAP ili OVERBOOST VENT ili zaglavljena krilca turbine. Creva i turbinu sam eliminisao jer proradi na turiranje, overboost moze da se proveri direktnim vezivanjem zica i ako ne klikce znaci da solenoid ne radi svoj posao. Tom logikom sam isao.
Ono sto je bitno je da se sece po sljebu koji se vidi jedva(fabrika ga je tu zatvorila) i da se ne zuri. Ako se pravi alat sa burgijom da burgijica se zavrsava negde na dve trecine(unutar vate) da ne bi razbusio donji deo lezista klipa. Kada sve namotas, vatu i smirglu, postavis u cilindar da se vata rasiri na precnik cilindra, malo kanes super lepka uz burgijicu i uz smirglu sa unutrasnje strane izmedju vate i smirgle(PAZIS DA NE ZALEPIS SMIRGLU NA ZID CILINDRA) tako dok je sve u cilindru, sacekas pa kad izvadis kanes i sa druge strane da ucvrsti to sve. Smer okretanja bor masine namestis da smirglu ne "odmotava", zavisi od smera kojim namotas smirglicu.
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 997D
Na leru dobijem MCSF uz beep-beep-beep cim upalim auto. Nece preko 3500rpm ni u leru, ponekad kad ga drzim na tih 3500 obrtaja pa pustim skroz gas on ugasu lampicu i ide normalno.....ali poslednji put je nije gasio ni tako. Kad je upaljen MCSF poluga na pasteti ostaje izvucena. Znaci ili MAP ili OVERBOOST VENT ili zaglavljena krilca turbine. Creva i turbinu sam eliminisao jer proradi na turiranje, overboost moze da se proveri direktnim vezivanjem zica i ako ne klikce znaci da solenoid ne radi svoj posao. Tom logikom sam isao.
Ono sto je bitno je da se sece po sljebu koji se vidi jedva(fabrika ga je tu zatvorila) i da se ne zuri. Ako se pravi alat sa burgijom da burgijica se zavrsava negde na dve trecine(unutar vate) da ne bi razbusio donji deo lezista klipa. Kada sve namotas, vatu i smirglu, postavis u cilindar da se vata rasiri na precnik cilindra, malo kanes super lepka uz burgijicu i uz smirglu sa unutrasnje strane izmedju vate i smirgle(PAZIS DA NE ZALEPIS SMIRGLU NA ZID CILINDRA) tako dok je sve u cilindru, sacekas pa kad izvadis kanes i sa druge strane da ucvrsti to sve. Smer okretanja bor masine namestis da smirglu ne "odmotava", zavisi od smera kojim namotas smirglicu.
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 997D
Poslednja izmena od Deki u Pon Avg 19, 2013 1:41 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Overboost ventil reparacija i ciscenje
Meni je simptom malo jaci pritisak turbine nego sto bi trebalo, ali mi nikad nije izbacio gresku, ide nekad i do 2600 mbar-a, mereno dijagnostikom. Imas tu nekih iskustava?
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
- Deki
- Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
- Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Turbina moze da prepunjava zbog lose mape, mozda neodgovarajuceg MAP senzora(ja mislim) ili zaprljanih krilaca. Nisam ekspert pa sam mozda lupio. Mislim da ima par kolega koji su upuceniji od mene na tu temu pa ce se mozda javiti (DusanGT, Mario....itd)
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 997D
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 997D
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Overboost ventil reparacija i ciscenje
Hvala za objasnjenje i slike. Inace mislim da je isti overboost za sve jtd motore, ne samo za 8v, tako da ce biti veoma korisno uputstvo.
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Overboost ventil reparacija i ciscenje
Marko, kod tebe je ili dirana polugica turbine ili je geometrija.
Dusan ce ti najbolje reci.
Dusan ce ti najbolje reci.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil reparacija i ciscenje
Bravo Deki - odlično uputstvo! To je pravi Alfizam!
Imam samo jedno pitanje: kako se reguliše parcijalna (između maksimalne i minimalne) zatvorenost krilaca turbokompresora sa promenljivom geometrijom?
Naime, mapa (vidi sliku) zatvorenosti krilaca okvirno reguliše položaj (od 75% do oko 40%, za GT JTDm 16v), a tzv. PID mehanizam (zasnovan na povratnoj sprezi) služi za finu regulaciju, pa donja granica zatvorenosti bude i do 20%. Pitanje je kako se reguliše stepen izvučenosti šipke vakuumskog ventila od 20% do 75%?
Dole na slikama su prikazani "neprihvatljiv", "prihvatljiv" i "veoma prihvatljiv" pik pritiska u usisnoj grani...
Imam samo jedno pitanje: kako se reguliše parcijalna (između maksimalne i minimalne) zatvorenost krilaca turbokompresora sa promenljivom geometrijom?
