ATE premijum kvalitet ili cena?
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
ATE premijum kvalitet ili cena?
Ovo je licno moje iskustvo sa ATE proizvodima,nadam se da ce nekom pomoci u izbegavanju istih sto zbog uvoznika KITA komerca,kao i zbog arogantnosti strucnih lica kako u CONTINENTAL Groupu,kao i ovih nasih dupelizaca u Beogradu.Cilj ovog teksta nije vredjanje i omalovazavanje nikoga,nego samo da skrene paznju svima koji su buduci kupci gore pomenutih i njihovih predstavnika u Srbiji.Posto sam radio skoro 10 godina kao prodavac auto delova,kako domacih tako i uvoznih,dobro sam upoznat sa kvalitetom istih pogotovo onih koji se uvoze u ovom delu Evrope ili pakuju u okolini Beograda.
Fabrika ATE propisuje sledece,kod ugradnje svojih komponenti:
1-delove mora da ugradi osoba obucena od strane ATE-a
2-trap automobila ne sme da ima luftove...
3-glavcina mora da bude detaljno ociscena i takva ne sme da ima odstupanja veca od 0.03mm
4-kocioni sistem(celjusti,klizaci,creva..)moraju da budu ispravni
5-glavcina ne sme da se podmazuje
6-srafovi za fiksiranje diska na glavcinu moraju da se stegnu na odredjenu silu (po proizvodjacu auta)
7-srafovi tockova moraju da se stegnu na odredjenu silu (po proizvodjacu auta)
Posto sam pazario ATE diskove za moj auto,posto sam smatrao da su po ceni sigurno dobrog kvaliteta,nisam ocekivao da cu dobiti vibraciju na volanu tokom prvog ozbiljnijeg kocenja na auto putu.Resim da pozovem dobavljaca od koga sam uzeo diskove(nije KITa komerc) i da vidim sta ce mo da radimo dalje.Odgovor je da sam mozda ja lose ugradio ili kriva glavcina.Ja im kazem da sam sa kola skinuo nove ATE diskove i plocice,sa kojima nije bilo nikakve vibracije i stavio vece diskove i celjusti tako da glavcine otpadaju kao kvar.Onda dobijem odgovor da sam mozda naglo kocio ili prosao kroz baru.
BARA-povrsina puta u kojoj se zadrzala voda kisnica,u Srbiji jedan od krivaca za krivljenje diskova!
Posto nisam poklonik teorije BARA,upitah da mozda ATE nije izmislio dikove za kisno vreme,pa da sam taj razvojni deo auto industrije propustio.Da skratim posto moj dobavljac nema servis da proveri sta je kvar,poslao me kod uvoznika.Na moju zalost taj uvoznik je bio KITa comerc (u daljem tekstu KITa),od koga ne uzimam delove zbog loseg kvaliteta,neznanja i pokvarene poslovne politike prema malim radnjama a u cilju drzanja monopola.
Krecem kolima ka servisu KITa,iskocim ga dobro nebi li diskovi popucali a majstori se ispekli na iste kad ih budu vestacili.Nije mi zao ni kvacila ni nosaca motora a najmanje goriva samo daih satrem.Stizem u najavljeni termin,ubacuju Rastija na dizalicu,skuplja se konzilijum mozgova i pocinju sa dizanjem kola.Kazem im da sam proverio kod mene u garazi i da je kriv desni disk,da nemoraju da skidaju levi tocak.Negde tokom operacije skidanja desnog tocka,jedan od strucnjaka promrmlja da je to star auto i da su verovatno zaribali klizaci na celjustima.Svo vreme ga gledaju one velike Brembo celjusti kroz felnu i vidim da nema pojma sta prica ali cutim.Felna je skinuta!Nastaje tajac,gledaju,mrmljaju,pa onda stidljivo pipnu Brambaca,onda se oslobodise i pocese da cimaju i ljuljaju.(scena me podseti na pocetnu spicu filma 2000 odiseja)
Ozbiljnost situacije je zahtevala prisustvo sefa servisa,koji je zablistao svojim znanjem i prepoznao celjust i ponosno konstatovao da nema klizace.Onda se ja ubacih i rekoh da je ceo kocioni sistem sa 166 3.0 v6 a da su diskovi f-305mm sa GTV-a V6 i da je to kompatibilno,te da nije bilo nikakvih masinskih prepravki kocionog sistema i delova.A-HA,cuje se iza mojih ledja,nemas pravo na reklamaciju to nisu kocnice od 156.Tim recima nam se prikljuci jos jedan clan (odiseje) ponosan na resavnje enigme koja nas je sve morila.Svo vreme je stajao u cosku servisa,pazljivo slusao i gledao sta se desava te nas je u datom trenutku prekinuo svojim visprenim zakljuckom.Posto mi garancija vise ne vazi iako su presli manje od 2000km,ja ih zamolim da skinu disk i izmere ga.Oni skinuse disk i ponosno mi rekose da ce sada da ga izmere na specijalnoj masini,koju su dobili od Nemaca iz ATE-a i koja kosta 2 soma evropskih.Podjem i ja sa njima da vidim cudo tehnike od ujedinjenih germanskih plemena.Razmisljam mozda je nesto sto su poharali iz topolivnice u Kragujevcu u onom velikom ratu,NIJE.Specijalna masina je novije konstrukcije,celicna ploca 40x40x3 otprilike,na koju je ugradjena fino obradjena glavcina sa konusom za centriranje diska i osovinom po sredini a na drugoj strani,dobri stari komparater.Pomislih ovo moze u Srbiji da se napravi za 100 evropskih ali cutim i gledam sa njima cudo od masine na delu u rukama obucenog specijaliste.Disk je kriv na 2/3 svoje povrsine 0.07mm.Odmah se krece sa montazom drugog specijalnog alata i Germanije na moj rukavac i pocinje jahanje glavcine.I to je dobri stari komparater ali ovog puta sa magnetnim stalkom!Vrti tako jedan strucni kadar glavcinu,vrti,vrti ali nece preko 0.02mm da skoci skala.Sef mu za vratom slika telefonom glavcinu kaze skidao si materijal,to je sigurno evo sad ce mo da nadjemo,samo da mi dokazu da sam glup i neznam da ugradim diskove.EVO GA,skala skocila na 0.07,kaze sef vidis,skinu komparater i nalozi strucnom licu da pristupi montazi sakatog diska.Posto sam se vise smorio od cele predstave a odiseju sam gledao,zatrazih samo reklamacioni zapisnik da popunim,pa da im sutra donesem sa diskovima i da posalju fabrici ako treba o mom trosku.
