Pozar u motornom prostoru

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Korisnikov avatar
elas
Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
Lokacija: beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2592
Pridružio se: Čet Dec 13, 2012 5:48 pm

Pozar u motornom prostoru

Ned Mar 02, 2014 1:03 pm

Gledajuci i oglase i u prolazu automobile pogotovo alfe ,za poslednjih godinu dana vidjeno bar 10 + izgorelih vozila.Pa se pitam sta je uzrok tome,dali je neko studirao i nasao uzroke koji su najcesci i kako se mogu preduhitriti i spreciti da do toga ne dodje.
PP aparat obavezno nositi sa sobom i imati ga u svakom trenutku na dohvat ruke.
Zanima me samo dali je to neka fabricka greska ili ljudi nesto budze,vezuju,prespajaju i naprave havariju.U svojoj vozackoj karijeri mi se desavalo da plane na kolima nesto,ugaseno uz pomoc aparata koji oduvek imam u kolima,ali da ovako izgori da mu nema pomoci nije mi jasno kako i zasto.

Slika

Slika

slike su skinute sa polovni automobili


Slika
Slika
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Pozar u motornom prostoru

Ned Mar 02, 2014 1:56 pm

Elektricni pozar se toliko brzo siri da nemas vremena da izvadis aparat a kamoli da ga upotrebis, ako dodas benzin na tu kombinaciju...

Bio sam par puta prisutan paljenju automobila na ulici i ne stignu ljudi ni da izadju iz kola a motorni prostor je gotov i krenulo je na unutrasnjost.

Bez spremnog PP aparata auto je gotov za 2 min. ako je u pitanju elektricni pozar. ako je benzin ili nesto drugo to se i moze spasti ponekad.

Jedina prevencija koju mozes imati je da proveravas povremeno stanje creva, krtost, ispucalost, kablova od struje i izolacije istih, da pazis o sta se cesu i blizinu kaiseva i drugih pokretnih stvari u motornom prostoru.

Najcesce ljudi nesto prevezuju, spajaju, cackaju, a ne obrate paznju na duzinu, put kablova, ne stave osigurace, ne osiguraju kablove itd. ne koriste auto kablove otporne na odgovarajuce temperature itd.

Fabrika je to sve lepo testirala i predvidela, vozaci su ti koji ne razumeju i ne razmisljaju u tome da neki zastnik kaisa ili vezica treba da budu bas tu itd... ili prevezuju nesto direktno na akumulator ili bravu bez odgovarajuceg osiguraca i kvaliteta kablova... itd.

ja npr. menjam redovno creva za gorivo, svakih 3-4 meseca ih proverim za ispucalost i zategnutost selni, elektroinstalaciju u motoru i oko kutije osiguraca ispipam rukom za defekte i pogledam da li je nesto van predvidjenog mesta i provezem vezicama i nikad nista ne vezujem po kolima bez odgovarajuceg osiguraca, dimenzionisanog prema potrosacu koji se vezuje, cak sam i na par fabrickih sistema gde sam primetio da su ustedeli i zakinuli a boljka je mog auto stavio osigurace jer su potrebni...
Korisnikov avatar
elas
Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
Lokacija: beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2592
Pridružio se: Čet Dec 13, 2012 5:48 pm

Re: Pozar u motornom prostoru

Ned Mar 02, 2014 2:15 pm

Vrlo dobro znam kako gori elektro instalacija jer mi je to struka,pozara na godisnjem nivou imam preko 10 ali ne slab napon vec klasicna energetika.Auto struja gori jos bolje to mi je jasno ko dan,ali se pitam zasto i gledajuci alfe dosta ih je pogorelo u neko poslednje vreme.Bar na oglasu sam video oko 5-8 komada.Mnogo mi je cudno i mislim da ima neki problem od samog starta proizvodnje pa sad kome se desi desi,kome ne taj je srecnik.Gledao sam moj motorni prostor,nema nesto preterano neke opasnosti od pozara,nije inst.blizu auspuha i turbine,creva su ok za sad...I ja cesto proveravam stanje jer sam imao par neprijatnih situacija.
Slika
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Pozar u motornom prostoru

Ned Mar 02, 2014 2:50 pm

Nije samo si obratio paznju na alfe, gori sve :)

Ne bih rekao da je sreca vec samo odrzavanje, neko se ne razume, neko ne shvata rizik ozbiljno a vole da cackaju...

Ja licno ne verujem srecu ili nesrecu kao ni u slucajnosti...

Na 75-ici su recimo imali problem sa svetlima, tj. u startu nisu stavljali releje pa su gorele zice i prstajala da rade svetla komplet pa su oko 1989 poceli da govore dilerima da stavljaju releje iza kutije osiguraca na kratka svetla, duga su i dalje direktno preko rucice vezana :) a taj relej je isto vezan nakaradno ali ajde ja sam sve to zamenio, radi bolje i sigurnije...

Dosta 75-ica je izgorelo zbog lisca u kutiji za ventilaciju, i ja sam zamalo zbog jos jednog debilnog izuma italijana :) svaka brzina sem 3 na ventilatoru je velika opasnost od pozara zbog malog grejaca/resistora u kutiji koji zapali suvo lisce koje se nadje tu... jbg.

ali verujem da su na novijim automobilima to ispravili. I napravili neke druge greske...


Slika
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Pozar u motornom prostoru

Ned Mar 02, 2014 2:57 pm

nije lose imati pored pp aparata, mozda je ovo i bitnije...

Slika

... jes malo nezgodno postaviti ga na dohvat ruke a da opet bude pristupacno za instaliranje i da ne kvari izgled auta ili enterjera ali vrlo korisna stvar
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

Povratak na “Area Servizio”