Naime, mapa (vidi sliku) zatvorenosti krilaca okvirno reguliše položaj (od 75% do oko 40%, za GT JTDm 16v), a tzv. PID mehanizam (zasnovan na povratnoj sprezi) služi za finu regulaciju, pa donja granica zatvorenosti bude i do 20%. Pitanje je kako se reguliše stepen izvučenosti šipke vakuumskog ventila od 20% do 75%?
Dole na slikama su prikazani "neprihvatljiv", "prihvatljiv" i "veoma prihvatljiv" pik pritiska u usisnoj grani...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Deki
- Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
- Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Nemam predstavu?....Unutra nema prakticno nista. Jedino ako nije intervalima struje da otvara i zatvara ali to mi nije logicno...ili ako ne pravi razliku u jacini vakuuma preko dela na kom otpusta pritisak ali ni to mi nije logicno jer u njega idu samo dve zice(+ i -).
Klip, membrana, i mala diznica na klipu(vidi se na trecoj slici kao rupica na levoj strani pored centralnog mesta gde naleze cevcica). Ta rupica polako propusta vazduh pa je mozda ona kljucna za parcijalnu otvorenost krilaca. Napravi vakuum koji polako popusta preko te rupice. Onda intervalno okidanje klipa ima smisla jer ta diznica usporeno oslabljuje vakuum pa intervali ne moraju da budu toliko ucestali?
Jedino sto sam ja mogao da zakljucim nekom logikom....
Klip, membrana, i mala diznica na klipu(vidi se na trecoj slici kao rupica na levoj strani pored centralnog mesta gde naleze cevcica). Ta rupica polako propusta vazduh pa je mozda ona kljucna za parcijalnu otvorenost krilaca. Napravi vakuum koji polako popusta preko te rupice. Onda intervalno okidanje klipa ima smisla jer ta diznica usporeno oslabljuje vakuum pa intervali ne moraju da budu toliko ucestali?
Jedino sto sam ja mogao da zakljucim nekom logikom....
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- Deki
- Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
- Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Dule jel moze pojasnjenje u dve-tri recenice prostim terminima? Pretpostavljam da si ukacio kako radi ali ja bas nisam ukapirao objasnjenje na wikiju....pokriva vise stvari....ako nije problem naravno.
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 997D
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 997D
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Najbolje da se javi neki mašinac, pa da objasni... Meni izgleda da opruga (ili nešto sa sličnom funkcijom) ne dozvoljava ventilu (poppet) da se zatvori sve dok se pritisci pre i posle ventila ne izjednače... U overboost ventilu oprugu napreže verovatno neki elektromagnet...?
Alfa je stil... ostalo je status...
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Deki, da li si radio dijagnostiku u voznji nakon uradjene reparacije? Interesuje me na koji nivo moze da se vrati djelimicno ili potpuno zaglavljen (nefunkcionalan) overboost ventil.
Nije sad nesto preskup ali ni ova operacija nije nesto komplikovana (sem dijela oko lijepljenja) pa vazem sta mi je pametnije.
Nije sad nesto preskup ali ni ova operacija nije nesto komplikovana (sem dijela oko lijepljenja) pa vazem sta mi je pametnije.
Assumption is the mother of all fuckups
- Deki
- Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
- Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Nisam radio dijagnostiku u voznji.....sve je potpuno normalno i dalje pa mi nije ni palo na pamet.
Radi.
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 997D
Radi.
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 997D
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Da li bi overboost ventil mogao da se ocisti u ultrazvucnoj kadi? Ima li neke elektronike ili cuda ili ne znam ni ja zbog cega ne bi mogao u ultrazvucnu kadu? Ima je drugar pa kontam umjesto sve ove tarapane to da uradim....
Assumption is the mother of all fuckups
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Ako je problem korozija, ne pomaže ultrazvučno čišćenje...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Mrzovoljni Soko
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd 85kw no-remap xD (Blue beuty)(ex)
Alfa Romeo 159 1.9Jtdm 110kw,remap :D (Musava) - Lokacija: Mihajlovac Smederevo
- Lokacija: Mihajlovac,Smederevo
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Danas sam ocistio overboost ventil i moje subjektivno misljenje je da bolje prima gas i ima manjeg gusenja oko 3100o/m.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Ako nekome zatreba vakuum crevo sto ide na overboost ventil (fabricki na 156 1.9 jtd ide 3.5mm unutrasnji precnik) imaju na metar u Cubi prodavnici u NS Wurth creva... U Wurth radnji prodaju samo na kolut 15m... inace nigdje drugdje u NS nisam uspio naci crijevo tog precnika svi imaju ili 3.2mm ili 4mm...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Meni je fabricko crevo ispucalo na krajevima pa sam umesto njega stavio crevo sa pumpe za pumpanje guma. Sljaka vec 2 godine bez problema