Sutradan ja njima sve lepo odnesem,obelezim diskove,donesem svu dokumentaciju za izmene na kocionom sistemu.Sve kataloske brojeve,da je sve iz serijske proizvodnje AR,te da je isto ovesano na fabricki predvidjenim mestima i sa srafovima odgovarajuceg kvaliteta i cvrstoce.A da je takodje vozilo na koje su ugradjeni lakse i slabije od modela za koji su projektovani,pa da zbog toga nisu bili ni blizu opterecenja za koje su pravljeni.Vec mi stigose polovni diskovi od Alexa,kod strugara pa na auto ali pre toga kupim ja stari dobri komparater i nosac i magnet da malo merim.Ni jedna glavcina nema odstupanje vece od 0.02mm,montiram sve i gle cuda nema vibracija.I mnogo bolja sila kocenja (materijal diska).
Nakon sedam dana stize odgovor iz KITa.Vidim ja papir na srpskom,diskovi zardjali na romboide(stajali na nekoj metalnoj mrezi) sve u svemu Nemacku videli nisu.Odgovor je sledeci od ATE-ovog strucnjaka za jugoistocnu evropu.Nemate pravo reklamacije posto nije ugradjeno na odgovarajuci model...tra la la...pametan sam ja.....Ono sto je kljucno u celoj prici je da sam ja naveo da je los odlivak diska,te da njegove paralelne strane imaju preko 20 dimenzija i da se kad se isti zagreje na vecu temperaturu oseca vibracija.Nakon hladjenja diska vibracije nema,ako se vozi po gradu nema vibracija.Samo kod duzih ostrih kocenja se javlja i posle nestaje.Odgovor na ovo je da nemaju mere diska pre ugradnje tako da jbg.I posle svega toga se potpisao kao gospodin dipl.ing.
Mislio sam da gluplji odgovor od nekog ko je zavrsio masinski faks nemogu da dobijem,ali sam se prevario.
8-pravilo,kada kupite nove ATE diskove pre ugradnje ih izmerite ili nista od garancije,tako kaze gospodin dipl.ing.
Posto sam takav kakav sam resim da ja slozim mail (po srpski mejl) ujedinjenim germanskim plemenima,Continentalu u cijoj je grupaciji strasni proizvodjac bremzi ATE.Te im napisem sledece:
Dear,
Would you please, if you have time and inclination, to answer some of my
questions. I’d appreciate it.
In August this year I bought discs produced by you with part number 428119
(24.0128-0119.1) of the MASS Company, importers KIT Commerce. At less than
2000 km, vibrations on the steering wheel started when braking at a speed
of 180km/h. In city traffic at low speed, vibration is almost gone, but it
returns when braking on the highway.
After that, I removed the drives and found out that measurement on one
brake disk is 0,07 mm. distorted.On the same brake disc, I found out that
the differences in the casting are going to 1.2mm. This refers to the
braking surface measured separately. Also, there are visible small cavities
in the casting in the junction with the ventilator. Because connecting and
trained professionals by you from KIT do not have an answer to this, and
refused my complaint with a bunch of superficial excuses, I am compelled to
address to you. My questions would be as follows:
1. What is the tolerance of casting disk on parallel sides before matching?
2. What is the tolerance of processed drive after treatment?
This is important because the second brake disc is distorted only 0.20mm,
and there is not distortion with it.
Sincerely,
Aleksandar Delic
Belgrade,Serbia
Onda od germanskog predstavnika Wolfganga dr. Frank-a dobijem sledeci odgovor:
Wolfgang.Frank@continental-corporation.com
26.11.13.
коме мени, ATE.Hotline
Dear Mr. Delic,
many thanks for your information.
Sorry, that you have trouble with ATE products.
For your information :
Both brake surfaces have the measure 8,5 +- 0,6 mm,
the measure for the air ventilation is 11 +- 0,8 mm .
Best regards
Wolfgang Frank
Product Development, ATP 2
Continental
Division Interior
Business Unit Commercial Vehicles & Aftermarket
Rechnungsanschrift/ Billing address:
Continental Aftermarket GmbH
Guerickestrasse 7
60488 Frankfurt, Germany
Besucheradresse / Visitors :
Helfmann Park 1, 65760 Eschborn, Germany
Onda posto su dimenzije koje mi je poslao Wolfgang dr. Frank,odgovarale slikama diska koje sam ja njemu poslao,vidim da tu j... lud zbunjenog i odgovorim mu samo jos jednom:
Mr Frank Wolfgang,
Wouldn’t it be nice if your tolerance matches the dimensions of the picture I sent to you? As your ATE products in Serbia are promoted by your importers as a premium brand, then they should be like. Particularly, brake rotors I installed in my workshop, as well as many of your products over the years, bear in mind, they cost like half an average salary in Serbia. All cooperation is terminated due to your importers’ cursed arrogance and ignorance. Thus, I won’t install any of your products because you only have a premium price, not quality. Over the years I’ve had great experience, both with parts and price, with BREMBO and FERODO. As for business, luckily the controversial brake rotors were installed on my car, not to my customer’s one, so the harm for me is minimal. I always try to offer customers in my workshop the best quality parts and favourable work price, and that’s all that matters for business – both you and me live depending on the services to final users. It’s important that I’ll keep all my customers, but you will have a negative commercial and images of your products on Serbian auto forums, due to me.
Also, I’d like to address to you as a producer and someone who trains people in Serbia for installation of your products.
1. Your answer is incomplete and technically more superficial than the one I received from your importer KIT COMMERCE.
2. The engineer you had named as ATE manager in Serbia, in response to my question cited the reason that there were no dimensions of brake rotors before installation (?). So, I didn’t expect such nonsense by someone who studied mechanical engineering, but he is your manager for this area.
3. I’ll write you for the hundredth time. CASTING BRAKE ROTOR IS NOT GOOD (SCRAP). The brake rotor has different weight of material throughout the volume, when measured at the room temperature fluctuates on 0.02-0.03mm. When heated to 70-80 degrees, oscillations go to 0.07mm. During braking, temperature exceeding 300 degrees, and of course, fluctuations are greater. If you had worked with parts of large diameter rotating, you should have known that no treatment would drive back the brake rotor into balance. The problem is the great difference in the masses of the casting, which can spread differently at temperature and change the dimension of the brake rotor.
4. You present your training and courses as school to your importers. Engineers in Serbia, as well as in Germany, study in technical schools and colledges, not the ATE-course. Your courses are certainly good and useful, but not complete and comprehensive.What you are editing at the course is how to recognize a mistake when installing and not the malfunction of the part itself. If you give tolerance to the hub of max. 0.03mm, isn’t it funny that your brake rotor has tolerance to the parallel sides of 1.2mm or more, the variation in thickness of 0.15mm, and even you go up to the clamping force point. All this would be fine if you are more careful and control the quality of product dimensions.
Furthermore, I have a couple of additional questions:
- Are we supposed to measure all ATE products before installing? If the answer is yes, what does your quality control serve for?
- Do you do product testing at operating temperatures and under load?
- What is your product protection of copying like?
- Do you check casting brake rotors before processing?
- What are the differences in the tightening forces at different temperatures?
- Are clinical conditions needed for installation of your products?
Could you please, if it’s possible in the future, enable your users and importers the dimensions and tolerances of the new product so that they can see the level of accuracy achieved in the development of your product. You know that errors on brake rotors with larger diameter are easily manifested because of their size and weight and for that serious load of products is needed. Almost never the fault of the casting will appear in city driving at a speed of 80 km/h, due to the low operating temperature which the product is exposed to. But if you have emergency braking with rapid temperature jump or if the vehicle is used in racing, the problem will occur almost immediately.
I would appreciate if you reply to this mail in details, not just in one sentence. I won’t address to you more and according to your reply it depends whether I’ll permanently stop installing your products. KIT COMMERCE in Belgrade is known as a firm selling bad quality products and there are a lot of Chineese copies of well known brands in the market. I’ve never bought parts from them nor I will in future, but the controversial brake rotors came to me by chance. If I had known that they were from their stock, surely would have never installed them.
Aleksandar Delic
Belgrade, Serbia
2013/11/26 <Wolfgang.Frank@continental-corporation.com>
Fabrika ATE propisuje sledece,kod ugradnje svojih komponenti:
1-delove mora da ugradi osoba obucena od strane ATE-a
2-trap automobila ne sme da ima luftove...
3-glavcina mora da bude detaljno ociscena i takva ne sme da ima odstupanja veca od 0.03mm
4-kocioni sistem(celjusti,klizaci,creva..)moraju da budu ispravni
5-glavcina ne sme da se podmazuje
6-srafovi za fiksiranje diska na glavcinu moraju da se stegnu na odredjenu silu (po proizvodjacu auta)
7-srafovi tockova moraju da se stegnu na odredjenu silu (po proizvodjacu auta)
Posto sam pazario ATE diskove za moj auto,posto sam smatrao da su po ceni sigurno dobrog kvaliteta,nisam ocekivao da cu dobiti vibraciju na volanu tokom prvog ozbiljnijeg kocenja na auto putu.Resim da pozovem dobavljaca od koga sam uzeo diskove(nije KITa komerc) i da vidim sta ce mo da radimo dalje.Odgovor je da sam mozda ja lose ugradio ili kriva glavcina.Ja im kazem da sam sa kola skinuo nove ATE diskove i plocice,sa kojima nije bilo nikakve vibracije i stavio vece diskove i celjusti tako da glavcine otpadaju kao kvar.Onda dobijem odgovor da sam mozda naglo kocio ili prosao kroz baru.
BARA-povrsina puta u kojoj se zadrzala voda kisnica,u Srbiji jedan od krivaca za krivljenje diskova!
Posto nisam poklonik teorije BARA,upitah da mozda ATE nije izmislio dikove za kisno vreme,pa da sam taj razvojni deo auto industrije propustio.Da skratim posto moj dobavljac nema servis da proveri sta je kvar,poslao me kod uvoznika.Na moju zalost taj uvoznik je bio KITa comerc (u daljem tekstu KITa),od koga ne uzimam delove zbog loseg kvaliteta,neznanja i pokvarene poslovne politike prema malim radnjama a u cilju drzanja monopola.
Krecem kolima ka servisu KITa,iskocim ga dobro nebi li diskovi popucali a majstori se ispekli na iste kad ih budu vestacili.Nije mi zao ni kvacila ni nosaca motora a najmanje goriva samo daih satrem.Stizem u najavljeni termin,ubacuju Rastija na dizalicu,skuplja se konzilijum mozgova i pocinju sa dizanjem kola.Kazem im da sam proverio kod mene u garazi i da je kriv desni disk,da nemoraju da skidaju levi tocak.Negde tokom operacije skidanja desnog tocka,jedan od strucnjaka promrmlja da je to star auto i da su verovatno zaribali klizaci na celjustima.Svo vreme ga gledaju one velike Brembo celjusti kroz felnu i vidim da nema pojma sta prica ali cutim.Felna je skinuta!Nastaje tajac,gledaju,mrmljaju,pa onda stidljivo pipnu Brambaca,onda se oslobodise i pocese da cimaju i ljuljaju.(scena me podseti na pocetnu spicu filma 2000 odiseja)
Ozbiljnost situacije je zahtevala prisustvo sefa servisa,koji je zablistao svojim znanjem i prepoznao celjust i ponosno konstatovao da nema klizace.Onda se ja ubacih i rekoh da je ceo kocioni sistem sa 166 3.0 v6 a da su diskovi f-305mm sa GTV-a V6 i da je to kompatibilno,te da nije bilo nikakvih masinskih prepravki kocionog sistema i delova.A-HA,cuje se iza mojih ledja,nemas pravo na reklamaciju to nisu kocnice od 156.Tim recima nam se prikljuci jos jedan clan (odiseje) ponosan na resavnje enigme koja nas je sve morila.Svo vreme je stajao u cosku servisa,pazljivo slusao i gledao sta se desava te nas je u datom trenutku prekinuo svojim visprenim zakljuckom.Posto mi garancija vise ne vazi iako su presli manje od 2000km,ja ih zamolim da skinu disk i izmere ga.Oni skinuse disk i ponosno mi rekose da ce sada da ga izmere na specijalnoj masini,koju su dobili od Nemaca iz ATE-a i koja kosta 2 soma evropskih.Podjem i ja sa njima da vidim cudo tehnike od ujedinjenih germanskih plemena.Razmisljam mozda je nesto sto su poharali iz topolivnice u Kragujevcu u onom velikom ratu,NIJE.Specijalna masina je novije konstrukcije,celicna ploca 40x40x3 otprilike,na koju je ugradjena fino obradjena glavcina sa konusom za centriranje diska i osovinom po sredini a na drugoj strani,dobri stari komparater.Pomislih ovo moze u Srbiji da se napravi za 100 evropskih ali cutim i gledam sa njima cudo od masine na delu u rukama obucenog specijaliste.Disk je kriv na 2/3 svoje povrsine 0.07mm.Odmah se krece sa montazom drugog specijalnog alata i Germanije na moj rukavac i pocinje jahanje glavcine.I to je dobri stari komparater ali ovog puta sa magnetnim stalkom!Vrti tako jedan strucni kadar glavcinu,vrti,vrti ali nece preko 0.02mm da skoci skala.Sef mu za vratom slika telefonom glavcinu kaze skidao si materijal,to je sigurno evo sad ce mo da nadjemo,samo da mi dokazu da sam glup i neznam da ugradim diskove.EVO GA,skala skocila na 0.07,kaze sef vidis,skinu komparater i nalozi strucnom licu da pristupi montazi sakatog diska.Posto sam se vise smorio od cele predstave a odiseju sam gledao,zatrazih samo reklamacioni zapisnik da popunim,pa da im sutra donesem sa diskovima i da posalju fabrici ako treba o mom trosku.
Sutradan ja njima sve lepo odnesem,obelezim diskove,donesem svu dokumentaciju za izmene na kocionom sistemu.Sve kataloske brojeve,da je sve iz serijske proizvodnje AR,te da je isto ovesano na fabricki predvidjenim mestima i sa srafovima odgovarajuceg kvaliteta i cvrstoce.A da je takodje vozilo na koje su ugradjeni lakse i slabije od modela za koji su projektovani,pa da zbog toga nisu bili ni blizu opterecenja za koje su pravljeni.Vec mi stigose polovni diskovi od Alexa,kod strugara pa na auto ali pre toga kupim ja stari dobri komparater i nosac i magnet da malo merim.Ni jedna glavcina nema odstupanje vece od 0.02mm,montiram sve i gle cuda nema vibracija.I mnogo bolja sila kocenja (materijal diska).
Nakon sedam dana stize odgovor iz KITa.Vidim ja papir na srpskom,diskovi zardjali na romboide(stajali na nekoj metalnoj mrezi) sve u svemu Nemacku videli nisu.Odgovor je sledeci od ATE-ovog strucnjaka za jugoistocnu evropu.Nemate pravo reklamacije posto nije ugradjeno na odgovarajuci model...tra la la...pametan sam ja.....Ono sto je kljucno u celoj prici je da sam ja naveo da je los odlivak diska,te da njegove paralelne strane imaju preko 20 dimenzija i da se kad se isti zagreje na vecu temperaturu oseca vibracija.Nakon hladjenja diska vibracije nema,ako se vozi po gradu nema vibracija.Samo kod duzih ostrih kocenja se javlja i posle nestaje.Odgovor na ovo je da nemaju mere diska pre ugradnje tako da jbg.I posle svega toga se potpisao kao gospodin dipl.ing.
Mislio sam da gluplji odgovor od nekog ko je zavrsio masinski faks nemogu da dobijem,ali sam se prevario.
8-pravilo,kada kupite nove ATE diskove pre ugradnje ih izmerite ili nista od garancije,tako kaze gospodin dipl.ing.
Posto sam takav kakav sam resim da ja slozim mail (po srpski mejl) ujedinjenim germanskim plemenima,Continentalu u cijoj je grupaciji strasni proizvodjac bremzi ATE.Te im napisem sledece:
Dear,
Would you please, if you have time and inclination, to answer some of my
questions. I’d appreciate it.
In August this year I bought discs produced by you with part number 428119
(24.0128-0119.1) of the MASS Company, importers KIT Commerce. At less than
2000 km, vibrations on the steering wheel started when braking at a speed
of 180km/h. In city traffic at low speed, vibration is almost gone, but it
returns when braking on the highway.
After that, I removed the drives and found out that measurement on one
brake disk is 0,07 mm. distorted.On the same brake disc, I found out that
the differences in the casting are going to 1.2mm. This refers to the
braking surface measured separately. Also, there are visible small cavities
in the casting in the junction with the ventilator. Because connecting and
trained professionals by you from KIT do not have an answer to this, and
refused my complaint with a bunch of superficial excuses, I am compelled to
address to you. My questions would be as follows:
1. What is the tolerance of casting disk on parallel sides before matching?
2. What is the tolerance of processed drive after treatment?
This is important because the second brake disc is distorted only 0.20mm,
and there is not distortion with it.
Sincerely,
Aleksandar Delic
Belgrade,Serbia
Onda od germanskog predstavnika Wolfganga dr. Frank-a dobijem sledeci odgovor:
Wolfgang.Frank@continental-corporation.com
26.11.13.
коме мени, ATE.Hotline
Dear Mr. Delic,
many thanks for your information.
Sorry, that you have trouble with ATE products.
For your information :
Both brake surfaces have the measure 8,5 +- 0,6 mm,
the measure for the air ventilation is 11 +- 0,8 mm .
Best regards
Wolfgang Frank
Product Development, ATP 2
Continental
Division Interior
Business Unit Commercial Vehicles & Aftermarket
Rechnungsanschrift/ Billing address:
Continental Aftermarket GmbH
Guerickestrasse 7
60488 Frankfurt, Germany
Besucheradresse / Visitors :
Helfmann Park 1, 65760 Eschborn, Germany
Onda posto su dimenzije koje mi je poslao Wolfgang dr. Frank,odgovarale slikama diska koje sam ja njemu poslao,vidim da tu j... lud zbunjenog i odgovorim mu samo jos jednom:
Mr Frank Wolfgang,
Wouldn’t it be nice if your tolerance matches the dimensions of the picture I sent to you? As your ATE products in Serbia are promoted by your importers as a premium brand, then they should be like. Particularly, brake rotors I installed in my workshop, as well as many of your products over the years, bear in mind, they cost like half an average salary in Serbia. All cooperation is terminated due to your importers’ cursed arrogance and ignorance. Thus, I won’t install any of your products because you only have a premium price, not quality. Over the years I’ve had great experience, both with parts and price, with BREMBO and FERODO. As for business, luckily the controversial brake rotors were installed on my car, not to my customer’s one, so the harm for me is minimal. I always try to offer customers in my workshop the best quality parts and favourable work price, and that’s all that matters for business – both you and me live depending on the services to final users. It’s important that I’ll keep all my customers, but you will have a negative commercial and images of your products on Serbian auto forums, due to me.
Also, I’d like to address to you as a producer and someone who trains people in Serbia for installation of your products.
1. Your answer is incomplete and technically more superficial than the one I received from your importer KIT COMMERCE.
2. The engineer you had named as ATE manager in Serbia, in response to my question cited the reason that there were no dimensions of brake rotors before installation (?). So, I didn’t expect such nonsense by someone who studied mechanical engineering, but he is your manager for this area.
3. I’ll write you for the hundredth time. CASTING BRAKE ROTOR IS NOT GOOD (SCRAP). The brake rotor has different weight of material throughout the volume, when measured at the room temperature fluctuates on 0.02-0.03mm. When heated to 70-80 degrees, oscillations go to 0.07mm. During braking, temperature exceeding 300 degrees, and of course, fluctuations are greater. If you had worked with parts of large diameter rotating, you should have known that no treatment would drive back the brake rotor into balance. The problem is the great difference in the masses of the casting, which can spread differently at temperature and change the dimension of the brake rotor.
4. You present your training and courses as school to your importers. Engineers in Serbia, as well as in Germany, study in technical schools and colledges, not the ATE-course. Your courses are certainly good and useful, but not complete and comprehensive.What you are editing at the course is how to recognize a mistake when installing and not the malfunction of the part itself. If you give tolerance to the hub of max. 0.03mm, isn’t it funny that your brake rotor has tolerance to the parallel sides of 1.2mm or more, the variation in thickness of 0.15mm, and even you go up to the clamping force point. All this would be fine if you are more careful and control the quality of product dimensions.
Furthermore, I have a couple of additional questions:
- Are we supposed to measure all ATE products before installing? If the answer is yes, what does your quality control serve for?
- Do you do product testing at operating temperatures and under load?
- What is your product protection of copying like?
- Do you check casting brake rotors before processing?
- What are the differences in the tightening forces at different temperatures?
- Are clinical conditions needed for installation of your products?
Could you please, if it’s possible in the future, enable your users and importers the dimensions and tolerances of the new product so that they can see the level of accuracy achieved in the development of your product. You know that errors on brake rotors with larger diameter are easily manifested because of their size and weight and for that serious load of products is needed. Almost never the fault of the casting will appear in city driving at a speed of 80 km/h, due to the low operating temperature which the product is exposed to. But if you have emergency braking with rapid temperature jump or if the vehicle is used in racing, the problem will occur almost immediately.
I would appreciate if you reply to this mail in details, not just in one sentence. I won’t address to you more and according to your reply it depends whether I’ll permanently stop installing your products. KIT COMMERCE in Belgrade is known as a firm selling bad quality products and there are a lot of Chineese copies of well known brands in the market. I’ve never bought parts from them nor I will in future, but the controversial brake rotors came to me by chance. If I had known that they were from their stock, surely would have never installed them.
Aleksandar Delic
Belgrade, Serbia
2013/11/26 <Wolfgang.Frank@continental-corporation.com>
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Odlična lektira... Jel se njih dvoje uzimaju na kraju ili ne?
Salu na stranu sve sam pročitao i čekam njegov odgovor!
Salu na stranu sve sam pročitao i čekam njegov odgovor!
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- milosabs
- Garaža: e39 525 d sport m optic touring
- Lokacija: Novi Sad Nis
Post
jbg,problem je sto znas,ako si u mogucnosti salji sve to jos visljem menadzmentu.Drug je imao slican problem,dokazao fabricku gresku na kolima,preganjao se sa njima 8 m ali je iscupao na kraju nov auto.Sadasnjizakon ako je stupio na snagu omogucava pravo povracaja novca
bio jednom jedan TI
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Uglavnom je sve tako kod nas,i sto se tice dobavljaca i sto se tice ovlascenih servisera sa (jako strucnim kadrom) u istim.Cim dodje do nekog problema odgovori su uglavnom slicni kao gore pomenuti.
Pisao sam vec o tome i o poimanju odgovornosti za nesto.Licno za sad nisam nesto bas imao velikih problema oko bilo cega i ne znam kako funkcionise ovo oko zastite potrosaca sto forsiraju sada na medijima.
Javasluk u svim granama privrede i veliki monopolizam na robu je zastupljen u Srbiji.
Mislim da treba biti uporan u svojim zahtevima ali kosta zivaca i izgubljenog vremena setajuci od jednih do drugih.
Pisao sam vec o tome i o poimanju odgovornosti za nesto.Licno za sad nisam nesto bas imao velikih problema oko bilo cega i ne znam kako funkcionise ovo oko zastite potrosaca sto forsiraju sada na medijima.
Javasluk u svim granama privrede i veliki monopolizam na robu je zastupljen u Srbiji.
Mislim da treba biti uporan u svojim zahtevima ali kosta zivaca i izgubljenog vremena setajuci od jednih do drugih.

- iznogudovic
- Garaža: Rosso 147 1.6 105 ks 2002
- Lokacija: Vrbas
- Lokacija: Vrbas
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Umešaću se samo što se priče tiče oko te famozne zaštite potrošača, teška glupost i opet ono što vlast obožava da radi, a to je reći naradu ono što želi da čuje.
Ono što se meni desilo nije priča za temu kočnica i ATE-a, ali nema šta čista samovolja trgovca hoće li uvažiti reklamaciju ili ne.
Ono što se meni desilo nije priča za temu kočnica i ATE-a, ali nema šta čista samovolja trgovca hoće li uvažiti reklamaciju ili ne.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Ne popuštaj. Samo ih drkaj preko medija i rešićeš problem odmah, a na stručnost i upornost sporije, ali i to je put.
Acqua-Olio-Benzina
- Milorad
- Garaža: ex145 2.0ts
ex166 2.0ts
GTV 2.0ts
156 3.0 - Lokacija: Beograd
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Najgore je sto vise covek nije pametan ni sta da kupi, ako ides logikom ako ne znas sta valja kupi skupo, isto mozes da se zeznes...
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Upravo to, danas ni cena uopste ne odredjuje kvalitet...
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Nema nastavka nisu odgovorili dva meseca.Poenta je da nisu ni svabe poslovne kao nekad,sve se svodi na uzmi pare i bezi.Koliko se secam unazad godinu,dve od 5 vozila na koje sam ugradio ATE,3 imaju problem
-e39 525d-pocele vibracije na volanu posle 30kkm(ATE diskovi i plocice)
-a4 2.0-skripe kod kocenja(ATE diskovi i plocice)reseno sa par ozbiljnijih kocenja
-Lybra jtd ATE prednji i zadnji diskovi i plocice,sve OK
-Clio 1.4 ATE prednji diskovi i plocice,sve OK
-Moj auto .......... znate
Poenta cele price je da nas ovde Nemci smatraju planetom majmuna,onda dodju da drze razne kurseve(uvek korisni ali nisu skola)koje predstavljaju kao neznam kakvo skolovanje.Sve je u redu da se defektacija odnosi i na fabricke greske u proizvodnji ali ne,obucavaju samo i iskljucivo kako da se otkriju greske u montazi.Oni su bezgresni i to se ne sme dovoditi u pitanje.
Kad vas zadesi odlivak diska kao ovaj moj,onda vam bude jasno kakvo se sve djubre salje u ovu zemlju.Najgori u celoj prici su dupelisci uvoznici koji su u stanju da brane stav fabrike i kad imaju materijalni dokaz.
Da cela prica bude jos komicnija,stupim u kontakt sa drugim uvoznikom za Srbiju.Firma je WINT ili Wagen internacional i oni ljubazno izadju u susret da pogledaju sporni disk.Ista prica,ista Germanska masina od 2 soma evropskih ali ovaj put druga dimenzija.Disk je ispravan,nakon merenja odstupanje je 0.02-0.03mm.Isto dokazuje samo sledece prvi put je meren vruc a drugi put hladan,sto dovodi na zakljucak da je odlivak SKART,sa razlicitim masama na paralelnim stranama koje dovode do diletacija prilikom zagrevanja.
ZAKLJUCAK
ATE diskovi su dobri ako ih koristite kao tegove,balast ili sekundarnu sirovinu!
-e39 525d-pocele vibracije na volanu posle 30kkm(ATE diskovi i plocice)
-a4 2.0-skripe kod kocenja(ATE diskovi i plocice)reseno sa par ozbiljnijih kocenja
-Lybra jtd ATE prednji i zadnji diskovi i plocice,sve OK
-Clio 1.4 ATE prednji diskovi i plocice,sve OK
-Moj auto .......... znate
Poenta cele price je da nas ovde Nemci smatraju planetom majmuna,onda dodju da drze razne kurseve(uvek korisni ali nisu skola)koje predstavljaju kao neznam kakvo skolovanje.Sve je u redu da se defektacija odnosi i na fabricke greske u proizvodnji ali ne,obucavaju samo i iskljucivo kako da se otkriju greske u montazi.Oni su bezgresni i to se ne sme dovoditi u pitanje.
Kad vas zadesi odlivak diska kao ovaj moj,onda vam bude jasno kakvo se sve djubre salje u ovu zemlju.Najgori u celoj prici su dupelisci uvoznici koji su u stanju da brane stav fabrike i kad imaju materijalni dokaz.
Da cela prica bude jos komicnija,stupim u kontakt sa drugim uvoznikom za Srbiju.Firma je WINT ili Wagen internacional i oni ljubazno izadju u susret da pogledaju sporni disk.Ista prica,ista Germanska masina od 2 soma evropskih ali ovaj put druga dimenzija.Disk je ispravan,nakon merenja odstupanje je 0.02-0.03mm.Isto dokazuje samo sledece prvi put je meren vruc a drugi put hladan,sto dovodi na zakljucak da je odlivak SKART,sa razlicitim masama na paralelnim stranama koje dovode do diletacija prilikom zagrevanja.
ZAKLJUCAK
ATE diskovi su dobri ako ih koristite kao tegove,balast ili sekundarnu sirovinu!
- Alex V6
- Garaža: V6 inside
- Lokacija: Srbija
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Nemoj da se nerviras. To je slika i prilika zemlje u kojoj zivimo i naroda koji ovakve stvari dopusta. Medjutim, krivljenje diskova nije nista neobicno na Brembo celjustima i desava se svugde. Zavisi kakvi ti diskovi zapadnu. Kao sto znas, meni su se "original" Brembo diskovi iz Svajcarske iskrivili za 2000-3000km, tako da izgleda nema pravila. Sad stavim najbolji set kad dodje na strancu pa vozim dok se ne iskrivi. Da kucnem u drvo, trenutni traju vise od 10.000km.
Obradi ove sto sam ti poslao pa vozi dokle izdrze. Bice bolji od novih koje ovde kupis.

- Milorad
- Garaža: ex145 2.0ts
ex166 2.0ts
GTV 2.0ts
156 3.0 - Lokacija: Beograd
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Ili kupi neki prosek pa koliko traje traje, neces se nervirati i davati pare.
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Generalno spadamo u kategoriju treceg sveta,i kod kupovine novog vozila ovde kod nas kupujemo skart.To je vec odavno dokazano,da jedan isti model kupljen u zapadnoj evropi i ovde kod nas i pored redovnog odrzavanja ima neke kvarove koje tamo negde ne mogu da zamisle.Konkretno ford fokus 2007 ovde kupljen nov i redovno odrzavan i normalno vozen,korozirali i zardjali cepovi za vodu na bloku motora.Ja sam vozio svakakve krseve i razne modele ali to nisam nikada imao.Sto navodi na zakljucak da ovde dolazi sam skart.

- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Nije bas tako, ima skartova i u shvabiji odakle iz Wagena dobijamo sluzbena kola. Kvarovi kakve u zivotu nisam video.
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Koja na primer,ovo sto sam naveo je vozilo od mog kuma,i ne samo taj kvar njemu se pokvarilo sve sto nije moglo nekome drugom.Auto nije siguran da ode do Nisa a ima samo 127000 km,novog je kupio u Grandu i redovno po ps odrzavao.Stvarno je tako.
Imam i jos poneki primer samo da se setim sad mi mozak nesto zastao...
Imam i jos poneki primer samo da se setim sad mi mozak nesto zastao...

- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Mislim da je roba ista, nego je postprodaja kod nas žalosna, tj bilo kakav vid podrške. Ovo sa diskom bi rutinski trebalo biti rešeno. Njih taj disk košta smešno, jeftinije im je da ga zamene nego da se raspravljaju sa mušterijama.
Greške se dešavaju svima i baš je bezveze situacija. Ja sam prezadovoljan sa ATE. Na Stilu je sve njihovo i šljaka već godinama. Diskovi su kao ogledalo, nemaju tačku rđe. Na Alfi su pločice ATE na Textar Pro, takođe super kombinacija. Srećom nije bilo potrebe da se mlatim sa reklamacijama.
U oba slučaja je servis nabavljao delove i ugrađivao. To mi se pokazalo kao najpametnija taktika da se zaštitim od ovakvih događaja. Ako nešto pođe po zlu neka servis rešava.
Tapatalk 4
Greške se dešavaju svima i baš je bezveze situacija. Ja sam prezadovoljan sa ATE. Na Stilu je sve njihovo i šljaka već godinama. Diskovi su kao ogledalo, nemaju tačku rđe. Na Alfi su pločice ATE na Textar Pro, takođe super kombinacija. Srećom nije bilo potrebe da se mlatim sa reklamacijama.
U oba slučaja je servis nabavljao delove i ugrađivao. To mi se pokazalo kao najpametnija taktika da se zaštitim od ovakvih događaja. Ako nešto pođe po zlu neka servis rešava.
Tapatalk 4
- AckeB
- Drug Član
- Garaža: Gtv 916 2.0 Twin Spark Ph2
BMW e63 630i N52B30 6 Spd Manual
Mercedes Benz S210 E270 CDI Avantgarde
Ex Alfa Romeo
- 2001 Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark
- 2000 Alfa Romeo 146 1.9 JTD 8v
- 2005 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16v - Lokacija: Sremska Kamenica
- Lokacija: Sremska Kamenica (NS)
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Šta reći osim sramota. Svima se dešavaju greške, ali ukoliko poslovna politika nedozvoljava priznanje i ispravku istih, onda tu nema sreće.
Nažalost, bojim se da će odnos kupac-prodavac postati samo još gori, naravno na uštrb kupca.
Nažalost, bojim se da će odnos kupac-prodavac postati samo još gori, naravno na uštrb kupca.
Un amore, una vita - Alfa Romeo
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
To si upravu,neka oni rese problem.Ja sad treba da na fordu tranzitu menjam diskove 220000 sam presao iz prve ugradnje su jos, i nadjem u radnji gde od prvog dana uzimam delove za servise brembo.Kaze mi prodavac da jesu brembo ali 6 klasa,nije da nece biti ok ali su sve varijante moguce pa tako i ove da se iskrivi i sl.Cena je 8000 par a prva kategorija mislim i da nema kod nas da se kupi i cena bi bila 30000 sigurno da ima.

- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Nije taj breembo 6-sta klasa nego su napravili fabriku u Poljskoj i rade jeftiniju varijantu za narod sirom evrope.Kod ATE-a je sve po prici prva klasa a u praksi....
Problem je generalno kod svih proizvodjaca odlivanje vecih diskova.Na velikim precnicima su velike mase,jace sile i srazmerno tome pre i lakse se manifestuju vibracije.Ako se kola voze samo po gradu ili cak i ibarska,gde su brzine relativno male temperature diska retko kad predju 60-70 stepeni.Kocenje na 160-180-200 dize temperaturu preko 200 stepeni,onda je sve bitno i mase i struktura odlivka i kvalitet obrade.
Na 156-icama pr0izvedenim pre 02 god. je Alfa priznala fabricku gresku u odlivku i preporucivala zamenu diskova ako se pojave vibracije tokom kocenja.Imao sam prilike da radim na 156-ici diskove koji su popucali na 22kkm.
Problem je generalno kod svih proizvodjaca odlivanje vecih diskova.Na velikim precnicima su velike mase,jace sile i srazmerno tome pre i lakse se manifestuju vibracije.Ako se kola voze samo po gradu ili cak i ibarska,gde su brzine relativno male temperature diska retko kad predju 60-70 stepeni.Kocenje na 160-180-200 dize temperaturu preko 200 stepeni,onda je sve bitno i mase i struktura odlivka i kvalitet obrade.
Na 156-icama pr0izvedenim pre 02 god. je Alfa priznala fabricku gresku u odlivku i preporucivala zamenu diskova ako se pojave vibracije tokom kocenja.Imao sam prilike da radim na 156-ici diskove koji su popucali na 22kkm.
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Pa bolje mi je da kaze 6 klasa nego ko ovi za ATE prva vrhunska i najbolja i posle kriv kupac sto nije nasao adekvatnog majstora da zameni disk.Dajte to su gluposti moj sin od 11 godina bi znao da namesti obican disk samo da mu pokazem kako,nije svemirska tehnologija nego su oni takvi da nama ovakvima prodaju krseve.To su delovi od kojih je zivot u pitanju,ne bi trebalo da ima neke kriterijume vrednosti i kvaliteta,i da se raspreda ko je kriv i sta je sa njim.
Iskrivi se posle par kocenja,temperatura ne sme da predje sobnu... neka napisu na deklaraciji mazi i pazi i gledaj da ne kocis naglo jer u suprotnom imaces problem sa nama koji ti necemo uvaziti reklamaciju jer nisi menjao u ovlascenom servisu koji nemamo ni za jedan proizvod i nemoj da nam dolazis sa slikama i zapisnicima jer nas to nikako ne iteresuje.Vi gradjani treceg sveta ste losi i moramo da vas unistimo na bilo koji nacin.To je moje misljenje o svim proizvodima ovde prodatim.
Iskrivi se posle par kocenja,temperatura ne sme da predje sobnu... neka napisu na deklaraciji mazi i pazi i gledaj da ne kocis naglo jer u suprotnom imaces problem sa nama koji ti necemo uvaziti reklamaciju jer nisi menjao u ovlascenom servisu koji nemamo ni za jedan proizvod i nemoj da nam dolazis sa slikama i zapisnicima jer nas to nikako ne iteresuje.Vi gradjani treceg sveta ste losi i moramo da vas unistimo na bilo koji nacin.To je moje misljenje o svim proizvodima ovde prodatim.

- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Mnogo glupih kvarova...
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Passati, Tiguani, Multivanovi itd svi doterani licno iz Frankfurta, Eschborn.elas napisao:Koja na primer,ovo sto sam naveo je vozilo od mog kuma,i ne samo taj kvar njemu se pokvarilo sve sto nije moglo nekome drugom.Auto nije siguran da ode do Nisa a ima samo 127000 km,novog je kupio u Grandu i redovno po ps odrzavao.Stvarno je tako.
Imam i jos poneki primer samo da se setim sad mi mozak nesto zastao...
Mnogo glupih kvarova...
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Pa vagen je dosta snizio kriterijum kvaliteta,a ljudi i dalje daju velike pare na staru slavu.I ja sam gasio novi transporter na probnim tablama je bio pre 2 godine,zapalile se zice koje su pale na turbinu mojim PP aparatom.
Razne slucajeve imam da napisem bas za vw u poslednjih par godina.To vise nije ono sto je nekada bilo,a ljudi ne znaju,samo znaju da kazu da alfa nije auto i da se kvari,losa i nepouzdana,sto vise takvi meni je lepse i bolje...
Razne slucajeve imam da napisem bas za vw u poslednjih par godina.To vise nije ono sto je nekada bilo,a ljudi ne znaju,samo znaju da kazu da alfa nije auto i da se kvari,losa i nepouzdana,sto vise takvi meni je lepse i bolje...

- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
Tako nam je,moja sreca je da je auto moj a ne od musterije.Onda sta?
Ili se ti kao serviser istreses 15kdin za nove diskove i progutas knedlu ali zadrzis musteriju.Ili odj.... musteriju ko dobavljac tebe i izgubis istu.Veliki uvoznici ne mogu da shvate da oni,ja,posrana fabrika koja pravi sta pravi zivimo od nesrecnika koji dodje i da pola mesecne plate za 12kg obradjenog gvozdja.I da je na kraju najbitniji nesrecnik koji olaksan za izvesnu svotu prokletog noca mora da dobije odredjenu satisfakciju za isto.Ako se to ne ispuni niko nije nista uradio i je... posao.
Ili se ti kao serviser istreses 15kdin za nove diskove i progutas knedlu ali zadrzis musteriju.Ili odj.... musteriju ko dobavljac tebe i izgubis istu.Veliki uvoznici ne mogu da shvate da oni,ja,posrana fabrika koja pravi sta pravi zivimo od nesrecnika koji dodje i da pola mesecne plate za 12kg obradjenog gvozdja.I da je na kraju najbitniji nesrecnik koji olaksan za izvesnu svotu prokletog noca mora da dobije odredjenu satisfakciju za isto.Ako se to ne ispuni niko nije nista uradio i je... posao.
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: ATE premijum kvalitet ili cena?
ma kur**bolja i mass production. skontali da je bolje tako nego kvalitet. ko se bude bas previse bunio njemu ce da odrade reklamaciju i neki plezir i to je to. Sto se toga tice jedino je USA na boljem nivou jer postoje milioni advokata koji zaradjuju leba na takvim slucajevima i sto su im sudovi efikasni do zla boga. Prosle godine je VW pristao da plati servis za nekih 50 000 ljudi koji su sipali benzin u dizel motor. Jbg, bolje da plate servis nego tuzba. Neka si ti slozio ovu napusanciju od maila, milina je procitati 

Assumption is the mother of all fuckups